Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanot seuraavat lauseet murteellasi?

Vierailija
30.04.2016 |

- Kävin eilen kaupassa. Menin kauppaan linja-autolla pysäkiltäni. Kuljin kadun yli ostoskeskukseen, joka oli täynnä ihmisiä.

- Kesälomalla kävimme lastemme kanssa Helsingissä, Tampereella, Turussa, Kajaanissa ja Kuopiossa.

Keksikää lisää lauseita! Voitte myös loppuun laittaa oman paikkakunnan/murteen.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kävin eilen kaapassa. Menin kaappaan linja-aatolla pysääkiltäni. Kuljin karun yl' oostoskeskukseen, joka ool' täännä immeisiä.

- Kesäloomal' käävimme lastemme(/laastemme) kaans' Helsingissä, Tampereella, Turuus, Kajaanis' ja Kuopiossa.

Olen savolainen Kpolainen teini :) Varsinkin suvun vanhimmilla on tapana venyttää sanoja ylimääräisillä kirjaimilla, eli puhua "levveetä savvoo" :D

N17

Ei "levveetä savvoo puhuta niin, että kaikki sanat venytetään. Etenkään vokaaleja ei juurikaan venytetä, lähinnä tungetaan tuplakonsonantteja sanoihin.

Vierailija
62/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin eilen kaupas. Mä menin kauppaan mun linja-autopysäkiltä. Mä kuljin kadun yli ostoskeskukseen, niin se oli täynnä porukkaa.

- Kesälomalla me käytiin lasten kans Helsingis, Tampereella, Turus, Kajaanis ja Kuopios.

Etelä-pohjanmaa

Minä olisin kyllä menny KAUPPAHAN ja OSTOSKESKUKSEHEN. Olen samalta alueelta.

Eileen käytihin kaupas ja tieräkkö notta soli aivan täynnä porukkaa, kauhia ryysöös!

Tarttooko eres sanua notta EP..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- kävi eile kaupas. mä meni kauppaa linkal mu pysäkilt. kulji kadu oly ostoskeskuksee joka oli täyn ihmisii.

- kesälomal me käytii laste kans helsingis, tampereel, turus, kajaanis ja kuapios.

- pori

Vierailija
64/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kävin eilen kaupassa. Menin kauppaan linja-autolla pysäkiltäni. Kuljin kadun yli ostoskeskukseen, joka oli täynnä ihmisiä.

- Kesälomalla kävimme lastemme kanssa Helsingissä, Tampereella, Turussa, Kajaanissa ja Kuopiossa.

Kävin eelöön kuapussa. Mönin kuappaan linjauatolla pysäkiltöni. Kulujin kavun yli ostoskeskukseen joka ol tääynnää ihimisiö.

Kesälomaallaa kävimmöö lastemme kanssa helesingissä, tampereellaa, turus, kajjaanissaa ja kuopijossa.

savo

Vierailija
65/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä vammasia lauseita.

Mää kävin eilen kaupasa. Mää menin sinne bussilla tosta lähipysäkiltä. Mää kulin kajun yli ostoskeskukseen, sielä oli kauhiasti porukkaa.

Kesälomalla me käytiin lasten kans Helsingisä, Tampereella, Turusa, Kajaanisa ja Kuopiosa.

Ylivieskalainen

Vierailija
66/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Mää kävin eilen kaupasa. Menin linkkarilla siittä mun pysäkiltä. Menin siittä tien yli sinne ostoskeskukseen ja se oli täynnä ihimisiä.

-Kesälomalla me käytiin lasten kans Helsingisä, Tampereella, Turusa, Kajaanisa ja Kuopiosa.

Kalajoki!

Vierailija
67/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kävi eilen kaapassa. Mäni kaappaan linja-aatolla pysäkiltä. Mänin kavun poekki kaappakeskukseen, joka olj täännä immeisiä. 

- Kesälomalla myö käätii laste kanssa Helsingissä, Tampereella, Turussa, Kajjaanissa ja Kuopijossa.

Keksikee lissee laaseita. Voetto myös loppuu laettoo oma kunnan tae murtee. No en tiijä, kehtoesko tuota. Kaekki tietää että tämä on savvoo ja kohta joku tulloo sanomaa, että viäri sanottu. Vua ku se savo on semmosta, että ei tarvii männä ku kolomekymmentä kilometria johonnii suuntaa, niin kohta jo huastaavat erjlaella. Minnoun aeka läheltä Kuopijota alakujaa. Nyt asu muualla, muttemminä tätä murretta ossoo. 

Vierailija
68/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oo muuten vaekee kirjottoo. Tuohonnii tulj jo monta virhettä. Piti sannoo kavu ylj ja kaappakeskuksee. Ei sinne mittää änniä loppuu laeteta. t. 67

Vierailija
69/69 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen kaupassa. Menin kauppaan bussilla pysäkiltäni. Kuljin kadun yli ostoskeskukseen, joka oli täynnä ihmisiä.

Kesälomalla kävimme laste kanssa Helsingissä, Tampereella, Turussa, Kajaanissa ja Kuopiossa.

Oulu

Kävviin eile kaupasa. Mennii kauppaa onnikala mun pysäkiltä. Kuljin kavun yli ostoskeskuksee joka oli iha täynnä ihimisiä.

Kesälomala käytii lasten kaa Hesasa, Tampereella, Turusa, Kajjaanisa ja Kuopiosa.

t. True Oululainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän