Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on oikeassa? Parisuhdeongelma

Vierailija
30.04.2016 |

Meillä on poikaystävän kanssa kauhea sota ja haluaisin vähän puolueettomia mielipiteitä asiaan. Pyrin kirjoittamaan tämän mahdollisimman neutraalisti ja totuudenmukaisesti.

Tämä on poikaystävän ensimmäinen opiskelijavappu, jota on odotettu vuosikausia, kun ko. kouluun on haettu. Vihdoin ovet aukenivat ja syksystä asti on puhunut siitä, miten aikoo viettää tämän kauan odotetun vapun haalareissaan opiskelijakavereiden kanssa. Poikaystävä sairastui kuitenkin juuri vappuviikolla ja riennot jäävätkin välistä ja peitonmutka kutsuu, mistä hän onkin ymmärrettävästi äärimmäisen pettynyt ja harmissaan.

Tyttöystävä suhtautuu vappuun neutraalisti, ei liiku opiskelijaporukoissa, vaan viettää yleensä vappua kavereidensa kanssa iltaa istuen. Vappua juhlitaan samalla tyylillä kuin mitä tahansa viikonloppuiltaa, kun lähdetään kavereiden kanssa ulos, mutta onhan vappu kuitenkin aina vappu, ihmisiä enemmän liikkeellä jne. Tyttöystävä aloitti vapun vieton jo eilen, perjantaina, kavereidensa kanssa iltaa istuen ja baarissa käyden. Poikaystävä yritti kotona parantaa oloaan, että aattona pääsisi liikenteeseen.

No, poikaystävä on edelleen sairaana, eikä pysty lähtemään ja toivoi, että tyttöystävä tulisi hänen seurakseen kotiin, ettei ilta olisi ihan totaalisen paska hänelle. Poikaystävä näkee asian siis niin, että tottakai toinen tulee sairaan seuraksi, että se edes vähän helpottaisi sairaan pettymystä siitä, ettei itse pääse. Tyttöystävä taas näkee asian niin, että jos toinen on sairas, niin edes toisen pitäisi silloin mennä, ettei molempien ilta mene pilalle.

Ajatuksia?

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu poikaystävä. Jos osat olisivat päinvastoin hän olisi pää kolmantena jalkana jo bailaamassa.

Vierailija
2/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäisin kotiin sairaan seuraksi ja katsottaisiin vaikka joku elokuva. Juhlia voi muulloinkin ja kipeenä on kurja olla yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin kyllä viettään vappua. Jäbälle karkkipussi kouraan ja leffa pyörimään, muijalle siideri kouraan

Vierailija
4/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassu poikaystävä. Jos osat olisivat päinvastoin hän olisi pää kolmantena jalkana jo bailaamassa.

Minä sanoin ihan samaa. Hän kuitenkin perustelee asiaa siten, että jos kyseessä olisi joku minulle tosi merkityksellinen asia, joka hänelle on ihan neutraali, niin hän jäisi kanssani. Eli siis jos asiat olisivat toisinpäin nyt tänä vappuna, niin hän menisi tosiaan pää kolmantena jalkana, mutta jos kyseessä olisi vaikka joku toinen juhla, joka on minulle supertärkeä, hän tulisi mun luokseni... Että en sitten tiedä todellisuudessa...

AP

Vierailija
5/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävä juhli jo eilen. Tänään voisi olla kiltti poikaystävälle ja jäädä seuraksi kotiin. Tehdä vappuruokia ja viettää aikaa yhdessä. Jos ei poikaystävän kanssa yhdessäolo kiinnosta niin ruvetkoon sinkuksi.

Vierailija
6/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jäisin poikaystävän luokse!!!

Vierailija
7/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta tyttöystävän pitäisi joustaa ja jäädä kotiin. 

Mutta jos ilta menee pilalle siitä, että ihan "joutuu" viettämään sen poikaystävänsä seurassa, niin onkohan suhde kovinkaan vakaalla pohjalla?

Vierailija
8/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy poikaystävältäsi jotta jos ensi keväänä sinä sairastut lupaako hän olla kotona vappuna vaikka pääsisikin toisaalta typeriin haalari-juhliinsa. Jos jäisi kanssasi kotiin niin jää sinäkin tänä vuonna. Helppo testi. Jos lupaa jäädä kotiin niiin oot ens vuonna " sairaana" ;D

Vierailija
9/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä mietin tota oman parisuhteeni kohdalla, niin jäisin poikaystäväni seuraksi.

Vierailija
10/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin ihan periaatteestakin, kun tietäisin ettei toinen taatusti jäisi minua hoitamaan

Vierailija
11/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy poikaystävältäsi jotta jos ensi keväänä sinä sairastut lupaako hän olla kotona vappuna vaikka pääsisikin toisaalta typeriin haalari-juhliinsa. Jos jäisi kanssasi kotiin niin jää sinäkin tänä vuonna. Helppo testi. Jos lupaa jäädä kotiin niiin oot ens vuonna " sairaana" ;D

justhan ap sanoi tossa aiemmin, että poikaystävä oli sanonut ettei jättäis vappua väliin ku se on hälle tärkeä,mut ei tyttöystävälle. mutta jossai tyttöystävälle tärkeässä jutussa voiskin testata tätä....

ap, onko teillä joku toinen juhla, joka ois sulle tärkeä, muttei poikaystävälle?

Vierailija
12/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävälle vappu on siis kuin mikä tahansa viikonloppu, hän juhli jo eilen ja nytkin pitää päästä bailaamaan ennemmin kuin olemaan kaverina sairaalle. Yksi ainoa kysymys, mitä tyttöystävä poikaystävällä tekee?

Vierailija
13/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskenänne sovitte. Sanot lähteväsi nyt ja jos käy toisinpäin, et motkota poikaystävälle, jos itse makaat vällyjen alla kun hän lähtee.

Vierailija
14/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse tiedän senkin puolen, että olet kipeänä ja avomies viilettää 3 päivää tukkaputkella bailaamassa käymättä edes kotona välillä saatika vastaamatta puhelimeen. Se on tosi inhottavaa, varsinkin kun oikeasti tarvitsisi sitä toista, eikä muutakaan seuraa viitsi kylään pyytää tartuntavaaran takia. Kyllä se pistää miettimään, onko sitä oikeasti viimeinen vaihtoehto kavereiden ja kaljan jälkeen. Jos vappu ei ole sulle edes mikään supertärkeä juhla, ja jo eilen olit liikenteessä, etkö voisi tänään mennä poikaystäväsi kainaloon leffaseuraksi? Se voi olla poikaystävälle tärkeämpää kuin antaa ymmärtää.

Vierailija
15/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttöystävälle vappu on siis kuin mikä tahansa viikonloppu, hän juhli jo eilen ja nytkin pitää päästä bailaamaan ennemmin kuin olemaan kaverina sairaalle. Yksi ainoa kysymys, mitä tyttöystävä poikaystävällä tekee?

No ei nyt mikä tahansa viikonloppu! Onhan vappu tietenkin kiva bilejuhla kavereiden kanssa, mutta toki myönnän sen, että varmaan poikaystävälle tämä oli merkityksellisempi tällä kertaa. Mutta silti, oikeuttaako se häntä vaatimaan, että minäkin märehdin kotona?

AP

Vierailija
16/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jää kotiin, jos olen kipeä. Jos mies on kipeä, minä jään kotiin. Huolehditaan toisistamme.

Vierailija
17/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bileilta ois mikä tahansa perusbiletys ja eilenkin oisin jo ollut ulkona niin jäisin poikaystävän seuraks. Ja oon jäänytkin kun mies seurusteluaikana oli usein esim uudenvuoden kipeenä.

Mut jos mieluummin meet kuin jäät kotiin niin ok sekin. Poikaystäväsi varmasti muistaa ens kerralla kun osat on toisinpäin.

Vierailija
18/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään vastaan 2 illan "pötköön" juhlimista. Ihmettelen vain miksi ihminen joka seurustelee (vakavasti?), haluaisi lähteä kahtena iltana peräkkäin kavereiden kanssa juhlimaan, varsinkin kun ei edes pidä vappua kummempana päivänä kuin muitakaan päiviä. Ja kun poikakaveri toivoisi tyttönsä seuraa ja on kipeäkin ja haluaisi varmaan vähän lohdutusta ja piristystä.. niin mikä siinä bailaamisessa on niin hohdokasta että sinne pitäis välttämättä päästä vaikka oli jo eilen?

Vierailija
19/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt on kiinni siitä, mistä sairaudesta on kyse. Opiskelijavappua on juhlittu keuhkokuumeessa ja vatsataudissa, joten aika sairas tuo poikaystävä on, jos koko useampi päivä on mennyt petin pohjalla.

Tyttöystävälle vappu on kuin mikä tahansa viikonloppu, joten hän on käynyt bailaamassa jo perjantaina ja tänään jatkuu. Näin siis joka ikinen viikonloppu? Oikeastiko? Ehkä ap voisi vähän avata tätä suhdetta, jossa nainen jatkaa sinkkuelämää, vaikka poikaystävä on vierellä.

Oma näkemykseni on se, että jos juhlii jo nyt joka viikonloppu eikä pidä vappua isona asiana, niin voi jäädä poikaystävän kanssa kotiin. Toisaalta sitä ei pidä tehdä, jos kokee asian uhrauksena. Silloin kannattaa mennä ja sanoa poikaystävälle, että sorry, vieraat kiinnostaa enemmän kuin sinä.

Vierailija
20/111 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä olisin jo ehtinyt tehdä omia suunnitelmia (kun kerran etukäteen tiesin, että vappua ei yhdessä vietettäisi), niin pitäisin kyllä niistä kiinni. Jos en olisi tehnyt suunnitelmia, en niitä myöskään sitten tekisi, vaan menisin toisen seuraksi.