Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lonkero aiheuttaa ripulia?

Vierailija
05.05.2016 |

Siis ihan vatsa sekaisin ja nautittu määrä 3 isoa kaupan tölkkiä (ei alkon, se kait on vahvempaa). Olen ennenkin epäillyt samaa, ja nyt on ihan kuin olisin syönyt lohikäärmeen..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vierailija
2/25 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ripulia vaan luikerointia lohikäärmeen lailla....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se saa sit nyt jäädä!

4/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. Allergia?

Vierailija
5/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sitäkin.

Itellä lonkero aiheuttaa aivastuskohtauksia.

Vierailija
6/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ihanaa näin anonyymisti nyt avautua, mutta oon miettinyt ihan samaa. En yleensä juo lonkeroa, ja 2 kertaa peränjälkeen mulla meni k-menun lonkerosta vatsa täysin sekaisin. Ensimmäisellä kerralla ajattelin pikaiseksi vatsataudiksi, toisella aloin jo yhdistämään lonkeroon. Kolmatta kertaa ei huvittaisi testata. Onneksi en ollut kerennyt lähteä kotoota mihinkään... onko lonkerossa jotain vatsaa ärsyttäviä ainesosia?

Vierailija
7/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli ripuli seuraavana päivänä kun olin dildottanut itseäni edellisenä iltana lonkerotölkillä perseeseen.

Vierailija
8/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee vatsa sekaisin punaisiksi värjätyistä siidereitä ja lonkeroista esim karpalo. Aika paljon kemikaaleja ovat täynnä muutenkin joten ei ihme jos maha ei kestä.

Vierailija
9/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Aikanaan ostin joskus mojito "lonkeroa" ja aina oli maha sekaisin seuraavana aamuna. Muista ei ole oireita tullut. Veikkaisin siis aiheuttajaksi joko makeutusaineita, väriaineita tai muita lisäaineita noissa esanssijuomissa.

Vierailija
10/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi. Aikanaan ostin joskus mojito "lonkeroa" ja aina oli maha sekaisin seuraavana aamuna. Muista ei ole oireita tullut. Veikkaisin siis aiheuttajaksi joko makeutusaineita, väriaineita tai muita lisäaineita noissa esanssijuomissa.

Mites toi melaesanssi?

Vierailija
11/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kunnon ginipohjaista lonkeroa Alkosta tai Superalkosta. Esim Hartwallin Original 5.5%. Ei mee vatta sekaisin.

Vierailija
12/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla menee kaikista siidereistä ja lonkeroista, myös kaljasta. Maha kestää ainoastaan skumppaa ja raakaa viinaa.

Vierailija
13/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaskelotin lonkeroita varsinkin on hankala kypsentää läpikotaisin kun ne tuppaa sekä kuivahtamaan pinnalta että jäämään raaoiksi keskeltä. Pienten mustekalojen lonkerot kypsentyy ihan helposti vaikka paistamalla. Raa'at lonkerot saattavat aiheuttaa ripulia tai muita vatsavaivoja.

Vierailija
14/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aiheuttaa. Toinen mikä aiheuttaa ripulia on luumusoppa. Minä sotken aina puolet viinaa ja puolet luumusoppaa ja juon saunajuomana. Siitä tulee raikas olo!

Vierailija
15/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi lonkerovihaaja ilmottautuu, rippe tulee jo samana iltana jos juon lonkeroa, kalja tai viini tätä ei aiheuta. Täytyypä googlailla pakkausselosteita...

Vierailija
16/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi lonkerovihaaja ilmottautuu, rippe tulee jo samana iltana jos juon lonkeroa, kalja tai viini tätä ei aiheuta. Täytyypä googlailla pakkausselosteita...

Tarkoitat varmaan tuoteselosteita?

Vierailija
17/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista suomalaisista käymisteitse valmistetuista valmistetuista lonkeroista ja siidereistä menee pötsi sekaisin. Eikä tarvitse juoda kuin 1-2 tölkkiä. Myös suomalaisesta pikahiivalla ja tärkkelyksestä tehdystä oluesta.

Siis nämä kaupan lonkerothan ovat ihan kiljuja. Siinähän oikein lukee valmistusaineissa "käymispohja". Maun vuoksi on lisätty esansseja ja ehkä tilkka viiniä joukkoon.

Alkon lonkerot sen sijaan ovat vatsystävällisempiä, kun on tehty lisämällä limuun tislattua puhdasta alkoholia.

Siksi aina olenkin ihmetellyt, miksi ruokakaupoissa on sallittua myydä vain näitä käymisteitse valmistettuja kammottavia liemiä. Mitään tekemistä kansanterveyden kanssa sillä ei ainakaan voi olla, koska niin karmeaan kuntoon saavat ihmisten mahat. Miksi kukaan lääkärikunnasta ei ole puuttunut tähän asiaan?

Vierailija
18/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/25 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli samanlaisia ongelmia kaikkien mietojen, käymismenetelmällä valmistettujen juomien kanssa, eli lonkerot, kaljat ja siiderit. Joi silloin vain kirkkaita, ihme että ne kävi muttei miedot, samalla tavallahan ne on käyttämällä tehty. Samoin tuoremehut teki saman tempun. Ohi se meni ihan ittekseen, nyt vetää kaljaa lavallisen ilman mahaongelmia. Itse luulen että muutto kanssani yhteen helpotti mahavaivoja, hän söi ennen tosi paljon eineksiä yms lisäainepommeja ja nyt syö mun kokkauksia, kaikki ruoka tuoretta ja itsetehtyä. Mutta voi olla itsekästä kehuskeluakin että mun ruoka maagisesti paransi kaljapaskatuksen :D 

Vierailija
20/25 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

X-tra long drink light 0,5l, join eilenillalla puolet ja maha meni helvetin kipeeksi, valvoin yön ja aamuyön ripuloinnin jälkeen sain nukuttu. Tänä iltana join tölkistä loput ja taas maha kipeä!

Se johtui siis X-tra lonkusta! Oli eka ja vika kerta kun ostan. Valmistaja Olvi, pitihän se arvata :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän