Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huuto.net ja ihmiset ehdottelee hintaa

Vierailija
04.05.2016 |

Miksi? Olen aina huutokaupannut ilman hintavarausta tai myynyt osta heti -hintaan. Laitan tuotteiden hinnaksi halvimman mahdollisen hinnan, jolla olen valmis luopumaan. Kauppa on käynyt ja kaiken olen saanut myytyä, mutta jatkuvasti tulee kysymyksinä näitä tarjouksia, vaikka olen ottanut hintaehdotuksen pois, että ihmiset tajuaisivat olla ehdottelematta.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hyväkuntoinen ja nätti mekko huutiksessa hintaan 7€ + postit 8.10€, ja hintaehdotukset pois päältä, koska mekko oli kuntoon ja alkup. hintaan nähden jo todella edullinen. Joku neropatti sitten kysymyskentässä lupasi auliisti tarjota 10 mekosta POSTEINEEN :D .

Nimenomaa ärsyttää nämä Huutiksen postimaksuvedätykset. Onko mekko tosiaan niin paksu, että ei mahdu kirjeenä? Ja Miniärräpaketti on 5,50. Ja eikö se Huutopakettikin ole 5,90?

Mutta ehkä tarjoaja ajatteli, että jos tulee 2,20 e:n kirjeenä, on tarjous kohtuullinen.

Pitkä mekko paksua puuvillaa, ei mene kirjeenä. En vedätä vaan pyydän postikulut sen mukaan mitä niitä menee. Huutopakettina postitan jos ostaja niin toivoo, ja sillon postimaksu on huutopaketin verran. Tämä lukee kuvauksessa. Tuo hintaehdottelija pyysi postitusta, ei huutopakettina.

Vierailija
22/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli hyväkuntoinen ja nätti mekko huutiksessa hintaan 7€ + postit 8.10€, ja hintaehdotukset pois päältä, koska mekko oli kuntoon ja alkup. hintaan nähden jo todella edullinen. Joku neropatti sitten kysymyskentässä lupasi auliisti tarjota 10 mekosta POSTEINEEN :D .

Uusi mekko maksaa kaupassa saman verran, jopa vähemmän.

Halpaketjun keinokuitumekko maksaa tuon verran mutta ei _laadukas_ puuvillamekko. Lisäksi malli on sen verran erikoinen ettei sellaisia useinkaan kävele vastaan ketjuliikkeissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa kysyä. Mä esim. kyttäsin joskus huutiksesta tietynlaisia villavaippahousuja. Niitä oli muutaman myynnissä samalta myyjältä, mutta hinta oli mielestäni liian korkea. Tarjouduin ostamaan häneltä kahdet villahousut johonkin hintaan (en muista mihin), mutta hän ei tarttunut tarjoukseen. Seurasin pitkään villahousujen myyntiä, hän pudotti hintaa, jotta menisivät kaupaksi, lopulta jo huomattavasti alle sen, mitä minä olin tarjonnut. Mä olin kuitenkin siinä vaiheessa ostanut jo tarvitsemani housut, uudet, koska uuden ja käytetyn ero oli hänellä niin pieni. Mutta tiedän itsekin kirpparimyymistä säännöllisesti harrastavana, että hinnoittelu on vaikeaa.

Vierailija
24/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netistä on aika ajanut ohi. Kaupunginosakirppikset FB:ssa ovat paljon järkevämmät. Voit noutaa tai treffata myyjän kanssa jossain, eikä tarvitse maksaa tolkuttomia hintoja postituksista tuotteista, joiden kuntoa ei pääse tarkistamaan.

Vierailija
25/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa kysyä. Mä esim. kyttäsin joskus huutiksesta tietynlaisia villavaippahousuja. Niitä oli muutaman myynnissä samalta myyjältä, mutta hinta oli mielestäni liian korkea. Tarjouduin ostamaan häneltä kahdet villahousut johonkin hintaan (en muista mihin), mutta hän ei tarttunut tarjoukseen. Seurasin pitkään villahousujen myyntiä, hän pudotti hintaa, jotta menisivät kaupaksi, lopulta jo huomattavasti alle sen, mitä minä olin tarjonnut. Mä olin kuitenkin siinä vaiheessa ostanut jo tarvitsemani housut, uudet, koska uuden ja käytetyn ero oli hänellä niin pieni. Mutta tiedän itsekin kirpparimyymistä säännöllisesti harrastavana, että hinnoittelu on vaikeaa.

