Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmetyttää, että ihmiset kadehtivat sairaana saamiani "etuuksia"

Vierailija
06.05.2016 |

Kuten lapsiperheen kotipalvelua.
En ole mitään sellaista apua tai tukea pyytänyt, mitä ei oltaisi todella tarvittu. Tottakai olen kiitollinen hyvinvointivaltion systeemeistä, kun ilman apua oltais oltu aivan pulassa. Mutta kyllä mä olen töissä käynyt ja hoitanut omat asiani ennen sairastumista, ja se oli paljon mukavampaa ja vähemmän raskasta kuin sairaus. Töistä saat palkkaa ja saat osallistua yhteiskuntaan, sairaana saa välttämättömän ylläpidon ja saa olla elossa huonossa kunnossa voimatta tehdä monia normaaleja asioita. Ei luulisi, että olisi vaikea edes vähän yrittää eläytyä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua näin opiskelijana vituttaa, kun ei tiedä millä maksaa kesällä laskut. lainat käytetty, sossusta ei saa.. Jotku saa sit automaattisesti kaikki tuet. Se menee niin epätasa-arvosesti.

Jos sulla on mahdollisuus opiskella kesällä niin sitten sun pitää nostaa opintotukea. Miksi sulle muita tukia pitäisi maksaa? Oletushan on että opiskelija menee kesätöihin.

Niin voihan se olla oletus, että töihin pitäs mennä. Niin se on oletus myös muiden kotona loisivien kohdalla. Eli miks mun pitäs mennä töihin jos ei muidenkaan tarvi. Siks sanoin et ei tasa-arvoisesti tukia anneta. Voisko opiskelijalla olla kans myös se et töitä ei oo?

Vierailija
22/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuista ollaan kateellisia, mutta muistakaa nyt helvettti sitten olla kateellinen myös siitä sairaudesta, mikä ap:lla on! Ne kulkee käsi kädessä. Mun poika opiskelee kuntoutusrahalla, mikä on vähän parempi kuin opintotuki. Mutta hänellä on hyvin rajoitettu ammatinvalinta. Takuulla hän valitsisi normaalit opiskelutuet, jos saisi terveytensä takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan kadehtii etuuksien saajien tilannetta tai niitä summia ja apuja, joita te saatte. Veronmaksajia vain kismittää, että siitä omasta 3000 € kuukausipalkasta menee 1000€ muiden taskuihin. Veroja maksaa, koska niistä maksetaan sitten oman lapsen koululounaat ja hammashoito jne. mutta tuntemattomien sairaseläkeläisten lastenhoitoapua ja juoppojen majoitusta ei haluttaisi kustantaa. Siksi niistä kitistään, ei kateudesta. Lisäksi etuuksiensaajat eivät ymmärrä olla kiitollisia keskiluokalle saamistaan tulonsiirroista.

haista kukkanen

Vierailija
24/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan mielelläni veroja, että juopot ja kaikki muutkin saa apua. Sillä tavalla estetään luokkayhteiskuntaa, rikollisuutta, järjestyshäiriöitä ja sitä, että mulla olisi paha mieli kun joku ihminen kuolee kadulle.

Uskon, että hinta on pieni maksettavaksi siitä, että me voidaan elää turvallisessa maassa. Ja kuka tietää, jos sairastun syöpään tai ms-tautiin, niin saan minäkin tuhansien eurojen lääkkeet pikkurahalla, korkealuokkaista sairaanhoitoa ja taloudellista tukea sairauteni ajaksi.

Vaikka olenkin nettomaksaja NYT, en ole koskematon. Vanhuuskin odottaa. Kaikki te olette tähän samaan hyvinvointiin syntyneet, ettekä ole sitä omin hartioin yksin rakentaneet ilman, että koko ajan saisitte siitä siivuja joka päiväisessä elämässä. Ette vain ajattele sitä. Omakotitalon veroetu? Hyvässä kunnossa olevat tiet? Kilometrikorvaukset? Lapsilisät? Peruskoulu? Halpa kotimainen ruoka?

juurikin näin. Samaa mieltä joka sanasta!

Vierailija
25/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mua näin opiskelijana vituttaa, kun ei tiedä millä maksaa kesällä laskut. lainat käytetty, sossusta ei saa.. Jotku saa sit automaattisesti kaikki tuet. Se menee niin epätasa-arvosesti.

Jos sulla on mahdollisuus opiskella kesällä niin sitten sun pitää nostaa opintotukea. Miksi sulle muita tukia pitäisi maksaa? Oletushan on että opiskelija menee kesätöihin.

Niin voihan se olla oletus, että töihin pitäs mennä. Niin se on oletus myös muiden kotona loisivien kohdalla. Eli miks mun pitäs mennä töihin jos ei muidenkaan tarvi. Siks sanoin et ei tasa-arvoisesti tukia anneta. Voisko opiskelijalla olla kans myös se et töitä ei oo?

Jos on mahdollisuus nostaa kesäopintotukea niin siinä on sinulle tuki. Ihan tasa-arvoista. Sulla se edistää opiskeluja sentään. Toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Sulla ilmeisesti mahdollisuus siihen opintotukeen joten et tarvitse toimeentulotukea.

Vierailija
26/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta palkkaverotus on ihan ok ja oikeudenmukainen. Siinä maksetaan siinä suhteessa kuin on tuloja.

Mua ärsyttää moni muu vero. Esimerkiksi autoilun verotus on aivan kohtuutonta ja se ylittää moninkertaisesti teiden kunnostukset, rakentamiset yms. Eli siitä otetaan muuhun käyttöön.

Sitten kiinteistövero on kohtuuton. Miksi se on suurempi kuin entinen katumaksu, vaikka katumaksu siihen sisältyy. Lisäksi joudun maksamaan mökillä kahden tien tiekunnalle maksua. Miksei kiinteistöverorahoilla kustanneta tuotakin. Ja miksi ylipäätään on kiinteistövero ja tiekunnan tiemaksut, kun yksityisautoilijat ovat maksaneet kaikki tiet jo moneen kertaan.

Perintö- ja lahjaverokin on täysin hölmö. Sais poistaa, kuten Ruotsissa. Jos lahjoitan tyttärelleni rahaa, se joutuu maksamaan siitä veroa. Täysin pimeetä. Tuosta rahasta on jo kertaalleen verot maksettu siinä tienaamisvaiheessa.

Vierailija
27/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos parantelen omakotitaloani hienommaksi ja kalliimmaksi vaikka laajennuksella, niin miksi sitten joudun maksamaan enemmän kiinteistöveroa. Ei tässä ole mitään järkeä.

Vierailija
28/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aikaisemmin harmitti etuuksistani urputtajat, nykyään naurattaa. Kateuttahan se on, kun vertaillaan omaa tilannetta muihin ja kuvitellaan että toinen pääsee helpommalla. Ihan sama millä sitä selitellään.

Olen kolmikymppinen ja sairaseläkkeellä mutta nyt olen kuntoutunut niin että voin pitää pienen pientä yritystä kotoa käsin.

Antaisin kyllä mielelläni etuuteni niitä kadehtivalle, kaupan päälle tulee sitten sydänvika ja muuta pientä kremppaa.

Vierailija
29/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen opiskelija on epäreilussa asemassa, joka luukee vaikka toista tutkintoa ja opintotuet on jo käytetty ja sissusta ei saa mitään, jos on omaisuutta.

Miettikääs, että olis kannattanut elää vaan kädestä suuhun ja tuhlata kaikki tulot ulkomaanmatkoihin. Nyt sit sais sossusta elämiseen ja vielä tukea vuokriinkin.

Yhteiskunta rankaisee säästänyttä.

Vierailija
30/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, silloin kun olin täysipäiväisesti työelämässä niin maksoin siitä teidän mussukan koulutuksesta. Ja taidan maksaa edelleen koska yritys. Eikä se minua haittaa, eikä sekään että maksan naapurin työttömän jampan kaljat.

-28

Vierailija
31/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kadehtii ihan kaikkea. Esim leskeneläkettä. Voi vittu, lähes jokainen luopuisi siitä jos saisi puolisonsa takaisin. Enkä itse edes moista saa koska olen liian nuori ja lapseton leski. Enkä tarvitsisikaan tai haluaisikaan mutta kateellisia riittää.

Vierailija
32/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen opiskelija on epäreilussa asemassa, joka luukee vaikka toista tutkintoa ja opintotuet on jo käytetty ja sissusta ei saa mitään, jos on omaisuutta.

Miettikääs, että olis kannattanut elää vaan kädestä suuhun ja tuhlata kaikki tulot ulkomaanmatkoihin. Nyt sit sais sossusta elämiseen ja vielä tukea vuokriinkin.

Yhteiskunta rankaisee säästänyttä.

Miten se on epäreilussa asemassa kun sillä on omaisuutta?? Kukaan ei varmaan ole pakottanut lukemaan toista tutkintoa. Jos tällaisen valinnan tekee niin tottakai sitten joko käy töissä tai myy sen omaisuutensa. Ei se henkilö jolla ei ole mitään omaisuutta ole sen paremmassa asemassa, sossun tuet ei paljon omaisuutta kartuta. Eihän ne tuet sitä varten ole että niillä rikastuttaisiin. Eikä se aina ole niin että rahat on tuhlattu jonnekin, kyllä pitkä sairastelukin usein tarkoittaa köyhyyttä.

Vierailija
33/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo itse valmistunut, mutta: ei kesällä välttämättä järjestetä mitään itselle relevantteja opintoja. Voi joutua opiskelemaan "turhaa" ja ylimääräistä, ja sitten niitä tukia pitäisi kuitenkin loppupäässä vielä riittää niihin pakollisiinkin opintoihin.

Lisäksi, opiskelijalla jää yleensä käteen 80 euroa vuokrien jälkeen. Pitäisi ostaa bussikortti, vakuutukset, hammastahnat, harjat, deodorantit, vessapaperit, ruoka, katosta palanut lamppu, lämpimät kengät, hammaslääkärilasku jne joskus. Ja olisi kiva, että ei tarvitisi elää stoalaista elämää ikkunattomassa yksiössä 5 vuotta, vaan olisi jotain ihmisarvoista elämää, johon kuuluu sosiaalisuus. Sosiaalisuuteen menee rahaa, siihen kaljaan kalliolla tai kahvikupilliseenkin.

Ei opiskelijan elämä ole mitenkään kadehdittavaa. Opiskelijoista kasvaa isokenkäisiä, jotka vihaa kaikkia köyhiä jotka "eivät tee mitään" ja nostavat sossusta rahaa. Koska me olemme tehneet paljonkin, köyhyysrajan alapuolella.

Vierailija
34/34 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet ihmiset eivät ymmärrä mitä sairaan arki on, sitä ajatellaan vaan että loikoilet kotona leppoisasti. Ihan kun sitä ei heti valitsisi terveyttä jos voisi.

Veroista valittavien kannattaa katsoa esim. syöpähoitojen hintoja. Kyllä se oikeasti on tärkeää ettei ne kaadu itsensä maksettaviksi. Ja syöpä ei ole mikään elintapasairaus, toki joskus se voi olla sitäkin mutta kyllä se joskus vaan yllättää vaikka olisit elänyt kuinka terveellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi