tori.fi vain nouto
Miksi vain nouto?.tosi ärsyttävää jos etsii jotain tavaraa ja pitäisi lähteä ajamaan eri puolelle suomea saadakseen sen.ymmärrän jos ei pysty lähtemään kodistaan jms,mutta en normaalipainoiselt. ihmiseltä
Kommentit (65)
Myyjä haluaa nähdä minkälainen ihminen kirjoittaa noin huonoa suomen kieltä. :)
Eikö se merkintä ole tyypillisesti isommissa esineissä joita ei tavallisella postilla voi kuljettaa? Pikkutavaroissa en ymmärrä tuollaista
Koska se on kiireiselle helpointa, samalla ostaja myös näkee tuotteen.
Minulla ei ole aikaa (eikä mielenkiintoa) käyttää aikaani tavaroiden pakkaamiseen ja postissa juoksemiseen (juu, huutonetin aikoina sitä tuli tehtyä).
Minulle on helpointa, että ostaja tulee sovittuna aikana hakemaan tavaran ja homma on siinä.
Ja ei, en ole ylipainoinen enkä edes laiska :)
Jos joku maksaa ekstraa postituksesta niin mikä ettei, mutta jos ilman pakkaamisen ja postituksen vaivaa saan myytyä samalla rahalla niin tietenkin valitsen sen.
Yleensä postikulut tulevat kalliimmiksi kuin itse tavara.
Esine maksaa 30 e, painaa 2.5 kg eli postimaksuja tulee 9.60 e. Pakkausmateriaalia meillä ei ole (kiitos KonMarin, meillä ei säilytellä mitään turhaa), joten joudun kauppareissulla kerjäämään laatikon. Postia meillä ei enää ole, pitää mennä marketin aulan postipisteeseen, siellä ei ole edes pakkausteippiä, siis ostan sitä (1.95). Ylimääräistä ajankulua paketoinnista syntyy kaikkiaan noin 30 minuutin verran.
Ja ostaja olettaa, että ilman muuta postitus kuuluu tavaran hintaan! Tosin hän voi maksaa vasta lapsilisäpäivänä ensi kuussa, mutta tavara pitäisi lähettää heti, koska sitä tarvitaan.
Maksan etukäteen tilille sekä tavaran + postimaksun en ymmärrä miksi pitäisi aja autolla 400 - 500 km eikä edes ole autoa tai ajo korttia sen takia että on myyjän mielestä liika vaiva postitta itse kyllä iloisesti vien postin jos saan jotain myytyä torissa :(
Suomalaiset tori myyjät on ihan peestä nouto ainoa vaihtoehto ja sähköposti ainoa vaihtoehto mihin ei sitten vastataan kun on nimetön mutta eikö saa olla nimetön kyllä henkilöllisyys paljastu jos tule dili.
Vierailija kirjoitti:
Maksan etukäteen tilille sekä tavaran + postimaksun en ymmärrä miksi pitäisi aja autolla 400 - 500 km eikä edes ole autoa tai ajo korttia sen takia että on myyjän mielestä liika vaiva postitta itse kyllä iloisesti vien postin jos saan jotain myytyä torissa :(
Ehkä sillä myyjälläkään ei ole autoa ja lähin posti on kaukana, joten se ei parin kympin tavaran takia jaksa vartavasten lähteä postiin.
Jättäkä ostamatta jos on pelkästän nouto niin myyjät jotain oppi sittä kun ei mene kaupaksi tai sitten myyjillä on lian paljon raha eivät ole tarpeeksi pers aukisia jos on tillillä 20 centtiä ja viikon päästä vasta palkka niin kyllä kai postitus dili kin onnistu toi on just hyvä esimerkki sittä että myyjillä on lian paljon raha ei kinnosta tuleeko dili vai ei pää asia että ei tarvitse postitta ja kyllä toi onnistukin jos aasu isolla paikkakunnalla mutta ei jos aasu korvessa :(
Tori.fissä voit hakea tavaraa haulla vain omalta seudulta ja noutaa, huuto.netissä et ja siksi siellä postitus.
Ei pikku paikka kunnalla ole tavara eikä kaikki ole ilman autoa siliti torissa melkein kaikki ilmoitukset pelkkä nouto valikoima on isompi jos katso koko Suomi se on just se että ne ei raski nillä on likka raha nolla nille yhtän haitta vaikka ei tuu diliä kunhan ei tarvitse käydä postisssa :(
Vierailija kirjoitti:
Tori.fissä voit hakea tavaraa haulla vain omalta seudulta ja noutaa, huuto.netissä et ja siksi siellä postitus.
Tottakai huuto.netissä voi noutaa tavaran ja sielläkin voi hakea vain tietyltä alueelta, jos haluaa. Enkä ymmärrä miksei torissa voisi hakea tavaraa haulla muualta kuin omalta seudulta. Mitähän nyt oikein kommentillasi tarkoitit?
Myin juuri jättipeilin, lipaston ja 160 cm sängyn ja tekstissäni luki ”vain nouto.” Millähän mä olisin voinut nuo tavarat kuljettaa kun en omista edes ajokorttia? Postittaako pitäis 160 cm sänky? Kävellenkö sen osissa kannan postiin? Niin eräs ma mu mulle ehdotti ja sanoi makSavansa 20 e jos postitan sängyn hänelle. Valoja päälle nyt!
Kannattaa laittaa ilmoitukseen, että ensisijaisesti nouto, mahdolliset toimituskulut postin hinnaston mukaan + 50 e.
No mun mies myy paljon ja tosi hyvin menee kaupaksi, vaikka on vain nouto. Lisäisi työmäärää tosi paljon, jos alkaisi postittaa. Helpompi näin.
Puhuvat pienestä tavarasta 20€ mutta se 20€ ei kinnosta kun ei varta vasten sittä raski postissa käydä se on just se että myyjillä on likka raha kun ei 20€ kinnosta että raaskisi sen 20€ edestä nähdä pientä vaiva mitä ne kuvittele sittäkö että raha kasva puussa :(
Taasko tästä pitää vinkua? Nouto on vaan todella paljon helpompaa kuin postitus, varsinkin kun on autoton, eikä arjessa ole mitään asiaa postille päin. Olen näillä "yhyy, miksi et muka voi postittaa" -vinkujille sanonut, että voin kyllä postittaa, jos hän korvaa siitä aiheutuvat todelliset kulut, eli taksin kotoa postille ja takaisin, pakkausmateriaalin ja postikulut. Ajasta en ole erikseen pyytänyt maksua. Silti tämäkin mielestäni ihan reilu ehdotus saa aikaiseksi kamalat itkupotkuraivarit. Ilmaiseksi vaan pitäisi saada, ja muiden nähdä vaivaa, huh huh.
Elektroniikkaa kuuten pienet stereot voi hyvin lähettä postissa pahvilaatikossa maksan tietenkin stereot + posti tilille etukäteen :)
Miten paino liittyy siihen voiko lähteä kodistaan tai haluaako lähteä postiin lähettelemään paketteja?