Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko synnytys oikeasti niin paljon kuin naiset väittävät?

Vierailija
05.05.2016 |

Itse en kyllä usko. Potku munille on varmaan paljon kivuliaampi.

M25

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä se sattuu. Entisenä urheilijana ja monet leikkaukset ja vammat läpi käyneenä kuvittelin, että mulla on hyvä kivunsietokyky. Olen esim. kävellyt murtuneella jalalla itse autoon ja autosta itse päivystykseen, murtanut solisluunsa ja huomannut murtuman vasta, kun se oli luutunut väärin ja nilkastani on katkennut nivelsiteet ja silti kävelin seuraavana päivänä.,Kuvittelin pärjääväni ilman kivunlievitystä ja menin muutenkin aika ylimielisellä asenteella synnyttämään. Nöyryys löytyi kyllä, kun supistukset iski kestäen pahimmillaan 3 min ja pitäen välissä alle minuutin tauon. Tätä tahtia kesti sen 6h putkeen, kunnes lapsi syntyi.

Ei kestänyt kauaa, mutta intensiteetti yllätti mut täysin. Se oli yhtä saatanallista kipua alusta loppuun. Ei mitään sellaista kipua, jonka olisi mitenkään voinut alunperin kuvitella.

Vierailija
62/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin sinua on viimeksi potkittu munille kaksi vuorokautta? 

Synnytyksessä iso osa epämukavasta tunteesta lienee ihan muuta kuin kipua; pelkoa, väsymystä, pahoinvointia ja lihasrasituksesta johtuvaa ahdistusta. Jos sellainen rasitus on päällä päiväkausia, voi se olla todella raskasta mutta se on eri asia kuin puhdas hermokipuperäinen kärsimys.

"Muniin" kohdistuva kova paine voi tehdä tajuttomaksi muutamassa sekunnissa ja joissakin tapauksissa johtaa myös elottomuuteen, jolloin uhrin hengen pelastamiseksi hänet joudutaan kytkemään koneisiin. Ei kukaan kestäisi sellaista kipua vuorokausia, ellei hän sitten tosiaan olisi tajuttomana tai koomassa, jolloin kipua ei tietysti ole.

Naiselle kai lähin elimellinen vastine olisi että joku jotenkin antaisi sähköiskuja suoraan munasarjoihin muiden kudoksien läpi.

Nainen saattaa kuolla synnytyksessä. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta naista ihan nykyaikanakin niissä kuolee? Ennen nykyaikaista lääketiedettä varmaan melko yleistäkin..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Älkää puhuko synnytyskivusta. Älkää mansplainatko, millaista se oikeastaan varmasti on. Te ette tiedä, millaista se on. Kyllä se sattuu ihan oikeasti.

Miksi sitten monilla naisilla on useita lapsia? Selitä se jos kipu on pahin mahdollinen :) 

Luulisi, että jalkapallohyökkääjä saamat potkut sääriin 90 minuuttia muuttaisi naisen näkökulmaa.

Onko paikalla mimmifutaajia , jotka on synnyttänyt?

En mä sanonut, että se on pahin kipu maailmassa. Mutta kerropa, mikä on se tilanne, jossa sääriin potkitaan 90 minuuttia, ja toisaalta, mikä on se synnytys, joka kestää noin vähän aikaa. 

Vierailija
64/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja pohdiskeltuani olen tullut siihen johtopäätökseen että synnytys voi olla todella hirveä kokemus (mahdotonta verrata täysin johonkin muuhun, koska kipu on kuitenkin jossain määrin subjektiivinen kokemus) tai sitten aika siedettävä kokemus; asiassa on todella monta muuttujaa.

Sen sijaan suora hermokipu ja vitaalikudokseen kohdistuva vaurio on aina lamaannuttavaa ja hirveää eikä ole kiinni yksilöllisistä ominaisuuksista tai henkisestä kovuudesta paitsi joissain todella harvinaisissa poikkeustapauksissa. Tuohon aloittajan munavertaukseen liittyen olen esim.kuullut että joillakin kivessyöpää sairastaneilla olisi tunto mennyt kiveksistä mutta siinäkin se kivun puuttuminen on siis merkki sairaudesta.

