Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurissa kotiäiti, joka ei koskaan ulkoile lasten kanssa - mitä ihmettä he tekevät tuolla kämpässä koko pitkän päivän?!

Vierailija
04.05.2016 |

Naapurissa asuu perhe, jossa tismalleen saman ikäiset kaksi lasta kuin meilläkin (1,5v ja 4v). He eivät IKINÄ ulkoile. Perheen koiraa tulee surku, mutta kaikkein eniten säälittää lapset! Tälläkin viikolla on ollut huikean upeita kesäkelejä, me ollaan lasten kanssa ulkona aamupäivällä, iltapäivällä ja taas uudelleen illalla, kun mies tulee kotiin.

Ei tulisi mieleenkään käkkiä koko päivää sisällä saati katsella seinille hyppiviä, tylsistyneitä lapsia. Vaikka olisi kuinka rauhallisia lapsia, niin jokaikinen lapsi kaipaa raitista ulkoilmaa, reippailua, aktiviteetteja pihalla / metsässä / rannalla / puistoissa ja tässä on aivan tuota kaikkea max 100 metrin säteellä!

Viime kesänä kysyin naapurin rouvalta kerran, että koska he yleensä ulkoilevat, kun emme ole onnistuneet heitä koskaan bongaamaan. Tiesin, ettei koskaan, sillä näen usein kun hän tuuppaa koiran takapihalle ja hätistää lapset ovelta pois. Auto ei myöskään poistu pihasta, eikä heitä koskaan näy pihalla. Hän mumisi, että nooooo vaihtelee... ja kun ehdotin, että josko joskus tehtäisiin pihalle leikkitreffit niin meni tosi kiusaantuneeksi ja vaikeaksi. Kerran sen jälkeen ehdotin että tulkaa hiekkalaatikolle, niin sanoi "joo tullaan" mutteivät koskaan ilmestyneet. Sen jälkeen en ole enää viitsinyt edes yrittää.

Jäi vain mietityttämään, mitä ihmettä he tekevät koko armaan päivän pienessä asunnossaan...?! Ja mistä syystä joku ei ulkoile lapsen kanssa koskaan?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama tilanne. Vaimo nukkuu päivät pitkät kotona ja lapset tuijottavat ruutua vähintään kymmenen tuntia päivässä ja syövät eines pizzaa, nuudeleita ja chipsejä huuhtoen ne kokiksella alas.

Tähän ei puhe auta, kun lapset ovat kuulemma niin elämän vaurioittamia, että heitä ei saa käskeä. Ja vaimo on oikeassa, mutta hän on se joka heitä vaurioittaa ja aikuisena nämä lapset eivät sitten muuta osaa. Epäsosiaalisuus, laiskuus, itsekkyys ja sotkeminen eivät taida olla kovin suuresti arvostettuja taitoja aikuisena.

Vierailija
42/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän talossa asuu paljon lapsiperheitä ja minä olen tehnyt listan kaikista lapsista ja heidän ulkoiluajoistaan. Laitan ne jossain vaiheessa excel taulukkoon, niin saan tarpeen tullen heti jonkun lapsen ulkoiluajat esim kuukausi tai viikkotasolla. Joskus jos jokin lapsi ei ole ollut tarpeeksi ulkona, käyn salaa kuuntelemassa oven takana onko jokin hätänä.

Toivottavasti ap lukee tämän ja kanavoi uteliaisuutensa toimintaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mikä kyylä oot. Vahdit jotain naapurin autoaki ja kyselet toisilta naapureilta juoruja.

Vierailija
44/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin omasta näppiksestäni kymmenen vuotta sitten.

Mä ulkoilin paljon lasten kanssa tuossa yleisellä leikkipihalla, niin kyllähän siinä näkee mitä muut tekee vaikkei tarkoituksella kyttääkään. Välillä käytiin lähipuistoissa.

Alkuun mä luulinkin, että seinänaapuri käy töissä. Miehensä satunnaisesti iltaisin ulkoilutti lapsia, joten hän sitten kertoi, että pakko tuoda nää ulos, kun menevät pitkin seiniä. Samasta syystä me ulkoillaan koko ajan, että esikoinen saa tarpeeksi raitista ilmaa ja liikkumista, muuten se on mahdoton menijä. Sato tai paistoi. Siinä sitten selvisi, että rouva onkin kotiäiti.. 

Joten sen jälkeen mä viikottain pimpottelin ohikulkeissani ja pyysin ulos, piknikille tms. Pikku hiljaa tuo lähti.

Ei ollut masentunut tms. oli vaan niin pirun koukussa yhteen Vauva.fi ryhmään (ei AV!), ettei malttanut lähteä ulos. Kiitteli mua myöhemmin, että sain hänet vieroitettua.

Ihan kiva tyyppi nykyään ollaan ihan ystäviäkin.

Kuulostat helvetin rasittavalle

Mieluummin rasittava kuin ilkeä. :)

Vierailija
45/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten jännä. Mullekin yks naapuri vihjasi, että ollaanko ikinä ulkona kun "hän ei ole nähnyt ". Ok-taloalue, asuu parin talon päässä. No, me ollaan joka päivä vähintään tunti ulkona, toisinaan käydään rattailla leikkikentällä tai retkellä läheisessä metsässä, jolloin pakkaan koko porukan autoon. Sää et vaan näe niitä, ja naapuria vituttaa sun utelus.

Mäki meinasin sanoa rumasti sille muorille mutta sain hillittyä kieleni...

Vierailija
46/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä on some ja lapsilla padit.

Juuri näin. On surullista katsella, kun yhden tuttavaperheen lasta syötetään padia käyttäen. Lapsi ei siis suostu syömään ellei ole padi kädessä ja joku video pyörimässä. Mutta osa menee sieltä mistä aita on matalin. Toisaalta en ymmärrä miksi tuollaiset vanhemmat edes tekevät lapsia.

Vierailija
47/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstamammat joukossa ärsyyntyy sille, joka jaksaa olla lastensa kanssa.

Syyllistyvät oikein porukalla.

5/5

Vierailija
48/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne odottaa että te poistutte ulkoilemaan ja sitten lähtevät. Ja koska sinä reipas ja kaikkivoipa äiti jaksat joka päivä kolme kertaa ulos niin varmaan osaa myös katsoa milloin et ole ikkunassa kyttäämässä niin pääsevät rauhassa ulos.

Vierailija
49/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa sellaiselta, että itse järjestäisin ulkoiluni juuri tuohon väliin aamupäivällä kun Ap on siirtynyt sisälle laumansa kanssa. Ei voi olettaa, että kaikki ulkoilisivat 3 kertaa päivässä. 

Vierailija
50/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun oma toimintasi on aika huolestuttavaa. Etkö siis käy kodin ja kotipihan ulkopuolella ollenkaan, kun olet 24/7 selvillä naapurin jokaisesta liikkeestä?

Vierailija
51/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika menee imettämiseen, siivoamiseen, ruoanlaittoon ja lasten ruokailuihin ja päikkäreihin. Olen onnellinen jos kerran kahdessa päivässä päästään ulko-ovesta. Aina kun luulee et nyt voidaan mennä niin jollekin tulee uni tai nälkä.. 2 lasta, 3v ja puolivuotias. Sitäpaitsi talvella ei vanhempi ipana ees halunnu pihalle, leikki, piirteli ja askarteli kotona. Ei katseltu piirrettyjä taikka napotettu koneella.

Vierailija
52/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän kyttää milloin sinä olet ulkona, eikä poistu silloin kotoaan vaan vasta, kun huomaa teidän menneen sisälle? Ehkä muiden seura ahdistaa ja varsinkin sinun, joka samantien alat ehdottelemaan leikkitreffejä ym. vaikka ette edes tunne toisianne. Eli välttelee sinua kuin ruttoa...

Vierailija
53/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin talvella sisällä paljon 6kk, 2v. Mutta kun mies tuli, menin toisen kanssa ulos. Olin vaan aika väsynyt pukemaan kahta. Hyvin meni ja välillä kävi sisko tai kavereita niin vietiin aina lapset ulos.

Nyt on helppoa kun vähemmän vaatetta ja pienikin jo kävelee eikä kilju vaunussa syliin...

Itse myös välttelen naapureita. Oon vähän introvertti. Puistossa kiva kun lapset leikkii toisten kanssa, mutta ei tarvi itse puhua.

Vierailija
54/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle liikunta on vain hyväksi. Miten se uusi suositus menikään, neljä tuntia päivässä?

Ap:n naapurissa asuu laiska äiti, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Tiedän, että se monia teitä ärsyttää kun joku on reipas ja ajattelee lastensa parasta, mutta koittakaa kestää! Jos joku ei vie lapsiaan ulos kuin harvoin niin se on huono juttu. Se on lapselle varsinkin huono juttu. Ja jos joku kysyy että miksi niin voi apua :(

Vierailija
55/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa asuu samanlainen perhe. Seitsemänvuotias tytär oppi vasta tänä keväänä pyöräilemään. Lapsilla tuntuu olevan huono motoriikka, olen nähnyt kun kiipeävät esim kiville tai pomppivat narua. Eivät tunnu osaavan samanlaisia kehonhallinnallisia taitoja kuin muut ikäisensä. Varmasti juuri liikkumattomuuden ja sisälläolon vuoksi.

Vierailija
56/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän kyttää milloin sinä olet ulkona, eikä poistu silloin kotoaan vaan vasta, kun huomaa teidän menneen sisälle? Ehkä muiden seura ahdistaa ja varsinkin sinun, joka samantien alat ehdottelemaan leikkitreffejä ym. vaikka ette edes tunne toisianne. Eli välttelee sinua kuin ruttoa...

Eli on tyypillinen suomalainen luuseri? Mahtava homma. Kysypä ap naapuria illalla kaljalle, varmasti lähtee ainakin jos tarjoat, vaikka ette tuntisikaan.

Vierailija
57/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurissa asuu samanlainen perhe. Seitsemänvuotias tytär oppi vasta tänä keväänä pyöräilemään. Lapsilla tuntuu olevan huono motoriikka, olen nähnyt kun kiipeävät esim kiville tai pomppivat narua. Eivät tunnu osaavan samanlaisia kehonhallinnallisia taitoja kuin muut ikäisensä. Varmasti juuri liikkumattomuuden ja sisälläolon vuoksi.

Ei voi olla totta! Hyvä, että olet tämän huomannnut ja voit asiaan puuttua.

Vierailija
58/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5/5

Meinaatko, että sisällä ei voi olla lastensa kanssa?

Vierailija
59/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5/5

Meinaatko, että sisällä ei voi olla lastensa kanssa?

Sä et ainakaan siihen pysty.

Vierailija
60/63 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kyllä yritettiin opettaa sitä pyöräilemään jo toissa vuonna, mutta hän nyt vain sattuu olemaan niin arka, että pelotti liikaa. Ollaan sitten hiljalleen opeteltu lapsen tahdissa.

Anteeksi. Väärin opetettu ja liian hitaastikin.