Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisilla on tapana vaatekaupoissa hipelöidä vaatteita vaikkei olisi edes aikomuskaan ostaa mitään?

Vierailija
03.05.2016 |

Kierrellään rekkejä mukakiinnostuneina ja kolmen sormen taktiikalla hipelöidään vaatekangasta.
Miksi?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan testata millaista kangasta vaatteessa on käytetty :D

Vierailija
2/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää minkä tuntuisia kankaita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska naisasiakkaita kohdellaan kuitenkin vaatekaupoissa hyvin toisin kuin miesasiakkaita joille vaan vittuillaan.

Vierailija
4/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tuota, mutta en osaa sanoa miksi :D

Vierailija
5/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katselen vaatteita jollekulle muulle? Tai suunnittelen mitä ostan sitten kun on varaa, taikka teen vertailua kauppojen välillä.

Vierailija
6/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloittaja tarkoittaa mukakiinnostuneella? Eli jokainen joka vastaa aloittajan kysymyksiin tunnustautuu samalla pelkäksi mukakiinnostuneeksi?

Vierailija
7/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen kangasta. En osta huonolaatuista.

Vierailija
8/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi on tarkka vaatteen materiaalista. "Ns. kova materiaali" on ehdoton EI, raivarit lopputuloksena.

Aistiherkkä lapsonen

Vierailija
9/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin kolme teoriaa.

1) Hypistelemällä vaatetta naiset antavat muille mielikuvan, että heillä olisi varaa vaatteeseen ja että ovat ns. tosissaan liikkeellä.

2) Hipelöimällä naiset hakevat mielihyvää ja illuusiota äitiyidestä sekä tyydyttävät hoivaviettiään, mihin kelpaa kaikki pörröinen, pehmeä kiva, koiranpennuista villahuiveihin. 

3) Toisaalta kyseessä voi olla testi, onko vaate laadukas. Joku valopää neuvoo seuraavaa: "Tee vielä niin sanottu hinkkaustesti: hiero vaatetta itseesi noin sata kertaa."

Sata kertaa?

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/tyyli/nain_valtat_virh…

Vierailija
10/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki naiset niin tee. Mutta varmaan osa. He haaveilevat ostavansa ihan kuin kalamies hipeltää uistimia ja perhoja vaikka ei ehkä juuri silloin niitä osta. Tai autokuumeessa oleva mies käy kattelemassa autoja vaikka ei voikkaan ostaa. Ei kannata yleistää. Ihmiset on ihmisä ei sen kummempaa. Ja kahta samanlaistahan ei ole olemassakaan.

Vierailija
11/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska aina voi tehdä heräteostoksia. Vaikka mun shoppailut jääkin useimmiten vaan inspiraationhakuretkiksi, niin aina on se mahdollisuus, että löytyy miellyttävä malli, väri ja materiaali. Asetelkaa ne vaatteet sitten paremmin näytille jos ei kerta saa koskea. Ja valinnan haluan tehdä itse. Ei tulisi anteeksi vaan mieleenkään hyödyntää myyjän ammattitaitoa kysymällä "onko teillä jotain valkoista paitaa?" Löydän sopivan paidan ihan itsekin jos sellainen on. Ehkä tuhlaan aikaani, mutta kyllä sitten vaihothetojen tyrkytykseenkin kuluu aikaa.

Joo. En ole ikävä asiakas, kunhan saan asioida rauhassa...

Vierailija
12/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan kuinka pahalta kangas tuntuu eli kuinka paljon on keinokuituja käytetty. Tai siis testailin joskus, nykyään etsin myyjän ja kysyn onko heillä muuta kuin keinokuituja. Nykyään kiertelen rekkejä vain mukakiinnostuneena ilman hipelöintiä.

Vierailija
13/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kun kohdalle osuu sellainen jonka haluan. Voi olla että olen sitä ennen käynyt kaupoissa 5 kertaa ja poistunut ostamatta mitään. En ole vain löytänyt sellaista jonka haluan ostaa.

Vaatteen materiaali ja tuntu on tärkeä. Joskus vaate näyttää hyvältä, mutta kun tunnustelen sitä, en haluakaan sitä enää.

Vierailija
14/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei koskematta tiedä, mistä materiaalista vaate on valmistettu tai minkä kokoinen vaate oikeasti on. Toisinaan jopa katson vaatteen sisällä olevaa lappua yllättyen joko iloisesti tai ikävästi materiaalivalinnasta, pesuohjeista tai valmistusmaasta. Hintaakaan ei aina selviä vaatteeseen koskematta, koska hintalaput ovat yleensä kiinni vaatteessa. Ostopäätöksen voi siis tehdä ihmeen nopeasti vaatteita "hipelöidessään." Asiaan perehtymättömästä ihmisestä vaatteiden hypistely saattaa tietenkin näyttää päämäärättömältä ja turhalta touhulta.

Vierailija
15/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä kysy myyjältä. Yrittävät aina myydä jotain mukaoikeaa, tätimäistä koska katsovat ikäni, tylsää koska kaupassa ei ole muuta. Tiedän hyvin tarkkaan mitä haluan, ja jos sitä ei ole, en osta sitä melkein siedettävää.

Vierailija
16/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyse on laajemmin siitä, miksi joku vaivautuu käymään shoppailemassa ilman selkeää tarvetta jollekin.

Siitähän siinä nimittäin on kyse. Että katsellaan tarjontaa, kokeillaan kankaiden laatuja, ja ostetaan, jos osuu kohdalle jotain sopivaa ja budjetin rajoihin mahtuvaa.

Vierailija
17/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä rekit ovat niin täynnä että vaatteesta ei saa mitään käsitystä ottamatta sitä esiin, tai kääntämättä se paremmin näkyville.

Vierailija
18/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei olisi tarkoitus ostaa? Usein ei löydä mitään.

Vierailija
19/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ainakin kolme teoriaa.

1) Hypistelemällä vaatetta naiset antavat muille mielikuvan, että heillä olisi varaa vaatteeseen ja että ovat ns. tosissaan liikkeellä.

2) Hipelöimällä naiset hakevat mielihyvää ja illuusiota äitiyidestä sekä tyydyttävät hoivaviettiään, mihin kelpaa kaikki pörröinen, pehmeä kiva, koiranpennuista villahuiveihin. 

3) Toisaalta kyseessä voi olla testi, onko vaate laadukas. Joku valopää neuvoo seuraavaa: "Tee vielä niin sanottu hinkkaustesti: hiero vaatetta itseesi noin sata kertaa."

Sata kertaa?

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/tyyli/nain_valtat_virh…

Niin, viis oikeista vastauksista mitä tänne on tullut. Sinulla on teorioita.

Vierailija
20/27 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hiplaan vain silloin kun olen kiinnostunut tuotteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä