Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että kaikki eivät ymmärrä sarkasmia

Vierailija
03.05.2016 |

Olen monesti törmännyt tähän. Jotkut eivät vain ymmärrä sarkasmia. Meidän 8- vuotias on siinä todellinen ekspertti, mutta valitettavasti kaikki eivät todellakaan ymmärrä.

Sarkastiset ihmiset ovat tutkitusti myös älykkäitä, sillä heidän aivot prosessoivat asioita monelta kantilta...

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotuksestasi saa vaikutelman, että

Olet itse kilpailuhenkinen,

todella kova vertailemaan ja kateellinen henkilö.

Vierailija
22/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Mutta ärsyttävimmästä päästä ovat ihmiset, jotka eivät erota hölmöilyä ja puhdasta ilkeyttä sarkasmista. 

Vierailija
24/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmillä nyt vaan kusi nousee helpommasti päähän.

Ei mulla muuta.

Vierailija
25/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että poikas on älykäs kun osaa olla sarkastinen? Hienoa hienoa! Minäkin osaan ja olen joutunut asian takia ongelmiin monet kerrat. Sarkastiset heitot otetaan tosissaan ja mua pidetään kusipäänä :)))) Pelasta poikas kun vielä voit! Sarkasmi on opittu käyttäytymismalli. Usein vittuileva ja sarkastininen ihminen näkee sen ainoana tapana toimia tietyissä tilanteissa. Hän pelkää.

Vierailija
26/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esimies kielsi sarkasmin, koska pitää sitä piilovittuiluna ;-D

Vierailija
27/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni ei tajua edes palikan sarkasmia. Jos joku sanoo "sun koira karkasi" ja vastaan "mahtavaa", sisko luulee, että olen oikeasti iloinen (!) Ekonomi ja ihan normaali ÄO, uskoakseni. Ei myös ymmärrä jos sanoo ivallisesti "kiitos" jollekin typerälle kommentille. Saattaa vastata jotain "se ei ollut kyllä kehu"-tyylistä. Huoh.

Vierailija
28/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä pönkittämistä parhaimmillaan.

Voi. Teillä on kaikki täydellistä.

Vautsi vau, olette Euroopan viisaimpia.

Tätähän sä kerjäsit.

Vierailija
29/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni ei tajua edes palikan sarkasmia. Jos joku sanoo "sun koira karkasi" ja vastaan "mahtavaa", sisko luulee, että olen oikeasti iloinen (!) Ekonomi ja ihan normaali ÄO, uskoakseni. Ei myös ymmärrä jos sanoo ivallisesti "kiitos" jollekin typerälle kommentille. Saattaa vastata jotain "se ei ollut kyllä kehu"-tyylistä. Huoh.

Siskosi on fiksu ihminen, siitä johtuu ,että hänen käytös on tuollaista kuin kuvailit.

Vierailija
30/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ei ole hyvä puhua sarkastisesti. He eivät kykene ymmärtämään sarkasmia samalla tavoin kuin aikuinen.

Vierailija
31/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskosi on fiksu ihminen, siitä johtuu ,että hänen käytös on tuollaista kuin kuvailit.

Tulin juuri sanomaan samaa. Sarkasmia ja ivailua liikaa viljelevät ihmiset ovat usein raskasta seuraa ja antavat itsestään todella omahyväisen kuvan.

Vierailija
32/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jollain osa-alueella. Mutta ottaa kaiken herjan itseensä ja ei oikeasti ymmärrä ihan perushuumoria (muidenkaan kuin minun). Vaikea yrittää olla todella asiallinen, kun on muiden sisarusten kanssa tottunut sanailuun.

Vierailija
33/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ikävä tilanne, jos toinen ei ymmärrä. Työkaveri luuli pitkään, että keljuilen hänelle koko ajan, koska hän ei ymmärtänyt kommenttejani. Minua harmitti, koska en todellakaan tarkoittanut loukata ketään.

Juttelimme ja hän osasi jatkossa lukea paremmin ns. rivien välistä, mitä tarkoitin.

Vierailija
34/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulin juuri sanomaan samaa. Sarkasmia ja ivailua liikaa viljelevät ihmiset ovat usein raskasta seuraa ja antavat itsestään todella omahyväisen kuvan.

Just tää! Fiksu osaa lopettaa ajoissa.

Vierailija
35/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on hyvä. Liian usein sarkamiksi nimitetään näsäviisautta tai keskustelupalstasarkasmi on niin onttoa että se vaikuttaa 8-vuotiaan keksimältä