Miehen ex alkanut soitella lapsen asioista minulle exän sijaan
Voinen olla vastaamatta? Lapsen asioiden hoitaminen kuuluu mielestäni miehelle ja lapsen äidille. Tuntuu että ex yrittää siirtää hoitovastuuta mieheltä minulle, ja sitä en halua. Onko tällainen yleistä kun miehellä on lapsi edellisestä liitosta?
Kommentit (121)
Kyllä ihan eksän kuuluu hoitaa lapsensa asiat.
Sano exälle että sopii asiat miehen kanssa. Ja saman sanot miehelle.
Kas näin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt soittaa ja kenelle?
Pahoittelut sekavahkosta otsikosta, miehen ex soittelee lapsen asioista minulle miehen (lapsen isän sijaan).
Vastaamaatta jättäminen on epäkypsää käytöstä, joten puhut asiasta puolisollesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut sekavahkosta otsikosta, miehen ex soittelee lapsen asioista minulle miehen (lapsen isän sijaan).
Olet siis äitipuoli?!
Vierailija kirjoitti:
Sinä saat asiat hoidettua, mies ei?
Saan asiat hoidettua koska olen nainen? Kyllä mies saa hoitaa omaan lapseensa liittyvät asiat, eivät ne voi minun vastuullani olla.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin epäilen, että äitipuoli sanelee miten asiat tulisi hoitaa ja mies on kyllästynyt toimimaan välikätenä.
Siis montako exää tässä nyt sotkee asioita, ei pysy perässä: miehen ex soittaa exän sijasta, ei saa mitään tolkkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis äitipuoli?!
Olen parisuhteessa lapsen isän kanssa.
AP
no kuule sun miehellä on lapsi josta myös sinä olet vastuussa, äidille tulee turvallisempi mieli kun saa puhua jonkun täysjärkisen kanssa lapsen asioista. Ottaisin tuon kohteliaisuutena ja hoitaisin homman kunnialla. Hän luottaa sinuun enemmän kuin lapsen isään. Ole sinä tervejärkinen aikuinen ja hoida homma kunnolla.
Pyydä miestä sanomaan exälleen, että soittaa lasten asioista hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin epäilen, että äitipuoli sanelee miten asiat tulisi hoitaa ja mies on kyllästynyt toimimaan välikätenä.
Mistä olet tällaisen epäilyksen saanut päähäsi? En sanele mitään, vaan isä saa itse hoitaa lapsensa ja pyrin pysymään sivussa lapseen liittyvissä asioissa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Siis montako exää tässä nyt sotkee asioita, ei pysy perässä: miehen ex soittaa exän sijasta, ei saa mitään tolkkua?
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Itse ymmärsin kaiken jo aloitusviestistä...
Oletko siis sen lapsen äiti? Siis semmonen joka on sen lapsen synnyttänyt (ettei jää epäselvää siitä mikä on äiti)?
Meillä molemmilla on lapsia ja perussääntö on, että molemmat hoitakoon omat lapsensa. Vaikka se soittelu voidaankin ottaa kohteliaisuutena, niin ei se noin kuulu mennä.
En alkaisi sinänsä kiukuttelemaan asiasta. Vaikka lapset eivät ole biologisesti ja juridisesti sinun, he asuvat kodissasi ja sinä olet aikuinen talossa. Aikuinen kantaa vastuuta lapsista, se on sekä moraalinen velvollisuus että kunnia. (Itse asiassa olisin aika otettu siitä, että exä luottaa sinuun noin!) MUTTA mieti nyt, millainen isä mies on lapsilleen, onko hän tullut jotenkin laiskemmaksi, vastuuttomammaksi? Vaikka sinäkin kantaisit vastuuta, hän ei saa vetäytyä lastenhoidosta! Tämä on aika tyypillinen kuvio, että äitipuoli jopa innostuu lastenhoidosta ja isä huokaisee helpotuksesta ja vetäytyy käytännössä pois lastensa elämästä. Isän pitää tajuta olevansa isä edelleenkin!
Sano miehellesi, että et halua olla yhteydessä exään lapsen asioista. Miehen moka jos antanut noin tapahtua.
Mun miehen ex ei soitellut mulle, vaan antoi miehen mukana käskyt, mitä kaikkea mun pitää tehdä. Sanoin, että jos tuo ei lopu, aion viettää lapsiviikonloput muualla. Mulla olisi ollut vain velvollisuuksia, ei oikeuksia, enkä esim. olisi saanut pitää lasta kädestä, kun ylitimme katua.