Mikä joitakin nykyäitejä vaivaa? Toi sushinainen
Lapsen ruokailu ei maksa mitään, äiti käy paikalla ja antaa kakaran viskoa ruoat lattialle. Ensin naureskelee instagramissa miten "suurin osa" sushia meni lattialle, sitten kun toisella kerralla ravintolan mitta on täynnä ja kyvytön äiti laitetaan ruotuun, mitä tekee nainen?
Menee iltalehtiin. Siis vittu iltalehteen.
Mulla ei olis kyllä pokkaa mennä lehteen valittamaan, jos itse olisin se ongelma.
Ällöttää.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan lastensuojeluilmoituksen paikka? Ihan varmuuden vuoksi
Syy ilmoitukseen olisi mikä?
#sarkasmi #vitsi #huumori
Jos ovat käyneet kolme kertaa, ja poika on jokaisella kerralla tiputtanut vaikka neljä sushia lattialle, niin se ois jo 12.
Meidän lähellä esim. 4 lohinigiriä maksaa 8€, 8 lohimakia 7,50€.
Just sayin. On syynsä miksi menivät buffettiin eikä sushia tilattu kotiin.
Mua jaksaa huvittaa tän mamman surkuhupaisa tiedotuskampanja! Etenkin kun aiemmassa instapäivityksessä naureskeli sille kun suurin osa susheista on päätynyt lattialle! Hih Hih miten hassua. Ihmekös jos ravintolan väkeä alkaa vähitellen ketuttamaan kun tämä äiti antaa jälleen lapsensa heitellä buffasushia pitkin lattioita, kuvaa ja naureskelee kun on niin söpöä.
Minusta lapset kuuluvat toki ravintolaan mutta samalla aikusten kuuluu myös ohjata heitä hyviin pöytätapoihin. Ei niin, että ihastellaan ja hihitellään sille miten hassua on kun meidän marakatti-sormiruokailija tiputtelee suurimman osan susheista maahan. Tarvittaessa aikuinen syöttää. Jos lapsi haluaa syömäpuikkoja leluiksi, voi aikuinen sanoa että ei, nämä eivät ole leikkimistä varten. Jos lapsi alkaa rummuttaa puikoilla lautasta vasten, siinä vaiheessa puikot napataan pois. Eikö tämä ole juuri sitä ruokakulttuurin opettelua?
Jatkossa mamma ja marakatti voisivat kokeilla sushibuffan sijaan ala-cartea.
Se mitä en ymmärrä, on tämä jankkaus tästä "kyllähän aikuisetkin sotkee". En tiedä ollaanko poikkeus mut ei kyllä todellakaan sotketa missään ravintolassa. Ei edes kotona. Jos jotain pöydälle tipahtaa, siivotaan se samantien pois servetillä tjsp. Jos sotket kuin 1.5v lapsi ravintolassa, voisitko jäädä vain kotio syömään?
huh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvii kuin vilkaista tuota instaa nähdäkseen, että mamma on synnytyksen loputtua puskenu istukan sijasta aivot ulos. Mammaloma sitä ja mamma tätä, marakatti niin söpösti sotkee, lapsi sitä ja lapsi tätä, lapsen huone sitä ja tätä. Nyt ois aika tiputtautuu takas maan pinnalle ja kävellä vaikka töihin takas, pelastaa aivoista edes se joku osa.
Onko sulla jotain vihanhallintaongelmaa? Ei oo ihan normaalia verrata ihmisryhmää apinoihin. Kokonaisuudessaan käsittämättömän typerää keskustelua. Oisko pientä ylireagointia uhkailla jollain työnantajan boikotoinnilla? :D
Itsehän tuo äiti nimittää lastaan marakatiksi..
Oi voi kun nykyään pitää hakea säälipisteitä ottamalla yhteytti iltalehtiin asiassa kui asiassa vai mikä lehtijutun tarkoitus on?
Lähinnä nolaa itsensä.
Lapsivihaaja tässä hei,
Valitsen aina ravintolaan mennessä mahdollisimman rauhallisen nurkkauksen, kaukana lasten leikkipaikoista tai lähellä olevista lapsiperheistä, ihan varmuuden vuoksi. Jos olen tullut johonkin Rossoa hienompaan ravintolaan, oletan saavani nauttia hyvästä ruoasta, ravintolan viihtyisästä tunnelmasta ja rauhallisesta keskustelusta. Mulle ravintolareisut ei todellakaan ole mitään "espanjalaisia koko suvun illallisia," joissa nauru raikaa ja lautaset lentää. En voi sanoa, mikä on "oikea tapa käydä ravintolassa", mutta toivon että ymmärtäisitte muidenkin ihmisten motiiveja.
Olen varmasti liki huomaamattani syönyt samassa ravintolassa lukuisten hienosti käyttäytyvien lasten kanssa. Ei heihin kiinnitä mitään negatiivista huomiota. Imetykseltä tai sotkemiselta voin kääntää pääni, se ei ole minun asiani. MUTTA meteli ja juokseminen todella häiritsevät.
Pahin esimerkkini on varmaan se, kun ison seurueen lapset alkoivat rummuttamaan ja hakkaamaan leikkinurkkauksessa olleita astioita (todella typerää ravintolaltakin antaa lasten leikkeihin vanhoja kattiloita). Se melu ja pauke oli vanhempien mielestä varmaan hirveän hauskaa, kullanmurut ne siinä toteuttaa itseään... Lopettivat vasta kun itse aloin kilistämään haarukalla lasiani.
Pitäkää vaan hulluna. Mutta minäkin _maksoin_, enkä _sotkenut_. Antakaa vaan sen sushipaikan nimi, niin rupean käymään siellä. Toisten ihmisten huomioimattomuus on kuvottavinta mitä tiedän, ja lapsiperheet (yleistys) ovat siinä valitettavan hyviä.
Se, että paikka oli sushiravintola tekee tästä vähän pahemman kuin joku mäkkäri tai rax. Nimittäin sushit tehdään käsin ja niitä kuuluu arvostaa jo sen takia, eikä viskoa/muussata/syödä sormin/jättää syömättä. Todella epäkunnioittavaa ravintolaa kohtaan.
Tuo paikka on nimeltään Kin Sushi, en muista katua mutta suunnilleen svenska teaternia vastapäätä (manskulta risteävällä kadulla) :)
Huvittaa tää "me ollaan maksavia asiakkaita lastemme kanssa!" No monissa paikoissa lapset syö ilmaiseksi eli oikeastaan se äippä säästää siinä rahaa.
Kyllähän nykyään näkee niin paljon lapsia joiden vanhempien ei olisi koskaan pitänyt lisääntyä kun homma jäi vähän puolitiehen ja unohtu että ne lapset täytyy myös kasvattaa. Minulla on 2 lasta, ei ole niiden kanssa koskaan ollut ravintolassa ongelmia mikä johtuu varmaan siitä että meillä niitä lapsia on kasvatettu. Luin pari vuotta sitten jostain vauva-lehdestä uudesta kasvatusmetodista jossa lapselle ei sanota Ei-sanaa vaan tehdään sen sijaan joku tanssiliike tai matkitaan jotain eläintä. Ei helvetti.
Mä vierastan sitä, että sanotaan että mennään ravintolaan harjoittelemaan. Niinku syömistä vai? Taaperoikäisellä jokainen ateria on harjoittelua. Tai ainakin meillä on, ihan ruokailupaikkaan katsomatta.
Ja oikeesti te kaikki lasten syöttämistä vaativat. Kaikki lapset eivät suostu syötettäviksi, ja jos siihen pakotetaan, on sotkua varmasti enemmän kuin lapsen itse ruokaillessa. Sormiruokailukin voi olla ihan siistiä.
Syömäpuikkoja en antaisi rumpukapuloiksi omille lapsille, ja metelöintiä pyritään välttämään. Mun lapset eivät myöskään juoksentele pitkin ravintolaa, vaan istuvat pöydässä. Ja jos sotkua tulee, niin itse pyyhkäistään pöytä aterian jälkeen. Kerran lapsi kaatoi lautasellisen ruokaa syliinsä, pyydettiin lakaisuvälineet henkilökunnalta, mutta ystävällinen tarjoilijapoika hoiti homman ripeästi ja lohdutti vielä epäonnista lastakin.
Siisteys ja hyvä hygienia on sushiravintolan ykkösjuttu. Asiakkaana kammoksuisin, jos sushia löytyy lattioilta tai jos siellä muut asiakkaat lismaavat joka paikkaa kalaisilla käsillään.
Instan kuvan perusteella oli aika sotkuista sen lapsen syöminen. Miksi lasta ei voi auttaa syömisessä, jos on ravintolassa? Itse olen syöttänyt omia lapsiani aika pitkään, koska en ymmärrä sitä sotkemista ollenkaan. Hyvin äkkiä oppivat sitten syömään siististi, paljon siistimmin kuin ne tahmatassut, jotka sai sormiruokailla eli lismata.
Surkuhupaisa minäminämamma - mitä lie jäänyt lapsena vaille... Sääli lasta, tuskin kasvaa kovin empaattiseksi tasapainoiseksi ihmiseksi tuollaisen äidin lapsena 😩
Japanilaiset eivät vie noin pieniä lapsia sushiravintolaan koska heidän vatsansa ei vielä kestä kaloissa ja äyriäisissä mahdollisesti olevia bakteereja (jotka saattavat taas olla aikuiselle hyödyksi).
Sanonpahan vaan.
Onneksi Suomessakaan nyt ei pahemmin näe alle kouluikäisiä syömässä sushia.
Ärsyttää nämä nykypäivän Nicopettereitään palvovat somemammat, lapset saa tehdä ihan mitä vaan eikä niitä komennetta, vaan lähinnä ihaillaan vaikka sytyttäisivät talon tuleen!
Vierailija kirjoitti:
Lapsivihaaja tässä hei,
Valitsen aina ravintolaan mennessä mahdollisimman rauhallisen nurkkauksen, kaukana lasten leikkipaikoista tai lähellä olevista lapsiperheistä, ihan varmuuden vuoksi. Jos olen tullut johonkin Rossoa hienompaan ravintolaan, oletan saavani nauttia hyvästä ruoasta, ravintolan viihtyisästä tunnelmasta ja rauhallisesta keskustelusta. Mulle ravintolareisut ei todellakaan ole mitään "espanjalaisia koko suvun illallisia," joissa nauru raikaa ja lautaset lentää. En voi sanoa, mikä on "oikea tapa käydä ravintolassa", mutta toivon että ymmärtäisitte muidenkin ihmisten motiiveja.
Olen varmasti liki huomaamattani syönyt samassa ravintolassa lukuisten hienosti käyttäytyvien lasten kanssa. Ei heihin kiinnitä mitään negatiivista huomiota. Imetykseltä tai sotkemiselta voin kääntää pääni, se ei ole minun asiani. MUTTA meteli ja juokseminen todella häiritsevät.
Pahin esimerkkini on varmaan se, kun ison seurueen lapset alkoivat rummuttamaan ja hakkaamaan leikkinurkkauksessa olleita astioita (todella typerää ravintolaltakin antaa lasten leikkeihin vanhoja kattiloita). Se melu ja pauke oli vanhempien mielestä varmaan hirveän hauskaa, kullanmurut ne siinä toteuttaa itseään... Lopettivat vasta kun itse aloin kilistämään haarukalla lasiani.
Pitäkää vaan hulluna. Mutta minäkin _maksoin_, enkä _sotkenut_. Antakaa vaan sen sushipaikan nimi, niin rupean käymään siellä. Toisten ihmisten huomioimattomuus on kuvottavinta mitä tiedän, ja lapsiperheet (yleistys) ovat siinä valitettavan hyviä.
Olen kyllä sama mieltä kuin sinä, mutta hymyilin ääneen mielikuvalle siellä kaimmaisessa nurkassa lasiaan tuima ilme kasvoilla kilistelevästä rouvaskaisesta. Siinä on varmaan muilla asiakkailla ollut näkymätön kysymysmerkki pään päällä, että onkohan toi ihan terve :D
Kiitos että Helsingissä on kerrankin sushipaikka jonne mammat ja vahinkovankkurit eivät enää eksy!
t. varakas vela-pariskunta
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä niin lapsivihamielinen maa. Missään muualla maailmassa ei ravintolan puolesta käyttäydytä näin. Lapset on lapsia. Kyseisen ravintolan pitäisi laittaa erikseen kielto, ettei lapsia kiitos.
Ja nämä kommentit. Huoh
Iho umpeen! Suomi on pahimmasta päästä oleva LASTEN PALVONTAMAA!
Et taida juuri matkustella missään??
Suomilapsiviha-jankuttajat, menkää Ranskaan katsomaan miten lapsia tempaistaan pitkin korvia jos pudottavat ruokaa ravintolan lattialle ja siellä muutkin saavat kurittaa lastasi jos kokevat ettet itse pysty siihen!!
Mikä instagram? The Sushimamma?
Onko sulla jotain vihanhallintaongelmaa? Ei oo ihan normaalia verrata ihmisryhmää apinoihin. Kokonaisuudessaan käsittämättömän typerää keskustelua. Oisko pientä ylireagointia uhkailla jollain työnantajan boikotoinnilla? :D