Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesitkö, että kaikki eivät ymmärrä sarkasmia

Vierailija
03.05.2016 |

Olen monesti törmännyt tähän. Jotkut eivät vain ymmärrä sarkasmia. Meidän 8- vuotias on siinä todellinen ekspertti, mutta valitettavasti kaikki eivät todellakaan ymmärrä.

Sarkastiset ihmiset ovat tutkitusti myös älykkäitä, sillä heidän aivot prosessoivat asioita monelta kantilta...

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota en kyllä usko!

Vierailija
2/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kun tarkoiyetaan ihan muuta kuim sanotaan ja luetutaan rivien välistä. T.aspergeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit Sherlock!

Vierailija
4/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, en oo koskaan kuullutkaan tuollaista sanaa. Yritätkö täällä päteä lapsesi älykkyydellä?

Vierailija
5/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tiedän.

Vierailija
6/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti törmännyt tähän. Jotkut eivät vain ymmärrä sarkasmia. Meidän 8- vuotias on siinä todellinen ekspertti, mutta valitettavasti kaikki eivät todellakaan ymmärrä.

Sarkastiset ihmiset ovat tutkitusti myös älykkäitä, sillä heidän aivot prosessoivat asioita monelta kantilta...

Tähän kun vielä lisätään hieman itseironiaa ja kaunis hymy niin soppa on monesti valmis.

Vierailija
7/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän. Olen älykäs ja nokkela ihminen ja osaan olla todella sarkastinen. Mutta jos olen todella rasittunut/väsynyt, en aina ymmärrä toisten sarkastisuutta. Nolo on välillä kysyä, onko jokin asia sarkasmia vai ei. Monia asioita olen ottanut tosissani kirjaimellisesti. Mistähän tämä kertoo? Aiemmin olen ajatellut että se on ihan normaalia ettei aina ymmärrä.

Vierailija
8/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onks se että te nokkelat ja älykkäät ette voi käsittää että tavis voi olla sarkastinen, ja pidätte sitä tyhmänä.

Vierailija
9/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, on tullut huomattua.

Vierailija
10/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, ja olen myös sen lisäksi huomannut, että hämmentävän moni ei myöskään ymmärrä sarkasmin, ivan, satiirin ja ironian eroja tai edes sitä mitä ne oikeasti ovat. Monet kerrat on tullut todistettua, kun joku nettipalstalla puolustelee kirjoitustaan, että etsä muka ymmärrä, toi oli sarkasmia.

Jep jep.

Vierailija
11/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki lisää...

Vierailija
12/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vituttaa kun tarkoiyetaan ihan muuta kuim sanotaan ja luetutaan rivien välistä. T.aspergeri

Sama. Olen silti älykäs, en vain tiedä miltä kannalta JUURI SILLÄ HETKELLÄ toinen tarkoittaa. Voin luetella vaikka kymmenen eri tarkoitusta sanotulle asialle, en tiedä mikä pätee juuri siihen hetkeen. Se ei ole tyhmyyttä. T: toinen aspergeri

Vierailija
13/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkastien keskustelukerho vois olla kiva.

Vierailija
14/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai onks se että te nokkelat ja älykkäät ette voi käsittää että tavis voi olla sarkastinen, ja pidätte sitä tyhmänä.

Kolahti vähän.

Eli ei ole tullut edes mieleen toi.

Tosin väittäisin, että ne jäyhimmät jököttäjät ovat myöskin mielikuvituksettomia totuuden torvia (kuin myös korvia).

Vierailija
15/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

E. Oon sit varmaa älykkäämpi ku Einstein.

Vierailija
16/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan tuntuu että keskusteluissa on paljon ihmisiä joille sarkasmi ei aukea. No eipä sitä hyödytä murehtia.

Vierailija
17/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarkasmi on vain yksi keino vittuilla mukamas sivistyneesti.

Vierailija
18/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sinulla linkki johonkin vertaisarvioituun tutkimukseen?

Lähde?

Vierailija
19/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarkasmi on vain yksi keino vittuilla mukamas sivistyneesti.

Hyvä vittuilu onkin taitolaji. Siihen ei juntit kykene.

Vierailija
20/35 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä myös selvä kiusaaminen kääritään sarkasmiin.