Äitienpäivässä ei ole mitään juhlimisen arvoista
Olen ihan hyvissä väleissä oman ätini kanssa, mutta en näe oikein mitään pointtia viettää äitienpäivää. Jos on ryhtynyt lasten hankintaan saadakseen palvontaa omasta valinnastaan, ovat vaikuttimet olleet täysin väärät. En ole kiitollinen siitä, että olen syntynyt, eikä sitä koskaan kysytty minulta. En myöskään ole kiitollinen siitä, että vanhemmat ovat hoitaneet velvollisuutensa ja olleet hyviä vanhempia. Antinatalistina minusta lasten hankkiminen on moraalisesti väärin, joten tuntuisi todella oudolta juhlia sitä. Äitini on mukava tyyppi, ja häpeäisin kyllä häntä, jos hän heittäytyisi marttyyriksi sen vuoksi, ettei hän saa tunnustusta lisääntymisestään.
Miten te palstan muut antinatalistit suhtaudutte äitienpäivään?
Kommentit (67)
Hitusen vissiin taidat olla sekopää :D joo painu sinne osastolle vaan, siellä sun paikka on! 😅
Pessimismi saa aivan uudet mittasuhteet tässä. Huhhuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla ei ole mitään juhlittavaa niin älä juhli. Problem solved. Joku ongelmahan sulla tosin on jos muiden juhliminen ärsyttää.
Miten itse suhtautuisit siihen, että orjanomistajien päivä, raiskaajainpäivä tai naisten ympärileikkauksen juhlapäivä olisivat yleisiä juhlia?
Muistuttasin vielä, etten kysynyt tässä lisääntyjien ajatuksia äitienpäivän viettämisestä. Varmaan puskaraiskaritkin ihan mielellään juhlisisvat raiskaajainpäivää. Itsestäänselvyyksiä ei tarvitse toistella. -ap
Luepa edellinen viestisi hiljaa ja ajatuksella, niin huomaat, ettei sinulla ole aivan kaikki kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juhlit yhtään mitään kun et edes halua olla olemassa.
Totta kai haluan olla olemassa. Eihän minulla ole asiassa vaihtehtoa. Itsesäilytysvietti on sisäänrakennettu ominaisuus nisäkkäissä, eikä minulla ole masennusta tai muuta vaivaa, joka haittaisi sen toimintaa. -ap
No koita nyt jo päättää. Tuollahan toivot ettet olisi koskaan syntynytkään.
Voi luoja, mahtaa vanhempasi olla ylpeitä lapsestaan 😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai haluan olla olemassa. Eihän minulla ole asiassa vaihtehtoa. Itsesäilytysvietti on sisäänrakennettu ominaisuus nisäkkäissä, eikä minulla ole masennusta tai muuta vaivaa, joka haittaisi sen toimintaa. -ap
Kyllä sinulla on vaihtoehto. Jos et halua palata samaan tilaan, jossa olit ennen syntymääsi, niin kyllä sinä sitten syntymästäsi (ihan loogisesti) olet iloinen. Sanoit myös, että "tottakai haluan olla olemassa", no olemassaoloon vaaditaan syntymä, eli senkin perusteella, olet äidillesi kiitoksen velkaa: hän synnytti sinut olemaan. Hus palvomaan siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös lisääntymisvietti on samanlainen sisäänrakennettu ominaisuus, joten on sussa jotain vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ymmärrä, mitä eroa on elämän jatkamisella ja uuden elämän aloittamisella, et ole pätevä keskustelemaan antinatalismista. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös lisääntymisvietti on samanlainen sisäänrakennettu ominaisuus, joten on sussa jotain vikaa.
Sillä, onko lisääntyminen viettikäyttäytymistä vai ei (se ei ole), ei ole merkitystä sen moraalisen arvon kanssa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä, onko lisääntyminen viettikäyttäytymistä vai ei (se ei ole), ei ole merkitystä sen moraalisen arvon kanssa. -ap
Eli et siis ole tunne antinatalismin ideologiaa ollenkaan?
Hei ap miksi eläimet ja esim hyönteiset lisääntyy jos se ei ole viettikäyttäytymistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ymmärrä, mitä eroa on elämän jatkamisella ja uuden elämän aloittamisella, et ole pätevä keskustelemaan antinatalismista. -ap
Luojan kiitos etten olekaan, kauhea ajatusmaailma 😁
Minä pidän äitienpäivästä. Silloin varsinkin olen erityisen iloinen, että olen saanut juuri nämä lapset juuri tämän miehen kanssa. En pistä pahakseni myöskään täytekakkua ja hyvää ruokaa. Lahjojen perään ei ole niin väliä, mutta en pistä pahakseni, jos jotain saan.
Meillä on aina juhlittu isänpäivääkin, myös silloin, kun esikoinen ei osannut edes vatsalleen kääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kuolema on vain ympyrän sulkeutuminen, eikä niillä syntymän kanssa loppujen lopuksi ole paljonkaan eroa. Se olet nyt sinä, joka tässä höpöttelee ihan omiaan ja hirveitä ristiriitaisuuksia päästelet jatkuvasti näppikseltäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap miksi eläimet ja esim hyönteiset lisääntyy jos se ei ole viettikäyttäytymistä?
Sillä ei ole mitään merkitystä tämän ketjun kannalta, mutta kannattaa tutkia biologian oppikirjasta, mitä viettikäyttäytyminen voi olla. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kuolema on vain ympyrän sulkeutuminen, eikä niillä syntymän kanssa loppujen lopuksi ole paljonkaan eroa. Se olet nyt sinä, joka tässä höpöttelee ihan omiaan ja hirveitä ristiriitaisuuksia päästelet jatkuvasti näppikseltäsi.
Olen kateellinen perusteettomasta itseluottamuksestasi ja kyvystäsi laukoa asiantuntemattomia kommentteja täysin pokkana. Niiden ainoa hyöty on kyllä se, että ketju pysyy pinnalla, ja kenties vastaamaan löytää joku, jolla on jotakin oikeaa asiaa sen aiheesta. -ap
Voi hyvä luoja nähköön. Kaikkeen sitä ihminen aikansa kuluttaa. Eikö sulla ole ns. "oikeita ongelmia"?
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän äitienpäivästä. Silloin varsinkin olen erityisen iloinen, että olen saanut juuri nämä lapset juuri tämän miehen kanssa. En pistä pahakseni myöskään täytekakkua ja hyvää ruokaa. Lahjojen perään ei ole niin väliä, mutta en pistä pahakseni, jos jotain saan.
Meillä on aina juhlittu isänpäivääkin, myös silloin, kun esikoinen ei osannut edes vatsalleen kääntyä.
Menetitkö luetunymmärtämisen kykysi istukan mukana, vai eikö sitä ollut alunperinkään? -ap