Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä takia tietämäsi/tuntemasti ihminen on saanut potkut työpaikaltaan? (Ei yt, tuotannolliset/taloudelliset syyt tms).

Vierailija
02.05.2016 |

Tuosta toisesta (http://www.vauva.fi/keskustelu/2554118/en_ymmarra_etta_mika_hinku_iltap…) ketjusta spinoffina.

Minä tiedän yhden henkilön joka sai potkut varkauden takia. Kyseinen tehdastyöläinen vei työpaikaltaan useamman tonnin edestä tavaraa.

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai ehdottoman tuomion alaikäisen kopeloinnista. Ei sitten annettu virkavapaata 18kk vaan aloittettiin irtisanomisprojekti.

Palkka juoksi vielä 6kk kun istui kiven sisässä mutta sitten loppui.

Vierailija
42/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyypin joka meni krapulassa/kännissä palaveriin ja otti vielä kossupullon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ekat potkut soveltumattoman käytöksen ja työhön sopimattomuuden vuoksi. Seuraajani sai potkut tultuaan raskaaksi.

Toiset potkut sain kun sairastuin fyysisesti. Ne tulivat muka tuotannollis-taloudellisista syistä, vaikka minulle oli ennen isoon leikkaukseen joutumista luvattu, että viisivuotinen työsuhteeni jatkuisi. Kun tulin saikulta sain ison eropaketin. Kaksi kuukautta tämän jälkeen olin elämäni kunnossa ja tilalleni oli palkattu vastavalmistunut nuori missi. Itse olin 30+. Sen jälkeen olen saanut vain määräaikaisia duuneja.

Vierailija
44/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina.

Kuulemma ollut ihan tyytyväinen, kun saa sossusta/kelasta enemmän tai saman verran kuin töistä ilman, että tarvii tehdä mitään ja voi jatkaa ryyppäämistä.

Vierailija
45/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

It-alalta irtisanotaan iän perusteella n. 50-vuotiaana. Todellista syytä ei merkata papereihin, mutta ei ohjelmistotaloista kukaan eläkkeelle jää.

Vierailija
46/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynnissä on ihan tyypillistä, että palkataan aluksi ylimääräistä porukkaa ja sitten ennen irtisanomisajan päättymistä potkitaan osa pois karsien huonomman tuloksen tehneet. Joissain firmoissa myös härskisti potkitaan juuri ennen bonuksen saamista. Eli työntekijä myynyt tyyliin yhtä kauppaa vaille, jotta olisi oikeutettu bonukseen, mutta irtisanotaan ennen kuin ehtii sitä tekemään eikä firman tarvi maksaa bonusta.

Irtisanomisaikaa? Tarkoitat varmaan koeaikaa. Se on tarkoitettu juurikin työhön soveltuvuuden arviointiin, ja kaikki eivät sovellu puhelinmyyntiin.

Se toki on härskiä, jos bonuksien maksua sillä kierretään. Moni ei tiedä, että myöskään koeaikapurun syy ei saa olla asiaton, joten tuollaisen bonustenkierron voisi riitauttaa.

Vierailija
47/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastaminen.

Vierailija
48/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain huolimattomuuden takia fudut.

Huolimattomuus taas johtui aika pahasta työuupumuksesta, joten ihan hyvin siinä kävi, pääsi vähän vetämään henkeä ja laittomasta irtisanomisesta sai vielä korvauksia.

Vierailija
49/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli humalassa töihin ja yritti puhaltaa alkolukkoa auki, yritti vielä, että päivystäjä olis ohittanu alkolukon ja ollu vaan ihan hiljaa asiasta. Päivystäjä ei tietenkään voinu tehdä niin, ku kaikki tallentuu alkolukkoon ja raportissa näkyy lukemat eli olis myöskin ollu lirissä sen jälkeen. Tuolla irtisanotulla olis ollu vajaa vuosi eläkkeeseen..

Toinen tapaus oli, kun harjoittelussa/koeajalla oli vastannu asiakkaan kysymykseen "vittusaatanaperkele..." ei saanu töitä.

Minä taas olen ollut useilla äitiyslomilla ja silti minulla on jo yli 10v jatkunut vakituinen työsuhde.

Vierailija
50/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

It-alalta irtisanotaan iän perusteella n. 50-vuotiaana. Todellista syytä ei merkata papereihin, mutta ei ohjelmistotaloista kukaan eläkkeelle jää.

Tiedän useitakin IT-alalta IT-firmoista eläkkeelle jääneitä / jäämässä olevia henkilöitä. Ja siis ihan eläkeiässä eläkkeelle jääviä/jääneitä, ei mitään työkyvyttömyys- tai varhaiseläkeläisiä.

Vierailija
51/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tyyppi uhkaili tiiminvetäjäänsä puukolla tiimin saunaillassa. Ei tarvinnut tulla seuraavana päivänä työpaikalle (saunailta arki-iltana).

Vierailija
52/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon kaveri tarvitsi töitä, joten kyseisiä töitä tekevän määräaikaisuutta ei jatkettu. Tämä syy kerrottiin ihan avoimesti potkut saaneelle.

Vierailija
53/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän useitakin IT-alalta IT-firmoista eläkkeelle jääneitä / jäämässä olevia henkilöitä. Ja siis ihan eläkeiässä eläkkeelle jääviä/jääneitä, ei mitään työkyvyttömyys- tai varhaiseläkeläisiä.

Missä maassa noin on käynyt? Ruotsissa?

Vierailija
54/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roikkui päivät jollain mammapalstalla.

Ei helvetti. Pitääkin lopettaa nyt. Mukavaa loppuviikkoa.

Vierailija
55/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä töissä ehtii mammapalstalle työaikana?

Vierailija
56/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistotöissä, it-hommissa, ajattelutyössä, ...

Silloin varsinkin kun ajatus ei kulje ja työt ei suju.

Vierailija
57/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä sitä pohtimista loppupäiväksi.

No, ei ole yksityinen ala - valotettakoon nyt sen verran.

Vierailija
58/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedän pari jotka eivät ole läpäisseet työhöntulotarkastusta. (Siis terveystarkastusta jonka hoitaja/lääkäri tekee) Syyt olivat: jäi kiinni huumetestissä ja sydänvaiva.

Yks sai lähteä kun huomattiin, että oli ihan kännissä töissä. Ja toinen kun oli muka kipeä, mutta olikin vaan krapulassa/kännissä jäänyt kotiin.

Yks savustettiin pois kun koeajan jälkeen ei enää työt kiinostanut. Sit on tää perinteinen jatkuva myöhästelijä ja toinen joka piti ilmoittamatta ihan omia vapaapäiviä. Pari tyyppiä jotka keskenään eri tavoilla, mutta kuitenkin varastivat työnantajalta.

Sit oli se tyyppi joka ei vaan saanut töitään tehtyä koeajallakaan ja toinen joka ei oppinut yhtä työn osa-aluetta (se ei oikeesti ollut niin vaikeeta normaaliälyiselle).

Vierailija
59/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä noita nyt on ollut.. muiden työntekijöiden fyysinen uhkailu, kännissä töissä oleminen, töiden tekemättä jättäminen (useamman vuoden ajan) ja tuon tyyppisiä. Joo, olen se, joka ne potkut antaa.

Vierailija
60/184 |
03.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain joskus kenkää, kun pomo haukkui mut tilapäivitykseni takia narsistiksi facebookissa ja menin sitten copypastettamaan siihen narsismin määritelmän. Hetken päästä tuli facebookissa viestiä, että sain kenkää.

Tilapäivityksessä tosiaan luki "mun tulevaisuus" tai jotain muuta vastaavaa ja linkki uutiseen, jossa joku mummo häädettiin kotoaan räpin luukuttamisen ja orgioiden järjestämisen takia.

Pomo pyysi kyllä seuraavana päivänä anteeksi ja pyys takaisin töihin, mutta en enää mennyt.