Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex alkanut soitella lapsen asioista minulle exän sijaan

Vierailija
04.05.2016 |

Voinen olla vastaamatta? Lapsen asioiden hoitaminen kuuluu mielestäni miehelle ja lapsen äidille. Tuntuu että ex yrittää siirtää hoitovastuuta mieheltä minulle, ja sitä en halua. Onko tällainen yleistä kun miehellä on lapsi edellisestä liitosta?

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat asiat hoidettua, mies ei?

Vierailija
2/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihan eksän kuuluu hoitaa lapsensa asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt soittaa ja kenelle? 

Vierailija
4/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano exälle että sopii asiat miehen kanssa. Ja saman sanot miehelle.

Kas näin.

Vierailija
5/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut sekavahkosta otsikosta, miehen ex soittelee lapsen asioista minulle miehen (lapsen isän sijaan).

Vierailija
6/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaamaatta jättäminen on epäkypsää käytöstä, joten puhut asiasta puolisollesi.

Vierailija
7/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut sekavahkosta otsikosta, miehen ex soittelee lapsen asioista minulle miehen (lapsen isän sijaan).

Olet siis äitipuoli?!

Vierailija
8/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan asiat hoidettua koska olen nainen? Kyllä mies saa hoitaa omaan lapseensa liittyvät asiat, eivät ne voi minun vastuullani olla. 

AP

Vierailija
9/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin epäilen, että äitipuoli sanelee miten asiat tulisi hoitaa ja mies on kyllästynyt toimimaan välikätenä.

Vierailija
10/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis montako exää tässä nyt sotkee asioita, ei pysy perässä: miehen ex soittaa exän sijasta, ei saa mitään tolkkua?

Vierailija
11/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet siis äitipuoli?!

Olen parisuhteessa lapsen isän kanssa.

AP

Vierailija
12/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kuule sun miehellä on lapsi josta myös sinä olet vastuussa, äidille tulee turvallisempi mieli kun saa puhua jonkun täysjärkisen kanssa lapsen asioista. Ottaisin tuon kohteliaisuutena ja hoitaisin homman kunnialla. Hän luottaa sinuun enemmän kuin lapsen isään. Ole sinä tervejärkinen aikuinen ja hoida homma kunnolla.

Vierailija
13/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä miestä sanomaan exälleen, että soittaa lasten asioista hänelle.

Vierailija
14/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin epäilen, että äitipuoli sanelee miten asiat tulisi hoitaa ja mies on kyllästynyt toimimaan välikätenä.

Mistä olet tällaisen epäilyksen saanut päähäsi? En sanele mitään, vaan isä saa itse hoitaa lapsensa ja pyrin pysymään sivussa lapseen liittyvissä asioissa.

AP

Vierailija
15/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis montako exää tässä nyt sotkee asioita, ei pysy perässä: miehen ex soittaa exän sijasta, ei saa mitään tolkkua?

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Itse ymmärsin kaiken jo aloitusviestistä...

Vierailija
16/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis sen lapsen äiti? Siis semmonen joka on sen lapsen synnyttänyt (ettei jää epäselvää siitä mikä on äiti)?

Vierailija
17/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on lapsia ja perussääntö on, että molemmat hoitakoon omat lapsensa. Vaikka se soittelu voidaankin ottaa kohteliaisuutena, niin ei se noin kuulu mennä.

Vierailija
18/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alkaisi sinänsä kiukuttelemaan asiasta. Vaikka lapset eivät ole biologisesti ja juridisesti sinun, he asuvat kodissasi ja sinä olet aikuinen talossa. Aikuinen kantaa vastuuta lapsista, se on sekä moraalinen velvollisuus että kunnia. (Itse asiassa olisin aika otettu siitä, että exä luottaa sinuun noin!) MUTTA mieti nyt, millainen isä mies on lapsilleen, onko hän tullut jotenkin laiskemmaksi, vastuuttomammaksi? Vaikka sinäkin kantaisit vastuuta, hän ei saa vetäytyä lastenhoidosta! Tämä on aika tyypillinen kuvio, että äitipuoli jopa innostuu lastenhoidosta ja isä huokaisee helpotuksesta ja vetäytyy käytännössä pois lastensa elämästä. Isän pitää tajuta olevansa isä edelleenkin!

Vierailija
19/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi, että et halua olla yhteydessä exään lapsen asioista. Miehen moka jos antanut noin tapahtua. 

Vierailija
20/121 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen ex ei soitellut mulle, vaan antoi miehen mukana käskyt, mitä kaikkea mun pitää tehdä. Sanoin, että jos tuo ei lopu, aion viettää lapsiviikonloput muualla. Mulla olisi ollut vain velvollisuuksia, ei oikeuksia, enkä esim. olisi saanut pitää lasta kädestä, kun ylitimme katua.