Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas eräs adoptioäiti viettää lapsettomien lauantaita.

Vierailija
03.05.2016 |

Ja ottaa kakustaan kuvan faceen. Omituista, vaikka heillä on ollut adoptiolapsi jo vuosia. Teetkö sinä samoin?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman törkeää sitä adoptiolasta ajatellen. Tulee väkisin mielikuva ettei adoptoitu lapsi olekaan "oikea" tai "riittävä" lapsi jos pitää yhä sitä omaa biologista lapsettomuutta surra.

Vierailija
2/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minäkin olen ihmetellyt, saa sitä biologista lapsettomuutta tietysti surra, mutta entä ne adoptoidut lapset eivätkö he olekaan perheen oikeita lapsia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa minäkin olen ihmetellyt, saa sitä biologista lapsettomuutta tietysti surra, mutta entä ne adoptoidut lapset eivätkö he olekaan perheen oikeita lapsia?

Ilmeisesti eivät ole. Tämäkin adoptiäiti ollut jo 15v äiti.

Vierailija
4/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus on myös kyvyttömyyttä saada lapsia toiveidensa mukainen määrä tai vaikka lapselle sisarusta. Se adoptioäiti voi toivoa suurta perhettä. Vai eikö teidän mielestä ole myöskään olemassa sekundääristä lapsettomuutta?

Vierailija
5/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuus on myös kyvyttömyyttä saada lapsia toiveidensa mukainen määrä tai vaikka lapselle sisarusta. Se adoptioäiti voi toivoa suurta perhettä. Vai eikö teidän mielestä ole myöskään olemassa sekundääristä lapsettomuutta?

Voi toki, mutta harva sitä haluaa noin julkisesti surra ja kuuluttaa koko maailmalle. Aika törkeää sitä ainutta lastakin kohtaan tuollainen, ikäänkuin hän ei olisi yhtään mitään.

Vierailija
6/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhliiko myös äitienpäivää sunnuntaina?

Vierailija
7/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki, mutta harva sitä haluaa noin julkisesti surra ja kuuluttaa koko maailmalle. Aika törkeää sitä ainutta lastakin kohtaan tuollainen, ikäänkuin hän ei olisi yhtään mitään.

Niin, tuo ainut lapsi jo teini-ikäinen eli tajuaa asioita kakkua syödessään.

Vierailija
8/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhliiko myös äitienpäivää sunnuntaina?

Ei juhli.

Vierailija
9/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapseton, jos on lapsia. Se ettei saanut kuin kahdeksan lasta vaikka toivoi yhdeksää ei ole sellainen asia, jota huutelisin kovin isoon ääneen facebookissa tai missään julkisesti, se mitätöi ne kahdeksan muuta lasta tehokkaasti. Se tässä on pointtina eikä aina ja ikuisesti se lapsettomuuttaan julistava, jolla on kuitenkin liuta lapsia kotonaan.

Vierailija
10/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen varmaan epäempaattinen paskiainen, mutta sekundäärinen lapsettomuus ei mielestäni ole asia, jota kannattaisi lapsettomien lauantaina korostaa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, tuo päivä on alunperin kehitetty heille, jotka eivät äitien- ja isienpäivää pääse viettämään lainkaan, ja siihen nähden tuntuisi hullulta, että joku sekundäärisesti lapseton ensin postaisi facebookiin kakkukuvan lapsettomien lauantaina ja heti seuraavana päivänä esittelisi lapsiltaan saamiaan kortteja ja lahjoja äitienpäivän kunniaksi.

Minä en viitsi itse erityisesti korostaa lapsettomien lauantaita siitäkään huolimatta, että olen lapseton, koska minulle lapsettomuus on oma valinta. En tiedä, kuinka tahtomattaan lapsettomat suhtautuisivat siihen, että velat osallistuisivat lapsettomien lauantain viettoon. Oma tahtomattaan lapseton ystäväni tosin toivottaa mulle yleensä tekstarina hyvää lapsettomien lauantaita, mutta käsittääkseni vapaaehtoinen lapsettomuuskaan ei ole se syy, miksi kyseinen päivä alunperin on keksitty.

Vierailija
11/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole olemassa sekundääristä lapsettomuutta siksi, että ihminen jolla on lapsi/lapsia, ei ole lapseton. Tiedän että on olemassa sitä, että ei saanutkaan toivomaansa määrää lapsia, mutta lapsettomuus on täysin väärä termi kuvaamaan sitä.

Mulla on koti, asunto jossa asun päätoimisesti, mutta ei vapaa-ajan asuntoa. Olenko siis sekundäärisesti asunnoton? Mulla on kokopäivätyökin, mutta ei kakkosduunia, olenko siis sekundäärisesti työtön? Ai niin, lapsia on kaksi ja iltatähteä ei yrityksistä huolimatta ole tullut. En kehtaisi kutsua itseäni lapsettomaksi, edes sekundäärisesti, sillä se olisi jo loukkaus niitä lapsia kohtaan, jotka mulla on.

Vierailija
12/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittaja vauhdissa taas. Teit vuosi sitten saman alotuksen.

Vierailija
13/13 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä kehtaat?