Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdotonta??

Vierailija
22.02.2006 |

" Tehdä" lapset kesken opintojen? Yliopistossa ja kasassa vasta 35 pistettä (ekan vuoden opiskelija).

Eli jos -07 kesällä täräyttäis naimisiin ja sitten lapsia värkkäämään:).. Sitten siinä sivussa/lomittain lasten ollessa vauvoja viimeistelis opinnot ja gradun? Olis kivempi hakea töitä kun olis jo perhe ettei heti tarvis jäädä äippälomalle...ikä 24 nyt.

Vai oliko teillä jumalattomia säästöjä..eli odotanko ainakin vuoteen 2010 (olen silloin 28) ja sitten vasta lapsia... älkää sitten ottako tätä niin kirjaimellisesti, en halua kommetteja " ei me sitä päätetä koska sinä haluat lapsia" jne.

:)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen opiskelujen loppusuoralla, gradu oli hyväksytty, kypsäri tekemättä ja yksi tentti. Minulle tuo oli juuri oikea aika, sillä en olisi halunnut opiskella vauva-aikana, mutten toisaalta venyttää opintoja mittaamattoman kauan.

Toki onnistuu opiskelu lastenkin kanssa, siis jos pidät äitiysloman ja sen jälkeen lapsi/lapset hoitoon ja teet opinnot loppuun ja sitten töihin. Siitä ei kyllä varmasti mitään tule, että yrität hoitaa sekä lapset kotona että opiskella samaan aikaan, ihan varmasti tarvitset lapselle/lapsille hoitopaikan, edes osa-aikaisen.

Minusta ei muuten olisi ollut enää perheellisenä iltoja lukemaan tenttiin... Mietipä siis ihan rauhassa asiaa!! Sun pitää kuitenkin olla äiti niille lapsille myös iltaisin ja viikonloppuisin sekä viettää aikaa myös miehen kanssa. Ei sekään olisi minusta kiva että mies tekisi viikot töitä ja sitten sinä opiskelisit illat ja viikonloput... Missä yhteinen aika?

Mutta siis mieti rauhassa... Ja tässä ennen kesää -07 laita opintoihin kova vauhti päälle!!! Voihan olla, että siinä vaiheessa sulla on jo hyvin opintopisteitä kasassa ja loppusuora häämöttää...

Vierailija
2/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tilanne on se että valmistuin keväällä 1999 ja olin (ei koulutusta vastaavassa) vakinaisessa työpaikassa. Naimisiin olimme menneet jo 1997 kesällä. Huilasin kesän ja syksyllä jätin pillerit pois SEKÄ lähdin hakemaan koulutusta vastaavaa työpaikkaa ajatuksella että se joka ensin tärpää niin siihen suntaan mennään. Muutama kuukausi meni ja uutta työpaikkaa ei kuulunut. Tammikuussa sain tietää olevani raskaana ja ensimmäisen lapsen synnytin syksyllä 2000 ollessani 26-vuotias.

Palasin vanhalle työpaikalleni syksyllä 2001 ja ajattelin uudestaan että jos olen kerran samassa vanhassa paikassa voimme laajentaa perhettäkin, toki se koulutusta vastaava työpaikka kiinnosti silloinkin. Jätin pillerit pois ja sanoin meihelle että hoitakoon itse ehkäisy jos ei lisää lapsia halua, laitoin työpaikkahakemuksen menemään. Sain kutsun työhaastatteluun ja sainkin sen työpaikan, olin kuitenkin tullut heti raskaaksi joten tiesin että työrupeamasta ei mitään pitkää tulisi. Ihana työnantajani antoikin minulle kenkää heti kun kerroin jääväni äitiyslomalle, kaikille tiedoksi niin työnantaja joutui kyllä maksamaan tästä korvauksia minulle koska koko asia oli niin törkeän laiton.

Olin kotona n. 1½ vuotta ja lähdin taas hakemaan työpaikkaa, oltiin päätetty että meidän lapsiluku jää tähän. Tulin kuitenkin uudestaan raskaaksi (hormonikierukasta huolimatta) enkä mennyt töihin välillä vaan olin putkessa kotona n 3,5 vuotta. Nyt nuorin lapsi on vähän yli vuoden ja uskoisi että vaikka minulla on pieniä lapsia jotka sairastaa niin työnantaja on kuitenkin tyytyväinen siihen että tuskin olen lähitulevaisuudessa jäämässä uudestaan äitiyslomalle. Olen kuitenkin aina työhaastattelussa ottanut esille että OLEN PERHEELLINEN ja en sen takia mitään hirveän pitkiä päiviä tee. En vieläkään tee koulutusta vastaavia hommia, mutta sitä vastuuta en edes kaipaa koska se luultavasti myös toisi mukanaan myös ilta-/viikonlopputyötä ja enemmän työstressiä. Olen tyytyväinen näin, vaikka palkka voisi olla vähän parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mahdotonta. Opiskelu ei ole sen kummempaa kuin työssäkäyminen. Seminaarit ovat yleensä hoitoaikaan. Ja kun hyvin vain organisoit ajankäyttösi, pystyt opiskelemaan ihan hoitoajan puitteissa. Ja kun oikein tehokas olet, niin pystyt opiskelemaan äitiyslomallakin päiväunien aikaan - ainakin niin kauan kuin lapsia ovain yksi.

Vierailija
4/4 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein esikoisen kesken opintojen, vauva syntyi huhtikuun lopussa ja syyskuussa palasin opiskelemaan, vuoroteltiin miehen kanssa opinnoissa ja töiden teossa.

Nyt mulla on kaksi lasta, opinnot valmiit, olen tehnyt pari vuotta koulutusta vastaavaa työtäkin. Tällä hetkellä olen pääasiassa äitiyslomalla. Mutta ajattelen kyllä myös, että olen työnantajalle parempi " saalis" , kuin ikäiseni lapseton nainen, minä olen 27 ja perhe kasassa : )