Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää pakottaa kesäksi taas anoppilaan

Vierailija
03.05.2016 |

Mun pitäisi kuulemma käydä töissä anoppilasta käsin, niin säästäisimme päivähoitokuluissa. Ongelmana on se, että inhoan anoppiani ja anoppilaa. Mun anoppini on repinyt vaatteitani väkivaltaisesti sekä on appea kohtaan väkivaltainen. Lisäksi hän on ilkeä ja ikävä ihminen. Miehelläni on noin parin kuukauden kesäloma ja hän nyt taas haluaisi lasten kanssa sinne syömään sitä iänikuista siankylkeä tai karjalanpaistia suolaisella kastikkeella ja perunoilla päivästä toiseen sekä kuuntelemaan juoruja naapureista tai sukulaisista. Talokin on ilmeisesti kosteusvaurioinen, kun siellä on sellainen kuuluisa "vanhan talon haju" - itse olen allerginen ja yleensä sairastelen siellä koko ajan.

Haluaisin reissuun, lomamatkalle ja mieluiten kokonaan Suomen rajojen ulkopuolelle, mutta mies haluaa vetäytyä kotiseudulleen tönöttämään pieruverkkareissa sekä päristelemään kyläteitä pitkin autollaan. Olen uhrautunut jo neljä kesää moiselle ja enää en jaksa. Mies pakottaa esikoisen sinne mukaansa, mutta minunkin kuulemma pitäisi tulla. Vaikka siis appivanhemmat puhuvat musta selän takana ilkeästi ja inhoan muutenkin siellä oloa. Miehen ja anopinkin mielestä siellä "uuulkomailla" on niin pelottavaa ja terroristeja ja taskuvarkaita ja lentokoneetkin tippuu ja huijui-uliuliuli. Olen niin kypsä siihen kaikkeen, vaikka yleensä olen jopa ylikiltti ja kärsivällinen. Itse olen myös sydänjuuriani myöten kaupunkilainen ja viihtyisin kesänkin kaupungissa varsin mainiosti.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian taas nostelet pottuloosia mullasta ja juot kunnon maalaismaitua kunnon pannukahavin kans

Vierailija
2/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on pari kuukautta kesälomaa, eikö hän voi olla siellä ja sinä käydä töissä kotoa käsin? Eikö lasten hoito ole kuitattu sillä, että mies on lomalla ja ottaa ainakin siksi aikaa, kun sinä olet töissä, lapset mukaansa? Kohteliasta on käydä anoppilassa, mutta mun mielestä muutama yö on ihan riittävä vierailu. Tai vaikka muutama päiväkäyntikin, jos matka ei ole niin pitkä.

Sinullakin on sananvaltaa siihen, miten lomasi käytät. Ei koko kessä tarvitse suostua olemaan anoppilassa. Mulla on tosi kiva anoppi ja appi ja vierailen siellä mielellään, olen viikonkin kesällä, mutta koko kesää en suostuisi siellä olemaan. Jos mies haluaa olla anoppilassa, ota sä lomallasi lapset mukaan ja lähden sinne ulkomaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you! Jäät itse kaupunkiin ja lapsi osan aikaa sulka ja osan miehellä. Miksi se olet aina sinä, jonka pitäisi joustaa? Etkö voisi lähteä reissuun kahdestaan lapsen kanssa - tekeehän se lapsellekin hyvää nähdä jotakin muutakin välillä ettei hänestä tule yhtä matkapelkoista kuin isästään.

Vierailija
4/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä sinä iloista kesäleskilomaa kaupungissa.  Mies  voi olla äitinsä helmoissa ja tulla sitten välillä vähän riijaamaan sua.

Vierailija
5/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä anopin luona? Aikuiset ihmiset? öööh.

Vierailija
6/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla on mukava anoppi, en jaksa olla siellä yökylässä kuin korkeintaan 2 yötä. Tosin ei jaksa mieskään mutta jos yrittäis mua pakottaa sinne koko kesäksi niin sanoisin että kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
7/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you! Jäät itse kaupunkiin ja lapsi osan aikaa sulka ja osan miehellä. Miksi se olet aina sinä, jonka pitäisi joustaa? Etkö voisi lähteä reissuun kahdestaan lapsen kanssa - tekeehän se lapsellekin hyvää nähdä jotakin muutakin välillä ettei hänestä tule yhtä matkapelkoista kuin isästään.

Näin kyllä varmaan teenkin. On niin käsittämätöntä, miksi mies yrittää kangeta mua sinne taas uudelleen. Mutta olin jo joulunpyhät kaupungissa, joten kesänkin osalta aion toimia samoin. Voin käydä siellä päiväseltään tai korkeintaan viikonlopun verran.

Vierailija
8/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sama, joka haluaa erota väkivaltaisesta miehestä, mutta mies "ei suostu"? Mene nyt sinne turvakotiin lasten kanssa. Eroa. Ette siis enää asu tai lomaile yhdessä, problem solved.

Vierailija
9/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, en ikinä lähtisi tuollaiseen paikkaan.

Vierailija
10/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesä anopin luona? Aikuiset ihmiset? öööh.

Totta! Mieheni on parin vuoden päästä 40-vuotias. Olen yrittänyt vääntää rautalangasta, että yleensä aikuiset ihmiset haluavat lomailla sen ihan oman perheensä kesken tai sitten ystäviensä kanssa jne. - eivät lapsuudenperheensä kanssa. Mutta mies on jotenkin "elementissään" päästessään kotikonnuilleen potkiskelemaan kiviä, pörräämään hiekkateillä autolla ja syömään äitinsä ruokia - viikosta ja jopa kuukaudesta toiseen! Mun miehelläni on siis ammattinsa puolesta erittäin pitkät kesälomat. Ja siis hän ei vain tajua sitä, miksi mulle riittäisi maksimissaan juuri ja juuri viikonloppu (tai aiemmin: maksimissaan viikko-pari, tosin enää en kykene siihenkään).

Vierailija
11/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi mikä mielikuva miehestä pieruverkkareissa potkiskelemassa keviä ja mussuttamassa karjalanpaistia. Ajeleeko vanhalla corollalla pitkin kuoppaisia teitä ja käy sorakuopalla ampumassa pilkkaa? :D Kuin Suomi-filmistä. Tankki täyteen vaan! Juhana ja Emmi. :D Ja Ulla.

Vierailija
12/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hinku joillakin miehillä on lapsuudenkotiin? Miehen siskon mies menee lähes joka viikonloppu 200 km päähän äitin ja isän luo. 2 pientä lasta ja ehkä olis kotonakin tekemistä. Joskus on perhe mukana, usein menee yksin.

Vierailija
13/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se, että sinä kävisit töissä anoppilasta käsin, säästäisi teidän päivähoitomaksuja kun miehelläsi kerran on kaksi kuukautta lomaa?

Vierailija
14/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa ikävää, että miehesi on tuollainen nuija. Ala nyt tekemään oman pääsi mukaan pikkuhiljaa.

Vierailija
15/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sama, joka haluaa erota väkivaltaisesta miehestä, mutta mies "ei suostu"? Mene nyt sinne turvakotiin lasten kanssa. Eroa. Ette siis enää asu tai lomaile yhdessä, problem solved.

Tässä vetäistiin kyllä mutkat suoriksi. Pelkkä oletus ja eiku tykittämään.  ;D

Vierailija
16/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen todella ihmeissäni aina näistä viikosta toiseen "lomailijoista" mummolassa. Vaikka minulla onkin rakas ja ihana anoppi, niin mulle riittää ihan se muutama tuntinen hänen seurassaan. Onneksi asutaan 5km etäällä toisistamme, niin pääsee heittämään lapset mummolaan ilman että tarvitsee itse jäädä pidemmäksi aikaa. Samoin äitini suhteen. Joka kesä ollaan mökillä käyty, mutta max. Viikko yhdessä vietettyä aikaa. Mä nautin eniten kun saan lomailla mieheni ja lapsieni kanssa ilman, että siinä on joku kaikenaikaa papattamassa ja kauhistelemassa ja juoruamassa.

Vierailija
17/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kaksi kuukautta kesälomaa, sinulla yksi? Mies menee lasten kanssa anoppilaan siksi kuukaudeksi, kun sinä käyt töissä (en kyllä tajua miten päivähoitomaksut asiaan liittyvät, eikö hän sitten hoitaisi lapsia jos viettäisi lomaa kotonanne?). Sinä käyt omalla lomallasi muutaman päivän siellä. Loput yhteisestä loma-ajasta vietätte tällä kertaa tehden niitä asioita, joista sinä pidät - siis jos todellakin olette viimeiset neljä kertaa tehneet kuten mies tahtoo. Ja jos mies ei halua matkalle niin lähdet yksin tai jonkun kaverin kanssa.

Ja tämän teet selväksi miehelle, et meille palstan lukijoille.

Vierailija
18/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo! Aikuiset ihmiset ja kesä anopoin helmoissa maalla!!?

Ei voi olla todellista että tämmösiä ihmisiä oikeasti olis olemassa ja vielä ihmisiä, jotka huitelee jo lähempänä neljääkymppiä ja joille on OMA perhekin siunaantunut!

No, jos totta on niin syvimmät osanottoni tollasen junttieinarin pyydystömisestä. Mä juoksisin karkuun ja lujaa tuossa vaiheessa, enkä ainakaan sinne anopin helmoihin. 

Vierailija
19/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, alkoi ihan selkäpiitä karmimaan ajatus. Minä en kyllä lapsiakaan pakottaisi edes sitä ehdotettua kuukautta olemaan kesälomalla pois kotoa, jos kyse ei ole jostain koko perheen ulkomaanreissusta tms. Tosin sekin on pitkä aika. Lapset tarvivat lomalla aikaa olla kavereidenkin kanssa, ja koko perhe tarvii aikaa kotona yhdessä sekä yhteisiä reissuja jonnekin vähän erilaisempaan paikkaan. Esim. lähikaupunkiin, puuhamaahan jne. Ja miten toinen mummola?

Toivon että on provo. Niin karmaisevalta kuulostaa, että toiset viettävät 2kk putkeen mummolassa parhaimpana vuodenaikana. Älkää käsittäkö väärin, kyllä meilläkin käydään mummoloissa kesällä 1-2 viikon ajan, mutta pidetään aina huoli että tulee joku pienikin reissu tehtyä perheen kanssa jonnekin vähän erikoisempaan paikkaan, ja ennen kaikkea että kotona voidaan viettää aikaa kesälomallakin. Jos tämä on totta ap, niin nyt on aika katkaista napanuora miehen äidistä, siis miehenkin. Eihän tuo ole perhe-elämää, että kesästä 2kk vietetään toisen äidin luona.

Vierailija
20/31 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla anoppi ja appikin kiitollisia, kun edes sinä huomaat, ettei ehkä niin pitkiä vierailuja...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi