Työkaveri ei tajua että siitä juorutaan työpaikalla
ja naureskellaan selän takana. Pitäiskö sille kertoa?
Kommentit (43)
Ei ole kovin aikuismaista sellainen naureskelu. Itse ainakin vaivaannun, jos joku alkaa minulle juoruilemaan tai naureskelemaan jotakin. Oikeastaan luottamus romahtaa samantien juoruilijaan ja mietin tarkasti mitä jatkossa hänelle puhun itsestäni.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kovin aikuismaista sellainen naureskelu. Itse ainakin vaivaannun, jos joku alkaa minulle juoruilemaan tai naureskelemaan jotakin. Oikeastaan luottamus romahtaa samantien juoruilijaan ja mietin tarkasti mitä jatkossa hänelle puhun itsestäni.
Ai mun suurinta hupia on taas syöttää grande juoruilijalle tekaistuja juttuja 😁. Aina yhtä hauskaa kun ne tulee jossain vaiheessa vastaan. Muille puhun totta.
Kertoo melko huolestuttavaa ryhmän toiminnasta, jos yksi ihminen otetaan syntipukiksi. Näin ryhmän jäsenet välttävät omien puutteidensa tarkastelun. Itse keskityn töissä työntekoon, ja teen siinä parhaani. Kerron aika paljon itsestäni töissä ja en juuri mieti, mitä musta puhutaan. Silti sydänystävät ovat muualla kuin työpaikalla.
No mitä sen sit pitäis tehdä? Itkeä vessassa? Munkin valinta olisi mieluummin olla neutraali ja iloinen ja asiallinen.
Tiedätkö, että eräät eivät vaan piittaa pätkääkään muiden juoruiluista. Korkeintaan naureskelevat niille. Me olemme sellaisen yläpuolella, kun MEILLÄ ei ole tarvetta puhua pahaa muista vaan voimme toisinaan jopa kiittää.
Terveisin eräs työkaverisi.
Voithan salaa merkitä muistiin näitä tilanteita nimineen ja päivämäärineen, varsinkin ditä ajatellen, jos panettelusta seuraisi jatkossa jotain muutakin epäasiallista käytöstä. Ja aina voi sanoa jotain myönteistä kohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö sanoa niille naureskelijoille että kasvaisivat aikuisiksi?
Kadehtivat työkaveriasi, mitä parempaa hänellä tai hänessä on näillä naureskelijoilla?
Mä en ainakaan välitä yhtään. Teen työni ja häivyn, ei kiinnosta mitä ajattelee tai puhelee. Onneksi niihin ei törmää vapaalla.
Meillä on kans yks yhteisen naureskelun aihe työpaikalla ja sille nauretaan meidän muissakin toimipisteissä,mut se ei sitä kyllä itse tajua, kun luulee olevansa talon viisain työntekijä.
Minusta tän juoruilun kohteen sijaan voisi sanoa näille juoruilijoille, että voisitteko lopettaa… Ällöttää tuollainen meininki, onneksi omalla työpaikallani ei tuollaista juoruavaa kanalaumaa ole.
Minusta sillä on merkitystä mitä juorutaan. Levitelläänkö tai päivitelläänkö yksityselämään liittyviä asioista (kerro heti minusta). Juorutaanko että on paska työntekijä (puhuisivat esimiehelle tai työntekijälle itselleen. Vai ärsyttääkö ihmisen persoona (jätäjuorut omaan arvoonsa). Tämä vain minun melipide. Minä ärsytän varmasti persoonana monia. Olen liian iloinen, liian puhelias, liian kiinnostunut töistä, liian määrätietoinen, milloin mitäkin. Koskaan ei ole ollut hyvä kuitenkaan. Ensin oli surullinen. Nykyään en juuri välitä niin kauan, kun työnjäljestä ei valiteta.
Saattaa olla, että se on siellä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla kyllä huomaa mistä juorutaan ja milloin. Normaalisti nauru ja hälinä käy, astut huoneeseen, kaikki hiljenee kuin seinään. Mitä se mua haittaa. Sit se kälätys alkaa kun joku muu poistuu.
Mukamas salassa..kyllä se naisen vaisto tietää.
Tähän on pakko kommentoida, että meidän työpaikalla on yksi nainen, joka usein sanoo tullessaan kahvihuoneeseen, että heti menitte hiljaiseksi kun minä tulin. En ole ihan ymmärtänyt onko hän tosissaan, mutta hänestä ei ole kukaan puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai mun suurinta hupia on taas syöttää grande juoruilijalle tekaistuja juttuja 😁. Aina yhtä hauskaa kun ne tulee jossain vaiheessa vastaan. Muille puhun totta.
Mä kanssa joskus huvittelen syöttämällä täysin yliampuvia juttuja pahimmalle juoruilijalle. Kaikkihan me varmaan joskus juoruillaan, mutta sellainen ainainen ja yleensä värittyneellä pahansuopaisuuteen on iljettävää. Sellainen, jossa yritetään koko ajan keksiä ja väännellä toisesta jotain ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kans yks yhteisen naureskelun aihe työpaikalla ja sille nauretaan meidän muissakin toimipisteissä,mut se ei sitä kyllä itse tajua, kun luulee olevansa talon viisain työntekijä.
Asiat ei todellakaan ole aina niin yksinkertaisia. Aikanaan me naurettiin yhdelle miehelle selän takana tai oikeastaan vaan oli se virne ja käytettiin pilanimitystä. Se syntyi siitä hämmentävästä tilanteesta, kun oli avustavissa tehtävissä suhteessa meidän työhön ja sitten esiintyi alihankkijoille ja asiakkaille suurena päätekijänä. Kerran istuessa iltaa yhteistyökumppanin kanssa ne yllättyi, että eikö tää Matti olekaan suunnitellut tätä. Korjattiin hyväntahtoisesti, että Matti on varastomies. Sen jälkeen käytimme hänestä seläntakana nimitystä ylijohtajainsinööri Matti. Mutta ei se mitään sellaista jatkuvaa asioiden ruotimista ollut vaan enemmänkin hänestä puhuttaessa keskenään saattoi joku heittää, että "pitäiskö herra ylijohtajainsinöörille soittaa..."
Voi kuinka ikävää :( Mitä juoruilun kohde sitten voisi tehdä tai mitä pitäisi tehdä ap?
Minusta juorutaan kun olen vähän outolintu, mutta ei kiinnosta. Itse en osallistu juoruiluun, ja pidän juoruilijoita tyhminä ja ilkeinä.
Antaa leukojen louskuttaa. Who cares.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen ettei tiedä kun käyttäytyminen on niin huoletonta ja iloista ja selvennnykseksi etten itse osallistu juorurinkeihin mutten voi olla kuulemattakaan. Tiedän myös kuka näitä juoruja levittää ja että ne on värittyneitä ja osin vääriäkin. Sen takia mietin kertoako vai ei. Enpä taida uskaltaa kun aloitukseni perusteella minut leimattiin kiusaajaksi juoruilijaksi niin miten se sanonta menikään viestinviejästä.....
AP
Kyllä se tietää. On töissä vain töissä eikä tekemässä ystävyyttä ja sekö juoruajia kismittää, kun ei heru mitään juoruttavaa niin pitää itse keksiä, luulla ja väärennetään asioita ihan vain draaman aikaan saanniksi. Kyseenlaisessa paikassa ei vaan kukaan siltä juoruamiselta säästy, et aloittaja säkään. Ystäväni on juorupaikassa töissä, mutta pitää etäisyyttä eikä itse juorua. JA Hymyillen menee töihin välittämättä mitä selän takana touhutaan. Yhdessä sitten juoruajien käytökselle nauretaan.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen ettei tiedä kun käyttäytyminen on niin huoletonta ja iloista ja selvennnykseksi etten itse osallistu juorurinkeihin mutten voi olla kuulemattakaan. Tiedän myös kuka näitä juoruja levittää ja että ne on värittyneitä ja osin vääriäkin. Sen takia mietin kertoako vai ei. Enpä taida uskaltaa kun aloitukseni perusteella minut leimattiin kiusaajaksi juoruilijaksi niin miten se sanonta menikään viestinviejästä.....
AP
Kyllä se tietää. On töissä vain töissä eikä tekemässä ystävyyttä ja sekö juoruajia kismittää, kun ei heru mitään juoruttavaa niin pitää itse keksiä, luulla ja väärennetään asioita ihan vain draaman aikaan saanniksi. Kyseenlaisessa paikassa ei vaan kukaan siltä juoruamiselta säästy, et aloittaja säkään. Ystäväni on juorupaikassa töissä, mutta pitää etäisyyttä eikä itse juorua. JA Hymyillen menee töihin välittämättä mitä selän takana touhutaan. Yhdessä sitten juoruajien käytökselle nauretaan.
Mitä jos se pääjauhaja onkin esimies? Onko kukaan kuullut sellaisesta kuin työhyvinvointi tai työilmapiiri? Kun se työpaikka on työn tekemistä varten, eikä juoruilua.