Monen tuotteen "tukkuhinnan" pyytäminen on eri asia kuin älytön tinkaaminen. Itse myyn erittäin mielelläni useamman tuotteen yhdessä, koska silloin minulle on niiden myynnistä vähiten vaivaa ja voin hyvin pudottaa hintaa tällaiselle ostajalle.

Mitä tulee hintatarjouksiin, niin itse en niihin yleensä viitsi vastata, koska siitä on vaivaa. Aloitan tuotteen myynnin jostain hinnasta ja sitten yleensä lasken sitä vähän aina kun laitan uudestaan myyntiin - menee sitten kun menee, minulla ei ole kiire. Vaikka joku tarjoaisikin suht' asiallista hintaa, niin en useinkaan viitsi ruveta keskustelemaan asiasta, koska se vaatii vaivannäköä. Laitan kaikki tuotteeni sulkeutumaan samaan aikaan, jonka taas ajoitan niin, että minulla on kalenterin puolesta aikaa silloin viestitellä ja postitella. Siinä välissä viestittelijät ja hidastelijat ovat rasittavia, koska heistä aiheutuu ylimääräistä vaivaa.

Pointti on minulla se, että myyn tuotteen sitä mieluummin ja halvemmalla, mitä vähemmän vaivaa myynti minulle tuottaa ja pyrin välttämään ylimääräistä vaivannäköä. Valitettavasti yleensä ne halvimpien tuotteiden ostajat ovat niitä, joilla on eniten säätämistä kaiken mahdollisen kanssa.

Vierailija
26/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan muuten tuon että halpoja tuotteita jätetään eniten lunastamatta tai venytetään maksua! Itse myyn lähinnä hyvää merkkitavaraa reippaalla alihinnalla, koska tarvitsen kaappeihin tilaa ja haluan tavarat nopeasti kiertoon. Siltikin niistä yritetään tingata (esim. 100€ arvoinen hyväkuntoinen vaate on myynnissä kympillä, ja ostaja haluaisi sitten vielä poistitkin ilmaiseksi) ja maksua venytetään joskus viikkokausia. Täytyy kai nostaa hintoja :P

Vierailija
27/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut vataan näitä jotka tarjoavat tuotteista posteineen käytännössä pelkän postimaksun verran. Joo, ne maksut on nykyään ihan liian kalliita ja se on hirveän ikävää ostajalle, mutta niin se on myös myyjälle eikä ole sen vika. En nyt ihan hyväntekeväisyydestä laittele nettiin ilmoituksia, pakkaa ja postita tavaroitani ilman että saan koko hommasta kuin "hyvän mielen".

Vierailija
28/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nimenomaan nää postikuluista tinkaajat - käyttäkööt kuriiria jos eivät halua itse noutaa!

Kohteissani on aina mainittu ensisijaisena toimitustapana nouto.

Ennen en postittanut ollenkaan - sain negatiivisia palautteita, kun ihmiset huusivat ja olettivat, että postitan, vaikka kohteessa luki "Vain nouto". Sitten laitoin niihin, että jos et halua noutaa, niin käytä kuriiripalvelua tai taksia - pitivät vissiin vitsinä, koska edelleen sateli negatiivisia palautteita postittamattomuudesta.

Nykyisin olen sitten hinnoitellut postittamisen niin, että otan kohtuullisen palkkion vaivasta. Ei auta, nyt ihmiset valittavat siitä, että perin palkkion.

Kertokaa, mitä pitää tehdä, että ihmiset ymmärtävät, että luovun kyllä tuotteesta kohtuuhinnalla tai jopa halvalla, mutta en todellakaan halua käyttää aikaani enkä nähdä vaivaa toimittaakseni sen heille, vaan tavaran saa halvalla vain noutamalla sen? Vaihtoehto on jättää huutamatta.

Täytyy varmaan lopettaa kaupanteko kokonaan, kun ei vaan enää jaksa näitä idiootteja.

Jos haluaa kauppaa käydä, niin silloin joutuu postittamaan. Jos ei huvita postittaa, niin ei kannata käydä kauppaa. Jos taas postittamisesta haluaa palkkaa, niin kannattaa mennä postiin töihin.

Vierailija
29/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse vain ignoroin typerät kysymykset ja hintaa alaspäin kinuajat. Suosittelen samaa muillekin." - Tapasi on erinomaisen suositeltavaa jos ja kun olet osannut hinnoitella tuotteesi oikein tai ainakin lähelle. Huutiksessa, kuten missä tahansa, missä voi myydä käytettyjä tavaroita on vain erinomaisen helppoa arvioida omien tavaroittensa hinta usein "hieman" yläkanttiin kuin alakanttiin... Toki minuakin ärsyttää nämä jobbarit, jotka uskovat, että jokainen myyjä on erinomaisen suuressa rahapulassa, että on ikionnelinen jos voi myydä, minkä tahansa tuotteensa tarjotulla muutamalla sentillä ja totta kai myös toimittamalla kohteen ostajalle määrättyyn paikkaan sillä, kellon lyömällä kun ostaja sattuu sopimaan. - Jonka jälkeen ostaja tutkailee tuotetta seuraavan vikkon tai kaksi mikroskoopilla, tai ainakin suurennuslasilla ja kirjoittaa palautteeseen, että tuote oli hyvä, mutta se ei ollut kuitenkaan aivan uudenveroinen. -   Mikä varmasti oli täysi yllätys ostajalle, joka ei ollut tullut asiaa ostohetkellä ajatelleeksi lainkaan vaan oletti, että myyjä on juuri häntä varten kymmenen viime vuotta varronnut ja säilönyt tuotetta erityisolosuhteissa, että voisi myydä ao. tuotteen juuri tälle huutajalle alle kahdeskymmenes oslla siitä hinnasta, mitä itse aikoinaan tuotteen osti.  

Vierailija
30/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa kai sitä tarjota alempaa hintaa jos haluaa. Itsekkin olen joskus tarjonnut vähemmän, kun hinta on ollut pielessä. Yleensä saa jotain ylimielisiä kommentteja, eikä tyyppi saa tavaraansa koskaan myytyä. Joskus tuntuu että ei ole edes tarkoitus.

Nyt katselin just polkupyörää ja ajattelin heittä tarjouksen siltä varalta että jos ei saa myytyä, on myynyt pyöräänsä jo pari kuukautta.

Vierailija
31/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monen tuotteen "tukkuhinnan" pyytäminen on eri asia kuin älytön tinkaaminen. Itse myyn erittäin mielelläni useamman tuotteen yhdessä, koska silloin minulle on niiden myynnistä vähiten vaivaa ja voin hyvin pudottaa hintaa tällaiselle ostajalle.

Mitä tulee hintatarjouksiin, niin itse en niihin yleensä viitsi vastata, koska siitä on vaivaa. Aloitan tuotteen myynnin jostain hinnasta ja sitten yleensä lasken sitä vähän aina kun laitan uudestaan myyntiin - menee sitten kun menee, minulla ei ole kiire. Vaikka joku tarjoaisikin suht' asiallista hintaa, niin en useinkaan viitsi ruveta keskustelemaan asiasta, koska se vaatii vaivannäköä. Laitan kaikki tuotteeni sulkeutumaan samaan aikaan, jonka taas ajoitan niin, että minulla on kalenterin puolesta aikaa silloin viestitellä ja postitella. Siinä välissä viestittelijät ja hidastelijat ovat rasittavia, koska heistä aiheutuu ylimääräistä vaivaa.

Pointti on minulla se, että myyn tuotteen sitä mieluummin ja halvemmalla, mitä vähemmän vaivaa myynti minulle tuottaa ja pyrin välttämään ylimääräistä vaivannäköä. Valitettavasti yleensä ne halvimpien tuotteiden ostajat ovat niitä, joilla on eniten säätämistä kaiken mahdollisen kanssa.

Huutonetissä on tyhmä juttu se että ei voi tehdä hintatarjousta jossa tarjoutuu ostamaan yhdeltä myyjältä useamman kohteen johonkin yhteishintaan. Siis siten että ostaja ei sitoudu ostamaan yksittäisiä kohteita jos myyjä ei hyväksy koko tarjousta.

Vierailija
32/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osta heti" -hinta ei tosiaankaan ole mikään "minimi jolla suostuu luopumaan" vaan hinta jolla myy samantien jos joku pöljä sen verran tarjoaa.

Vierailija
33/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoja löytyy ebaysta, uusia, pilvin pimein. Ja ilmaset postikulut useimmiten. Köyhät ne merkkivaatteilla koreilee. Kaikki varakkaat, jotka tunnen, pukevat lapset tavallisiin, käytännöllisiin vaatteisiin. Leikki-ikäiset kasvavat nopeasti. Turha kalliisti vaatettaa. Ja sitäpaitsi, saat niistä melkein saman hinnan kun myyt Suomessa eteenpäin. Kekseliäs puettaa lapsensa lähes ilmaiseksi. Verosaarnailijoiden on turha vaivautua, maksan palkastani kuukausittain monen kotona loisijan palkan.

Vierailija
34/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.netissä ihmiset eivät yleensä ehdottele hintaa, kun laitan heti kuvauksen alkuun, etten ota hintaehdotuksia vastaan.

Torissa ärsyttää eniten, kun ihmiset vaativat vaatteiden sovitusmahdollisuutta jopa parin euron vaatteista (alkuper. hinta ollut 100-200€ - ei siis mitään H&M:n laadutonta rytkyä), vaikka olenkin laittanut mitat ilmoitukseen. En ymmärrä, miten on niin vaikeaa tarkistaa ne mitat, jos koko askarruttaa. Aivan toinen tilanne on tietysti, jos hintapyyntöni olisi suurempi, mutta kun ei ole! Ainahan voi laittaa eteenpäin myyntiin, jos ei jostain syystä miellytä. Useimmissa tapauksissa nämä sovittelijat jättävät - ensin sovitettuaan tovin - lopulta ostamatta... Ihan hullu harrastus ja toisten ajan tuhlaamista!!

Vierailija
35/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekkoja löytyy ebaysta, uusia, pilvin pimein. Ja ilmaset postikulut useimmiten. Köyhät ne merkkivaatteilla koreilee. Kaikki varakkaat, jotka tunnen, pukevat lapset tavallisiin, käytännöllisiin vaatteisiin. Leikki-ikäiset kasvavat nopeasti. Turha kalliisti vaatettaa. Ja sitäpaitsi, saat niistä melkein saman hinnan kun myyt Suomessa eteenpäin. Kekseliäs puettaa lapsensa lähes ilmaiseksi. Verosaarnailijoiden on turha vaivautua, maksan palkastani kuukausittain monen kotona loisijan palkan.

EBayn halvat vaatteet ovat kyllä aika kamalia ja inhottavaa materiaalia. Laadukkaat maksavat saman mitä Suomessakin.

Vierailija
36/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää nimenomaan nää postikuluista tinkaajat - käyttäkööt kuriiria jos eivät halua itse noutaa!

Kohteissani on aina mainittu ensisijaisena toimitustapana nouto.

Ennen en postittanut ollenkaan - sain negatiivisia palautteita, kun ihmiset huusivat ja olettivat, että postitan, vaikka kohteessa luki "Vain nouto". Sitten laitoin niihin, että jos et halua noutaa, niin käytä kuriiripalvelua tai taksia - pitivät vissiin vitsinä, koska edelleen sateli negatiivisia palautteita postittamattomuudesta.

Nykyisin olen sitten hinnoitellut postittamisen niin, että otan kohtuullisen palkkion vaivasta. Ei auta, nyt ihmiset valittavat siitä, että perin palkkion.

Kertokaa, mitä pitää tehdä, että ihmiset ymmärtävät, että luovun kyllä tuotteesta kohtuuhinnalla tai jopa halvalla, mutta en todellakaan halua käyttää aikaani enkä nähdä vaivaa toimittaakseni sen heille, vaan tavaran saa halvalla vain noutamalla sen? Vaihtoehto on jättää huutamatta.

Täytyy varmaan lopettaa kaupanteko kokonaan, kun ei vaan enää jaksa näitä idiootteja.

