Äitienpäivässä ei ole mitään juhlimisen arvoista
Olen ihan hyvissä väleissä oman ätini kanssa, mutta en näe oikein mitään pointtia viettää äitienpäivää. Jos on ryhtynyt lasten hankintaan saadakseen palvontaa omasta valinnastaan, ovat vaikuttimet olleet täysin väärät. En ole kiitollinen siitä, että olen syntynyt, eikä sitä koskaan kysytty minulta. En myöskään ole kiitollinen siitä, että vanhemmat ovat hoitaneet velvollisuutensa ja olleet hyviä vanhempia. Antinatalistina minusta lasten hankkiminen on moraalisesti väärin, joten tuntuisi todella oudolta juhlia sitä. Äitini on mukava tyyppi, ja häpeäisin kyllä häntä, jos hän heittäytyisi marttyyriksi sen vuoksi, ettei hän saa tunnustusta lisääntymisestään.
Miten te palstan muut antinatalistit suhtaudutte äitienpäivään?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä fanitan äitienpäivää ihan täysillä. Se on ehdottomasti yksi vuoden huippuja. Syynä on se, että rakastan lapsiani, miestäni ja perhettäni ja rakastan on tämän perheen äiti. Se, että sitä erityisesti juhlitaan yhtenä päivänä, on kaunis tapa. Sama koskee isänpäivää. Vielä pitäisi kehittää päivä, jolloin juhlitaan lapsia!
Oletko kuullut lastenpäivästä? On mielestäni aina ollut törkeää että äitin ja isän päivää juhlitaan, mutta tuo virallinen lastenpäivä jätetään täysin huomiotta.[/
Äidin työ ei yleensä paljoa kiitosta kerää, joten tuskin se on keneltäkään pois jos kerran vuodessa vietetään äitienpäivää. Näitä lapsettomien vuodatuksia saa lukea joka vuosi, kun yksi päivä saa hermot kireelle.
Ei olekaan. Oma äitini ainakin pilasi minun juhlamieleni suuttumalla kun en muistant häntä. Miksi olisin muistanut, kun en pitänyt äidistäni, eikä äiti osoittanut pitävänsä minusta? Pidettyä äitiä olisin tietenkin muistanut, niin ottikohan se äitiäni johonkin hermoon, kun ei saanut perseennuolentaa osakseen?
Äiti on kuollut jo aikaa sitten ja vaimoakaan ei ole :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoi. Mukava elämä sulla 😂
han mukava elämä tosiaan. Parempi tietenkin olisi, kun ei olisi koskaan syntynyt, mutta sille nyt e mitään enää voi. Ainakin elämääni mahtuu paljon nautintoja ja hauskanpitoa. -ap
Kyllä voit.
rotilla ja linnuilla on myös äitejä. Aika hassua juhlia sitä.
Oletko kuullut lastenpäivästä? On mielestäni aina ollut törkeää että äitin ja isän päivää juhlitaan, mutta tuo virallinen lastenpäivä jätetään täysin huomiotta.