Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää pakottaa kesäksi taas anoppilaan

Vierailija
03.05.2016 |

Mun pitäisi kuulemma käydä töissä anoppilasta käsin, niin säästäisimme päivähoitokuluissa. Ongelmana on se, että inhoan anoppiani ja anoppilaa. Mun anoppini on repinyt vaatteitani väkivaltaisesti sekä on appea kohtaan väkivaltainen. Lisäksi hän on ilkeä ja ikävä ihminen. Miehelläni on noin parin kuukauden kesäloma ja hän nyt taas haluaisi lasten kanssa sinne syömään sitä iänikuista siankylkeä tai karjalanpaistia suolaisella kastikkeella ja perunoilla päivästä toiseen sekä kuuntelemaan juoruja naapureista tai sukulaisista. Talokin on ilmeisesti kosteusvaurioinen, kun siellä on sellainen kuuluisa "vanhan talon haju" - itse olen allerginen ja yleensä sairastelen siellä koko ajan.

Haluaisin reissuun, lomamatkalle ja mieluiten kokonaan Suomen rajojen ulkopuolelle, mutta mies haluaa vetäytyä kotiseudulleen tönöttämään pieruverkkareissa sekä päristelemään kyläteitä pitkin autollaan. Olen uhrautunut jo neljä kesää moiselle ja enää en jaksa. Mies pakottaa esikoisen sinne mukaansa, mutta minunkin kuulemma pitäisi tulla. Vaikka siis appivanhemmat puhuvat musta selän takana ilkeästi ja inhoan muutenkin siellä oloa. Miehen ja anopinkin mielestä siellä "uuulkomailla" on niin pelottavaa ja terroristeja ja taskuvarkaita ja lentokoneetkin tippuu ja huijui-uliuliuli. Olen niin kypsä siihen kaikkeen, vaikka yleensä olen jopa ylikiltti ja kärsivällinen. Itse olen myös sydänjuuriani myöten kaupunkilainen ja viihtyisin kesänkin kaupungissa varsin mainiosti.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, alkoi ihan selkäpiitä karmimaan ajatus. Minä en kyllä lapsiakaan pakottaisi edes sitä ehdotettua kuukautta olemaan kesälomalla pois kotoa, jos kyse ei ole jostain koko perheen ulkomaanreissusta tms. Tosin sekin on pitkä aika. Lapset tarvivat lomalla aikaa olla kavereidenkin kanssa, ja koko perhe tarvii aikaa kotona yhdessä sekä yhteisiä reissuja jonnekin vähän erilaisempaan paikkaan. Esim. lähikaupunkiin, puuhamaahan jne. Ja miten toinen mummola?

Toivon että on provo. Niin karmaisevalta kuulostaa, että toiset viettävät 2kk putkeen mummolassa parhaimpana vuodenaikana. Älkää käsittäkö väärin, kyllä meilläkin käydään mummoloissa kesällä 1-2 viikon ajan, mutta pidetään aina huoli että tulee joku pienikin reissu tehtyä perheen kanssa jonnekin vähän erikoisempaan paikkaan, ja ennen kaikkea että kotona voidaan viettää aikaa kesälomallakin. Jos tämä on totta ap, niin nyt on aika katkaista napanuora miehen äidistä, siis miehenkin. Eihän tuo ole perhe-elämää, että kesästä 2kk vietetään toisen äidin luona.

Ei valitettavasti ole kyse provosta. Ja olemme jopa toimineet siten aiempina kesinä, vaikka olen jokaisella kerralla yrittänyt pyristellä sitä vastaan. Miehelle siis ei kelpaa oman perheen kanssa vietetty yhteinen aika tai lomamatkat ja hän vetoaa niissä osittain rahan säästämiseen. Mieheni on siis erittäin pihi ja hän laskeskelee, että säästämme siten, että menemme pariksi kuukaudeksi anopin ruokapöytään, vaikka olemmekin maksaneet osan ruoista ja antaneet rahaa. Oikeasti silti meillä ei olisi mitään todellista rahapulaa, vaan rahat kyllä riittäisivät vaikkapa lomamökin vuokraan tai vaikkapa lomamatkaan ihan mainiosti. 

Mutta anoppilassa pätee sekin, että anoppi monesti saa vaikuttaa moniin tekemisiimme ja mies ottaa anopin mielipiteen tuekseen, jos mies on eri mieltä kanssani ja haluaa estää meitä esim. tekemästä jotain mukavaa lasten kanssa.  Anoppi on vieläpä yleensä sitä mieltä, että "mitä turhaa lähteä mihinkään - olkaa vain täällä kotona mieluummin", jos olisi vaikkapa kyse läheiseen kaupunkiin ostoksille menosta tai jostain kivasta paikasta, jossa voisi käydä. Aina vain pitäisi olla siellä sisällä ja katsella "telkkaria". Mä haluaisin hieman aktiivisempaakin tekemistä kuin telkkarin tuijotus ja varsinkin kesällä. Mitään omia ruokiakaan ei voida juurikaan tehdä, kun appi on todella rajoittunut ruokien osalta; salaatti ei tietenkään kelpaa missään muodossa, sillä se on "pupun ruokaa" ja kana/broileri, pasta ja riisi, puhumattakaan vaikkapa couscousista tai tortilloista ovat liian moderneja ja outoja juttuja. Virvoitusjuomien tai kivennäisveden juomista paheksutaan jok'ikinen kerta ja makeisia ei saisi syödä muuten kuin salaa, vaikka emme niitä kovin paljoa edes syö. Aterialla pitää aina olla ylisuolattua lihaa ja perunaa tai muuten se ei ole appivanhempien mielestä kunnollista ravintoa. Ahdistavaa!! :(

Vierailija
22/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis lisäksi anopilla on tapana laukoa kaikenlaisia ikäviä mielipiteitä "totuuksina" esim. mieheni, minun tai lasten ulkonäöstä tai vaatteista (tai muidenkin ihmisten ulkoisesta olemuksesta), vaikka siis anoppi itse ei ole ollut mikään kedon kaunein kukkanen edes nuorena. Esimerkiksi poikamme taipuisaa ja paksua pojan tukaksi pitkähköä tukkaa moititaan siellä jok'ikinen kerta. Kuulemma miehillä pitäisi olla ihan lyhyeksi leikattu tukka jne. Mies kerran jopa leikkasi vanhempiensa painostuksen vuoksi kotiparturisetillä pojan tukan lyhyeksi sillä aikaa, kun tein siellä pihatöitä ulkona yksin ja muut olivat sisällä. Appivanhemmilla on myös hyvin vanhanaikaisia ja rasistisia mielipiteitä ja niitä pitäisi kritiikittömästi kuunnella ja hymistellä, kun olemme siellä sentään vieraana. En mä vain jaksa sellaista epämiellyttävää teatteria pidemmän päälle yhtään, vaikka kohtelias pyrinkin olemaan. Pari päivää tosiaan menisi hyvin ja aiemmin ois mennyt viikko-pari, mutta sen jälkeen kyllä tekisi mieli päästä hieman rennompaan, leppoisampaan ja aktiivisempaan ympäristöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä sama kirjoitus ollut vuosi sitten? Jollain koneella ja pistää joka kevät saman tekstin.

Vierailija
24/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitäpä ap nyt tää päivähoitomaksuissa säästäminen? En tajua miten se liittyy anoppilaan mitenkään.

Vierailija
25/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miehesi tuollainen jo kun seurustelitte?

Vierailija
26/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä sama kirjoitus ollut vuosi sitten? Jollain koneella ja pistää joka kevät saman tekstin.

Mä ainakin kirjoitin tän tänään. Oon kyllä appivanhempien luona olemisen tuskasta avautunut joskus aiemminkin vissiin. Pahin ongelma on siinä, että mun mieheni ei ihan aidosti tajua tai välitä mun tunteistani yhtään. Hän vain itse haluaa sinne, joten runnoo väkisin mielipiteensä läpi. Mun mieheni haluaa heittäytyä lellittäväksi äidin kultapojaksi taas uudelleen ja uudelleen. Hänen äitinsä siellä passaa häntä ihan täysillä. Mies myös tavallaan "taantuu" käyttäytymiseltään ja mielipiteiltään siellä ja se vaikutus kestää monesti muutaman päivän kaupunkiin tulon jälkeenkin. Mun miehestä tulee ihan hirveä sovinisti sekä väkivaltaisempikin siellä olon myötä, hänen käyttäytymisensä muuttuu vastuuttomammaksi (hän heittelee roskia luontoon ja leikkii "kovista"). Kaiken huipuksi mies vielä haaveilee kokonaan kotikonnuilleen palaamisestakin - mun pitäisi mennä mukaan - tosin siihen mä en tule suostumaan.

Vierailija
27/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitussa olet alunperinkään lisääntynyt tuollaisen miehen kanssa?

Vierailija
28/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää sinä kaupunkiin ja anna miehesi lähteä loikoilemaan pieruverkkareissa maalle lasten kera. Saat sinäkin / te omaa aikaa , mikä tekee välillä ihan hyvää.

Vierailija
29/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää sinä kaupunkiin ja anna miehesi lähteä loikoilemaan pieruverkkareissa maalle lasten kera. Saat sinäkin / te omaa aikaa , mikä tekee välillä ihan hyvää.

Samaa mieltä!

Vierailija
30/31 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up, vertaistukea

Vierailija
31/31 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän ap:n kävi, saiko viettää lomansa haluamallaan tavalla vai joutuiko anoppilaan taas kerran :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän