Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä takia tietämäsi/tuntemasti ihminen on saanut potkut työpaikaltaan? (Ei yt, tuotannolliset/taloudelliset syyt tms).

Vierailija
02.05.2016 |

Tuosta toisesta (http://www.vauva.fi/keskustelu/2554118/en_ymmarra_etta_mika_hinku_iltap…) ketjusta spinoffina.

Minä tiedän yhden henkilön joka sai potkut varkauden takia. Kyseinen tehdastyöläinen vei työpaikaltaan useamman tonnin edestä tavaraa.

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasti kassasta rahaa. Videolta todettu. Sai valita lähteekö itse vai annetaanko potkut. Sanoi itsensä irti.

Vierailija
122/184 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä töissä, useampia tapauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenne oli se, että työnteko on perseestä. Se myös näkyi käytännössä, joten kenkää sai.

Vierailija
124/184 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta alalta tiedän pari, jotka on joko irtisanottu koeaikana tai siirretty toisiin tehtäviin, koska eivät olleet tarpeeksi tehokkaita ja suoritukset tarpeeksi hyviä. Karua, mutta näin. Vähän huonomman tason määräaikaiset työntekijät saavat lähteä työsopimuksensa päätyttyä, vain huipputulosta tekevät saa vakkarisopimuksen. Poikkeuksena jotkut tosi kivat, sosiaalisesti lahjakkaat ja pidetyt työntekijät, jotka saavat myös jäädä ja heille annetaan jatkossa pikkupomon töitä omien ohella. 

Vierailija
125/184 |
04.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä pari, jotka ovat saaneet potkut alkoholismin takia. 

Vierailija
126/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ravintolapäällikkö sai potkut varastettuaan useita tuhansia euroja.

Pari muuta tyyppiä samasta paikasta on erotettu laiskuuden ja asennevamman takia.

Vierailija
127/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut purkamaan työsopimuksen koeajalla henkilöltä, joka ei jatkuvasta perehdytyksestä huolimatta noudattanut hygieniaohjeita, myöhästeli, ei ilmoittanut poissaoloistaan ja työvuorojen aikana lähinnä tuijotti seinää tekemättä mitään. Vaikutti haastattelussa ihan reippaalta ja skarpilta tyypiltä, mutta ensivaikutelma osoittautui sitten aika nopeasti virheelliseksi. Jonkin aikaa työyhteisössä vitsailtiin, että sai potkut tyhmyytensä takia.

Laittoipa tämä sankari vielä liiton edustajan soittamaan ja syyttämään minua asiattomasta irtisanomissyystä. Kun sanoin, että henkilö ei soveltunut työhön niin homma oli sillä selvä ja pääsihän hän sitten vielä nauttimaan karenssistakin. Oli huhujen mukaan laitettu edellisestäkin paikasta pihalle koeajalla, vaikka CV:ssä valehteli sopimuksen olleen määräaikainen (mun työhön ei kuulunut työtodistusten tarkistaminen tuolloin, tämän tapauksen jälkeen laitettiin kuulumaan).

Oli kyllä sellainen hutirekrytointi ettei tosikaan!

Vierailija
128/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sai itse päättää irtisanooko itsensä vai tekeekö työnantaja sen. Oli vielä koeajalla. Syynä sosiaalinen jäykkyys, ei uskaltanut kommunikoida työtovereiden ja asiakkaiden kanssa työn vaatimalla tavalla. Itse kuvailisin, että kyseinen henkilö sairastaa ujoutta, koska vapaa-ajallakin tämä piirre näkyy erittäin vahvasti, eikä hän uskalla aina puhua edes tutuille ihmisille. Sinällään harmi, koska pohjimmiltaan on motivoitunut ja pätevä, mutta hän ei vaan saa jostain syystä kerättyä rohkeutta, vaikka henkilökohtaisesti olen yrittänyt kannustaa menemään reippaasti tilanteisiin mukaan tai vaihtoehtoisesti hakemaan apua ongelmaansa.

Vierailija
129/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen työntekijä meni masturboimaan naisten sosiaalitilohin. Potkuthan siitä tuli. En itse ollut paikalla, mutta työkaveri oli. Käveli sisään pukuhuoneeseen ja siellä se oli vemputtamassa peilin edessä kuulemma.

Vierailija
130/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari työkaveria on saanut potkut varastettuaan kassasta rahaa.

Yksi varasti toimisto tarvikkeita, sai potkut

Yksi oli huumeiden vaikutuksen alaisena töissä, sai potkut.

Yksi oli niin pitkään poissa ilmoittamatta syytä, että työsuhde katsottiin purkautuneeksi.

Vierailija
131/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sairauden takia saa antaa potkut?

Mikäli ei ole ko. sairauden takia enään kykeneväinen ko. työhön, niin voidaan irtisanoa.

Käytännössä vähänkin isommat firmat koittavat kyllä löytää korvaavaa työtä.

Vierailija
132/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari työkaveria on saanut potkut varastettuaan kassasta rahaa.

Yksi varasti toimisto tarvikkeita, sai potkut

Yksi oli huumeiden vaikutuksen alaisena töissä, sai potkut.

Yksi oli niin pitkään poissa ilmoittamatta syytä, että työsuhde katsottiin purkautuneeksi.

Niin ja yhdelle jolla oli kassavajeita, annettiin mahdollisuus irtisanoutua itse.

Vierailija
133/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistisesta vihapuheesta sekä uhkasi polttaa kirkon ja teljetä seurakuntalaiset sisälle.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050321511441_uu.shtml

Vierailija
134/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasistisesta vihapuheesta sekä uhkasi polttaa kirkon ja teljetä seurakuntalaiset sisälle.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016050321511441_uu.shtml

Tästä tapauksesta taisi olla juttua täällä jo joulukuussa? Vai on sama tahti jatkunut? Sain tosin sen käsityksen että olisi saannut potkut jo tuolloin.

Vierailija
135/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasti lääkekaapista. Sen seurauksena edes Buranan puolikasta voi enää ottaa jos pää tulee kipeäksi töissä.

Kiitti vaan v..tusti hänelle.

Vierailija
136/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kenkään koska jouduin pari kertaa olemaan viikon sairauslomalla selän takia ja erehdyin kerran sairauslomalla käymään baarissa viikonloppuna (jolloin ei muutenkaan töitä olisi). Selkä kipeänähän ei toki saa poistua neljän seinän sisältä.

Vierailija
137/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söi banaanin töissä ennen kuin oli maksanut sen. Tuli kalliiksi parinkymmenen sentin banaani.

Vierailija
138/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on irtisanottu, koska oli raskaana ja ei ollut naimisissa :D

Työnantaja oli uskovainen ja ei hyväksynyt tällaista. Virallinen syy oli joku muu, mutta ihan suoraan tämä raskaana naimattomana sanottiin, ettei työsuhdetta voi jatkaa.

Vierailija
139/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassani yksi mies yllätettiin naisten sosiaalitilojen saunasta runkkaamasta ja tirkistelemästä suihkussa olevia naisia. Työt loppui siihen.

Vierailija
140/184 |
05.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saiko tyyppi potkut, mutta mun asiallisen palautteen takia yksi henkilö siirrettiin pois siitä tehtävästä missä oli kontaktini. Kyse logistiikkafirmasta ja tiedätte varmaan että asioiden pitää silloin sujua ja asiakastoiveisiin reagoida joskus lyhyelläkin varoitusajalla. Tilanteet voi muuttua joskus nopeastikin. Usein niin päin että tarvittiin lisäkapasiteettia, mutta tämä tyyppi ei useinkaan saanut sitä hoidettua.

Ensin pyyntö esitettiin kirjallisesti sähköpostilla ja kun mitään ei alkanut kuulua, niin piti kysellä perään. Kyseessähän on VAIN meidän maine omien asiakkaidemme silmissä ja tämä firma siinä isossa osassa välissä että homma toimisi.

Itse olen rauhallinen enkä helposti hermostu ja joskus jätän sanomattakin vaikka aihetta olisi, mutta tämän henkilön kanssa hitsasi kiinni lopulta totaalisesti. Kerran kun soittelin perään kysyäkseni taas että mikä tilanne, hän muina miehinä ilman mitään pahoitteluja totesi, joo, ei onnistu.. Sanoin hänelle että meidän pitää heti tietää jos ette tähän pysty ettei sellaista asiaa saa jättää ilmoittamatta, vaan etsitään sellainen joka sen pystyy hoitamaan. Sanoi takaisin että jos luulet löytäväsi jonkun, niin siitä vaan. Vastasin että mä tiedän että löydän ja löysinkin muutamalla puhelinsoitolla ( hommahan ei kuulunut mulle vaan heille, siitä heille maksettiin). Tämän jälkeen lähti viimeinen palautteeni ylemmälle taholle ja sen jälkeen ko. henkilö ei enää asioinut ainakaan meidän toimipisteen kanssa. Hänen edeltäjänsä sekä tilalleen tulleet olivatkin sitten ihan huippuja. Asiakaspalvelusta tällä tyypillä ei ollut minkäänlaista käsitystä.