Ihmetyttää kuinka monet ihmiset menee helppoon näiden "juhlapyhien" kanssa
Nyt on tulossa vappu, joka on kuulemma työläisten. Kummasti vaan olennaisin osa tätä työläisten juhlaa on se, että kaapit ostetaan täyteen nakkeja, grillipihvejä, perunasalaattia, sipsejä ym. muuta paskaa, jota ei muuten ostettaisi. Ei ole kyllä työväki se osapuoli, joka odottaa päivää kieli pisimmällä.
Samanlaisia ovat myös ystävänpäivä, naistenpäivä, isänpäivä, jne. Näissäkin juhlapyhissa on tietenkin olennaisinta se, että ostetaan lahjat, onnittelukortit ja kakut (paino sanalle ostetaan). Ja taas tyhmät ihmiset toimivat juuri markkinavoimat käskevät ja ostavat kaiken mitä mainostajat käskevät ostamaan.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä turhat juhlapyhät vois poistaa. On varmaan se perimmäinen tarkoitus unohtunut ja tästä on tullut vaan kalenterijuoppojen päivä jolloin on lupa ryypätä. Kauppojen hyllyt täynnä "perinneruokaa" eli napsahtava nakki, jota on suorastaan pakko syödä, koska onhan vappu. Joulun ja itsenäisyyspäivän jättäisin, muut juhlapyhät vois kalenterista poistaa.
Voi voi, eikö sua oo kukaan kutsunut vappubileisiinsä.
On, mut valitsin mielummin rakkaan mieheni, teini-ikäiset tyttäreni ja hyvän ruoka ravintolan. Tytöt saa mennä huvipuistoon ja ostaa serpenttiiniä ym krääsää, ei ole minulta pois.
No teit kyllä kutsujille palveluksen. Ja ei ihme että tytötkin menee mieluummin huvipuistoon. Miehellesi osanotot.
Mitenkä juhlia saisi sitten sinun mielestäsi viettää? Miten juhlapäivä voisi erottua arjesta?
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä vapun olennaisin juttu on se, että ostetaan kaapit täyteen ruokaa? Syöminen on monille iso osa juhla pyhiä, mutta pelkkä ruuan ostaminen nyt ei taida olla kovin olennainen osa mitään juhlaa. Paitsi ehkä jokun black fridayn, mutta sehän nyt ei ole mikään juhlapyhä.
Kyllä meillä ainakin vapun ykkösohjelmanumero on se kaupassa käynti. On mukava ostaa peräkontti täyteen ruokaa! Kaikki ei kyll kaappeihin mahdu, joten suuri osa heitetään roskiin heti kotiin päästyämme. Mutta tärkeintähän on se ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Muistan vieläkin kun naapurin yrittäjäpariskunta oli ainut talo naapurustossa, joka ei liputtanut vappuna. Näin siksi, koska vappu on "työläisten juhla"! Oh lord 😃
Näin työläisenä arvostan kyllä yrittäjäpariskunnan luokkatietoisuutta. Vappu on tosiaan työväen juhla, eivätkä yrittäjien ja työntekijöiden intressit ole yhtenevät.
Tuntuu, että juhlapyhien juhlaruokana mainitaan aina ns. herkut. Mitä ihmeen ruokaa ne on?
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte urputtaa kaikesta? Ei muakaan juhlapäivät pahemmin kiinnosta mutta en mä silti mieltäni pahoita jos joku tykkää niistä ja haluaa vähän panostaa siihen arjesta irtautumiseen.
Se on yksi ja sama tyyppi joka urputtaa palstalla kai-kes-ta. Tästä aloituksesta nyt unohtui kokoomus.
Ei muuten ostettaisi? Mä ainakin ostan ja syön moskaa joka viikko nam :P
Kieltämättä vähän oudoksuttaa, kun ihmiset ostaa ns. juhlapyhien aattona ostoskärryt kukkuroilleen ruokaa, vaikka kaupat ovat auki lähes 24/7 ja myös juhlapyhinä. Vaikea uskoa, että valtava ruokamäärä kulutetaan parin päivän aikana.
Meillä leivotaan kyllä vapuksi munkkeja, mutta ei sitä varten tarvitse ostaa erikseen kuin öljyä.
Vappuna ei tarvitse ostaa mitään! Vappuna mennään marssimaan ja huudellaan kapitalisminvastaisia kommentteja. Ap taitaa juhlia vappua tavalla, jota kutsutaan kulutusjuhlaksi, mutta suurin osa ei niin tee.
Vähän sama kuin minä valittaisin, että kaikki ostaa uuden auton joka toinen vuosi, on se vaan kamalaa.
En tiedä aloittajasta, mutta ainakin minun pitää syödä myös juhlapyhinä. Joten kyllä, ostan ruokaa myös juhlapyhiksi. Ja yleensä valmistetaan jotain vähän parempaa ruokaa pyhinä, kun on enemmän aikaa kuin arkisin.
Nyt vappupäivänä ajattelin loimuttaa lohta. Sen kanssa tehdään piknikille salaatti ja lisäksi saaristolaisleipää. Skumppa ja munkit kuuluvat toki asiaan myös. Hyvää vappua kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vappuna ei tarvitse ostaa mitään! Vappuna mennään marssimaan ja huudellaan kapitalisminvastaisia kommentteja. Ap taitaa juhlia vappua tavalla, jota kutsutaan kulutusjuhlaksi, mutta suurin osa ei niin tee.
Vähän sama kuin minä valittaisin, että kaikki ostaa uuden auton joka toinen vuosi, on se vaan kamalaa.
Älä unohda rivoja työväenlauluja!
http://img.yle.fi/uutiset/ulkomaat/article8642317.ece/ALTERNATES/w960/m…
Joo kyllä se on vaan niin tärkeää että saadaan pidettyä yllä täysin järjetöntä talouskasvua, jossa oikeasti kaikki valuu vain sille absurdin ökyrikkaalle juutalaiseliitille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kommarien marssit mun juttu. Muualta saat kysellä marssikavereita.
Oli muuten ensimmäinen vappuaatto mun elämän aikana kun kauppa ei ollut tupaten täynnä. Ihan hyvä siis, että aukioloajat vapautettiin, sillä yleensä sekin aiheuttaa ryysiksen, että kauppa on päivänkin kiinni.
On, mut valitsin mielummin rakkaan mieheni, teini-ikäiset tyttäreni ja hyvän ruoka ravintolan. Tytöt saa mennä huvipuistoon ja ostaa serpenttiiniä ym krääsää, ei ole minulta pois.