Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö aina majoittaa miehen perhe?

Vierailija
03.05.2016 |

Mieheni on ulkomaalainen ja hänen koko perheensä asuu miehen kotimaassa, mies on asunut jo pitkään Suomessa. Haluaisin mielipiteitä siitä, pitääkö meidän aina majoittaa miehen sukulaiset kodissamme? Meille syntyi ensimmäinen lapsemme ja 3 sukulaista jouduttiin majoittamaan olohuoneessamme reilun viikon ajan, sillä meillä on pieni koti eikä tilaa siksi ole majoittaa vieraita... Tulivat siis katsomaan esikoistamme (vierailun aikana vauva oli 3kk). Ymmärrän toki, että myös miehen vanhemmat haluavat nähdä lapsen lapsensa, mutta oli tuo kyllä aika rankaa itsellenikin kun 3 vierasta täyshoidossa, vauva nukkuu erittäin huonosti yöt ja sitten minä sain olla se, joka laittaa ruoat ym. Eivät siis voineet mennä hotelliin, kun ei ole varaa. Mies itsekin olisi halunnut heidät hotelliin, mutta kuulemma kun ei ole rahaa niin ei ole. Joten oli pakko majoittaa meillä. Mietinkin, voinko seuraavalla kerralla sanoa, että hotelliin vaan... Jos olisi iso talo ja vierashuone, ei ongelmaa olisi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa muissa kulttuureissa ollaan vieraanvaraisempi kuin suomessa ja suhteet sukulaisiin lämpimämmät. Vain pohjoismaissa olen törmännyt tähän, että sukuun ei pidetä yhteyttä ja kylässä saa käydä vain pari tuntia kun on ilmoitettu siitä viikkoa aiemmin ja tuotu omat eväät matkassa. Miehen kotimaassa totuin siihen, että suvun kanssa vietetään aikaa lapset ja aikuiset yhdessä ja lapsista pitää kaikki huolen

Vierailija
22/23 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennykseksi vielä, että ihan hyvä käytöksisiä sukulaiset ovat, kysyivät koko ajan voivatko auttaa. Mutta vauva on täysimetyksellä, todella vaikea nukutettava ym. joten olisi vain ollut vaikeampaa jos vieraat olisi yrittänyt alkaa esim. vauvaa nukuttamaan. Koin, että parempi hoitaa itse kuin ruveta selittelemään vauvan nukutusrituaaleja muille. 

Eikä ongelma nyt itselleni ehkä ollut tuo täyshoito, ja olisi varmaan miehen äiti pyytäessä laittanut ruokaa, mutta olen ehkä itse sitten liian vieraanvarainen, että en hyväksy että vieraat laittelee itsellensä ruoat. Kuitenkin he ovat meille heidän kotimaassaan ruokaa aina tarjonnut. 

Se, mikä ärsyttää, on että pitää änkeä olkkariin monta ihmistä lattialle nukkumaan. Ei ole ylimääräisiä huoneita. Ja kyllä tämä miestäkin ärsytti, mutta minkäs teet. 

ap

Ehkäpä ongelma tässä ei olekaan miehen sukulaiset vaan sinun kyvyttömyys ottaa apua vastaan. Seuraavalla kerralla vauvakin on jo isompi ja laitat vieraat ystävällisesti kokkaamaan. Sano että Kyllä, voisitte auttaa. Suomalaiset on niin usein juuri sinun kaltaisia. Mitään ei osata sanoa kasvotusten kun ei kehdata jne jne, mutta sitten napistaan takanapäin. Varmaan olisi ollut heillekin ihan kivaa ajanvietettä se ruuan laittaminen, mutta monilla on iso kynnys alkaa touhuamaan toisen kodissa, jos ei sanallakaan siihen vihjata. He kuitenkin kysyivät, miten voisivat auttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi tuossa tilanteessa miehen sukulaisia lainkaan kylään. Voivat odottaa kotimaassaan sitä, että ehdimme ja jaksamme mennä siellä käymään. Mikä hinku miehen sukulaisilla on päästä vauvaa katsomaan. Katkaisisivat napanuoran poikaansa ja antaisivat sen elää omaa elämää.