Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni ei suostu hakemaan lääkikseen, haluaa journalistiksi

Vierailija
03.05.2016 |

Tyttäreni on erittäin fiksu nuori nainen, helvetin hyvät arvosanat ja fiksu tyyppi. Tytär kuitenkin haihattelee jostain journalistin urasta, mikä on mun silmiin ihan käsittämätöntä. Tyttärellä olisi lahjoja vaikka mihin, ja haikailee uralle jolla ei ainakaan riitä töitä. Ei mene perille vaikka kuinka sanoisi, että sitten saa sitä näkkäriä vaan mussuttaa ja tehdä jotain tolkuttomia freelancer - hommia. Tytön isä vielä kehtaa oikein yllyttää tyttöä pilaamaan elämänsä.

Olen tytölle monta kertaa sanonut, että hänestä tulisi loistava lääkäri, hoitoalalla riittää töitä ja tyttäreni pääsisi satavarmasti lääkikseen. Olisko teillä vinkkejä, miten saada tyttö takaisin tolkkuihinsa? Omille vanhemmilleni en edes kehtaa tästä tytön uravalinnasta kertoa. Kirjoittaminen on ihan kiva harrastus, tuskinpa siitä työksi on.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on röitä nykyään. Röitä yötä päivää!

Vierailija
22/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ammattimainen media on kuolemassa. Ainoat työpaikat Suomessa sillä alalla ovat kohta YLEssä. Onkohan siellä hommia joka sadannelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole neuvoja. Tyttäresihän niitä töitä tekee ET sinä. Olisit itse lähtenyt lukemaa  lääkikseen.

Vierailija
24/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ikänsähän tuo tyttö on kirjoitellut juu ja joitain kilpailujakin voittanut, mutta maailma on kova ja on pakko lähteä alalle josta saa töitä. Tänään tyttö myönsi että Suomessa ei ehkä riitä töitä, mutta haluaisi työskennellä ulkomailla. Sanokaa nyt, onko tässä mitään järkeä? Ilmeisesti pitäisi lähteä ihan Englantiin asti epäonnistumaan. Tulee kuitenkin äitiä ikävä, kun rahaa ei ole ja haaveet ei pitkälle kanna.

- Ap

Tuskin tuommosta äitiä edes ikävä tulisi. Ihan mulkulta kuulostat.

Vierailija
25/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan on niin, että tytär ei mitään taloudellista tukea saa, jos pettää mut ja hakee sitä journalismia opiskelemaan.

- Ap

Vierailija
26/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ikänsähän tuo tyttö on kirjoitellut juu ja joitain kilpailujakin voittanut, mutta maailma on kova ja on pakko lähteä alalle josta saa töitä. Tänään tyttö myönsi että Suomessa ei ehkä riitä töitä, mutta haluaisi työskennellä ulkomailla. Sanokaa nyt, onko tässä mitään järkeä? Ilmeisesti pitäisi lähteä ihan Englantiin asti epäonnistumaan. Tulee kuitenkin äitiä ikävä, kun rahaa ei ole ja haaveet ei pitkälle kanna.

- Ap

Ensimmäisen vuoden journalistina todettakoon, että toivottavasti tyttösi pääse sisään! Ala tarvitsee fiksuja, valmentuneita nuoria ja mitä enemmän niitä hakee kouluun, sitä miellyttävämpää on tehdä ryhmätöitä ja suorittaa opintoja. Sinulle aloittaja, haistapa huilu lääkisopintojesi kanssa.:) Journalismin opinnot on jopa helppo ja mutkaton tehdä, verrattuna lääkiken hanskat veressä ja lääkärin perässä kävelemiseen joidenkin opintojaksojen aikana..

Vierailija
27/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että tää on provo. Muuten käy sääliksi ap:n tytärtä. Minkäs teet, kun äiti on umpikahjo.

Vierailija
28/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölläni on kyllä ihan kiva poikaystävä, jota voisi kuunnella paremmin. Jos sille poikaystävälle sanoisin, että vähän toputtelee tyttöä noiden haaveiden kanssa?

- Ap

Vierailija
29/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toimittaja, opiskellut journalistiikkaa. Freenä kituutan, onneksi kuitenkin saan tehdä juttuja mielenkiintoisiin lehtiin.

Toimittajaksi voi hyvin ryhtyä, vaikka olisi opiskellut jotain muuta ainetta kuin journalistiikkaa. Ihan järkevääkin olisi tehdä niin. Toimittajan ammattitaidon voi sitten hankkia vasta myöhemmin, kun ensin on hankkinut muun pätevyyden. Mikään ei estä ihmistä vaikka lääkärin koulutuksella tekemästä toimittajan työtä. Tai psykologin tai ravitsemusterapeutin. Päin vastoin, siitä saa vahvan pohjan oman alan tuntemukseen ja mahdollisesti saa helpommin töitä toimittajana. Ja jos se ei lyö leiville, niin on se kunnolla työllistävä pätevyys taustalla.

Vierailija
30/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi hyvän koulumenestyksen omaavia tuupitaan aina juuri lääkikseen. Hommassa kun pitäisi olla erityisen kiinnostunut ihmiskehon toiminnasta eikä se todellakaan kaikkia kiinnosta. Itse en voi katsoa edes fiktiivisten sairaalasarjojen leikkauskohtauksia ilman, että minua puistattaisi.

Vierailija
31/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiahan on niin, että tytär ei mitään taloudellista tukea saa, jos pettää mut ja hakee sitä journalismia opiskelemaan.

- Ap

Pettää sinut? Oletteko vannoneet ihan verivalan?

Vierailija
32/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Trump on sanonut, että 90% toimittajista on valehtelijoita ja kamalia ihmisiä.

Vierailija
33/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tyttö viimeistään ensimmäisen opiskeluvuoden aikana ymmärrä, onko valinnut väärän alan vai ei. Halusin itsekin joskus journalistiksi, mutta olinkin katsonut liikaa Gilmoren tyttöjä. Ei minusta lopulta journalistia tullut, mutta ei myöskään mitään, mitä vanhempani minulle tyrkyttivät. Loin ihan oman elämäni polun ja olen sitä seurannut.

Jatka vain tuputtamista, mutta tyttäresi tulee tekemään elämässään juuri niin kuin itse haluaa, halusit sinä sitä tai et.

Vierailija
34/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tyttären tilanne vaikuttaa sille, että hän joutuu kohta hakemaan lääkärin vastaanottoa, jollekulle läheiselleen.... Tosin AP:n fiksaatio tyttären lääkikseen patistamisesta taitaa olla, niin pahaa luokkaa, ettei siihen "tavalliset" lääkkeet reseptillä tai ilman taida auttaa. Näin ensiapuna voin todeta, että hän haluaa tyttärelleen parasta, mutta lääketieteellinen sektori on sellainen kenttä, että sinne olisi enemmän kuin suotavaa, että sinne haluaa itse päästä, eikä "joutua" siksi, että läheiset painostivat valitsemaan.   

Vierailija
35/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillinen hallitseva äiti tää ap. Etpä paljoa välitä tyttäresi tulevaisuudesta siis. Masennatko hänet haukkumalla, ettei hänestä tule mitään, nyt kun et päästä häntä pois perseesi alta? Minun äitini oli juuri samanlainen ja vei minulta siivet, joilla elää. Jos tyttäresi tekee itsarin, olet vastuussa.

Vierailija
36/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tyttö viimeistään ensimmäisen opiskeluvuoden aikana ymmärrä, onko valinnut väärän alan vai ei. Halusin itsekin joskus journalistiksi, mutta olinkin katsonut liikaa Gilmoren tyttöjä. Ei minusta lopulta journalistia tullut, mutta ei myöskään mitään, mitä vanhempani minulle tyrkyttivät. Loin ihan oman elämäni polun ja olen sitä seurannut.

Jatka vain tuputtamista, mutta tyttäresi tulee tekemään elämässään juuri niin kuin itse haluaa, halusit sinä sitä tai et.

Ei kaikki tule. Kyllä on paljon meitäkin, joiden elämän hallitseva äiti on tuhonnut. Siivet katkaistu ja elämänhalu viety.

Vierailija
37/39 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Kuulostat aivan narsistilta. Sinuahan siinä juu loukataan, jos et saa hallita aikuisen lapsesi elämää.

Vierailija
38/39 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen tasan ja vain tyttöni parasta. Joskus elämässä pitää luopua haaveista ja unelmista.

- Av

Vierailija
39/39 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen tasan ja vain tyttöni parasta. Joskus elämässä pitää luopua haaveista ja unelmista.

- Av

Joskus, mutta ei nuorena ylioppilaana!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme