Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen koko elämäni nähnyt erilaisia talounia, toistuvaa niissä on se, että..

Vierailija
03.05.2016 |

.. ne ovat jollain tavalla aina joko pelottavia, omituisia, rikki tms.
::

Uni on aina samanlainen. Ostan tai saan lahjaksi/voitan talon. Ensinäkemältä talo on kiehtova ja hieno, mutta lopulta siitä paljastuu aina jokin niin suuri vika, ettei sitä voi korjatakaan. Usein se on ollut esim. tulvimalla vuotava katto, tai keittiöstä puuttunutkin takaseinä ja se on mennyt suoraan haisevalle kaatopaikalle. Joskus taas talo kuuluikin mafialle, ja uni päättyi siihen että olin mafioson takaa-ajama koska olin ollut heidän talossaan. Viimeksi ostimme talon jostain lapista. Se sijaitsi karulla kalliolla, muiden rivi- tai kerrostalojen keskellä. Se oli hieno, niinkuin aina, mutta maluuhuone sijaitsi isomman kallion päällä, jonne piti erikseen kiivetä, oli sää millainen vain. Unia on kymmeniä, ellei satoja. Kaikkia en muista, vasta viime aikoina olen alkanut kirjoittamaan niitä muistiin.
::
Kerran näin unta jossa vertasin nykyistä ja lahjaksi saamaani taloa, mietin mitä kannattaisi tehdä. Pysyä vanhassa tutussa talossa vai muuttaa uuteen hienoon taloon. Lopulta päätin, etten edes hae mitään tavaroitamme vanhasta talosta, koska uudessa oli kaikki paikallaan enkä tarvitse enää vanhoja romujani. Lopulta siinä kävi niin, että uuteen taloon tuli vesi sisälle, kun alkoi satamaan, ja talon seinät muuttuivat veden kosketuksesta pomppulinnan seiniksi. Sitten olin taas pettynyt.
:::
Lapsuudessa näin talounia liittyen lapsuudenkotiini. Uni toistui usein. Kiipesin vintille huoneeseen, josta myöhemmin tuli huoneeni. Minua pelotti mennä sinne, ja kun aukaisin oven vintille, siellä roikkui kymmeniä luurankoja hirtettyinä. (Tässä vaiheessa sanottakoon, että lapsuuteni ei ollut traumaattinen mutta olen elämässäni sittemmin kokenut suuria menetyksiä).

Olisiko jollain "unennäkijällä" tietoa näistä talounistani. Tiedän sen verran, että unessa talo kuvastaa jotenkin omaa itseäni. MuttaMITEN?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä vitun myyntimiksulta. Hänellä tuntuu olevan vastaus aina kaikkeen.

Vierailija
2/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa persoonaa se kuvastaa tai elämäntilannetta, pelkoja, toiveita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintosta. Itsekin näen usein muuttounia, mutta itselläni liittyy kyllä selkeästi siihen, että oikeastikin koko ajan selailen asuntoilmoituksia ja haluan muuttaa. Eli itselläni kuvastaa ihan sitä mistä olen haaveillut päivällä.

Vierailija
4/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuvasta yhtään mitään, paitsi ehkä sen, että useimpina päivinä olet viettänyt aikaa jonkinlaisessa talossa.

Vierailija
5/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintosta. Itsekin näen usein muuttounia, mutta itselläni liittyy kyllä selkeästi siihen, että oikeastikin koko ajan selailen asuntoilmoituksia ja haluan muuttaa. Eli itselläni kuvastaa ihan sitä mistä olen haaveillut päivällä.

Minulla taas ei ole kysymys siitä..

Vierailija
6/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös talounien näkijä! 

Minulla usein taloon liittyy teema: sisällä=sisäinen maailma, ulkona=ulkopuolinen maailma.

Ovet ja portaat ovat symbolisia, minusta ovet kuvaavat rajoja sekä  portaat ylös ja alas itselle tuntemattomampia alueita.

Talon tuhoutuminen voisi tarkoittaa huolta itsestä, itselle tapahtuneita vaikeuksia tai uhkaa.

Vierailija
7/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisen tulkinnan mukaan talo olet sinä, talon sisus sinun mielesi. Esim. jos löydät sieltä piilotettuja huoneita, se tarkoittaisi että olet oivaltamassa jotain. tai elämäsi muuttuu dramaattisesti.

Vierailija
8/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit itse tulkita unesi sen kautta, miltä se sinusta tuntuu ja mihin elämänvaiheeseen se liittyi.

Minusta unesi kertovat suurista peloista, ehkä peloista tulevaisuuden suhteen. Minun talouniini ei ole liittynyt tuollaista ahdistusta ja kauhua, sen suhteen mitä sieltä löytyy. Omissa unissani olen löytänyt kauniita huoneita ja antiikkiaarteita, ja olen aina ollut pettynyt heräämiseen. Huomiotani kiinnittää se, että sinun unesi päättyvät katastrofiin tai että olet pettynyt, mikään ei täyttänyt odotuksiasi, kaikki on rikki.

Koetko näin itsestäsikin, oletko pettynyt itseesi tai koetko että olet viallinen tai katastrofi?

Vierailija
9/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai elämäsi on kaaoksessa, pelottavaa, tai pettymys.

Vierailija
10/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mahdollisesti joutunut lapsena hyväksikäytön uhriksi? Mielesi on vain sulkenut sen pois liian kauheana asiana. Ehkä unissasi muistelet tuon talon yksityskohtia ? Asia kannattaisi selvittää!!?

Vierailija
11/11 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kausia että näen taloon liittyviä unia. Minä pelkään tulipaloa, ja talounissa jotka on varsinaisia painajaisia, on tulipalo. Useiten rakennuksiin liittyvät unet on sellaisia että pääosassa on rappuset ja/tai hissi, saatan nähdä jotain huoneita mutta olen menossa jonnekin, ja usein rappuset on pelottavat, rikkinäiset, huterat, tai muuten omituiset, hissit on pelottavia, eivät meinaa mennä oikeaan paikkaan, ja menevät välillä pitkiäkin matkoja myös vaakatasossa.

Joskus näen unia siitä että ollaan vaikka perheen kanssa jossain hotellissa tms. ja jostain syystä meillä on kauheasti tavaraa pakattavana, uloskirjautumisaika lähestyy ja minä pakkaan hikihatussa jotain kirjalaatikoita ja ties mitä. Tai sitten mulla on muka jossain mun tavaraa säilössä mistä mun pitää ne jostain syystä saada haettua nopeasti, ja niitä laatikoita vaan piisaa ja piisaa, ja pelko on että en ehdi saada kaikkia tavaroitani turvaan.

Mulla on oikeastikin paljon tavaraa, ja niitä pitäisi karsia, ja tunnistan sen jo lapsuudesta että kiinnyn tavaraan ja tavara tuottaa mulle turvallisuudentunnetta. Haluan että kaikki omaisuuteni on lähellä minua, niin että kukaan ei voi tuhota tai varastaa niitä. Minua häiritsee kauheasti jos joku rikkoo vahingossa mun jonkun tavaran, tai mikä kauheinta, mies heittää roskiin jonkun mun jutun (vaikka lehden jota en ole ehtinyt lukea)

Nuo rappusiin ja hisseihin liittyvät unet tulkitsen oman elämäni kamppailun kuvauksena, yleensä unissa pääsen lopulta perille minne olen menossa, kaikkien vaikeuksien kautta. Ja nuo tavarajutut varmasti on juuri sitä turvattomuuden pelkoa ja mukana kulkevaa henkistä taakkaa.

Nuo unet sulla ap minä myös tulkitsisin että sulla on mielessä joku salattu kauheus, talo (sinä) näyttää päältäpäin hyvältä, mutta onkin sisältä huono/pelottava/rikki ja olet pettynyt taloon (itseesi). Ehkä pelkäät tuottavasi pettymyksen muille tai itsellesi, tai kaikille, et luota itseesi vaan pelkäät että mokaat kaiken, ensin kaikki menee hyvin ja sitten kaikki meneekin pieleen.