Jos haluaa kauppaa käydä, niin silloin joutuu postittamaan. Jos ei huvita postittaa, niin ei kannata käydä kauppaa. Jos taas postittamisesta haluaa palkkaa, niin kannattaa mennä postiin töihin.

Miten niin joutuu? Miksi ostaja ei voi uskoa, että muujä ei postita? Miksi ainoa toimitustapa ei voi olla nouto?

Ostaminen ei ole pakollista. Sen sijaan kohteessa mainittujen kauppaehtojen noudattamisen pitäisi olla!

Vierailija
37/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa kai sitä tarjota alempaa hintaa jos haluaa. Itsekkin olen joskus tarjonnut vähemmän, kun hinta on ollut pielessä. Yleensä saa jotain ylimielisiä kommentteja, eikä tyyppi saa tavaraansa koskaan myytyä. Joskus tuntuu että ei ole edes tarkoitus.

Nyt katselin just polkupyörää ja ajattelin heittä tarjouksen siltä varalta että jos ei saa myytyä, on myynyt pyöräänsä jo pari kuukautta.

Kun kaikkia ei haittaa myydä kauaa. Itse pistä vaikeasti arvioitavien tuotteiden hinnan alkuun kohtuukorkealle ja sitten pudotan lähtöhintaa joka kierroksella 1-10 euroa. Kun hinta on pudonnut sinne 10 euroon, en enää pudota sitä, vaan kauppaan vielä jonkin aikaa ja jos ei mene kaupaksi, niin pakkaan laatikkoon, joka menee hyväntekeväisyyskirpparille. Ilmoituksen uusiminen on helppoa ja nopeaa, joten tämä on näppärämpi keino kuin hinnan säätäminen jonkun tinkaajan kanssa. Yleensä kun nämä tinkaajat ovat niitä kaikkein työläimpä ja rasittavimpia ostajia.

Vierailija
38/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä tinkijöitä. Itsekin aina tingin, se tuo tunteen onnistuneista kaupoista.

Esimerkki: myin hameen josta pyysin 110€, ajattelin, että alin millä luopuisin olisi 90€, ja ostaja tarjosi 95€ + postit, suostuin. Eli kyllä kannattaa laittaa vähän yläkanttiin. Ei kannata sotkea mukaan mitään tunnearvoa mukaan, ostajalle ihan sama.

Noita h&m yms ketjurytkyjä myyn kesällä kirppareilla 1-3€ kappalehintaan. En jaksa ottaa kuvia ja mittoja nettiin, ei ole vaivan arvoista. Kukin tyylillään :D

Eri asia ovat tosin ne, jotka tarjoavat sitä viittä euroa jostain kalliista vaatteista eivätkä yhtään huomioi...

Vierailija
39/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikkia ei haittaa myydä kauaa. Itse pistä vaikeasti arvioitavien tuotteiden hinnan alkuun kohtuukorkealle ja sitten pudotan lähtöhintaa joka kierroksella 1-10 euroa. Kun hinta on pudonnut sinne 10 euroon, en enää pudota sitä, vaan kauppaan vielä jonkin aikaa ja jos ei mene kaupaksi, niin pakkaan laatikkoon, joka menee hyväntekeväisyyskirpparille. Ilmoituksen uusiminen on helppoa ja nopeaa, joten tämä on näppärämpi keino kuin hinnan säätäminen jonkun tinkaajan kanssa. Yleensä kun nämä tinkaajat ovat niitä kaikkein työläimpä ja rasittavimpia ostajia.

Huuto.net on kuitenkin tarkoitettu sitä varten että siellä tavara on oikeasti myynnissä. Minun mielestäni ylläpito saisi poistaa sieltä selkeät hupi-ilmoitukset. Esimerkiksi ne joissa käytettyä tavaraa myydään kalliimmalla kuin vastaava uusi. Yleensä noiden tavaroiden myyjät ovat niitä jotka vetävät kovimmat kilarit siitä kun tekee markkinahintaisen tarjouksen.

Vierailija
40/47 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti yleensä ne halvimpien tuotteiden ostajat ovat niitä, joilla on eniten säätämistä kaiken mahdollisen kanssa.

Tämä! Todellakin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän