Miten löydätte rauhan kuoleman suhteen? Entä elämän tarkoitus?
Päivittäin tulee näitä ajateltua. Vaikeaa hyväksyä, että tulee kuolemaan. Että lakkaa olemasta. Miten hyväksyä asia ja löytää rauha?
Entä miten mieltää elämä merkitykselliseksi? Kun totuus on, että kaikki on merkityksetöntä. Synnytään, eletään hetki, ja kuollaan pois. Sadan vuoden päästä meitä tavallisia pulliaisia ei kukaan muista. Universumin kannalta yksi ihmiselämä on yhtä merkityksellinen kuin kärpäsen. Ei yhtään.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Rakkaita on kuollut ja toivon pääseväni heidän luokseen. Tai että jotenkin vielä kohdattaisiin.
Mutta oikeastaan uskon, että sitä vaan synnytään uudestaan ehkä ihmisenä ehkä johonkin muuhun eläinlajiin kuuluvana.
Mihinkään jeesushömpötyksiin en usko.
Jännää, että on samassa yhteydessä leimaamassa jeesusjutut hömpötykseksi ja sitten kertoo uskovansa sielunvaellukseen. Jätettäisiinkö mielummin jokaiselle vapaus kertoa omasta jutustaan teilaamatta muita, olisi mukavampi lukea.
Lapset tuota kuolema-asiaa joskus miettii ja kyselee onko kuoleman jälkeen jotain. Olen sanonut että koska emme muista mitä oli ennen syntymäämme on turha murehtia mitä voisi olla kuoleman jälkeen tai onko mitään. Kannattaa keskittyä tähän nykyiseen ja elää sovussa itsensä ja ympäristönsä kanssa.
Lue kuolemanrajakokemuksista. Uskoo niitä tai ei, ovat ne hyvin mielenkiintoisia.
Vaikkapa Anita Moorjanin "Kuolema antoi minulle elämän" (kirjastossa).
Jeesus on avannut tien Jumalan luo taivaaseen.
Pelastusta ei ole kenestäkään toisessa.
Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu 😄
Uskiksille kysymys -mitä se teidän iankaikkinen elämä muka ratkaisee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinalla. Kun olen kännissä en pelkää mitään.
En kannata alkoholismia, mutta nyt on pakko olla samaa mieltä. Voi turruttaa ajatukset aineilla, alkaa uskoa johonkin itselle lohdulliseen tai hyväksyä sen, että elämä oikeasti vaan on epävarmaa, ohimenevää ja merkityksetöntä.
Juuri sen takia että täällä on vain vähän aikaa pyrin nauttimaan siitä. Alkoholi on yksi paremman puutteessa. Mä suosin paukkuja ja seksiä. Sama harrastaa kanssakäymistä niin kauan kuin pystyy ja pössyttely antaa mielestäni päihteistä eniten toisaalta ottaa vähiten.
Joku voi löytää rauhan uskosta mutta mulle ei mene läpi sellainen valhe. Toisinaan rassaa elämän rajallisuus mutta enimmäkseen osaan olla ressaamatta asioista joille en voi mitään. Pyrin kohtelemaan kaikkia hyvin, joskus se ei onnistu. Jotkut vain on niin rasittavia. Elä ja anna toisten elää on hyvä motto.
Neurokirurgi Eben Alexander: Totuus taivaasta (kuolemanrajakokemuksista)
Vierailija kirjoitti:
Uskiksille kysymys -mitä se teidän iankaikkinen elämä muka ratkaisee?
Se antaa rauhaa myös tähän maanpäälliseen elämään. Luottamuksen siihen, että elämä ei ole sattumanvaraista vaan Jumalan johdattamaa ja sallimaa ja varjelemaa. Raamatun mukaan Jumala on tuntenut meidän jo kohdussa idullamme eikä hiuskaan tipu päästämme hänen tietämättään. Olen mennyt tosi kovien myllyjen läpi sekä uskovaisena että ennen sitä. Mielenterveys ja usko tulevaan on pysynyt ihan eri mallilla eikä ahdistuksen määrää voi edes verrata. Eihän usko toki mikään helppousautomaatti ole ja uskovainenkin voi masentua tms. , mutta se luo elämälle tukevan ja vakaan pohjan.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on ainutkertainen lahja, joka tulee elää huolellisesti. Jeesus Kristis on tie, totuus ja elämä. Ihmisen sielu on iankaikkinen, se ei kuole ruumiin kuolemaan. Ne, jotka uskovat syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä pääsevät Jumalan luo taivaaseen. Jumalan valtakunta on jo sisäisesti uskovien ihmisten sydämissä maan päällä. Se on kallein aarre minkä voi löytää. Jumala ei tarkoittanut ihmisen elämää merkityksettömäksi.
