Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Google-tili ja iän vahvistaminen

Vierailija
13.10.2021 |

Älypuhelimella käytössä android. Google on pyytänyt jo useampaan otteeseen että vahvistaisin olevani täysi-ikäinen lähettämällä kuvan henkkareista tai laittamalla luottokortin tiedot. Olen ajatellut että en tuollaista kyllä tee. Nyt koitin ladata erästä deitti sovellusta mutta playkauppa ei suostu asentamaan sitä ilman iän vahvistusta. Voiko tämän kiertää jotenkin? Huutelijoille tiedoksi: Ikää on yli 40 mutta en halua lähettää tietojani googlelle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt, en todellakaan lähettele mitään tietojani.

Vierailija
2/16 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama homma. Koetan katsoa youtube videoita niin jatkuvasti tulee ilmoituksia ettei voi katsoa ellei lähetä henkkareita. En todellakaan ole lähettämässä tietojani googlelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tuo sama!

Ensin ajattelin että huijaus, "vahvista käyttämällä credit korttia"

Latasin sinne vanhentuneen ajokortin ja google hyväksyi sen heti ja vahvisti ikäni.

Ei mennyt kolmea päivää kuten sanottiin.

Vierailija
4/16 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin netistä jonkun random ajokortin, saa nähdä meneekö läpi

ap

Vierailija
5/16 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastainen ongelma.

Perheen koululaiselle tuli ostettua ensimmäinen kännykkä johon piti luoda google-tili. Laitoin vahingossa oikean syntymävuoden minkä seurauksena Google alkoi vaatia voimassa olevan vanhemman luottokortin liittämistä LAPSEN google Play-tiliin jotta sillä voi tehdä ostoksia.

Minä en ole liittänyt luottokorttia edes omaan google-tiliini jota en olisi koskaan edes avannut jos tuota olisi vaadittu. Nyt tilin luominen pysähtyi tähän kohtaan

Alustin koko puhelimen uudelleen ja loin lapselle uuden tilin jossa se on täysi-ikäinen eikä missään tekemisissä minun tilini kanssa. Nyt avaus onnistui ilman luottokorttia.

Vierailija
6/16 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastainen ongelma.

Perheen koululaiselle tuli ostettua ensimmäinen kännykkä johon piti luoda google-tili. Laitoin vahingossa oikean syntymävuoden minkä seurauksena Google alkoi vaatia voimassa olevan vanhemman luottokortin liittämistä LAPSEN google Play-tiliin jotta sillä voi tehdä ostoksia.

Minä en ole liittänyt luottokorttia edes omaan google-tiliini jota en olisi koskaan edes avannut jos tuota olisi vaadittu. Nyt tilin luominen pysähtyi tähän kohtaan

Alustin koko puhelimen uudelleen ja loin lapselle uuden tilin jossa se on täysi-ikäinen eikä missään tekemisissä minun tilini kanssa. Nyt avaus onnistui ilman luottokorttia.

Itse olen aina löytänyt kohdan, jossa lukee "ohita" ja ei ole mitään luottokorttia tarvinnut kun en mitään ole ostanut.

Vierailija
7/16 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, kun näemmä sinne ei edes pysty lähäettämään noita kuvia. Tai en ainakaan mistään löydä sellaista mahdollisuutta.

Vierailija
8/16 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju. Lähetin kuvan ja tiedot. Mutta nyt sen henkkarin päivämäärät vanhenneet, saakohan lähettää uuden. Vai riittääkö aiemman tiedot.

Vierailija
9/16 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju. Lähetin kuvan ja tiedot. Mutta nyt sen henkkarin päivämäärät vanhenneet, saakohan lähettää uuden. Vai riittääkö aiemman tiedot.

Jos sieltä ei mitään kysellä niin anna olla koko asia.

Vierailija
10/16 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tälle asialle kuuluu ? Mun 18-vuotiaalla pojalla nyt tämä sama ongelma, että pitäisi kuva henkilökortista lähettää. Osaako joku auttaa ?

Vierailija
11/16 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista hölmöintä on, että ikää on kysytty jopa sellaisilta tileiltä, jotka ovat olleet olemassa jo yli 18 vuotta. On se jännä, jos Googlen mielestä yli 18 vuodessa voi vanheta alle 18 vuotta. Google on sitten vissiin keksinyt jonkun ikuisen nuoruuden lähteen tai aikakoneen. Tai sitten tuo on vain bugi ohjelmakoodissa.

Vierailija
12/16 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään, kun näemmä sinne ei edes pysty lähäettämään noita kuvia. Tai en ainakaan mistään löydä sellaista mahdollisuutta.

Täälläkin tuli nyt tämä ongelma, ja posti on suljettu! Uhkaa nyt poistaa sen kokonaan 1kk kuluessa jollei lähetä jotain credit card tietoja tai kuvaa henkilötodistuksesta.. törkeää! Mutta mistään ei löydy edes yhteystietoja googleen/gmailiin mihin mitään pitäisi lähettää? Joku kuulema lähetti vaan jonkun random henkilötodistuksen, ja mietin jos kokeilisi tätä samaa.... mutta mihin muut on näitä lähettäneet?

Kokeilin jo jotakin palautepalkkia ja sitten "non-reply" s.postiosoitetta jättämällä vain pois sen "non" alusta, josta oli lähetetty tieto sulkemisesta. Yllättäen kummastakaan ei ole tullut minkäänlaista vastausta.. eli missähän näitä ylipäätään kukaan edes lukee? Jotkut ilmeisesti saaneet postin nopeastikin auki kun lähettäneet johonkin jotain.

Vierailija
13/16 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lähettäkö mitään omia henkilötietoja minnekään! Google saa ihan rauhassa kysellä. Itselläni on useita google-tilejä, joista osan google on merkinnyt alaikäisiksi. Olkoon niin. Jos samalla laitteella luot tai käytät useita tilejä, niin google merkkaa automaattisesti osan niistä alaikäisiksi. Se kuvittelee että kyseessä on perhe, jossa on alaikäisiä lapsia. Typerä käytäntö, mutta minkäs teet. Omaa menoa ei ole haitannut.

Vierailija
14/16 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa Rumble kysyi viimeksi syntymäajan. Päivä, kuukausi ja vuosi.

Vierailija
15/16 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastainen ongelma.

Aika ajoin Google pyytää Kauppaan mennessä määrittämään maksutavan. Sen voi ohittaa. Ei sinne maksutapa tarvita ellei osta maksullista sisältöä.

Ainakin minulla ohitus on toiminut tähän saakka. 

Ikää ei ole pyydetty vahvistamaan 

Kaverilla oli MS tilillä syntymäajan kohdalla koneen ostopäivä. Toimi vuosia, kunnes ei voinutkaan asentaa mitään koneelle, ainakaan maksullisia ohjelmia. Eikä muuttaa ikää. Alaikäinen mikä alaikäinen.

Piti vaimo määrittää perhetilin kautta holhoojaksi. Sitte vaimon tilillä vaihtaa miehen syntymäaika täysikäiseksi. Ja sitte irrottaa mies holhouksesta. Aikansa sai ihmetellä, ennen kuin onnistui.

Hankalia kun joku ennen mahdollinen random asetus muuttuukin tarkaksi ja pakolliseksi. Tätä se tietosuojan kiritys teettää. Mutta kai nää on meidän turvaksi. Tai yhtiöt pesevät kätensä noiden avulla jos vahinkoa tulee.

Vierailija
16/16 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää lähettäkö mitään omia henkilötietoja minnekään! Google saa ihan rauhassa kysellä. Itselläni on useita google-tilejä, joista osan google on merkinnyt alaikäisiksi. Olkoon niin. Jos samalla laitteella luot tai käytät useita tilejä, niin google merkkaa automaattisesti osan niistä alaikäisiksi. Se kuvittelee että kyseessä on perhe, jossa on alaikäisiä lapsia. Typerä käytäntö, mutta minkäs teet. Omaa menoa ei ole haitannut.

En todellakaan aio lähettää, ainakaan mitään oikeita tietojani.. Itselläkin useampi tili, mutta haittaahan se sitten jos niitä aletaan sulkea yksi toisensa jälkeen..! Onneksi suljettu ei ollut mikään ykkösposti, mutta kauhulla odotan milloin keksii siitäkin alkaa vaatia vastaavaa,... :( Sinne jää sitten kaikki tärkeät luonnokset ym. Gmailiin en luota enää yhtään, mutta en tiedä mikä sitten olisi parempi..