Huuto.net ja ihmiset ehdottelee hintaa
Miksi? Olen aina huutokaupannut ilman hintavarausta tai myynyt osta heti -hintaan. Laitan tuotteiden hinnaksi halvimman mahdollisen hinnan, jolla olen valmis luopumaan. Kauppa on käynyt ja kaiken olen saanut myytyä, mutta jatkuvasti tulee kysymyksinä näitä tarjouksia, vaikka olen ottanut hintaehdotuksen pois, että ihmiset tajuaisivat olla ehdottelematta.
Kommentit (47)
Myin uutta ja käyttämätöntä michael korssin kelloa torissa yli satasen halvemmalla kuin alkuperäinen hinta. Sain paljon tarjouksia joissa ehdotettiin puolet halvempaa hintaa kuin olin laittanut myyntihinnaksi. Yksi ostaja laittoi viestiä "olen köyhä opiskelija eikä minulla ole varaa maksaa enempää" laitoin takaisin että "sitten kannattaa katella halvempia kelloja" ärsyttää tuollaiset törkeät hinnan ehdottelijat!
Juu, joillain köyhemmillä tuntuu oleva ajatus, että "rikkaalla myyjällä" on joku velvollisuus auttaa heitä. Itseltäni on tämän varjolla pyydetty useita kertoja tavaran kotiinkuljetusta (en kuljeta koskaan, aika on minulle rahaa myös, eivätkä nämä maksaisi edes kilometrikorvauksia muista korvauksista puhumattakaan). Myös halvempaa postitusta pyydetään jatkuvasti ihan kuin myyjä voisi vaikuttaa hintoihin.
Minulle on mm. tarjottu 5€ korvausta siitä, että veisin hankalasti kuljetettavan tavaran autolla 60km päähän (pääkaupunkiseudun ruuhkien läpi) ja kun kieltäydyin, sain palautteen "yhteistyökyvytön myyjä, jonka kanssa ei pysty neuvottelemaan".
Ylipäänsä jos näillä on tällainen tarve palveluksiin ja pirusti ylimääräistä aikaa, niin muodostaisivat jonkun verkoston, jossa hakisivat, postittelisivat ja kuljettelisivat toistensa huutoja kiusaamatta myyjää älyttömillä vaateillaan.
huonoa käytöstä on aika paljon nykyään. jotkut myy samaa tavaran torissa ja huutiksessa mitä ihmettelen jos sulla on vain 1 kpl sitä polkupyörää vaikkapa
se ehdota hintaa oli varmaan aika turha ominaisuus huutiksessa tuskin kukaan päätyi tekemään yhtään kauppaa sillä saaduilla tarjouksilla
aina voi laittaa lähtöhinnaksi 0 euroa tai alimman millä suostuu luopumaan tuotteesta
ilmoitan itse aina postikulut koska en huuda mitään tietämättä postikulujen määrää
Ulkomaalainen & ulkomailla asuva suomea osaamaton nainen huusi Muumi-tuotteita. Sitten kun oli voittanut huudon (hinta ei ollut korkea harvinaisuuteensa nähden), niin alkoi tingata hintaa alemmaksi, halusi, että olisin mm. maksanut omasta pussistani postikulut Tanskaan. Ei ollut myöskään tuotekuvauksesta tajunnut mitään Googla Translatea käyttämällä, olin kirjoittanut suomeksi tuotteessa x olevan pienen naarmun, siitäkin sitten alkoi vääntää. En alkanut sitten postittelemaan mitään kotimaahansa alehinnoilla. En ollut huomannut kirjoittaa tuotekuvaukseen, että en myy ulkomaille, ensi kerralla muistan.
Vierailija kirjoitti:
Postitan paketit Ärräpakettina, joten 5,50 € ei ole niin paha hinta kuin Postin omat hinnat paketeille. Nämä hintaehdotukset ovat useimmiten kuitenkin ihan naurettavia: esim. Reimatecin uusi haalari, laput edelleen kiinni, alkuperäinen hinta 110 € ja myin 60 € muutamassa päivässä. Joku neropatti kuitenkin jatkuvasti tarjosi ensin 20 €, sitten 25 €, sitten 30 €...
Ap
Asialla sittten joku ahmed kaupankäynnin osaaja, basaareista opitun kaavan mukaan. Myisi sitten eteenpäin 70€ hinnalla , semmosta on kaupankäynti. Pakko ne lieveilmiöt hyväksyä jos perinteisen kaavan mukaa koittaa toimia kansainvälistyneessä mailmassa.
Minä en myy kalliimmalla kuin uusi. Jos tiedän tai saan jostain selville uuden hinnan, niin yleensä lähtöhintani hyväkuntoiselle käytetylle on puolet siitä. Samaten jos joku vanha tavara löytyy esim. Astiataivaan tai Laatutavaran sivulta, niin laitan lähtöhinnaksi puolet siitä mitä se siellä maksaa.
Ongelmalliset hinnoiteltavat ovat esim. sellaisia vanhoja tavaroita, joiden arvoa ei saa selville googlettelemalla (enkä jaksa lähteä minnekään antiikkikauppaan kysymään). Esim. minulla on ollut paljon isovanhempieni vanhoja esineitä, joista ei ole mitään käryä onko oikea hinta kymppejä, satasia vai tonneja. Silloin laitan lähtöhinnan aika korkealle ja jos ei mene kaupaksi, niin pudotan sitä hiljalleen. Jotkut ovat menneet kaupaksi tosi korkealla hinnalla ja kilpailuakin on tullut, joidenkin hintaa olen laskenut pitkään.