Vierailija
65/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähti synnytyksessä melkein taju, mutta ai perskules, sehän oli vaan epämukavaa oloa. Siinä tajunnan rajamailla menikin muutama tunti ja vauva alkoi kärsiä hapenpuutteesta, kun sykkeet laski. Onneksi sitten anestesialääkäri vapautui leikkauksesta ja sain epiduraalin.

Minä en usko alkuunkaan, että munille potkaisu sattuisi. Netti on pullollaan jokamiesduudsoneita, joiden ainoa tarkoitus on lyödä kaveria munille. Ei ne sitä tekisi huvin vuoksi, jos sattuisi.

Juuri siksi niitä videoita tehdään, koska se sattuu. Ihmiset haluavat nähdä verisiä onnettomuuksia ja esim.iskuja kiveksiin, koska ovat uteliaita tai pahoja.

Katsoitko linkkaamani videon, jossa synnytyskipuja stimuloidaan miehille? Onko siinä kyse vain epämukavuudesta?

Miehen keho ei valmistaudu synnytykseen monta kuukautta ja kukaan on tuskin mitannut niitä keinosupistusten voimakkuuksia suhteessa oikeisiin tai mihin lihaksiin ne tarkkaan kohdistuvat. Ilman tuollaisia toimenpiteitä simulaatiot ovat turhia.

Naisen keho valmistuu synnytykseen sillä tavalla, että luinen lantio ja synnytyskanava muuttuvat, jotta vauva pääsee ulos. Synnytyssimulaatiossa ei oikeasti synny mitään sieltä synnytyskanavasta, siinä koetaan vain avautumisvaiheen kipu. 

Vierailija
66/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla lähti synnytyksessä melkein taju, mutta ai perskules, sehän oli vaan epämukavaa oloa. Siinä tajunnan rajamailla menikin muutama tunti ja vauva alkoi kärsiä hapenpuutteesta, kun sykkeet laski. Onneksi sitten anestesialääkäri vapautui leikkauksesta ja sain epiduraalin.

Minä en usko alkuunkaan, että munille potkaisu sattuisi. Netti on pullollaan jokamiesduudsoneita, joiden ainoa tarkoitus on lyödä kaveria munille. Ei ne sitä tekisi huvin vuoksi, jos sattuisi.

Juuri siksi niitä videoita tehdään, koska se sattuu. Ihmiset haluavat nähdä verisiä onnettomuuksia ja esim.iskuja kiveksiin, koska ovat uteliaita tai pahoja.

Katsoitko linkkaamani videon, jossa synnytyskipuja stimuloidaan miehille? Onko siinä kyse vain epämukavuudesta?

Miehen keho ei valmistaudu synnytykseen monta kuukautta ja kukaan on tuskin mitannut niitä keinosupistusten voimakkuuksia suhteessa oikeisiin tai mihin lihaksiin ne tarkkaan kohdistuvat. Ilman tuollaisia toimenpiteitä simulaatiot ovat turhia.

Oot hassu. :D Ei tietenkään ole mitattu ja testattu. Ihan mututuntumalla vaan tehty kaikki simulaattorit. Tietenkin.

Ja miten se kipu liittyy kehon valmistautumiseen? Toki nainen on mieleltään valmistautunut tulevaan kidutukseen, mutta meinaatko että sama kipu tuntuu vähemmän synnyttäjällä kuin miehellä? Ainut syy miksi miehellä saman tasoinen kipu olisi kovempi kuin synnyttäjällä on se että miehet lähtee takki auki "Pikku homma"- asenteella tuommoiseen koitokseen. Jokainen synnyttäjä varmasti tajuaa sen että kyllähän se samperi sattuu kun kohdunsuu aukeaa 10cm ja vauvakin pitäisi saada synnytyskanavaa pitkin ulos. Miten joku voi kuvitella ettei semmoinen sattuisi?

Vierailija
67/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin loppuun kulutettu aihe.

Naiset kestää synnytykset toisensa perään ja mies jo pyörtyy nähdessään. Kuka se on herkkä?

Vierailija
68/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet. Älkää puhuko synnytyskivusta. Älkää mansplainatko, millaista se oikeastaan varmasti on. Te ette tiedä, millaista se on. Kyllä se sattuu ihan oikeasti.

