Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä joitakin nykyäitejä vaivaa? Toi sushinainen

Vierailija
07.05.2016 |

Lapsen ruokailu ei maksa mitään, äiti käy paikalla ja antaa kakaran viskoa ruoat lattialle. Ensin naureskelee instagramissa miten "suurin osa" sushia meni lattialle, sitten kun toisella kerralla ravintolan mitta on täynnä ja kyvytön äiti laitetaan ruotuun, mitä tekee nainen?

Menee iltalehtiin. Siis vittu iltalehteen.

Mulla ei olis kyllä pokkaa mennä lehteen valittamaan, jos itse olisin se ongelma.

Ällöttää.

Kommentit (134)

Vierailija
41/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä, mietinkin, että mitä oikein on tapahtunut ja täytyy kyllä sanoa, etten ihan heti kaipaa seuraani tuollalailla ajattelevia itsekkäitä maailmannapoja kuin tämä äiti. Omakin lapseni sormiruokaili aikoinaan ja olin siitä kovin ylpeä, mutta se ei poistanut minusta yhteistyön tajua tai sitä, että elämässä käyttäydytään niin että otetaan muiden tunteet huomioon. Ihan myös sen ravintoloitsijan. Ilmeisesti tämä äiti oli herättänyt toiminnalllaan jo aiemmin siellä pahennusta ja siitä haluttiin tehdä loppu. Mutta äiti ei halunnut ravintoloitsijaa ymmärtää. Kuitenkaan ravintoloitsijan näkemys ei ollut tässä minusta mitenkään yliampuva, vaan täysin normaali reaktio vauvaan, joka saa viskoa ruokia lattialle.

Kuka tää Kirsi oikein kuvittelee olevansa? Ilmeisesti joku hoviasemassa oleva kuninkaallinen, jonka toimintaa palvelijat naama surullisina mutta hiljaa vain seuraavat sivusta ja saavat luvan manailla lapsen käytöstä itsekseen, mutta siitä, että se heitä kiusaa on turha mainita Kirsille, koska hän on Maksava Asiakas? Ei hyvää päivää.

Vierailija
42/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jutun, ja jotenkin tuli mieleen, että kyseinen asiakas on ravintolan "voi ei, se tulee taas sen sotkevan kakaransa kanssa"-tapaus. Yli 30 vuotta ravintola-alalla olleena voin vain todeta, että meno vain paheni vuosien myötä. Varsinkin laivalla, vaikka oltiin paremmassa ravintolassa, vanhemmat antoivat lastensa sotkea mielin määrin. Asiakkaiden vaihtuvuus oli nopeatempoista, joten oli todella raivostuttavaa kun uusien paikkojen valmisteluun meni kohtuuttomasti aikaa, kun pöytä, tuolit/sohvat,ja pöydän alusta oli täynnä ruokamössöä. Välillä piti kutsua siivooja paikalle, koska hygieniasyistä ei ollut suotavaa, että ruokatarjoilua hoitava henkilö konttaa pöytien alla moskaa siivoamassa. Muut asiakkaat joutuvat tietenkin odottamaan palvelua ylimääräisten siivousoperaatioiden ajan.

Mainittakoon, että omat lapseni opetin tavoille ensin kotioloissa siten, että sunnuntailounaalla leikimme ravintolaa. Kerroin ja näytin, miten ravintolassa ruokaillaan ja käyttäydytään. Suosittelen, mutta ymmärrän ja tiedänkin, että valitettavasti monet vanhemmatkaan eivät näitä asioita hallitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä, että lapsenkin ruoka maksaisi jotain niin Kirsiäidit eivät maksattaisi ruuan viskelyä meillä muilla.

Vierailija
44/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen äidit kasvattivat rautakouralla. 

Vierailija
45/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi hyvää päivää, muija on ammatikseen viestintätoimistossa ja tuo on tulos?

On mm. laittanut ystävänsä joka oli samaa seuruetta kirjoittamaan "ulkopuolisen" persoonassa miten "äiti ja lapsi" eivät häirinneet ketään (ei siis kaverini ja hänen lapsensa). Ja komeus signeerataan, että todistaja.

Voi jeesus.

Vierailija
46/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan, miten minua hävetti aikoinaan Rossossa kun pienemmän lapsen (olisikohan ollut 7kk?8kk?) jäljiltä syöttötuolin ympärillä & pöydän alla oli kasoittain leivänpaloja, kurkunpaloja, ranskanperunoita..  pyytelin tarjoilijalta anteeksi  mutta tämä vain nauroi

Vierailija
47/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muistan, miten minua hävetti aikoinaan Rossossa kun pienemmän lapsen (olisikohan ollut 7kk?8kk?) jäljiltä syöttötuolin ympärillä & pöydän alla oli kasoittain leivänpaloja, kurkunpaloja, ranskanperunoita..  pyytelin tarjoilijalta anteeksi  mutta tämä vain nauroi

Et sitten kuitenkaan itse voinut niitä palasia keräillä?

Vierailija
48/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäidit terrorisoivat joka paikassa. Kaikki juhlat ja tapahtumat menevät pilalle, kun hemmotellut pennut vänisevät korvan juuressa tai ravaavat kiljuen ympäriinsä.

Vierailija
49/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti ihan 100% sattuma, että rouva Kirsi J. päätyi harjoittelemaan sormiruokailua juuri siihen ravintolaan, missä alle 3-vuotiaat syövät ilmaiseksi.

Ihan randomisti varmasti. Ihan samalla tavalla äiti olisi kannustanut sormiruokailuun, vaikka sushi olisi ollut sen 3€ kipale mamin taskusta.

Olen asunut 6 vuotta Ranskassa ja neljä kahdessa muussa maassa, yllättävää kyllä en ole ikinä nähnyt näitä Suomen sormiruokailijoita jotka karjuvat naama punasena ravintolakulttuurista kun heidän sikailulleen laitetaan stoppi.

Kuvottavaa itsekeskeisyyttä. Kaiken huippu on toi säälittävä avautuminen johonkin hemmetin iltalehteen.

Kirsi, oot 0/5.

Vierailija
50/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi taitaa olla aika pettynyt, kun ei heru sympatioita lööpeissä... :D

Vierailija
51/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään nykyään ulkona syömässä ravintolassa pubiruokaa. Niissä on usein K18, jopa K20 ja ruoka on ihan ok. Kun menee sopivaan aikaan, ei ole huolta lapsukaisista eikä juopoista sen enempää. 

Vierailija
52/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin porttikiellon. Jos joku juoppo tekisi samoin, niin kukaan ei kyseenalaistaisi. Tuollaisen tapauksen jälkeen kärsisivät myös muut, minkään ikäinen ei saisi syödä enää ilmaiseksi, vaan hinta sama kaikille. Kpl-hinta riippumatta siitä, mitä syö, olisi hyvä. Siksi ei voi opetella kotona, kun kotiin ostetuista pitäisi maksaa. Tässä myös yksi, joka on 100 % ravintolan puolella ja lupaan mennä tuohon ravintolaan joskus tästä hyvästä. 

Sitten vielä erityislapsikortti, mikä tästä puuttuunee. Meidän erityinenkin oppi syömään ravintolassa sotkematta ensimmäisestä kerrasta alkaen. Kotona ne tavat opeteltiin. Jos ei onnistunut, pistettiin homma poikki. Kerran oli paha päivä ja lähdettiin kotiin, maksettiin kyllä. Mutta vain se kerta. Eikä sotkenut, vaan muuten oli vaikea päivä. 

Vierailija
53/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, ettei äiti kykene huolehtimaan lapsestaan

Ei tapauksesta kyllä pysty lapsenhoitotaitoa arvioimaan, voi olla hyväkin äiti. Ei vaan välitä kanssaihmisistään ja on muutenkin itsekäs. Jos annos oli ilmainen, niin luulisi olevan vähän tapoja ja siivoaisi lapsensa sotkut. Itse teen niin, vaikka maksaisinkin annoksesta.

Vierailija
54/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne voi sieltä kyllä kerätäkin ja mössöruoat saa pyyhkäistyä kosteuspyyhkeellä (kuulunee suurimmalla osalla vaippaikäisten vanhemmilla hoitolaukun vakiovarusteisiin).

Vierailija
55/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamman työnantaja meni myös just boikottiin. Ei mitään kiinnostusta tehdä töitä yrityksen kanssa, jossa työskentelee vastaavia vatipäitä.

Mikä työntantaja?

Vierailija
56/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on Kirsi? Joku julkkis?

Ainakin sitä varmaab toivoo, kun näkee tälläisissä asioissa rakonsa tunkea julkisuuteenhttp://m.iltalehti.fi/uutiset/2016050621519457_uu.shtml

Miksi lapsi on ylipäänsä jätetty yksin valvomatta syöttötuoliin kun on haettu sitä sun tätä? Syöttötuolihan voi kaatua todella helposti jos lapsi saa kammettua jalkansa tuolin ja pöydänreunan väliin.

Mamman toiminta ei vaikuta muutenkaan järin strukturoidulta.

57/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä nykyajan uuusavuttomia taas.

Mikä ravintola on kyseessä? Ihan periaatteesta haluan mennä tuonne, koska olen 100% ravintoloitsijan puolella.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
58/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että äiti olisi mitään alkanut (ainakaan lattialta) siivoamaan. Ruokailun jälkeen olisi lapsella ollut väsyitku/vaipanvaihto tai äidille olisi tulluy puhelu joltain ystävältä, joka pyytää latteseuraksi. Siivous olisi unohtunut saman tien.

Vierailija
59/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään tullut mieleen että monesti sormiruokailuun oppineita lapsia ei voi syöttää? Eivät huoli kun omin sormin. Eli kaikkien äitien pitää jäädä kotiin ihmettelemään koska ehkä heitetään ravintolasta pihalle jos lapselta tipahtaa ruokaa maahan. Noin se lapsi oppii syömään siististi että saa itse ruokailla.

Ei lapsen parista sushipalasta koidu ravintolalle tappiota vaan päinvastoin saavat koteliaalla käytöksellä asiakkaan tulemaan uudelleenkin.

Itse olin sormiruokailevan lapsen kanssa ravintolassa ja lapselle tuotiin ilmainen sormiruoka-annos ja tarjoilija käski olla huolehtimatta sotkusta. Mutta AINIIIN tämä tapahtui ulkomailla eikä suomessa jossa ei saa näkyä eikä kuulua eikä varsinkaan jos on lapsi.

a

Vierailija
60/134 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin sormiruokailutrendi nyt on? Kyllähän lapsi nopeasti oppii lusikalla syömään. Ja se opettelu kannattaa suorittaa kotona.