Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitienpäivässä ei ole mitään juhlimisen arvoista

Vierailija
04.05.2016 |

Olen ihan hyvissä väleissä oman ätini kanssa, mutta en näe oikein mitään pointtia viettää äitienpäivää. Jos on ryhtynyt lasten hankintaan saadakseen palvontaa omasta valinnastaan, ovat vaikuttimet olleet täysin väärät. En ole kiitollinen siitä, että olen syntynyt, eikä sitä koskaan kysytty minulta. En myöskään ole kiitollinen siitä, että vanhemmat ovat hoitaneet velvollisuutensa ja olleet hyviä vanhempia. Antinatalistina minusta lasten hankkiminen on moraalisesti väärin, joten tuntuisi todella oudolta juhlia sitä. Äitini on mukava tyyppi, ja häpeäisin kyllä häntä, jos hän heittäytyisi marttyyriksi sen vuoksi, ettei hän saa tunnustusta lisääntymisestään.

Miten te palstan muut antinatalistit suhtaudutte äitienpäivään?

https://en.wikipedia.org/wiki/Antinatalism

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi juhlit yhtään mitään kun et edes halua olla olemassa.

Totta kai haluan olla olemassa. Eihän minulla ole asiassa vaihtehtoa. Itsesäilytysvietti on sisäänrakennettu ominaisuus nisäkkäissä, eikä minulla ole masennusta tai muuta vaivaa, joka haittaisi sen toimintaa. -ap

No koita nyt jo päättää. Tuollahan toivot ettet olisi koskaan syntynytkään.

Jos et ymmärrä, mitä eroa on elämän jatkamisella ja uuden elämän aloittamisella, et ole pätevä keskustelemaan antinatalismista. -ap

Kuule, kuolema on vain ympyrän sulkeutuminen, eikä niillä syntymän kanssa loppujen lopuksi ole paljonkaan eroa. Se olet nyt sinä, joka tässä höpöttelee ihan omiaan ja hirveitä ristiriitaisuuksia päästelet jatkuvasti näppikseltäsi.

Olen kateellinen perusteettomasta itseluottamuksestasi ja kyvystäsi laukoa asiantuntemattomia kommentteja täysin pokkana. Niiden ainoa hyöty on kyllä se, että ketju pysyy pinnalla, ja kenties vastaamaan löytää joku, jolla on jotakin oikeaa asiaa sen aiheesta. -ap

Sinäkö tunnet sitten minua paremmin jotain? Mitä?

Vierailija
42/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän äitienpäivästä. Silloin varsinkin olen erityisen iloinen, että olen saanut juuri nämä lapset juuri tämän miehen kanssa. En pistä pahakseni myöskään täytekakkua ja hyvää ruokaa. Lahjojen perään ei ole niin väliä, mutta en pistä pahakseni, jos jotain saan.

Meillä on aina juhlittu isänpäivääkin, myös silloin, kun esikoinen ei osannut edes vatsalleen kääntyä.

Menetitkö luetunymmärtämisen kykysi istukan mukana, vai eikö sitä ollut alunperinkään? -ap

Sinä näet äitienpäivän lapsen silmin, minä äidin silmin. Sama asia näyttää erilaiselta toiselta puolen.

Istukka ei vienyt luetun ymmärtämisenkykyä, ehkä se on tämä alka vanhuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ehkä surkein väittelijä, jonka olen vähän aikaan nähnyt. Puhelee ihan hörönlöröä, eikä osaa perustella, eikä mitään. Jankkaa ja jankkaa koko ajan aivan aiheen vierestä

Vierailija
44/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ehkä surkein väittelijä, jonka olen vähän aikaan nähnyt. Puhelee ihan hörönlöröä, eikä osaa perustella, eikä mitään. Jankkaa ja jankkaa koko ajan aivan aiheen vierestä

En edes yritä väitellä antinatalismsta, koska väitteleminen edellyttäisi myös lisääntyjiltä joitakin tietoja siitä, mitä antinatalismi on. Kaikk lisääntyjien kommentit tässä ketjussa ovat aiheen vierestä. -ap

Vierailija
45/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes yritä väitellä antinatalismsta, koska väitteleminen edellyttäisi myös lisääntyjiltä joitakin tietoja siitä, mitä antinatalismi on. Kaikk lisääntyjien kommentit tässä ketjussa ovat aiheen vierestä. -ap

Taas puhuit itsesi pussiin. Aloitit aiheen, eli esitit väitteen: "Äitienpäivässä ei ole mitään juhlimisen arvoista". Toisinsanoen, halusit aloittaa aiheesta väittelyn. Et kuitenkaan osaa vastata kellekään mitään muuta kuin tuota samaa virttä. Kerta toisensa jälkeen saat jauhot suuhusi.

Vierailija
46/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap olen biologi joten tiedän yhtä sun toista viettikäyttäytymisestä. Olisin vain halunnut nauraa perusteluillesi mutta ilmeisesti sulla ei ole sellaisia esittää tai tajuat itsekin että ne ei menisi edes tällä palstalla läpi.

Vierailija
47/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaatisi myös sinulta täsmällisempää tietoa siitä, mitä antinatalismi on ja mistä siinä on pohjimmiltaan kyse. Kun väittelyn aloitajallakaan ei ole aiheesta mitään käsitystä, lopputulos on juuri tälläinen. Mikäli aloitajalla olisi itsellään täsmällistä ja kattavaa tietoa aiheesta, vastaväitteethän olisi mitä helpointa osoittaa vääriksi.

Vierailija
48/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei äitienpäivä ole koskaan tarkoittanut palvontaa. Pienempänä lapset antoivat ylpeinä omatekemiään kortteja ja lahjoja. Nykyään kokoonnumme syömään ja viettämään mukavaa päivää yhdessä. :)

Meillä ei tarvita äitienpäivää tai muuta tekosyytä syömiseen ja mukavan päivän viettämiseen :D

Vierailija
49/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä aloituksia, eikö teillä puupäillä ole parempaa tekemistä?

Vierailija
50/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merivoimien lippujuhlapäivä pitää kieltää, koska minä en ole koskaan ollut laivastossa.

Vierailija
51/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä antaa tekosyyn juhlia, on tervetullutta. Äitienpäivänä juhlimme miehen ja lapsen kanssa ja nautimme ihanasta päivästä yhdessä. En koe, että äitienpäivänä minua mitenkään palvottaisiin. Lapsettomien lauantaina ajatukseni aina palaavat aikaan, jolloin kävimme läpi rankat lapsettomuushoidot. Vuosien lapsettomuuden jälkeen osaan kyllä viettää äitienpäivää ilman minkäänlaista syyllisyyttä, joten ap voi rauhassa ahdistua yhden päivän juhlinnasta jos haluaa. 

Vierailija
52/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

n

Vierailija
53/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vaatisi myös sinulta täsmällisempää tietoa siitä, mitä antinatalismi on ja mistä siinä on pohjimmiltaan kyse. Kun väittelyn aloitajallakaan ei ole aiheesta mitään käsitystä, lopputulos on juuri tälläinen. Mikäli aloitajalla olisi itsellään täsmällistä ja kattavaa tietoa aiheesta, vastaväitteethän olisi mitä helpointa osoittaa vääriksi.

Olen erittäin hyvn perehtynyt antinatalistiseen filosofiaan, mutta tämä ei ole väittely. Sinulla ei ole oikeutta saada väittäitäsi osoitetuksi vääräksi ketjussa, joka ei kosketa sinua millään tavalla. -ap

Vierailija
54/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas puhuit itsesi pussiin. Aloitit aiheen, eli esitit väitteen: "Äitienpäivässä ei ole mitään juhlimisen arvoista". Toisinsanoen, halusit aloittaa aiheesta väittelyn. Et kuitenkaan osaa vastata kellekään mitään muuta kuin tuota samaa virttä. Kerta toisensa jälkeen saat jauhot suuhusi.

Se, ettet nähtävästi viitsinyt edes lukea aloitustani loppuun, selittää kyllä hyvin, miksi sinulla on niin paljon ongelmia tässä ketjussa. -ap

Vierailija
55/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan hyvissä väleissä oman ätini kanssa, mutta en näe oikein mitään pointtia viettää äitienpäivää. Jos on ryhtynyt lasten hankintaan saadakseen palvontaa omasta valinnastaan, ovat vaikuttimet olleet täysin väärät. En ole kiitollinen siitä, että olen syntynyt, eikä sitä koskaan kysytty minulta. En myöskään ole kiitollinen siitä, että vanhemmat ovat hoitaneet velvollisuutensa ja olleet hyviä vanhempia. Antinatalistina minusta lasten hankkiminen on moraalisesti väärin, joten tuntuisi todella oudolta juhlia sitä. Äitini on mukava tyyppi, ja häpeäisin kyllä häntä, jos hän heittäytyisi marttyyriksi sen vuoksi, ettei hän saa tunnustusta lisääntymisestään.

Miten te palstan muut antinatalistit suhtaudutte äitienpäivään?

https://en.wikipedia.org/wiki/Antinatalism

Alunperin äitienpäivä perustettiin sen työn arvostamiseksi, mitä he olivat tehneet. Silloin se toimikin periaatteensa mukaisesti, vaikka siitä ei nykyään enää olekaan samaa merkitystä.  Kaikki vaidaan pilata markkinayhteiskunnassa samaksi mössöksi, jossa ei kohta ole millään mitään väliä.

Vierailija
56/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähä-älyistä on häiriköidä toisten nimimerkeillä, ja väittää, että sellainen käytös netissä on ihan normaalia ja hyväksyttävää, vaikka käytös on oikeasti vain todella häiriintynyttä.

Vierailija
57/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tänään äitienpäivä ?

T.dissosiatiivinen "äiti"suhde

Vierailija
58/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska lasinen ja väkivallan ryydittämä lapsuus. En muista äitiäni, en kortilla, en kukalla enkä kylässä käymällä. Ja äidin tuttavan NIIIIIN ihmettelee, että on ihan hirveä tyttö kun ei tule lastensa kanssa äitinsä luo äitienpäivänä. Tsiisuuss... kun tietäisivät totuuden..

Vierailija
59/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa muitakin äitejä kuin länsimaissa asuvia.

Ehkä äitienpäivää voisi viettää heidän kunniakseen. Sen verran kovempi homma, kun ei ole samoja mahdollisuuksia, kuin mitä meillä.

Vierailija
60/67 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle kukaan edes ilmoita äitienpäivän olemassaolosta,kaikki tietävät taustamusiikkia ni

T.dissosiatiivinen "äiti"suhde