Miksi sitten monilla naisilla on useita lapsia? Selitä se jos kipu on pahin mahdollinen :) 

Luulisi, että jalkapallohyökkääjä saamat potkut sääriin 90 minuuttia muuttaisi naisen näkökulmaa.

Onko paikalla mimmifutaajia , jotka on synnyttänyt?

En mä sanonut, että se on pahin kipu maailmassa. Mutta kerropa, mikä on se tilanne, jossa sääriin potkitaan 90 minuuttia, ja toisaalta, mikä on se synnytys, joka kestää noin vähän aikaa. 

Onhan niitä tapauksia monia joissa nainen ei ole tiennyt olevansa raskaana j luullut, että on kakkahätä ja vessassa on sitten yht'äkkiä vauva.  Alle 90 minuuttia helposti. Sinällään en vähittele teidän kipua. Joskus ne vaan kuulostaa kalavaleilta.

Vierailija
69/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin sinua on viimeksi potkittu munille kaksi vuorokautta? 

Synnytyksessä iso osa epämukavasta tunteesta lienee ihan muuta kuin kipua; pelkoa, väsymystä, pahoinvointia ja lihasrasituksesta johtuvaa ahdistusta. Jos sellainen rasitus on päällä päiväkausia, voi se olla todella raskasta mutta se on eri asia kuin puhdas hermokipuperäinen kärsimys.

"Muniin" kohdistuva kova paine voi tehdä tajuttomaksi muutamassa sekunnissa ja joissakin tapauksissa johtaa myös elottomuuteen, jolloin uhrin hengen pelastamiseksi hänet joudutaan kytkemään koneisiin. Ei kukaan kestäisi sellaista kipua vuorokausia, ellei hän sitten tosiaan olisi tajuttomana tai koomassa, jolloin kipua ei tietysti ole.

Naiselle kai lähin elimellinen vastine olisi että joku jotenkin antaisi sähköiskuja suoraan munasarjoihin muiden kudoksien läpi.

Nainen saattaa kuolla synnytyksessä. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta naista ihan nykyaikanakin niissä kuolee? Ennen nykyaikaista lääketiedettä varmaan melko yleistäkin..?

Yleensä nuo synnytyskuolemat liittyvät verenvuotoon tai muuhun sydämeen liittyvään syyhyn. Ei suoraan subjektiiviseen kärsimykseen ja kipuun.

Vierailija
70/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu synnytyksestä ja ihmisestä, mulla spontaanisti käynnistynyt synnytys oli helppo juttu, kaikki meni kuin oppikirjoissa ja ponnistaminenkin oli oudon kivutonta. Sitten yksi synnytyksistä käynnistettiin ja se oli kamalaa, ja uskokaa pois, mä olen kokenut kovia kipuja elämäni aikana ja mikään ei vetänyt vertoja sille, etenkin kun se jatkui tunteja ja tunteja tauotta. Myös siinä synnytyksessä ponnistus oli rankka vaihe, ja synnyttäessä oikein tunsin kun repesin. Oudointa oli se, että vauva oli mun kuopus ja syntyessään kaikista vauvoistani pienikokoisin ja tuli ihan normaalissa asennossa ulos, silti syntyminen kesti ja kesti ja tosiaan repesin pahasti. Kyllä muuten sattui.

Vierailija
71/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On typerää verrata törkeää pahoinpitelyä synnytykseen tai muihin lisääntymistoimintoihin. Keho valmistautuu synnytykseen monta kuukautta ja se voi olla hyvinkin helppo. Naisilla esiintyy neljää eri lantiotyyppiä; lantiotyyppi vaikuttaa synnytyksen helppouteen. Joillekin synnytys on siis vaikea ja toisille ei.

Valtavan moni asia lienee perussynnytystä kivuliaampi; esim.paha virtsakivi tai muu koliikkikipukohtaus; jotkut naiset ovat sanoneet että virtsakiven aiheuttama kipu on ollut paljon pahempi kuin mikään synnytyskipu, vaikka olisi saanut monta lasta. Iskiashermon kipu voi myös tulla yllättäen ja olla täysin invalidisoiva.

Sä olet sitten synnytystenkin asiantuntija? Montakos lasta olet synnyttänyt? Onko olemassa sellaista asiaa josta sä et tiedä kaikkea? Varsinkin naisista sä tunnut tietävän ihan kaiken. Huvittavaa.

Vierailija
72/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tulee munille potkimiseen,niin ihmettelen sitä valitusta.Klitorishan on monin kertaisesti herkempi,mutta naiset ei koskaan valita....

Klitoris vastaa penistä, ei kiveksiä. Klitoris on naisen lisääntymisen kannalta merkityksetön, joten siihen ei ole kehittynyt painetta/kipua aistivia hermopäätteitä samalla tavalla kuin kiveksiin. Ihmisen hermoista osa aistii kylmää, kuumaa, kipua, mielihyvää, hajuja jne. eli pelkkä hermojen määrä ei ratkaise.

Sitä paitsi klitorikseen on aika hankala osua vahingossa tai tahallaan.

Kaikista uskomattominta tässä on ehkä nuorten miesten rohkeus ja kovuus eli vaikka kivekset ovat äärimmäisen herkät niin silti huomattavan monet pojat ja miehet ovat valmiita riskeeraamaan niiden terveyden jonkun stunttivideon takia ja viihdyttäkseen muita ihmisiä. Naiset ja tytöt taas vahtivat tarkkaan ettei kynsi katkeaisi.

Sinä väitit yhdessä ketjussa, että suonenvedot eli lihaskrampit sattuvat enemmän kuin synnytys. Sinulla ei ole mitään tietoa mistään naisen anatomiaan kuuluvasta, joten ole hyvä ja lopeta. Tule sitten pätemään, kun olet ollut synnytyksessä mukana alusta loppuun.

Ajattelin juuri että suonenveto on kalpea aavistus siitä miltä supistukset tuntuvat loppu vaiheessa.

En ehtinyt saamaan mitään kivunlievitystä ja jos ajatellaan että kohtu joka on iso sileää lihasta ,on käytännössä" krampissa" lähes tauotta 2-3 viimeistä tuntia niin siitä saa vähän aavistusta.

Lapsen ulostulo ei sitten enää ollut niin paha, mutta ne supistukset, hirveitä.

Tuttavani meni synnytykseen omien sanojensa mukaan ylimielisenä, kun hänet oli viety sappikivikohtausten takia ambulanssilla pari kertaa sairaalaan.

Hän ajatteli ettei synnytys voi olla sen pahempaa.

Kertoi erehtyneensä ja pahasti.

Vierailija
73/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot hassu. :D Ei tietenkään ole mitattu ja testattu. Ihan mututuntumalla vaan tehty kaikki simulaattorit. Tietenkin.

Ja miten se kipu liittyy kehon valmistautumiseen? Toki nainen on mieleltään valmistautunut tulevaan kidutukseen, mutta meinaatko että sama kipu tuntuu vähemmän synnyttäjällä kuin miehellä? Ainut syy miksi miehellä saman tasoinen kipu olisi kovempi kuin synnyttäjällä on se että miehet lähtee takki auki "Pikku homma"- asenteella tuommoiseen koitokseen. Jokainen synnyttäjä varmasti tajuaa sen että kyllähän se samperi sattuu kun kohdunsuu aukeaa 10cm ja vauvakin pitäisi saada synnytyskanavaa pitkin ulos. Miten joku voi kuvitella ettei semmoinen sattuisi?

Luultavasti onkin tehty mututuntumalla, koska miesten kohdunsuuta ei ole saatu aukeamaan ja luomaan muita kudoksia, joita on vain naisilla. Sen lisäksi naisten itsetuntoa yritetään jatkuvasti kohottaa pilkkaamalla miehiä vaikka valheiden voimalla.

Eikö olisi järkevämpää aloittaa jostakin sellaisesta kokeesta, jossa voi melko mielekkäästi vertailla sukupuolten sitkeyttä? Vaikka laittamalla reidet tai rintalihakset supistelemaan kipeästi samalla voimalla ja sitten voidaan katsoa kumpi voittaa. En ole hirveästi perehtynyt tuohon asiaan mutta luulisin että tuossakin lihasten voima ja koko ja muiden kudosten lujuus voi vaikuttaa tulokseen.

Vierailija
74/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. Todellista KIPUA, isolla K:lla, ei vapaaehtoisesti koeta uudestaan ja uudestaan.

Vierailija
75/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt  pistä päätäni pantiksi ajatukseni järkevyydestä, mutta itse ajattelen asiaa siltä kantilta, että synnytys on entisaikaan ollut naisten yleisin kuolinsyy. Toki nykyaikanan lääketiede on auttamassa mutta on se varmana silti aikamoinen koetus. 

Itse olen siis lapseton nainen, ja välillä pelkät menkkakivut saa minut miettimään, että ei perkele ikinä synnyttämään.

Vierailija
76/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti onkin tehty mututuntumalla, koska miesten kohdunsuuta ei ole saatu aukeamaan ja luomaan muita kudoksia, joita on vain naisilla. Sen lisäksi naisten itsetuntoa yritetään jatkuvasti kohottaa pilkkaamalla miehiä vaikka valheiden voimalla.

Eikö olisi järkevämpää aloittaa jostakin sellaisesta kokeesta, jossa voi melko mielekkäästi vertailla sukupuolten sitkeyttä? Vaikka laittamalla reidet tai rintalihakset supistelemaan kipeästi samalla voimalla ja sitten voidaan katsoa kumpi voittaa. En ole hirveästi perehtynyt tuohon asiaan mutta luulisin että tuossakin lihasten voima ja koko ja muiden kudosten lujuus voi vaikuttaa tulokseen.

Öö.. Sä tosiaan olet hassu. Miten sä kuvittelet että nuo synnytys-simulaattorit on tehty? Kyllä siinä on ihan synnyttäneitä naisia käytetty että on saatu se kipu synnytyskipujen tasolle. Ja miten arvata saattaa niin kyllä naisetkin on noista simulaattoreista selvinny koekaneina siinä missä synnyttämisestäkin, joten miksi tuommoinen simulaattori ei olisi oiva keino näyttää miehille miltä naisista synnyttäessä tuntuu?

Vierailija
77/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä naiset alapeukuttaa toistensa kokemuksia? Minusta synnytys ei ollut kamala. Kyllä se sattuu, mutta ei se todellakaan yhtä paljon sattunut kuin pari kertaa tehty kolonoskopia ja olo ei ollut yhtä hirveä, kuten esim syöpähoitojen aikaan. Kipu vaan on täysin erilaista eri tilanteissa. 

Vierailija
78/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu yhtään. Kaksi kertaa olen synnyttämässä ollut eikä kummallakaan kerralla tuntunut missään... Vaimo kyllä valitteli, että koskee ja joutui ottamaan kipulääkettäkin.

Vierailija
79/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikeasti tämä naisten juttu, että olet jotenkin hienompi ihminen, kun sun synnytys on ollut kamala ja sitten olet vihainen niille, joilla ei ollut kamalaa? Minä olen synnyttänyt neljä kertaa, joista kaksi oli kamalia ja kaksi todella helppoja, joten minusta se on aika hyvä todiste siitä että synnytys voi olla ihan mitä vain ja turha tapella asiasta. Omasta mielestäni myös se vaikuttaa hyvin paljon, että pelkääkö synnytyksessä vai ei. Se on patologisen ja fysiologisen (eli esim synnytyskivun) ero. Kun sain sydänkohtauksen ja pelkäsin kuolevani, niin kyllä se kipu tuntui paljon pahemmalta kuin synnytyskipu, jonka tiesin olevan normi juttu, josta varmasti selviäisin. 

Vierailija
80/125 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai se selkärankaan pistettävä puolimetrinen piikki pikkuisen vaimentaa kipua eli kannattaa ottaa se piikki vaan ajoissa....

Mutta joillakin synnytys tapahtuu todella nopeasti eli kipua ei ehdi kovin kauan kestämään välttämättä, yksi nainen työpaikalla sanoi että hänen oma synnytys tapahtui niin nopeasti ettei ehtinyt edes kunnolla tajuamaan asiaa.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan