Akateemiset, kysymys teille
Onko puolisosi akat. myös? Jos ei, niin mikä koulutus? Mikä koulutus itselläsi on?
Kommentit (63)
Minä tohtori, mies insinööri amk. Tosin hän on myös liikuntatieteen ylioppilas mutta en laskisi akateemiseksi.
Minä KTM ja vaimo FM (luonnontieteet)
Olen VTM, mies on insinööri eli ei akateeminen.
Olen FM (yläkoulun ope) ja mieheni on ammattikoulun käynyt duunari. Älykkäämpi ja hauskempi tosin kuin useimmat tuntemani akateemiset miehet. Miestäni ei kouluttautuneisuuteni haittaa vaan hän arvostaa tietojani. Minä taas hänen taitojaan. Tosin hän ihmettelee usein, kuinka onneton olen monissa arkipäivän asioissa... Yhdessä yli 10 vuotta.
Minä Ft, puolisolla amk-tutkinto.
Minä opiskelen KTM:ksi, mies AMK:ssa inssiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tekniikan kandidaatti ja tyttöystävä peruskoulussa.
Miksi tätä alapeukutetaan?
Koska kukaan ei usko, että teekkarilla olisi nainen
Molemmat YTM, tosin väikkärin ohessa painetaan myös ns duunarihommia
Olen maisteri, miehellä amk-tutkinto, mutta tekee amistaustasta työtä. Ihana mies ja ihan fiksu ilman sitä (joidenkin) akateemisten pätemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, peruskoululainen on nyt vielä tyttö, ei vielä nainen
En vielä ole oikeasti akateeminen, koska opintoja vielä hieman jäljellä. Poikaystävällä myöskin opinnot vielä kesken, mutta jos ~1.5 vuoden päästä vielä ollaan yhdessä, niin sitten ollaan akateeminen pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, peruskoululainen on nyt vielä tyttö, ei vielä nainen
Riippuu ihan missä vaiheessa peruskoulua on
Minä maisteri mies amiksen käynyt. Omalla alallani ei ole töitä, joten teen muita hommia. Mies on ollut työelämässä jo reilusti pidempään kuin minä ja ansaitsee enemmän. Että sellasta. Mietin tässä juuri alanvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruskoululainen on jo nainen?
Samaan luokkaan, käytännön töitä yliopistosta saaduilla papereilla menee arkkitehdin opinnotkin. Työt ovat kaikkea muuta kuin tieteellisiä, ja töissä tarvittava osaaminen on nimenomaan käytännön asioiden hallintaa. Koulussa opittiin tarvittavaa yleistietoa, ja toki myös suunnittelufilosofiatyyppistä ajattelutapaa, mutta ilman usempien vuosien käytännön työtä ei kyllä projektia pysty vetämään.
"Akateeminen" olen siksi, että yliopistossa tätä opetettiin. Tiedettä en ole koskaan tehnyt, mitä nyt diplomityössä sitä leikin. Oli jopa viitteitäkin siinä työssä, vaikka rakennussuunnitelma siinäkin oli tärkein.
Niin, se puoliso. Ensimmäinen opiskeluaikana, toinen nyt vanhempana. Arkkitehti tämä jälkimmäinen, ensimmäinen FM.