Kiitos kauniista sanoistasi. Olen syntinen ihminen, uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Toivottavasti jonain päivänä saan armon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rakkaita on kuollut ja toivon pääseväni heidän luokseen. Tai että jotenkin vielä kohdattaisiin.
Mutta oikeastaan uskon, että sitä vaan synnytään uudestaan ehkä ihmisenä ehkä johonkin muuhun eläinlajiin kuuluvana.
Mihinkään jeesushömpötyksiin en usko.
Jännää, että on samassa yhteydessä leimaamassa jeesusjutut hömpötykseksi ja sitten kertoo uskovansa sielunvaellukseen. Jätettäisiinkö mielummin jokaiselle vapaus kertoa omasta jutustaan teilaamatta muita, olisi mukavampi lukea.
Luonnon kiertokulku nyt ei nyt liity uskontoon millään tavalla. Elämä on minusta energiaa.
Ja kovasti teilasin kun totesin, että en vaan itse usko.
Päihteet nimenomaan ovat valhetta. Ne eivät tuo ihmiselle pysyvää, puhdasta ja totuudellista rauhaa. Kuoleman jälkeen ihminen joutuu vastakkain totuuden kanssa, eli sen kanssa miten hän eli elämänsä. Kaikki on silloin alastonta ja paljastettua. Jumala tahtoo totuutta salatuimpaan saakka. Silloin ainoa apu on Jeesuksen veri, joka pyyhkii pois kaikki pahat teot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viinalla. Kun olen kännissä en pelkää mitään.
En kannata alkoholismia, mutta nyt on pakko olla samaa mieltä. Voi turruttaa ajatukset aineilla, alkaa uskoa johonkin itselle lohdulliseen tai hyväksyä sen, että elämä oikeasti vaan on epävarmaa, ohimenevää ja merkityksetöntä.
Juuri sen takia että täällä on vain vähän aikaa pyrin nauttimaan siitä. Alkoholi on yksi paremman puutteessa. Mä suosin paukkuja ja seksiä. Sama harrastaa kanssakäymistä niin kauan kuin pystyy ja pössyttely antaa mielestäni päihteistä eniten toisaalta ottaa vähiten.
Joku voi löytää rauhan uskosta mutta mulle ei mene läpi sellainen valhe. Toisinaan rassaa elämän rajallisuus mutta enimmäkseen osaan olla ressaamatta asioista joille en voi mitään. Pyrin kohtelemaan kaikkia hyvin, joskus se ei onnistu. Jotkut vain on niin rasittavia. Elä ja anna toisten elää on hyvä motto.
Kuolema tulee kun tulee, olen sinut kuoleman kanssa. Elämän tarkoitusta toteutan joka päivä. Olen omistanut elämäni hyvän tekemiseen, lahjakkuuksieni käyttämiseen ja perheeni rakastamiseen.
Materia, status ja raha eivät merkitse minulle mitään. Ihminen, joka haalii rahaa tai asemaa auttaakseen muita, tehdäkseen hyvää on poikkeus tässä. Harvan motivaatio vain on muu kuin oma napa.
Miksikö? Arvostan henkistä kasvua ja kunnianhimoa sitä kohtaan. Rahan perässä juokseminen lakkaa kun oivaltaa olennaisen.
Minullakin on ollut pahoja kuolemanpelkotiloja! Samoin helvetinpelkotiloja!
Olen kuitenkin uskossa, ja ai sitä rauhaa, jonka sydämeen saa kun päättää vastaanottaa taivaspaikan ja ansaitsemattoman armon.
Kukaan ei ansaitse sitä. Kukaan ei ansaitse sitä rauhaa sydämeen tai armoa tai anteeksiantoa tai täyttä rakkautta. Mutta kuka tahansa voi sen saada! Riippumatta siitä kuinka huono tai kamala ihminen olet ollut tai edelleen olet.
Virheet ovat inhimillisiä. Mokia tehdään uudestaan ja uudestaan. Mutta usko saa pääosin ihmisen haluamaan toimimaan paremmin ja jättämään asiat jotka tietää pahaksi. Ei se aina helppoa ole.. ja kas vain, silti ikuinen armo ja rakkaus ja elämä on saatavilla! Sulle ja mulle. Kiitos Luoja.
Ja nyt lasi viiniä ennen illan elokuvaa! Ei tarvitse pelätä! Vaikka välillä voikin epäilyttää ja pelottaa, niin kun sydämessä on taustalla tieto ja rauha niin mikään kurjuus ei kauaa kestä.
En pelkää kuolemaa. Joskus tämä loppuu. Keho lopettaa toimintansa syystä tai toisesta, se on biologiaa. Olen eläin muiden joukossa, määräni on joskus kuolla. Olen osa luonnon kiertokulkua. Energia on häviämätöntä. En siis häviä, muutan muotoa. Olen kuolemani jälkeen lämpöä tai ravintoa kasveille.
Elämän tarkoitus on nähdäkseni elää täällä niin pitkään kuin biologia antaa myöten ja levittää perimäänsä. Siinäpä se. Ihminen on eläin, joka on keksinyt monia erityisiä juttuja, mutta biologiselta kannalta tuo on elämän tarkoitus. Siinä mielessä olen tehtäväni tehnyt.
Mun mielestä Jeesus antaa uskovalle todellisen rakkauden muita ihmisiä kohtaan. Uskova välittää lähimmäisensä iankaikkisuuskohtalosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on ainutkertainen lahja, joka tulee elää huolellisesti. Jeesus Kristis on tie, totuus ja elämä. Ihmisen sielu on iankaikkinen, se ei kuole ruumiin kuolemaan. Ne, jotka uskovat syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä pääsevät Jumalan luo taivaaseen. Jumalan valtakunta on jo sisäisesti uskovien ihmisten sydämissä maan päällä. Se on kallein aarre minkä voi löytää. Jumala ei tarkoittanut ihmisen elämää merkityksettömäksi.
Kiitos kauniista sanoistasi. Olen syntinen ihminen, uskon Jumalaan ja Jeesukseen. Toivottavasti jonain päivänä saan armon.
Jeesus on lunastanut sinunkin syntisi. Älä anna sovituksen olla omalta osaltasi turha. Saat syntisi anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä, hänen lunastustyönsä tähden. Jumala ei ole luonut meitä kantamaan syntejämme, joiden alle näännymme vaan elämään vapaina lapsina häneen kuin isään turvaten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on lunastanut sinunkin syntisi. Älä anna sovituksen olla omalta osaltasi turha. Saat syntisi anteeksi, Jeesuksen nimessä ja veressä, hänen lunastustyönsä tähden. Jumala ei ole luonut meitä kantamaan syntejämme, joiden alle näännymme vaan elämään vapaina lapsina häneen kuin isään turvaten.
Tämän valossa mietin, miksi hitossa uskovaiset pelkää synnin tekemistä kun sillä ei ole mitään väliä? Pankaa ympäri maita ja mantuja (myös vastakkaisen sukupuolen kanssa), varastelkaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän valossa mietin, miksi hitossa uskovaiset pelkää synnin tekemistä kun sillä ei ole mitään väliä? Pankaa ympäri maita ja mantuja (myös vastakkaisen sukupuolen kanssa), varastelkaa..
Ei se toimi noin.
Jeesuksesta tuli vielä mieleen, että ihmiset, jotka vastustavat ja pilkkaavat häntä, hakevat mielipiteelleen muitten ihmisten suosiota. He ovat siitä riippuvaisia. Kuka viitsisi pilkata ja nauraa yksin?
Raamatussa sanotaankin, että älä istu siellä missä pilkkaajat istuvat. Pilkkaajat siis monikossa. He tarvitsevat toistensa tukea, he eivät ole vahvoja yksin. Oletteko samaa mieltä?
Juuri näin :)
.. .😃 . ,😄 .😉. ..