Tollot vappu vieraat?
Meillä oli grillijuhlat ja sovittu että jokainen vieras maksaa x summan (tässä tapauksessa 4e) jolla saa sitten syödä niin paljon kuin napa vetää. Tarjolla pihviä, kanaa, makkaraa, nakkeja, salaatteja, nachoja jne.
No, ostimme ruokaa reilusti jotta ei lopu kesken, ruokiin meni n.100e ja vierailta tuli tästä 40e.
Nyt sitten nämä vieraat ihan pokkana alkoivat miettiä että miten jäljelle jääneet lihat jne jaetaan tasapuolisesti. Siis anteeksi mitä? Kyllä, he olisivat halunneet että grillaamatta jääneet tuotteet jaetaan heille. Yritin asiallisesti selittää, että me pidämme ne mitä jäi, olemme ne ostaneet ja jokainen varmasti söi sen oman 4 euron edestä. Ja tulos: suuttunutta väkeä.
Toiminko nyt jotenkin väärin, onko minulla syytä pyydetä anteeksi?
Kommentit (151)
Olenko ainoa, jonka mielestä toi summa oli ihan mitätön tällaiseen poruun? 4 euroa ei ole mitään ja en edes ymmärrä mistä olette löytäneet noi lihat 10-12 hengelle (?) satasella. Eihän sillä saa edes alkoholittomia juomia tolle määrälle. Ja miten edes kutsut ihmisiä, jotka käyttäytyvät tuolla tavalla. Ovatko nämä sukulaisia vai puolituttuja? Mulla menis välit poikki ystäviin jos olisivat noin tökeröitä.
Miksi edes järjestää mitään jos isäntäväki sekä vieraat ovat noin nihkeää jengiä. En todellakaan haluaisi tuollaisiin "juhliin". No ehkä seura on juuri sellaista kuin jokainen sen jäsen on.
Noin faktisesti, ääliömäisiä vieraita jos 4e hinnalla pitäisi vielä kotiinkin ruokaa saada kannettua.
Tosin, itse en olisi jaksanut asiasta kiistellä, vaan jakanut jämät. Seuraavalla kerralla olisi sitten kylläkin vähän erilaiset järjestelyt (oppia ikä kaikkia).
Miksi kutsua vieraita, jos ei ole varaa kestitykseen? Jos nyt puhutaan ihan aikuisista ihmisistä. Nyyttärit ovat eri asia. Jos ei kukkaro kestä, niin ei kannata tarjottavia tehdä ja sitten vasta kutsua syömään/grillaamaan, kun budjetti siihen riittää. Nuo rahastukset aiheuttavat vaan sekaannuksia ja närää, kuten itsekin huomasit.
Kuka helkkari alkaa edes vaatimaan että joku makkarapaketti pitäis jakaa vieraiden kesken? :D NELJÄ EUROA ei ole kovin kummonen osallistumismaksu jos on tosiaan saanut syödä jo niin paljon kuin jaksaa, aivan naurettavia vieraita ja joko periaatteesta änkkäsevät (naisia, arvatenkin) tai ovatko kaikki tosiaan niin persaukisia että ois pitänyt illan päätteeksi saada sujauttaa käsilaukkuun grillikylki :D :D Ap, en sinuna toista kertaa järjestäis yhtään mitään, jonkun toisen vuoro seuraavaksi. Ja muista olla mahdollisimman hankala vieras.
Porsaan ulkofilepihvejä 3kg Citymarketin lihatiskistä 30e, kanan grillileike 1.5kg 15e, makkarat Kabanossi 12pk:t vajaa 40e (2.65e/pkt), aidot nakit 5pkt, 2.65e / pkt n.14e ja pekonit n.6e, herkkusienet ja muut grillittavat kasvikset 11e, salaattiainekset 3 erilaiseen salaattiin 28e (salaatit menivät kaikki), kuoharit ja viinit 52e <-vain ruuan kanssa juotavaksi.
Tämän lisäksi: kertakäyttöastiat, sinapit,ketsupit, nachot,limpparit, karkit joita ei tuossa kauppalaskussa edes ollut kun ostettu eri reissulla..
Kukaan ei halunnut järjestää koska aikaa ei ole kuuluma ollut käydä kaupassa tai siivota jne..
Ap
Ja kun jaettavaa ei juuri jäänyt, ei näistä mitä jäi, olisi saanut kenellekään mitään iloa. Juu,naiset olivat nämä, ketkä tästä haloon nostivat, miehillä ei ongelmaa tunnu olevan.
Ap
Ja vielä sen verran, että lähdettäessä kysyttiin, vieläkö jollekin maistuu, santsata saa, kaikki tyytyväisiä ja mahat täynnä.
Ap
Onneksi en ollut missään vappukekkereissä, jos niitä on tollaisiakin. Törpöltä kuulostaa. Ja lopuksi paha mieli.
Jotenkin on kunnon WT -meiningin tuntua ilmassa...
Järjestäkää sellaisia juhlia, joihin on varaa tai jättäkää juhlat järjestämättä. Luulisi olevan päivänselvä asia tyhmemmällekin.
Vastaa vaan ap et sorppa jos joku jäi nälkäiseksi, kauppalasku oli yli satasen niin ei siitä neljästäkympistä jäänyt jaettavaksi. Kuka järjestää juhannusbileet, jonkun muun vuoro seuraavaksi eiks vaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli grillijuhlat ja sovittu että jokainen vieras maksaa x summan (tässä tapauksessa 4e) jolla saa sitten syödä niin paljon kuin napa vetää. Tarjolla pihviä, kanaa, makkaraa, nakkeja, salaatteja, nachoja jne.
No, ostimme ruokaa reilusti jotta ei lopu kesken, ruokiin meni n.100e ja vierailta tuli tästä 40e.
Nyt sitten nämä vieraat ihan pokkana alkoivat miettiä että miten jäljelle jääneet lihat jne jaetaan tasapuolisesti. Siis anteeksi mitä? Kyllä, he olisivat halunneet että grillaamatta jääneet tuotteet jaetaan heille. Yritin asiallisesti selittää, että me pidämme ne mitä jäi, olemme ne ostaneet ja jokainen varmasti söi sen oman 4 euron edestä. Ja tulos: suuttunutta väkeä.
Toiminko nyt jotenkin väärin, onko minulla syytä pyydetä anteeksi?
Vieraat opettelevat laskemaan ja sinä kirjoittamaan. Vappuvieraat on yhdyssana.
Et toiminut väärin. Kyllä itse ainakin olettaisin jo, että loput jää isäntäväelle elleivät he vartavasten jaa niitä kaikkien kesken (:
Mielestäni tosi moukkamaista pyytää vierailta rahaa. Jos ei ole varaa itse kustantaa ruokia koko porukalle, niin mieluummin sitten pyytää vieraita tuomaan jotain ruokia tullessaan. Törppöjä olette kaikki.
Onneksi mulla ei ole ystäviä, niin ei tarvitse koskaan järjestää mitään. Silloin kun vielä järjestin, kyllä maksoin kaikki mitä tarjoiluun meni.
Se, joka kutsuu, se maksaa. Ei osallistumismaksuja. Nyyttärit muuten... Ai niin, jääkö sitten nyyttäreistä jäänyt ylimääräinen isännille vai jaetaanko ne..... Auta Armias. On ihmisillä ongelmat.
Kyllä aloittaja tässä tolloin on :D Enpä ole koskaan aiemmin kuullut, että oikein maksua vastaan buffettia jonkun kotona.
Jos on rahasta tiukkaa, niin nyyttärimeiningillä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa juhlilta joissa eilen olin. No kuulepas nyt, AP (vai pitäisikö melkein ihan oikea nimesi kirjoittaa tähän kun minuakin tolloksi haukut?), asia ei ole aivan niinkuin sen nyt esität. Huomasimme muidenkin vieraiden kanssa, että kaikki ruoka oli suunnilleen halvinta merkkiä ja sitä oli aika vähän siihen nähden kuinka paljon olimme maksaneet. Missä loput ruuat (tai oikeastaan siis rahat) ovat? t. tiedät kyllä kuka
Neljällä eurolla ruokailusta siis sun mielestä vielä jää jotain ohi. Huh ja että ihan vielä niistä vähistä jäisi sitten jaettavaa.
No miksi juuri hän sai pitää ylimääräiset ruuat? Olin alunperin ehdottanut, että juhlat pidettäisiin minun luonani. Siinä mielessä ei siis olisi tarvinnut "palkkiota" siitä, että juhlat olivat hänen luonaan.
Siis jos vierailta kertyi 40 € ja yht. ruuat maksoivat 100 € niin toki loppuruuat 60 € tai mitä nyt sitten jäi, jäävät isännille taloon. Eikö? Näin ymmärsin.
Etkö sitten keksinyt muuta ansainta keinoa kuin "vieraittesi" kusettaminen noilla "osallistumismaksuilla". Kysehän ei ole isosta summasta mutta periaatteesta ja varastamisesta. Saat kuule vastaisuudessa varastaa vain itseltäsi ja tunkea ne euroshopperin räkänakit perseeseeni kun me muut juhlimme vappua toisaalla.
Ollaan iso kaveriporukka ja oli sovittu että vappuna grillaillaan yhdessä. Kukaan ei kuitenkaan halunnut järjestellä mitään kun olisi tullut siivottavaa ja grillit pitäisi pestä ja kaasua ostaa jne.. Alunperin oli sovittu että vedetään nyyttärimeiningillä mutta osa porukasta ei sitten halunnut kun eivät kuuluma millään ehdi kauppaan. Sitten laitoin tuon viestin, jos porukalla jotain järjestetään ja minä suostun siihen, että järjestän illan meillä, niin en todella halunnut kustantaa koko lystiä. Ravintolaa mietittiin mutta siihenkin suurinosa porukasta suhtautui nihkeästi, koska on niin kallista.
Ap