Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä takia tietämäsi/tuntemasti ihminen on saanut potkut työpaikaltaan? (Ei yt, tuotannolliset/taloudelliset syyt tms).

Vierailija
02.05.2016 |

Tuosta toisesta (http://www.vauva.fi/keskustelu/2554118/en_ymmarra_etta_mika_hinku_iltap…) ketjusta spinoffina.

Minä tiedän yhden henkilön joka sai potkut varkauden takia. Kyseinen tehdastyöläinen vei työpaikaltaan useamman tonnin edestä tavaraa.

Kommentit (184)

Vierailija
81/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa eräs ihminen sai potkut varastettuaan osaston kahvikassan. Tämä selvisi valvontakamerasta. Hiluja oli varmasti alle 5 euron arvosta... Mutta kun työnantajan luottamus on mennyt se on mennyt. Eli jos varastat talon omalta väeltä, saatat varstaa asiakkailtakin, joten nollatoleranssi.

Vierailija
82/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu varasti työpaikaltaan keräämällä firman tuloja omaan taskuun. Kyseessä eräänlainen vuokrafirma ja vuokrasi siis pimeästi asiakkaalle, jolloin otti rahat itselle. Pitkän aikaa jaksoi mankua Facebookissa, kuinka töitä ei meinaa saada millään (miksiköhän?). Enää ei enää edes yritä hakea töitä vaan yrittää päästä työkyvyttömyyseläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu sai potkut kun hänen vankilatuomionsa paljastui työnantajalle.

Vierailija
84/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän 3 irtisanottua. 2 oli alkoholin alaisena töissä ja yksi ei koskaan palannut töihin joltain sovitulta pidemmältä vapaalta.

Vierailija
85/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuotannolliset ja taloudelliseet syyt jätetään laskuista, niin epä sitä potkuja oikein muusta saa kuin siitä että ei pysty kännäämisen vuoksi töihin tai se että varastaa työnantajalta. Vankilaan joutuminen on myös yksi syy joka estää työn tekemisen.

Vierailija
86/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän 3 irtisanottua. 2 oli alkoholin alaisena töissä ja yksi ei koskaan palannut töihin joltain sovitulta pidemmältä vapaalta.

Yhden entisen työkaverin työsuhde purettiin siksi että ei palannut lomata töihin. Mutta omien puheidensa mukaan hän oli soittanut esimiehelle ja sopinut että jatkaa lomaa kahdella viikolla käyttäen liukumasaldoa. Esimies kielsi sopineensa tai edes puhuneensä tuollaisesta puhelimessa. En tiedä kumpi valehteli.

Vierailija
87/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tuttu sai potkut kun hänen vankilatuomionsa paljastui työnantajalle.

Siis joku vanhempi tuomio? Sehän ei kyllä voi olla laillinen peruste irtisanomiseen.

Tuleva vankilakeikka sen sijaan voi olla, koska työntekijä ei voi tehdä silloin työtään.

Vierailija
88/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kerran työsuhde lopetettiin koeajan päätteeksi. Selitykseksi sain mm.

- en osannut käyttää erästä työssä tarvittavaa ohjelmistoa kuin pintapuolisesti

> Olin ennen palkkaamista kertonut rehellisesti, etten osaa käyttää. Minulle luvattiin kattava perehdytys. Sellaista ei koskaan tullut, joten opettelin itsekseni työn ohessa. Missään vaiheessa osaamistani ei testattu ja tarvittavat työtehtävät kuitenkin sujuivat.

- En hymyillyt koneen ääressä töitä tehdessäni.

> Joo, keskittynyt ilmeeni saattaa olla melko äreän näköinen, mutta meillä ei käynyt asiakkaita työpisteelläni.

Tosiasiallinen syy saattoi olla se, että minua ei aiottukaan palkata oikeasti vakityöhön, työpöytäni peri nimittäin lähtöni jälkeen äitiyslomalta palaava henkilö. Ei siinä mitään, mutta on ollut tosi ikävä selitellä lyhyttä työsuhdetta cv:ssä

.... ja näkököjään jatkat sun selittelyä täällä.

Vierailija
89/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, miksi se pitäisi pistää CV:hen, että on saanut jostain vakituisen paikan, mutta potkaistu pois koeajalla. Eikö olisi kannattavampaa jättää se työkokemus kokonaan pois ja olla ikään kuin olisi ollut työtön sen aikaa? Minulla ainakin olisi vähän kynnystä palkata ihminen, johon ei olla oltu tyytyväisiä edellisessä työpaikassa...

Jotkut ilmoittavat myös työhakemuksissaan perhetilanteensa eli sen, että heillä on mies ja lapsia. Miksi ihmeessä, kun siitä ei ole ainakaan hyötyä työnhakutilanteessa... Kysyttäessä en valehtelisi, mutta haastattelijat eivät periaatteessa edes saa kysyä.

Vierailija
90/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden takia. Varsinaisesti ei ole olleet potkut, mutta määräaikaista opettajan paikkaa ei ole uusittu. Kyseinen opettaja oli työskennellyt koulussa vuoden vaikkapa ruotsin ja saksan opettajana. Seuraavaksi syksyksi paikka sitten laitettiin auki sellaisella aineyhdistelmällä, ettei tämä opettaja ollut siihen pätevä.

Tuntiopettajuus päättyy lähes aina, jos opettaja jää äitiyslomalle. Ei siinä tarvitse edes mitään kepulikonsteja; rehtori saa panna paikan hakuun ja valita kenet huvittaa. Näin siis tässä helpossa ammatissa, josta ei voi ketään irtisanoa ja elämä on turvattua ja helppoa.

Vierailija
91/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan 4 vuotta vapautumisesta kulunut ja ei enää ehdonalaisessakaan ollut. En tiedä tiesikö tuttuni ettei ole laillinen peruste, mutta työkaveritkin sai tietää tuomiosta ja taisi tulla työkavereiden keskuudessa aika tukalat oltavat. Ettei varmaan enää olisi töitä siellä halunnutkaan tehdä.

Vierailija
92/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs opettaja sai potkut koeajalla jouduttuaan jonkinlaiseen käsirysyyn yläkouluikäisen oppilaan kanssa. Toisinaan tuntiopettajuuksia ei jatketa, koska opettaja ei pysty työhönsä eli hänellä on esim. merkittäviä kurinpidollisia ongelmia.

Vierailija
93/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
94/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
95/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sai potkut kun entinen hänen entinen työkaveri valehteli ja puhui pahaa ystävästäni tämän työpaikalla ja työpiireissä. Juoruja oli helppo jakaa kun tämä entinen työkaveri jakoi samalla majavaansa yhden yrityksen omistajan kanssa ( petti samalla aviomiestään),

Vierailija
96/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roikkui päivät jollain mammapalstalla.

Ei helvetti. Pitääkin lopettaa nyt. Mukavaa loppuviikkoa.

Missä töissä ehtii mammapalstalle työaikana?

Yksityisellä minä ainakin olen, nytkin teen tässä juuri ylitöitä, on näetsen kamala kiire. Huomenna esinainen taas kehuu, kuinka ahkera olen. Ja ylityökorvaukset juoksee.

Kun olin kaupungilla aikoinaan, sai tehdä vaan liukumaan, tunti par päivässä ja ne piti pitää vapaana liukumaan puitteissa. Nyt on parempi! 😀😊

Vierailija
97/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki pikkumokan erään tilauksen kanssa, ja kun asiakas huomasi mokan, niin korjaamisen ja pahoittelun sijaan vittuilu asiakkaalle, oli jopa aggressiivinen tätä kohtaan ja päätti puhelun paiskaamalla luurin korvaan. Harmillisesti kyseinen asiakas ei ollut kuka tahansa random, vaan kilpailevan firman asiakaspalvelupäällikkö, joka teki jutusta huomattavan ison numeron. 

Vierailija
98/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Varasti pari suht vähäarvoista laitetta ja myi kavereilleen. Myöhemmin tuli kai riitaa ystävien kanssa ja nämäpä käräyttivät varkaan. Aivan älytön juttu, kyseessä oli kuitenkin yli 50-vuotias nainen.

- Oli kaivattu uudistuksia, mutta johtaja alkoikin niihin liian ripeästi jo koeajalla ja astui vanhaan menoon tottuneen johdon varpaille. Ulos juuri koeajan lopussa ja jees-mies tilalle.

- Teki liikaa virheitä, jotka menivät asiakkaalle asti. Savustettiin ulos.

- Liian huonoa tulosta tehneille on tarjottu paketteja, jotta voidaan ottaa uusi tilalle ilman takaisinottovelvollisuutta

Vierailija
99/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Otti verinäytteet väärin putkiin ja vaihtoi nämä toimistolla oikeisiin. Myös paljon muita.

- otti mielummin aurinkoa työajalla, kuin kävi asiakaskäynneillä.

Vierailija
100/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännirännit.