Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään rautatieasemalla

Vierailija
29.04.2016 |

Keski-ikäinen mies kolhiintuneen matkalaukun kanssa, vähän nuhjuiseen takkiin pukeutuneena ja hyvin huonolla englannilla kysyi minulta neuvoa miten päästä lentoasemalle. Ei oikein ymmärtänyt vastauksiani, huomasin. Sitten päätin toimia näin: ostin hänelle lipun (4 euroa vain), vein hänet oikealle laiturille ja selitin, mikä sähköjuna on oikea eli ei se, joka seuraavksi tulee vaan sitä seuraava ja annoin vielä käteen lapun, johon olin kirjoittanut, mitä sähköjunassa pitää lukea eli "airport" ja junan numero. Sitten toivotin hyvää ja turvallista matkaa. Mies jäi siihen seisomaan lappuineen ja minulle tuli hyvä mieli ainakin 40 euron edestä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau. Moni ei olisi viitsinyt, hienosti tehty.

Vierailija
2/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö lentokentälle ole 5euroa se lippu?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei tapahtunut Suomessa.

ap

Vierailija
4/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tänään Mynthon-askin yhdelle deekulle. 

Sanoi, että on menossa diakonille ja pahasti on nyt tullut otettua kaljaa ja hengitys pitäisi raikastaa. 

Koko jätkä haisi kyllä kuselle, lialle ja vanhalle viinalle niin pahasti, että tuskin Mynthonit auttoivat :) Hain kuitenkin. 

Enkä aio soittaa tästä Iltapuluun tai laittaa päivitystä Faceen. 

Vierailija
5/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöhkö

Vierailija
6/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoin turistin väärään suuntaan, huomasin jälkikäteen. Yritin kuitenkin auttaa, jäi hyvä mieli.

Vierailija
7/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään soittanut lehteen enkä laittanut päivitystä faceen ja nytkin ihan vaan anonyymina laitoin tämän avauksen tähän. Mutta hei ihmiset, laittakaa hyvä kiertämään, jos olette tilanteessa, että voitte. Aina en ole itsekään ollut, mutta nyt olen.

ap

Vierailija
8/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneuduit kunnolla reissaajan asiaan.

Hienosti toimittu ;)

Vierailija
9/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa spuge pyysi kerran rahaa kahviin. En antanut, mutta sanoin, että voin kyllä ostaa sulle ne kahvit. Oli kyllä kiitollinen, nätisti kysyi saako ottaa pullan kanssa, lupasin ottaa. Ärrältä ostin, eikä myyjäkään tuntunut pistävän pahakseen. Kyllä tuollaisista saa joskus itselleen hyvän mielen. Mutta en olisi ostanut, jos ei olisi niin nätisti pyytänyt ja kiitti kyllä kauniisti myös. 

Vierailija
10/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eix nää päivitykset kuulu laittaa faceen? Muuten ei saa taivaspisteitä?

Vierailija
11/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei tapahtunut Suomessa.

ap

Kiva, tänne varmaan tulossa.

Vierailija
12/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen mies kolhiintuneen matkalaukun kanssa, vähän nuhjuiseen takkiin pukeutuneena ja hyvin huonolla englannilla kysyi minulta neuvoa miten päästä lentoasemalle. Ei oikein ymmärtänyt vastauksiani, huomasin. Sitten päätin toimia näin: ostin hänelle lipun (4 euroa vain), vein hänet oikealle laiturille ja selitin, mikä sähköjuna on oikea eli ei se, joka seuraavksi tulee vaan sitä seuraava ja annoin vielä käteen lapun, johon olin kirjoittanut, mitä sähköjunassa pitää lukea eli "airport" ja junan numero. Sitten toivotin hyvää ja turvallista matkaa. Mies jäi siihen seisomaan lappuineen ja minulle tuli hyvä mieli ainakin 40 euron edestä.

Miksi jotkut ihmiset näkevät tarpeelliseksi tulla kehumaan itseään yleisille palstoille ja facebookkiin? Olen jo täysin kyllästynyt näihin "Huomaavatko nyt kaikki, kuinka hyvä ihminen minä olen!" tyyppeihin. Minäkin olen usein auttanut muita mutta en ole koskaan nähnyt tarpeelliseksi kerjätä kehuja sillä.

Vierailija
13/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei näitä jeesauskeikkoja anonyymisti kerrottuina olisi tosi kiva lukea lisääkin! Antaa uskoa tulevaisuuteen, kun ihmiset ovat mukavia toisilleen.

Itse olen talutellut sammuneita koteihinsa pari kertaa, tilaillut ambulansseja, vienyt turisteja "kädestä pitäen" etsittyyn kohteeseen jne. Eli aika tuollaista tavallista.

Vierailija
14/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei näitä jeesauskeikkoja anonyymisti kerrottuina olisi tosi kiva lukea lisääkin! Antaa uskoa tulevaisuuteen, kun ihmiset ovat mukavia toisilleen.

Itse olen talutellut sammuneita koteihinsa pari kertaa, tilaillut ambulansseja, vienyt turisteja "kädestä pitäen" etsittyyn kohteeseen jne. Eli aika tuollaista tavallista.

Näin anonyymisti tosiaan on. Iltalehdistä ja Facebookista sen sijaan ei, koska tulee vaan olo ettei niissä teoissa ole mitään pyyteetöntä vaan ovat silkkaa sädekehän kiillotusta ja oman paremmuuden korostamista.

Vierailija
15/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kaikki ovat aina rahaa vailla, en anna. Kerron tarinani siitä, kuinka olen itsekin rahani tienannut.

-Kokomustaan pukeutuva herra

Vierailija
16/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yhtenä jouluna omin yksin kahvilla, ja viereisessä pöydässä oli nainen joka kirjoitti joulukortteja. Hän tuntui paneutuvan siihen ihan ajatuksella, kirjoitti kortteihin enemmän kuin sen hyvät joulut ja silleen.

Ostin hänelle sitten hetken mielijohteesta joulukukan. Vähän niin kuin kiitokseksi, jos ne kortin saajat ei osaa korttia ja sen tekstiä arvostaa... Mistä sitä tietää. Nainen ilahtui tosi paljon, ja mulle tuli hyvä mieli.

Vierailija
17/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan mukaan: Kun teette hyvää, älköön oikea kätenne tiedä mitä vasen tekee, niin teidän taivaallinen isänne maksaa teille palkan. En oo uskovainen, mutta tuli mieleen. Mua hävettää, kun oon pari kertaa joskus pannut faceen jonkun "oon hyvä, ihailkaa mun tekoja" kehumisviestin. Onneksi tulin järkiini. Mä en ymmärrä miten ihmiset kehtaa itsestään laittaanoita juttuja.

Vierailija
18/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annan aina ravintolassa, junassa ym ihmisille oman lehteni, jonka oon ostanut luettavaksi (hesari, iltasanomat...) kun oon itse syönyt ja lähdössä. Ihmiset ilahtuu usein, varsinkin yksinään istuskelevat. Joskus oon antanut kirjankin.

Vierailija
19/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on tosi kivaa kuulla ihmisten mukavia tekoja toisille. Kivempi tosin silloin, kun ne kerrotaan anonyymisti.

Vierailija
20/42 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pelastin viime viikolla pienen vauvan hyisestä vedestä uimalla ja annoin sille vielä tekohengitystä koska hän oli eloton. En epäröinyt hetkeäkään hypätä veteen, vaikka olenkin vyötäröstä alaspäin halvaantunut ja liikun pyörätuolilla.