Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset, kysymys teille

Vierailija
06.05.2016 |

Onko puolisosi akat. myös? Jos ei, niin mikä koulutus? Mikä koulutus itselläsi on?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tekniikan kandidaatti ja tyttöystävä peruskoulussa.

Miksi tätä alapeukutetaan?

Koska kukaan ei usko, että teekkarilla olisi nainen

No, peruskoululainen on nyt vielä tyttö, ei vielä nainen

Riippuu ihan missä vaiheessa peruskoulua on

Jaa... Jos on kovin akateemisesti heikoilla, saattaa suorittaa peruskoulua vielä 17-vuotiaana, mutta harvalla menee niin huonosti. Sen jälkeen oppivelvollisuus päättyy, joten täysi-ikäiset jäävät sitten ilman todistusta. Meneeköhän sinulla oppilaitokset sekaisin?

Vierailija
62/63 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan sanaa akateeminen. Itse olen käynyt lakimiehen ammattikoulun, joka sattuu olemaan yliopisto tutkinto. Minusta akatemia sana viitaa johonkin teoreetiseen ja ei käytännölliseen, Okei oikeustieteen maisteri on aika teoreetinen tutkinto, mutta on kyllä samalla saataran käytännönläheinen. En jotenkin pidä siitä, että puhutaan akateemisistä jonain ryhmänä. Mutta tottahan tuo on ihan asiallinen termi noin yleisesti, kyse on vain siitä, etten henkilökohtaisesti pidä ko termistä...

Niin ja vaimoni on sairaanhoitaja...

Kovin sai alapeukkuja tuo yllä oleva viestini. Se lääkäri viesti oli kyllä hauska :D, Tuo arkkitehdin kommentti on juuri sitä mitä tarkoitan. Sana akateeminen ärsyttää minua sen vuoksi, että sillä laitetaan suuri heterogeeninen ihmismassa saman termin alle ja samalla tietyllä tavalla korostetaan tuon ryhmän paremmuutta. Tosiasia on kuitenkin se, että tähän "akateeminen" ryhmään kuuluu kaikenlaisia höpöhöpö tutkintoja, joihin pääsee opiskelemaan ja saa maisterin paperin jos osaa kirjoittaa oman nimensä (ehkä vähän kärjistetty). Tuollaisten höpöhöpö tutkintojen antamat valmiudet työelämää varten saattavat olla jossain nollan tasolla... Näitä "akateemisia" sitten työskentelee aivokirurgeina, asianajajina, yritysjohtajina arkiston hoitajina ja kirjastoissa hyllyttämässä kirjoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
07.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kirjastossa hyllyttämässä kirjoja, vaan kirjastonhoitajana. Tunnen kokoelmani, osaan hakea relevanttia tietoa, valitsen  uutuushankinnat, huolehdin kirjojen poistoista niin että kokoelma on tasapainoinen. Järjestän tapahtumia, tunnen kirjallisuutta laajalti ja osaan suositella lukemista erilaisille ihmisille. Osaan luetteloida ja luokittaa. Opetan vanhemmille  kansalaisille tabletinkäyttöä ja nuoremmille kriittistä median lukutaitoa. Vinkkaan kirjoista kouluissa ja yritän saada varsinkin poikien lukutaitoa ja -haluja nousuun. Hoidan suhteita kaupungin johtoon, tunnen kunnallispolitiikkaa. Johdan henkilöstöäni. En ole parempi ihminen kuin puuseppä, mutta olen alani asiantuntija. Olen YM.

Niin, ja mies! FM.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi