Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas meni yks hammas

Vierailija
08.11.2024 |

Olen keski-ikäinen ja hampaat hajoavat suussa. Meni jo toinen kulmahammas kun söin kovia karkkeja. Kohta ei ole enää hampaita suussa. Apua!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta loppui hampaiden hajoaminen, kun lopetin tupakoinnin.

Vierailija
2/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppui hampaiden hajoaminen, kun lopetin tupakoinnin.

Tupakointi heikentää verisuonia, joten sen lopettaminen auttaa pitämään hampaat suussa 👍🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollainen johtuu? Onko hammasluu jotenkin haurastunut vai lähteekö nuo juurineen?

Vierailija
4/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuollainen johtuu? Onko hammasluu jotenkin haurastunut vai lähteekö nuo juurineen?

Ei ne juurineen lähde, ne vaan hajoaa. Tai ainakin tämä hammas mureni vaan. En polta tupakkaa. Ap.

Vierailija
5/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siitä vielä puolet jäljellä. Se ei tietenkään oikeuta hammashoitoon. Olen kahden vuoden jonossa 

Vierailija
6/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se se kuuluisa syömähammas?

Jos näitä on sinulta ennenkin hajonnut niin olet varmaan kysynyt asiasta hammaslääkäriltä. Mitä sait neuvoksi ja ohjeeksi?

Vierailija
7/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siitä vielä puolet jäljellä. Se ei tietenkään oikeuta hammashoitoon. Olen kahden vuoden jonossa 

Ja höpöt tuota provoilua. Kun hammas tuolla tavoin hajoaa niin seuraavana arkipäivänä ilmoittaudutaan särkypäivystykseen jolloin yleensä alkukorjaus tapahtuu saman päivän aikana.

Vierailija
8/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpöt tuota provoilua. Kun hammas tuolla tavoin hajoaa niin seuraavana arkipäivänä ilmoittaudutaan särkypäivystykseen jolloin yleensä alkukorjaus tapahtuu saman päivän aikana.

Mulla lohkesi juurihoidettu hammas puoliksi ja sain hammaslääkäriajan vasta 2kk päähän kun hammasta ei särje. 

Vierailija
9/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä työpaikka kustantaa hammashoidon. Mitäs jos menisit töihin?

Vierailija
10/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla lohkesi juurihoidettu hammas puoliksi ja sain hammaslääkäriajan vasta 2kk päähän kun hammasta ei särje. 

Liiasta rehellisyydestä kärsii hammaskalusto. Minulla jokaikinen lohjennut hammas on alkanut "vihloa" joten korjaukset on tehty ajallaan eikä ole tarvinnut odotella hammassäryn alkamista.

Vierailija
11/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kitiset täällä?

Vierailija
12/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt oikeallakaan hammaslääkärillä hirveitä maksa jos ei kunnalliseen pääse. Paikkaus on satasen paikkeilla jos ei mitään juurihoitoja tarvitse.

Vierailija
13/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kova purenta ja hampaita haljennut. Sitten kovaa syödessä murentunut kaksi hammasta. On saatu kyllä korjattua. Yökiskoja nykyään käytän.

Vierailija
14/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat hammaspäivystykseen ja sanot, että sattuu, niin pääset heti tai viimeistään seuraavana päivänä. Korjaavat tietty vaan sen, mutta ilmottaudut samalla tarkastusjonoon. Sinne pääset 3-4 kk päästä tai hyvällä onnella heti, jos saat palvelusetelin.

Vierailija
15/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus. Älä syö niitä kovia karkkeja. 

Vierailija
16/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Helsingin kaupunki ei kustanna. Olin 30 v heidän palveluksessaan, vuoteen - 2020 asti. 

Taitaa olla aika harvat työpaikat jotka kustantavat hammashoitoa, olet tietämätön! 

T. Eri 

Vierailija
17/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim Helsingin kaupunki ei kustanna. Olin 30 v heidän palveluksessaan, vuoteen - 2020 asti. 

Taitaa olla aika harvat työpaikat jotka kustantavat hammashoitoa, olet tietämätön! 

T. Eri 

Ei se ole tietämätön vaan palstan työttömyysprovo. Sen tekemät aloitukset työttömien haukkumiseksi joutuvat pian poistoon joten se yrittää saada huomiota muissa keskusteluissa.

Itselläni eri yksityisillä työnantajilla ei viimeisen 30 vuoden aikana ole koskaan tarjottu hammaslääkäriä osana työterveyspalveluita.

Vierailija
18/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri 

Meillä kyllä kustantaa 1000€ asti vuodessa.

Vierailija
19/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Eri 

Meillä kyllä kustantaa 1000€ asti vuodessa.

Varmasti joo.

Vierailija
20/24 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein, hamas joutaakin lakata olemasta.