Oisko vinkkejä kun koira pelkää hulluna ukkosta?
Kääpiösnautseri rupee tärisemään ekasta jyrinästä, huohottaa hulluna, kielen päästä tippuu tippoja... Lopettaa sit vikan jyrinän jälkeen noin vartin päästä.
Kommentit (10)
on muutamia hyviä vinkkejä täällä:
http://www.kumikana.org/koulutus/aaniherkkyys.htm
ja sitten on olemassa cd, jolle on äänitetty erilaisia eläinten useimmin pelkäämiä hälyääniä, kuten räjähdyksiä, ukkosta ja sen sellaista. Sen kanssa kun aloittaa ihan hiljaisella volyymilla ja kasvattaa päivittäin (tai siis soittokerrasta toiseen) niin että koira saa vähin erin tottua, on useilla auttanut. Meillä vielä hankkimatta, joten omakohtaista kokemusta ei ole toistaiseksi... omamme stressaa erityisesti uudenvuoden raketteja traumaattisen kokemuksen takia :(
on Hui Kauhistus, saa kuuleman mukaan eläinlääkäreiltä(?)
Peittää ukkosen/ ilotulituksen ääniä. Ole koiran kanssa normaalisti sisätiloissa. Keksi koiralle tekemistä: puruluu tai leikitä sitä.
Meillä oli sydänvikainen iäkäs koira ja pelotti et koska se saa sydärin kun sitä niin pelotti..
- luontainen suojautumiskeino.
Voit myös sanoa sille itsevarmasti ettei mitään pelottavaa, sinä suojelet
Ei mitään paapomisia, lohdutteluja. Tyynesti vaan olet niin kuin ei koko ukkosta olisi olemassakaan.
Jos alat hoivaamaan, lohduttamaan jne. koira luulee, että onkin joku hätätilanne. Sinä olet vahva johtaja, joka ei hätkähdä moisesta ja pitää laumastaan huolta. Tällä asenteella vaan eteenpäin :)
Meillä kaksi kääpiösnautseria, jotka eivät ukkosta pelkää. Uudenvuodenraketit ovat joskus pelottaneet, mutta ollaan niidenkin kanssa tultu paremmin toimeen, kun itse vaan kulkee ihan tyynesti :)
Meillä jonkin verran auttaa kun laitan häkkiin ja peitot päälle. Onhan niitä jotain rauhottavia saatavissa eläinlääkäriltä, mutta itse en ole huumaamisen kannalla.
Minä ainakin vain nauran kun koiramme pelkää. Säälittävä piski...
joka laitetaan muistaakseni pistorasiaan, on kyllä olemassa.
niiden pitää olla seinässä ainakin vuorokauden (riippuen huonealasta).
Siedättämistä ovat jotkut kokeilleet.