Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakkaat, mistä sellaisesta säästätte, mihin ns. normaalituloiset käyttää rahaa?

Vierailija
29.04.2016 |

Siis kun sanotaan ja kerrotaan esimerkkejä varakkaista / rikkaista ihmisistä, jotka elävät niukasti tai jopa pihisti.

Mitkä ovat tulosi / omaisuutesi.

Kommentit (656)

Vierailija
181/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tosiaankaan ole suurituloinen (köyhä opiskelija), ja ihmettelen joidenkin ihmisten kommentteja täällä. Vaikka ihmisellä olisi paljon rahaa, miksi ihmeessä hänen pitäisi tuhlata sitä materiaan ja "hemmotteluihin"? Jos näin ei tee, on pihi? Itse en usko, että materia tekee onnelliseksi ja kannatan ekologisia arvoja. Jos haluama/tarvittu tuote löytyy käytettynä, miksi se pitäisi mielummin ostaa uutena vain siksi että on rahaa? Tai vaikkei sitä edes tarvitsisi, mutta ostetaan nyt kun on rahaa? Itse en arvosta tällaista materiaan perustuvaa elämäntyyliä. Ja mitä tulee "hemmotteluun" eli kampaajalla käyntiin, kosmetologiin jne. kaikki eivät pidä niitä hemmotteluna. Itse käyn vain hiusten leikkuussa silloin tällöin, mutta kaikki ripsien pidennykset, kulmien värjäys sun muut ovat itselleni täysin turhaa rahan haaskuuta enkä pitäisi niihin menemistä hemmotteluna. Toisille laatuaika ja hemmottelu voi olla täysin ilmaista, vaikka pitkä kiireetön lenkki metsässä tai vaikka ilmaiskonserteissa käynti. Yleensähän ne parhaat asiat ainakin itselleni ovat täysin ilmaisia ja ns. arjen luksusta. Esimerkiksi poikaystäväni antama niskahieronta kynttilän valossa. Monet sanoivat käyttävänsä rahojaan matkusteluun, niin minäkin tekisin ehdottomasti jos rahaa olisi.

Te varakkaammat, käytättekö rahaa hyväntekeväisyyteen?

Vierailija
182/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö, ruoka, tavarat, harrastukset, matkat... Istun rahojeni päällä ja nauran korkeuksistani teille ahertaville hamstereille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra jestas mitä pihistelyä jollain 170 000 VUOSItuloilla!! En tajua, kertakaikkiaan, en millään.

Siis ymmärrän tietysti kestävä kulutuksen, laadukkaat elintarvikkeet ja vaatteet idean.

Mutta että ei käy koskaan suomessa( no missä sit?) ravitolassa syömässä, ei ikinä kivassa kahvilassa kahvilla ja leivoksella istuskelemassa? Eikä ikinä hierojalla tai kulmakarvoja värjäämässä tms?

Ei osta lehtiä tai kirjoja itselleen?

Noilla tuloilla jumankekka. Kyllä joo elän ihan eri asenteella itse ja mies onneksi kans.

Täytyyhän sitä jotenkin nauttia elämästä vaikka rahakin on toki hyvä olla. Mutta kuitenkin kuulostaa kyllä joillakin aika köyhäilyltä.

Meillä bruttotulot varmaan jtn 130 000 yhteensä. Kaksio ja peritty maalaistalo ja vähän maata landella. Ei sijoituksia, ei oikein velkaakaan, uusi auto.

Matkailua, ravintolassa syömistä (mutta ei juomista silloin), hierontoja, kampaamokäynti kerran/kk. Latte ja tiramisu kahvilassa pari kertaa/kk.

Kyllä tosiaan lidln pihassa on usein kallista autokantaa. Ei mikään ihme juttu sinänsä ollenkaan.

huh järkkyä touhua. Miten kukaan viittii käydä kahviloissa?????

Samoilla hinnoilla saa lounaan joten aivan järkkyä maksaa ylihintaa. Se on kuin laillinen ryöstö käydä kahviloissa, ainakin pääkaupunkiseudulla.

Itse säästän lapsille ja tuntuu todella typerältä haaskata rahat hujariyrittäjille

Vierailija
184/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha ei tuo onnea kirjoitti:

Itse en tosiaankaan ole suurituloinen (köyhä opiskelija), ja ihmettelen joidenkin ihmisten kommentteja täällä. Vaikka ihmisellä olisi paljon rahaa, miksi ihmeessä hänen pitäisi tuhlata sitä materiaan ja "hemmotteluihin"? Jos näin ei tee, on pihi? Itse en usko, että materia tekee onnelliseksi ja kannatan ekologisia arvoja. Jos haluama/tarvittu tuote löytyy käytettynä, miksi se pitäisi mielummin ostaa uutena vain siksi että on rahaa? Tai vaikkei sitä edes tarvitsisi, mutta ostetaan nyt kun on rahaa? Itse en arvosta tällaista materiaan perustuvaa elämäntyyliä. Ja mitä tulee "hemmotteluun" eli kampaajalla käyntiin, kosmetologiin jne. kaikki eivät pidä niitä hemmotteluna. Itse käyn vain hiusten leikkuussa silloin tällöin, mutta kaikki ripsien pidennykset, kulmien värjäys sun muut ovat itselleni täysin turhaa rahan haaskuuta enkä pitäisi niihin menemistä hemmotteluna. Toisille laatuaika ja hemmottelu voi olla täysin ilmaista, vaikka pitkä kiireetön lenkki metsässä tai vaikka ilmaiskonserteissa käynti. Yleensähän ne parhaat asiat ainakin itselleni ovat täysin ilmaisia ja ns. arjen luksusta. Esimerkiksi poikaystäväni antama niskahieronta kynttilän valossa. Monet sanoivat käyttävänsä rahojaan matkusteluun, niin minäkin tekisin ehdottomasti jos rahaa olisi.

Kyllä annan mutta annan suoraan sille köyhälle en millekään kusetusorganisaatiolle

Vierailija
185/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha ei tuo onnea kirjoitti:

Kyllä annan mutta annan suoraan sille köyhälle en millekään kusetusorganisaatiolle

Vierailija
186/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan rahaa myös hyväntekeväisyyteen, tietenkin.

Vierailija
187/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain 100 neliön keskustakoti eli ei koskaan tehty sitä isoa hulppeaa omakotitaloa.

Emme asu pääkaupunkiseudulla mutta kuitenkin keskisuuressa kaupungissa ja se on meille ok.

Ei ole kuin yksi auto...sekin on keskusta-asumisen etu.

Olemme ihan taviksia eikä ole tarvetta näyttää varakkaalta.

Ainut mihin tuhlaamme on matkustelu...suorat lennot ja 5 tähden hotellit.

Vierailija
188/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varakas, vaan täysin keskituloinen (55000€/vuosi), mutta olen viime aikoina katsellut taas Yleltä uusintana tullutta Kukkaron herraksi -ohjelmaa. Pitää tunnustaa, että kyllä minua ainakin ärsytti suunnattomasti toimeentulotukea saavien ihmisten hevosen pito, kanavapaketit, lehtitilaukset ym. Ei minulla ole varaa noista yhteenkään, miten ihmeessä joku sellainen, joka elää muiden rahoilla, voi/saa käyttää rahaa tuollaisiin asioihin?

Jos ei 55000 euron tuloilla ole varaa kanavapakettiin tai lehtitilaukseen niin ihmettelen kyllä kovasti. Esimerkiksi kanavapaketin saa alle 10 €/kk. Eikö sinulta jää tuollaista summaa ylimääräistä rahaa kuukaudessa?

Ei ole kyse siitä, etteikö minulla olisi sitä 10 €/kk rahaa. Kyse on siitä, etten koe, että minun tuloilla olisi varaa mihinkään tuollaiseen turhaan ja ei-välttämättömään. Ei aikuisen, perheellisen ihmisen elämä voi olla pelkkää kuukaudesta seuraavaan elämistä, myös niihin huonoihin päiviin on osattava varautua, koska niihin pystyy kyllä varautumaan tekemällä valintoja. Minulla ei ole varaa lehtitilauksiin eikä kanavapaketteihin, mutta minulla on varaa maksaa autoni yllättävät korjauskulut, ostaa tarvittaessa uusi pesukone ja maksaa lapseni leirikoulu...

Aika moni asia on turhaa ja ei-välttämätöntä. Ei tarvitse juoda teetä/kahvia/mehua, vesi saa riittää.

55000 euron vuosituloilla ei ole varaa 10 €/kk humpuukiin? Ilman tuota kymppiä kuussa ei voi varautua tulevaisuuteen? Aika huonosti on asiat (55 000 tuloilla) jos 10 euroa ajaa kädestä suuhun elämiseen.

Sä ajattelet tän väärin päin ja siksi et ole varakas. Itse ajattelen aina niin, että se ettei ole varaa ja se ettei ole rahaa ovat eri asioita.

Minulla ei ole koskaan tilannetta, ettei minulla olisi rahaa tehdä mitä tahansa sellaista, joka maksaa alle 10 000 euroa. Sen sijaan se, onko varaa tehdä jotain vai ei liittyy siihen, MITEN ihminen haluaa rahansa käyttää. JOS haluan käyttää rahani siihen määrään matkoja kuin teen ja sellaiseen määrään sijoituksia, että voin matkustella vielä eläkkeelläkin, niin silloin minulla ei ole varaa kaikkeen mahdolliseen 10€ humpuukiin ainakaan milloin tahansa. Minä siis VALITSEN, mihin rahani käytän ja siksi minulla on varaa niihin asioihin, mitä teen.

Varakkaan ja köyhän ero on usein siinä, kuinka pitkäjänteisesti ajatellaan. Ei toki kaikkien kohdalla, mutta monen köyhyys selittyy sillä, että ajatellaan että jos on rahaa taskussa tai tilillä, niin on varaa käyttää se raha humpuukiin.

Niin, ja en ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, jolle vastasit.

Minä en ole tietääkseni kirjoittanut omasta varallisuudestani täällä mitään. Olen kirjoittanut siitä että täällä on annettu ymmärtää että esimerkiksi television kanavapaketti on täysi mahdottomuus 55 000 € vuodessa tienaavalle. Ja että köyhä/pienituloinen ei saisi tällaisesta maksaa. Kysynkin että mitä pienituloisella saa olla? Saako juoda kahvia? Saako ostaa leivän päälle margariinia? Saako olla tietokone ja nettiyhteys? Voihan nettiasiat hoitaa kirjastossakin. Saako pienituloisen elämässä ylipäätänsä olla yhtään mitään turhaa rahanmenoa? Turhalla rahanmenolla tarkoitan asioita, jotka tällä pienituloisella ihmisellä on varaa maksaa mutta joita ilmankin pärjäisi.

Ymmärrän että jos asian kokee turhaksi niin on turha sellaisesta maksaa. Mutta tässä ei ollut nyt kyse siitä lainkaan. Alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti hyvin selvästi että hänellä ei ole varaa ja ihmetteli miten pienituloisella voi olla varaa.

Vierailija
189/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varakas, vaan täysin keskituloinen (55000€/vuosi), mutta olen viime aikoina katsellut taas Yleltä uusintana tullutta Kukkaron herraksi -ohjelmaa. Pitää tunnustaa, että kyllä minua ainakin ärsytti suunnattomasti toimeentulotukea saavien ihmisten hevosen pito, kanavapaketit, lehtitilaukset ym. Ei minulla ole varaa noista yhteenkään, miten ihmeessä joku sellainen, joka elää muiden rahoilla, voi/saa käyttää rahaa tuollaisiin asioihin?

Jos ei 55000 euron tuloilla ole varaa kanavapakettiin tai lehtitilaukseen niin ihmettelen kyllä kovasti. Esimerkiksi kanavapaketin saa alle 10 €/kk. Eikö sinulta jää tuollaista summaa ylimääräistä rahaa kuukaudessa?

Kummallinen ajatus, että rahaa "jää" johonkin. Eivätkö kaikki käytä rahan johonkin - siis kaiken rahan? Vähintäänkin se jossain vaiheessa sijoitetaan tuottavasti tai jätetään perinnöksi, ei se varmaan mihinkään jää. Kysymys on siitä, mihin kukakin tuon rahan haluaa käyttää. Joku ostaa kuukausittain kanavapaketin, joku vuosittain viikonloppureissun jonnekin, kolmas 5 vuoden välein matkan ja neljäs sijoittaa kaiken ja on 20 vuoden päästä 5000 € rikkaampi (Miksikö 5000? Siksi, että hän on sijoittanut ne fiksusti ja tuottavasti).

Tarkoitin rahaa joka jää jäljelle sen jälkeen kun on maksettu kuukausittaiset asumis- ja ruokakulut yms. Ei uskoisi että tuon ymmärtäminen on mahdotonta.

Vierailija
190/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

190 jatkaa vielä...niin tehdään myös kaikki remontit itse kun on aikaa ( ei tarvitse käydä töissä) ja mies on kädellinen inssi joka osaa suunnittelun lisäksi myös tehdä. Tosin koti ei oikeasti vaadi mitään remonttia mutta vaihtelu virkistää!

Vierailija
191/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en varakas, vaan keskituloinen, mutta silti asioita, joita teen, vaikka olisi varaa tehdä toisin: Pyörällä työmatkat, en todellakaan mene kahden kilometrin matkaa autolla, jos ei ole todella hyvä syy. Ostan vaatteita ja kenkiä todella harvoin. Teen ruokaa raaka-aineista itse. En mene kauppaan, jos kaapissa on vielä jotain, millä pärjää päivän tai pari. Sekä ostan niitä tarjouslapputuotteita myös minä. En sisusta, eli asunnossa ei ole mitään tyynyjä tai koriste-esineitä. 

Vierailija
192/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse siitä, etteikö minulla olisi sitä 10 €/kk rahaa. Kyse on siitä, etten koe, että minun tuloilla olisi varaa mihinkään tuollaiseen turhaan ja ei-välttämättömään. Ei aikuisen, perheellisen ihmisen elämä voi olla pelkkää kuukaudesta seuraavaan elämistä, myös niihin huonoihin päiviin on osattava varautua, koska niihin pystyy kyllä varautumaan tekemällä valintoja. Minulla ei ole varaa lehtitilauksiin eikä kanavapaketteihin, mutta minulla on varaa maksaa autoni yllättävät korjauskulut, ostaa tarvittaessa uusi pesukone ja maksaa lapseni leirikoulu...

Aika moni asia on turhaa ja ei-välttämätöntä. Ei tarvitse juoda teetä/kahvia/mehua, vesi saa riittää.

55000 euron vuosituloilla ei ole varaa 10 €/kk humpuukiin? Ilman tuota kymppiä kuussa ei voi varautua tulevaisuuteen? Aika huonosti on asiat (55 000 tuloilla) jos 10 euroa ajaa kädestä suuhun elämiseen.

Useimmilla tavallasi ajattelevilla niitä 10€ kuussa menoja tuppaa kertymään niin, että lopputulos on, että se 10€ menee joka päivä johonkin turhuuteen: kanavapakettiin, lehteen, kahvikuppiin, suklaapatukkaan, veikkauskuponkiin, kukkapuskaan, huulipunaan, "parempaan" shampoopulloon, milloin mihinkin heräteostokseen siitä kassan vierestä jne. Lopputulos on se, että kymppi päivässä tekee 3650 € vuodessa, jolla lomailee jo koko perhe pari viikkoa Euroopassa tai viikon jossain kauempana. Ja jos useampi perheenjäsen tekee samaa, niin lopputulos on, että turhuuteen kulutetaan monen ulkomaanmatkan verran vuodessa.

Puhumattakaan niistä, jotka tupakoivat tai käyttävät alkoholia joka viikko - laskekaapa huviksenne paljonko siitä tulee vuodessa!

P.s. Minä juon teetä, kahvia ja mehua yleensä vain kotona / kylässä / työpaikalla paketti kuukaudessa -diilillä, en koskaan osta niitä kahvilasta tai ravintolasta, vaan juon siellä sitä vettä.

Minä en ole omasta rahankulutuksestani kirjoittanut täällä yhtään mitään. Olen kirjoittanut vain ja ainoastaan siitä että että täällä osa kirjoittajista kokee että esimerkiksi 10 €/kk on niin iso summa että edes 55 000 € vuodessa ansaitsevalla ei ole johonkin10 €/kk turhaan asiaan varaa. Ja tämän takia ei pienituloisempikaan saisi YHTÄÄN MITÄÄN TURHAA ostaa koskaan. Näin alkuperäisessä viestissä annettiin ymmärtää.

Vierailija
193/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia, onko elämässä viihdykettä, kuin että onko elämässä maksullista viihdykettä. Sitä paitsi ei se kanavapakettien katselu ketään aktivoi, saati saa sieltä kotiseinien sisältä ulos... Ihan oikeasti: kuinka monen mielestä on oikein, että toimeentulotuella elävä pitää hevosta, jonka kustannukset ovat lähes 300€/kk??

Ilmeisesti sinä katsot vain ns. hömppää jos TV:katselu ei aktivoi. Televisiosta tulee myös paljon sivistävää ohjelmaa. Lisäksi TV:n kautta voi opiskella ja harjoittaa kielitaitoaan. Minulla on aikoinaan ollut Venäjän TV-kanavat lisämaksusta kielitaidon harjoittamista varten. Monen mielestä varmaan täysin turha juttu ja hirveä rahanmeno kun siihen meni muutama euro kuukaudessa.

Yksin asuva TT-asiakas ei varmasti hevosta pidä, ellei ole jotain salaista tulonlähdettä. Isolla perheellä TT-tuki on sen verran iso että tuon verran voi olla varaa hevosesta maksaa. Tuenhan saa käyttää siihen mihin haluaa. Jos hevonen tuo iloa niin se on heidän oma asiansa vaikka varmasti rahallisesti ajateltuna siinä ei järkeä olekaan.

Vierailija
194/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tt asiakkaita pidä sekoittaa normiväestöön joten lopettakaa niistä puhuminen.

Vierailija
195/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4868458698590 kirjoitti:

Tuli kauhea syyllinen olo, kun elän toimeentulotuella ja tilaan sekä Helsingin Sanomia, Tieteen Kuvalehteä että The Economistia.

Toimeentulotuella siis pelkästään? Etkö saa työttömyyskorvaustakaan?

Sun täytyy todella, todella paljon haluta lukea noita lehtiä. Ja sä varmaan nipistät jostain muusta. Mistä voi nipistää?

Miksi et lue niitä kirjastossa tai lainaa vanhoja vuosikertoja kotiin?

En oikeastaan nipistä mistään. En esimerkiksi välitä ulkoisesta olemuksestani ja käytän vaatteisiin varmaan satasen vuodessa, annan hiusten olla miten vaan, ostan no-name-brändin älypuhelimen iPhonen tai Samsungin sijaan etc. Rahaa säästyy myös ostamalla kaikki alennuksesta minkä vaan pystyy, en ole varmaan vuosiin esimerkiksi ostanut normaalihintaista paitaa, housuja, jauhelihaa tai kahvia. Kahvilassa tai ravintolassa kävin viimeksi 2012.

Vierailija
196/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-meille ei tule lehtiä

-emme käy missään hoidoissa (kampaaja, manikyyri tms.)

-Kaupasta ostetaan pakkaseen todella edullisia tarjoustuotteita (en koskaan maksa yli 10e/kg lihasta)

-ei ikinä yhtään uutta vaatetta kaupasta paitsi alushousut, lapsille nekin kirppikseltä

-kaikki käytettynä tori.fi

-ruokaa pakkaseen kaupasta lounasseteleillä

-asunto vanha pieni omakotitalo jossa lämmitetään lähinnä puilla eli lämmityskustannukset 800e/v

-marjat, sienet ja riista talteen

-ajamme vanhalla autolla

-tärkeintä on että emme pohdi "miten pitäisi elää ja omistaa" ja "mitä muut meistä ajattelevat"

-toisaakta tuhlaamme koko perheen ulkomaanmatkoihin 2-3x/v

-lapsilla todella kalliit harrastukset

Fiksuja ratkaisuja. Lasten alushousut kirppikseltä. Yäk...

Vierailija
197/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli kyllä varmasti provo että alushousut ostetaan käytettynä, eihän kirpputoreilla edes myydä käytettyjä alushousuja.

Vierailija
198/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallinen ajatus, että rahaa "jää" johonkin. Eivätkö kaikki käytä rahan johonkin - siis kaiken rahan? Vähintäänkin se jossain vaiheessa sijoitetaan tuottavasti tai jätetään perinnöksi, ei se varmaan mihinkään jää. Kysymys on siitä, mihin kukakin tuon rahan haluaa käyttää. Joku ostaa kuukausittain kanavapaketin, joku vuosittain viikonloppureissun jonnekin, kolmas 5 vuoden välein matkan ja neljäs sijoittaa kaiken ja on 20 vuoden päästä 5000 € rikkaampi (Miksikö 5000? Siksi, että hän on sijoittanut ne fiksusti ja tuottavasti).

Tarkoitin rahaa joka jää jäljelle sen jälkeen kun on maksettu kuukausittaiset asumis- ja ruokakulut yms. Ei uskoisi että tuon ymmärtäminen on mahdotonta.

En edelleenkään ymmärrä, ajattelemme rahankäytöstä eri tavalla. Ei minulle mitään rahaa "jää", minä käytän rahaa ja käytän sitä vähemmän kuin mitkä ovat tuloni. Näin olen tehnyt siitä lähtien, kun 12-vuotiaana tienasin ensimmäiset markkani naapurin lasten hoitamisesta ja 17- vuotiaana olin ensimmäistä kertaa ihan virallisissa kesätöissä.

Mitään pakollisia menoja ei ole, on vain valintoja sen suhteen, mihin rahansa käyttää. Toki jos on valinnut asunnokseen tietyn hintaisen vuokra-asunnon, jossa on 12kk irtisanomisaika, niin silloin se vuokra on pakko maksaa, mutta se, että muuttaa kyseiseen kämppään on rahankäyttöä koskeva valinta. Samanlaisen valinnan tekee ruokakaupassa: ostaako makaronia, riisiä ja kaurahiutaleita vai sisäfileetä ja mätiä - vai etsiikö netistä kekkereitä, joissa tarjotaan ruokaa ihan ilmaiseksi.

Näitä rahankäyttöä koskevia valintoja tulee eteen päivittäin. Rahankäyttönsä hallitseva ihminen huolehtii siitä, että menot ovat pienemmät kuin tulot sekä sijoittaa ylimäärän järkevästi. Järkevästi sijoittaminen voi eri ihmisillä tarkoittaa eri asioita: vararahaston kerryttämisen jälkeen joku voi ajatella sijoittavansa hemmotteluun tai kanavapakettiin, toinen lyhentää asuntolainaa, kolmas säästää ulkomaanmakkaan tai moottoripyörään ja neljäs sijoittaa vanhuuden varalle. Nämäkin ovat valintoja. Et voi väittää, että sillä, joka säästää tai sijoittaa sen kanavapaketin sijaan ei olisi varaa tai että häneltä ei "jäisi" rahaa. Hän vain valitsee toisin.

Vierailija
199/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämies kirjoitti:

Itse ainakin nautin mielummin elämästä kuin pätemisestä, että ei ole esim televisiota kotona vaikka tienataan hyvin. Vaan eihän cityvihreille sieltä tietenkään KOSKAAN tule yhtää mitään katsottavaa, niin ei voi sijoittaa sitä 500-1000e siihen vaikka tienataan helvetisti. 

Kyse ei ole pätemisestä, vaan siitä, ettei olla katsottu tarpeelliseksi. Seuraan itse muutamia sarjoja, mutta katson ne omalta läppäriltä. Kaikkia kanavia ei pysty katsomaan, mutta tyydyn siihen mitä netistä voi katsoa. Mies ja tyttö katselevat myös jotain omilta tietokoneiltaan, mutta hyvin harvoin varsinaisia televisiolähetyksiä. Eikä meidän kodissa olisi oikein luontevaa paikkaakaan televisiolle, niin senkin vuoksi se on jäänyt hankkimatta. 

Televisio nyt vaan oli esimerkki, että ei osteta mitään sellaista turhaa mitä ei kaivata. Ei meillä ole stereoitakaan. Mutta aika hieno kahvinkeitin meillä on, koska tykätään hyvästä kahvista.

Vierailija
200/656 |
30.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli kyllä varmasti provo että alushousut ostetaan käytettynä, eihän kirpputoreilla edes myydä käytettyjä alushousuja.

Kyllä mäkin ostan alusvaatteita kirpparilta sekä itselle, että lapsille. Yleensähän myyntiin laitetaan vain ne erittäin hyväkuntoiset, uudenveroiset ja tahrattomat. Miksei niitä voisi ostaa? Nehän pestään / pakastetaan kuitenkin eikä niistä mitään sen kummempia tauteja voi saada kuin muistakaan vaatteista. Ainut hankaluus on jotkut rintsikoiden koot, joita on tosi työlästä sieltä korista katsoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi