Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä takia tietämäsi/tuntemasti ihminen on saanut potkut työpaikaltaan? (Ei yt, tuotannolliset/taloudelliset syyt tms).

Vierailija
02.05.2016 |

Tuosta toisesta (http://www.vauva.fi/keskustelu/2554118/en_ymmarra_etta_mika_hinku_iltap…) ketjusta spinoffina.

Minä tiedän yhden henkilön joka sai potkut varkauden takia. Kyseinen tehdastyöläinen vei työpaikaltaan useamman tonnin edestä tavaraa.

Kommentit (184)

Vierailija
61/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-luvattomat poissaolot

-jatkuva saikuttelu

-töiden tekemättä jättäminen

-jatkuvat virheet

Nämä kaikki siis olivat syynä, varoitusten jälkeen pihalle. Henkilö itse ei myöntänyt / tajunnut asiaa, syytteli esimiestä valehtelijaksi ja väitti että kyseessä oli ajojahti / henkilökohtaiset syyt.

Ihmeellistä jengiä maailmassa kyllä riittää..

Vierailija
62/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini oli saanut selville että eräs tyyppi työpaikallani oli joskus kirjoittanut hommaforumille. Teimme pomolle porukalla kantelun ja tyypin työsopimusta ei uusittu vaikka siitä oli sovittu :D Ei siis ihan potkut mutta melkein. Jos tyyppi löytää samalta alalta uusia töitä aion ottaa yhteyttä uuteenkin pomoon :D

No nyt mulla on varmaan aukko sivistyksessä. Mikä on hommafoorumi ja miksi sinne kirjoittelusta saa potkut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It-alalta irtisanotaan iän perusteella n. 50-vuotiaana. Todellista syytä ei merkata papereihin, mutta ei ohjelmistotaloista kukaan eläkkeelle jää.

Pitää osittain paikkansa, mutta tiedän kyllä useita, jotka ovat jääneet ohjelmistotalosta eläkkeelle ihan normaalissa järjestyksessä ilman irtisanomista.

Vierailija
64/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvaton poissaolo, ei voinut olla töissä, koska hirvenpyynti alkoi.

Alkoholismi

Vierailija
65/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini oli saanut selville että eräs tyyppi työpaikallani oli joskus kirjoittanut hommaforumille. Teimme pomolle porukalla kantelun ja tyypin työsopimusta ei uusittu vaikka siitä oli sovittu :D Ei siis ihan potkut mutta melkein. Jos tyyppi löytää samalta alalta uusia töitä aion ottaa yhteyttä uuteenkin pomoon :D

No nyt mulla on varmaan aukko sivistyksessä. Mikä on hommafoorumi ja miksi sinne kirjoittelusta saa potkut?

Googlaa ja järkyty. Suomen oksettavin foorumi.

Vierailija
66/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otti saikkua ja lähti risteilylle. Toinen työkaveri näki hänet siellä ja käräytti pomolle, oli ollut todella ikävä työkavereille ja suoraan sanottuna vieroksui työtä. Oli koeajalla, joten sai kenkää. 

Se on minusta niin väärin, että vakituiset työntekijät voivat tehdä saikulla ihan mitä lystäävät. Yksi työkaveri oli kipeän polven takia saikulla (en kyllä oikein ymmärtänyt miten kipeä polvi estää tekemästä toimistotyötä), mutta hänet tavattiin tanssimassa saikun aikana. Kukaan ei vaivautunut käräyttämään, kun ei noille kai mitään voi. Sama henkilö otti selän takia saikkua, koska perheellä oli muutto menossa, eikä hän saanut viikonloppua vapaaksi, vaikka oli pyytänyt.

Siitähän oli oikein oikeusjuttu jokunen vuosi sitten, kun yhden firman pomo oli tavannut selän takia saikkarilla olevan alaisensa tamppaassa mattoja ja oli ottanut siitä valokuvan. Se oli törkeää salakatselua, työnantajalle tuli roimat sakot ja lusmulle työntekijälle päänsilityksiä ja korvauksia henkisistä kärsimyksistä. Että näin täällä Suomessa...

Vierailija
67/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita 25-vuotisen työuran varrelle osunut. Tässä syitä:

- alkoholismi joka vaan jatkuu työantajan lakisääteisen kuntoutusvelvollisuudenkin jälkeen, muu päihderiippuvuus, useimmiten nää eksyy jossain vaiheessa työvuoroon päihtyneinä tai huumeissa

- kyvyttömyys tulla töihin työaikana ja työaikojen noudattamatta jättäminen

- luvaton poissaolo ja näihin nyt on miljoona syytä esim. yhdellä oli tyttöystävän lemmikki sairaana = ei voinut tulla työvuoroon ja toimi näin toistuvasti, yksi tyyppi taas ei vaan koskaan palannut lomalta eikä ilmoittanut työantajalle mitään asiasta kunnes työnantajan kysellessä ilmoitti että aikoo mennä toiseen työhön

- varastaminen työnantajalta ja tää tavarahan voi olla mitä vaan, esim. yksi hemmo vei kulmahiomakoneen (!!) ja toinen puoli lavaa vessapaperia

- työpaikkakiusaaminen, kiusaajan temput oli niin karkeita että sai potkut

- työnantajan kulkuneuvon luvaton käyttö henkilökohtaiseen ajomatkaan

Vierailija
68/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden takia. Varsinaisesti ei ole olleet potkut, mutta määräaikaista opettajan paikkaa ei ole uusittu. Kyseinen opettaja oli työskennellyt koulussa vuoden vaikkapa ruotsin ja saksan opettajana. Seuraavaksi syksyksi paikka sitten laitettiin auki sellaisella aineyhdistelmällä, ettei tämä opettaja ollut siihen pätevä.

Joo. Kouluissa usein laitetaan sitten sellanen aineyhdistelmä johon se jota ei haluta ei ole pätevä.

Vierailija
69/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

It-alalta irtisanotaan iän perusteella n. 50-vuotiaana. Todellista syytä ei merkata papereihin, mutta ei ohjelmistotaloista kukaan eläkkeelle jää.

Pitää osittain paikkansa, mutta tiedän kyllä useita, jotka ovat jääneet ohjelmistotalosta eläkkeelle ihan normaalissa järjestyksessä ilman irtisanomista.

Pitää enemmän kuin osin paikkansa. Julkiselta sektorilta ja pankkimaailmasta tiedän muutaman eläköityneen it työntekijän, mutta yksityiseltä puolelta muistan vain yhden työntekijäportaasta eläkkeelle päässeen, vaikka tutuksi on tullut vuosien saatossa satoja kollegoja. Isoista pomoista tällaisia tiedän pari.

Itse sain kenkää 58 vuotiaana eli suhteellisen vanhana, kun pääsin onnekkaasti ansiosidonnaiselta putkeen. Mutta hitommoinen määrä työkavereita on saanut kenkää viiden kympin pinnassa, ja heistä iso osa ei ole enää työllistynyt uudelleen. Monet ovat vaihtaneet ammattia lähihoitajista muuntokoulutuksen kautta jonkin muun alan dippi-insseiksi. Ja osaa tekee pätkätöitä vuokrafirmojen orjasopimuksilla ja eduilla.

Vierailija
70/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytti huumeita ja tuli sekavana useammin kuin kerran töihin (päiväkoti).

Vierailija
71/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenneongelma. En edes tältä tyypiltä ihmettele, on hieman työtä vieroksuva.

Vierailija
72/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaili tuntijärjestelmään mittavia ylitöitä, vaikka oli duunissa alle 8 tuntia päivässä. Kenkäänhän siitä tuli.

Vierailija
73/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastamisesta tiedän parikin, yksi vei leipää ja toine jotai siivousvälineitä.

Alkoholin runsas nauttiminen työajalla toi myös potkut eräälle sankarille.

Oisin varmaan itekki saanu kenkää jostain epäluottamus mussutuksesta, (suomeksi siis meni sukset ristiin) jos se vaan olis ollu mahollista, tosin vaihdoin sitte ite iha suosiolla työpaikkaa. :)

Vierailija
74/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-alkoholinkäyttö töissä

-työajan noudattaminen oli ylitsepääsemättömän vaikeaa

-pomon haukkuminen joka kerta, kun huomautti jostain asiasta (ihmeteltiin miten pomo ees jakso katella sitä meininkiä niin kauan, huomautukset olivat siis ihan aiheellisia)

-uusien toimintatapojen oppiminen ei vaan onnistunut

-varastaminen

-koko ajan oltiin kipeenä, juuri sopivasti perjantaina

Vierailija
75/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yhtenä kesänä myymässä kesäkukkia. Sain potkut, koska olin kuulemma huono myymään. Jännä juttu vaan, että mun aiemmissa työtodistuksissa on kehuttu mun myyntitaitoja.

Vierailija
76/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmissa työpaikoissani:

Nuori mies sekosi ja uhkaili toimistolla muutamia ihmisiä, hänestä tehtiin jopa rikosilmoitus.

Keski-ikäinen mies, koska suuren asiakasyrityksen yhteyshenkilöt sanoivat etteivät halua enää olla tuon kanssa tekemisissä, tähän päivään mennessä emme tienneet että mitä oli sekoillut, sanonut, tehnyt ja missä.

Nainen joka ylitti eläkeiän, oli täyttänyt 65 v muutama kk aiemmin eli joutuu pihalle liitostakin tuossa iässä ja olisi saanut jäädä eläkkeelle 62-vuotiaana, siksi laitettiin pois ja eläkkeelle jotta joku nuorempi saisi siitä itselleen työpaikan. Tämä haistatti meille kaikille v-tut kun lähti, ei voinut mitenkään hyväksyä omaa eläkeikäänsä. Olisi miettinyt omaa valmistunutta määräaikaistyösuhteessa olevaa tytärtään, entä jos oman tyttären työpaikalla roikkuisi eläkeikäinen joka ei mahdollistaisi tyttären vakipaikkaa! Miten sitten suu pantaisi?

Vierailija
77/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen huijari pankissa, väärensi kaikkea mahdollista, käytti muiden tunnuksia jne.

Vierailija
78/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon saanu parikin kertaa potkut rehellisesti sanottuna kateuden vuoksi. Suomalaisille on kova pala, että joku on kaunis, haluttava ja huolehtii itsestään. :) Puhumattakaan siitä miten monet kollegoiden akat suuttuu kevyestä työpaikkaflirttailusta. Huoh. Onneksi töitä saa aina uusia ;)

Vierailija
79/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kerran työsuhde lopetettiin koeajan päätteeksi. Selitykseksi sain mm.

- en osannut käyttää erästä työssä tarvittavaa ohjelmistoa kuin pintapuolisesti

> Olin ennen palkkaamista kertonut rehellisesti, etten osaa käyttää. Minulle luvattiin kattava perehdytys. Sellaista ei koskaan tullut, joten opettelin itsekseni työn ohessa. Missään vaiheessa osaamistani ei testattu ja tarvittavat työtehtävät kuitenkin sujuivat.

- En hymyillyt koneen ääressä töitä tehdessäni.

> Joo, keskittynyt ilmeeni saattaa olla melko äreän näköinen, mutta meillä ei käynyt asiakkaita työpisteelläni.

Tosiasiallinen syy saattoi olla se, että minua ei aiottukaan palkata oikeasti vakityöhön, työpöytäni peri nimittäin lähtöni jälkeen äitiyslomalta palaava henkilö. Ei siinä mitään, mutta on ollut tosi ikävä selitellä lyhyttä työsuhdetta cv:ssä.

Vierailija
80/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otti lääkekaapista rauhoittavia omaan tarkoitukseen.