Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä joitakin nykyäitejä vaivaa? Toi sushinainen

Vierailija
07.05.2016 |

Lapsen ruokailu ei maksa mitään, äiti käy paikalla ja antaa kakaran viskoa ruoat lattialle. Ensin naureskelee instagramissa miten "suurin osa" sushia meni lattialle, sitten kun toisella kerralla ravintolan mitta on täynnä ja kyvytön äiti laitetaan ruotuun, mitä tekee nainen?

Menee iltalehtiin. Siis vittu iltalehteen.

Mulla ei olis kyllä pokkaa mennä lehteen valittamaan, jos itse olisin se ongelma.

Ällöttää.

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mamman työnantaja meni myös just boikottiin. Ei mitään kiinnostusta tehdä töitä yrityksen kanssa, jossa työskentelee vastaavia vatipäitä.

Mikä työntantaja?

Instasta löytyy muikkiksen nimi ja Google kertoo loput.

Vierailija
62/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuoret aikuiset eivät vain osaa kasvattaa lapsia oikein kun joka puolelta tulee informaatiota. Tätä ei auta se seikka, että suomalaiset nyt vaan sattuvat käyttäytymään aika sivistymättästi ja sanoa töksäyttävät asioita livenä kun virtuaalisessa ympäristössä on luotu täydellinen pulmuskuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä naurattaa nää nykyajan sushittajat, viininmaistelijat sun muut skeidaajat. Ei ne oikeesti ees tykkää tommosista vaan yrittävät vaan olla olevinaan muuta kuin mitä esittävät. Lattet ja muut ja joka vitun asiasta pitää ottaa kuva. Se puuttuu enää vielä että kuvaisivat sen paskansa vielä vessakäynnin jälkeen.

Vierailija
64/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voi hyvää päivää, muija on ammatikseen viestintätoimistossa ja tuo on tulos?

On mm. laittanut ystävänsä joka oli samaa seuruetta kirjoittamaan "ulkopuolisen" persoonassa miten "äiti ja lapsi" eivät häirinneet ketään (ei siis kaverini ja hänen lapsensa). Ja komeus signeerataan, että todistaja.

Voi jeesus.

-Meillä olis vaativa viestintäcase, mites te hoitaisitte sen?

-Eka kielletään oma virhe. Sit valitetaan facessa. Hoidetaan sinne joku kaveri todistajaksi ja taustatueksi. Jos ei muu auta, niin soitetaan iltapäivälehtiin. Pannaanko nimi paperiin?!

Vierailija
65/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on kyllä niin lapsivihamielinen maa. Missään muualla maailmassa ei ravintolan puolesta käyttäydytä näin. Lapset on lapsia. Kyseisen ravintolan pitäisi laittaa erikseen kielto, ettei lapsia kiitos.

Ja nämä kommentit. Huoh

Vierailija
66/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on kyllä niin lapsivihamielinen maa. Missään muualla maailmassa ei ravintolan puolesta käyttäydytä näin. Lapset on lapsia. Kyseisen ravintolan pitäisi laittaa erikseen kielto, ettei lapsia kiitos.

Ja nämä kommentit. Huoh

Jatkuvasti saa lukea mm. av:lta, että muualla lapset osaavat käyttäytyä. Ehkä se johtuu siitä? 

Lapselle aletaan opettaa tapoja heti eikä joskus. Tottuneet sormiruokailuun, voi jestas. Se ei ole mikään syy sotkea ja tuhota. Sitä paitsi, yleensä nämä mammat, jotka omilleen vaativat ja sallivat, paheksuvat, jos jonkun toisen lapsi tekee just samoin. 

Vierailija
67/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti leimataan lapsivihamieliseksi, jos ei hyväksy tällaista käytöstä. Kyllä minustakin lapset saavat käydä vanhempien kanssa ravintoloissa ja näin harjoitella sitä sosiaalista elämää ja käyttäytymistä. Lapset ovat kuitenkin vanhempien vastuulla ja vanhempien tehtävä on vahtia, että se oma lapsi käyttäytyy ja ruuan heittely ei ole hyvin käyttäytymistä millään tasolla (vaikka kuinka opettelisi sormiruokailua). Minulla ei ole omia lapsia, mutta kyllä siskon lapsia tai kummilapsia olen ravintolassa ihan reilusti kieltänyt, jos on meinannut mennä pelleilyksi ja leikkimiseksi, ruuankin olen ottanut pois (hui) ja antanut takaisin sitten, kun meno on rauhoittunut. Eihän siinä nyt ole mitään järkeä, että kallista ruokaa heitellään pitkin lattioita ja seiniä, eihän se lapsi mitään käyttäytymistä edes opi, jos ei kerrota miten pitää toimia ja käyttäytyä.

Vierailija
68/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä tässä on kyse? Minkä takia aloitusviestiin ei voi laittaa linkkiä lähteeseen vaan aina joutuu ihmettelemään että mistä hitosta oikein puhutaan?

Vierailija
69/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme wt-äiti kyllä, kun tuollaisesta kehtaa mennä lehteen valittamaan.

Vierailija
70/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvetin sormiruokailutrendi nyt on? Kyllähän lapsi nopeasti oppii lusikalla syömään. Ja se opettelu kannattaa suorittaa kotona.

En minä tiedä... Ainakin minun lapsi aikoinaan tykkäsi sormiruokailla (yöh, mikä sana) alle vuoden vanhana, kun pääsi syöttötuoliin ja sai siinä muiden kanssa seurustella. Oli kiva napsia sormin ruokaa muilta ja tietenkin omat naposteltavat annettiin. Vuoden ikäisenä alettiin harjoittelemaan lusikan käyttöä, siitä tuli ihan kivasti sotkua kyllä.... Mutta eipä mitään ongelmia ollut syöttääkään, jos tilanne sellaista vaati. Sekä sotkut olen aina siivonnut pois, oltiin sitten kylässä tai ravintolassa.

Vierailija
71/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva sana on yhtä vastenmielinen kuin sormiruokailu. Taapero tulee kyllä hyvänä kakkosena.

Vierailija
72/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkeehan tuo reilu vuotias ihan huolella riippumatta eväistä (harjoitteluahan se itse syöminen aikalailla on) mutta ei tulis mieleenkään jättää sotkuja ravintolan lattialle. Aina olen noukkinut pudonneet ja pyyhkäissyt lautasliinalla loput.

Vierailija
73/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitäis steriloida itsensä, sillä kukaan ei enää osaa kasvattaa lapsia.

Vierailija
74/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisen sitten voi tuoda ihmistenilmoille ravintolaan ruokailemaan? Vauvoja ei voi tuoda, kun niitä joutuu ehkä imettämään, voi näkyä tissiä ja hörppiminen voi inhottaa, itse syövä taapero sotkee... Voiko siis vasta koululaisen ottaa mukaan? Meillä ainakin 5 vuotiaaltakin tippuu vielä murusia pöydälle, lattialle.

Vierailija
75/134 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällä ämmällä yleensä on varaa syödä ravintolassa. Missään ei kerrottu, että käy töissä ja tienaa itse rahansa.

Vierailija
76/134 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouva. On varmaan kotirva ja elätti. Nämä suhsisotkijat on niitä samoja jotka provosoivasti riisuvat julkisesti yläosansa ja imettävät julkisesti rinnat roikkuen.

Vierailija
77/134 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja eikö sitä lasta voi opettaa kotona syömään sen sijaan, että viedään se ravintolaan sotkemaan ja leikkimään ruualla. Joku raja...

Vierailija
78/134 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkäikäisen sitten voi tuoda ihmistenilmoille ravintolaan ruokailemaan? Vauvoja ei voi tuoda, kun niitä joutuu ehkä imettämään, voi näkyä tissiä ja hörppiminen voi inhottaa, itse syövä taapero sotkee... Voiko siis vasta koululaisen ottaa mukaan? Meillä ainakin 5 vuotiaaltakin tippuu vielä murusia pöydälle, lattialle.

Sitten kun lapsi osaa itse syödä niin että ruokaa ei lentele muualle ja lapsi ei enää huuda tai itse.

Vierailija
79/134 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvii kuin vilkaista tuota instaa nähdäkseen, että mamma on synnytyksen loputtua puskenu istukan sijasta aivot ulos. Mammaloma sitä ja mamma tätä, marakatti niin söpösti sotkee, lapsi sitä ja lapsi tätä, lapsen huone sitä ja tätä. Nyt ois aika tiputtautuu takas maan pinnalle ja kävellä vaikka töihin takas, pelastaa aivoista edes se joku osa.

Vierailija
80/134 |
08.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet mammat tuntuu ottaneen tän asian ihan väärin. Tahallaan väärinymmärretään toisten kommentteja. En vihaa lapsia ravintoiloissa, vihaan huonosti käyttäytyviä ihmisiä eli myös lapsia ravintoloissa.

Jotain 16kk vanhaa ei voi syyttää vielä, se on se äiti jota pitää ojentaa. On se nyt niin että tuommoinen buffet ei ole harjoittelun paikka vaan se opetellaan kotona. Kotona saa sotkea, ravintoloissa on parempi syöttää. Mutta loppujen lopuksi se vika juuri on vanhemmissa. Eilen viimeksi sain kahvilassa katsella näitä vapaan kasvatuksen helmiä. Siellä kolme pientä lasta juoksivat pöytien välissä ja huusivat ja vanhemmat katsoivat ja välillä oj då du får int gör så...

Ja turha vetää mitään "olen maksava asiakas" - kortteja. Minä siellä samassa ravintolassa/kahvilassa olen myös maksanut siitä ruoasta ja haluan syödä rauhassa ilman että lapsia juoksee huutaen ohi tai riehuu pöydässä. Siskoni poika on nyt juurikin 16kk ja ravintoloihin otetaan häntä mukaan, ja sisko syöttää poikaa ja lopuksi voi antaa notain pureskeltavaa. Ei tule kamalaa sotkua ja lapsi viihtyy ja käyttäytyy hyvin.Kotona kyllä "sormiruokailevat".