Paljonko rahaa rippilahjaksi kaverin lapselle?
Kaverin lapsi pääsee ripille ja olen saanut kutsun juhliin. Paljonko olisi sopiva rahasumma lahjaksi? Kyseessä ei ole kummilapsi tms. Olemme molemmat kaverin kanssa pienituloisia yksinhuoltajia.
Kommentit (31)
tän sivun mukaan pari kymppiä on ihan riittävä https://www.onnitteluruno.fi/rippijuhlat/lahjaideat
Vierailija kirjoitti:
20 euroa on oikein hyvä summa tuossa tilanteessa. Mieluummin rahaa kuin kukkia tms.
Tottakai kukkia myös.
Mikä idea on kantaa pelkkää rahaa huushollista toiseen? No tietty jos ei viitsi vaivautua keksimään lahjaa.
Rippivieras kirjoitti:
Lisään vielä, että menen juhliin yksin. 20€ tuntuu kovin vähältä mutta minulle se on kuitenkin ns. iso summa.
Ihan hyvä summa yhdeltä. Me annetaan 50€ (kummilapsille 100€), mutta meitä on 5. Enemmän sä annat suhteessa =)
Kyllä 5e on sopiva. Ei se raha puussa kasva.
Annan aina rahana tai kaupan lahjakorttina 20e rippilahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaveri vaan, niin en usko, että sinulta edes odotetaan lahjaa, vai? Jos kaverisi tietää tilanteesi ja on itse samassa asemassa. Onko sun lapset jo päässeet ripille? Antoiko kaverisi heille rahaa? Tai antaisiko sitten, kun lapsesi pääsevät ripille? Kohteliasta on toki aina viedä ruusu ja kortti, mutta mäkään en antaisi kaverin lapsille suoraa rahaa. Voisitko käyttää sen 20€ vaikka lahjakorttiin? Anttila, Stockmann tai joku, mistä luulis kaikille löytyvän jotain :)
Onko Anttiloita missään enää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kaveri vaan, niin en usko, että sinulta edes odotetaan lahjaa, vai? Jos kaverisi tietää tilanteesi ja on itse samassa asemassa. Onko sun lapset jo päässeet ripille? Antoiko kaverisi heille rahaa? Tai antaisiko sitten, kun lapsesi pääsevät ripille? Kohteliasta on toki aina viedä ruusu ja kortti, mutta mäkään en antaisi kaverin lapsille suoraa rahaa. Voisitko käyttää sen 20€ vaikka lahjakorttiin? Anttila, Stockmann tai joku, mistä luulis kaikille löytyvän jotain :)
Onko Anttiloita missään enää?
Oli varmaan ainakin vuonna 2016 kun tuo kommentti on kirjoitettu.
Mun mielestä nykyään 50€ rippilahjana ja 100€ ylioppilaalle on käypä summa.
Rippivieras kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö keksi mitään muuta kuin rahaa? Jos ei, niin veisin vain kukkia hyvään tapaan. En antaisi kaverin lapsille rahaa.
Lahjaksi on toivottu rahaa, koska rippilapsi säästää rahaa uuteen puhelimeen. 50€ en pysty mitenkään antamaan.
No mitä ihmettä sitten täällä kyselet? Annat sen määrän, mihin pystyt. Eri asia olisi ollut jos kysyisit sopivaa määrää, se olisi 50€. Muta jos se on mahdoton, miksi edes miettimään?
Mun minä pääsin ripille, olisin ennemmin ottanut vaikka pienemmänkin summan rahaa kuin kukkia tai tavaraa.
Onhan kukkakimppu ihan kiva joo, mutta kyllä parikymppisenä setelillä on iltamenoissa nuorella enemmän käyttöä kuin sillä puskalla.
Jos ei ole tiedossa mitään sellaista mitä henkilö ihan oikeasti haluaa tai tarvitsee, anna rahaa.
En ole tämän viestin ap, mutta minustakaan ei oo kavereiden tehtävä antaa rahaa... Sukulaiset ja kummit on erikseen. En odottais kavereilta välttämättä edes korttia :D nuorelle kuitenkin yleensä tärkeää, että vieraat tulee