Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkäaikaisia vieraita ei katsota hyvällä.Kerrostalossa viikon sisällä pitäisi tehdä ilmoitus

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin miehen ex-vaimo majaillut jo vuoden tuon ukon luona eikä ole kirjoilla

Vierailija
2/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon sisällä mistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vierailijalla kuitenkin on omakin asunto, jossa omat tavarat ja maksaa siitä vuokraa niin ei siihen kyllä kukaan voi puuttua, sillä ei voida mitenkään todistaa, että asuisi vakituisesti jossakin muualla, kuin siellä omassa, sisutetussa asunnossa. Sitten eri juttu, jos toinen asunto onkin tyhjillään ja asutaan vaikka isompien tukien takia muka erillään.

Vierailija
4/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaanjohtavaa otsikointia. Eihän kyse ole vieraasta, vaan asuntoon muuttaneesta ihmisestä joka ei tee muuttoilmoitusta.

Vierailija
5/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäinen oleskelu saa kestää kolme kuukautta, joten mikä ihmeen ilmoitus vieraista pitää tehdä, kun eivät ole muuttaneet asuntoon? Viikon sisällä muutosta pitää tehdä ilmoitus, mutta ei vieraat siihen liity.

Vierailija
6/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieras poistuu asunnosta ja palaa myöhemmin takaisin saman vuorokauden sisällä, onko kyseessä uusi vierailu? Siis tilanteessa, jossa vieraan omaisuus on edelleen toisaalla. Jutussa puhutaan siihen malliin, että seurustelukumppaninsa luona öitä jatkuvasti viettävältä henkilöltä pitäisi periaatteessa veloittaa vedestä, vaikka tämä käytännössä onkin lähes mahdotonta. Mutta onko vierailu yhtäjaksoista oleskelua vai mitä?

Vierailija
7/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntokohtaiset vesimittarit joka paikkaan, niin tuosta vesimaksusta ei tarvitse tapella, tai kyttäillä että ketä siellä asunnossa majailee.

Vierailija
8/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunnosta poistuu kaksi ihmistä niin mistä helvetistä voi tietää kauanko se on siellä ollut? Ja jos joku tollanen kyylä lukee tätä niin voisitkohan hankkia elämän ka seurata ihan sitä omaa kotiasi?

Vierailija
9/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsinyt vaata linkkiä, joten päättelen ap:n keskustelunaiheen otsikosta (osaan lukea eri medioita ihan itse, ilman Vauvapalstaa). 

Jos ulkomailla asuva ystäväni on minun luonani vieraana esim. Suomessa olevan työ- tai opiskeluasian takia, se ei kuulu naapureille. Vieraana oleminen tarkoittaa, että olen itsekin kotona.

Jos lainaan tai vuokraan oman ulkomaankeikkani ajaksi asuntoni tutulle tai tutuntutulle tai vaikka AirB&B:n kautta, kerron siitä tietysti naapureilleni, ei se muille kuulu. 

Omistan kerrostaloasuntoni kokonaan itse, laina on maksettu. Se on siis minun. Suhteet naapureihin ovat hyvät ja luontevat. 

Vierailija
10/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ele kirjoilla, eikä maksa vuokraa niin kuka tahaansa saa olla vieraana toisen luona. Kukaan ei voi sanoa käykö joka päivä jonkun luona vai ei. Kuka vahtii kuka nukkuu kuinka monta yötä jonkun luona. Luulisi jokaisella olevan sen verran omaa elämää ettei jouda kyttäämään naapureiden asioita.

Vierailija
11/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieraillut poikaystäväni luona jo vuoden lähes yhtäjaksoisesti. Olen kysynyt voitaisiinko yhdessä asumisesta tehdä virallista, mutta se ei hänen puoleltaan käy päinsä. Niinpä jatkan edelleen vierailuani maksamatta vesimaksua.

Vierailija
12/12 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miesystävä saattaa majailla mun luona n. 20 päivää kuukaudessa. Hänellä on oma asunto. Itse käyn hänen luonaan harvemmin koska en ala kissoja raahaamaan hänen luokse. Minä saan asumistukea mutta hän maksaa kokonaan itse oman vuokransa. Vesimaksu mulla on 20e kuussa mutta tasataan kerran vuodessa. Emme halua ainakaan vielä (ollaan seurusteltu 1 1/2 vuotta) muuttaa yhteen. Molemmat haluaa pitää oman kodin mutta haluamme kuitenkin viettää paljon aikaa yhdessa niin silloin miesystävä on luonani vaikka neljä kuukautta putkeen jos niin halutaan. Se ei keltään muulta pois ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän