Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni kuljettaa mukanaan nykyään vesipulloa näkyvillä?

Vierailija
29.04.2016 |

Tähän ei nyt tarvitse vastata "Ehkä niitä janottaa" vaan miksi tämä on tullut nykyään "muotiin" ?
Ei vielä viisi vuotta takaperin ollut tällaista. Tai tietysti siellä kassissa/repussa voi olla mitä vaan mutta miksi se pullo pitää kuljettaa näkyvillä? Kädessä, laukun tai repun sivutaskussa.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluavat antaa itsestään olen fitnessshhh-kuvan muille.

Vierailija
2/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti kiertää kehää. Juomapullot ilmestyivät katukuvaan ensimmäisen kerran reilusti kymmenen vuotta sitten, ja jokaisissa liikennevaloissa tuntui olevan ainakin yksi nuori neiti pullo kädessä tai huulilla. Ja pullon kyljessähän näkyi selvästi ns. merkkiveden etiketti, vaikka vesi olisikin ollut kotihanasta otettu. Tuolloin veden litkiminen edusti terveellistä, nuorekasta, itsestään tosi hyvin huolehtivan citynaisen elämäntapaa, jota sopi näyttää julkisestikin, vaikka aika moni sille kyllä naureskeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sen pakkaan sivutaskuun, jos siinä on sopiva paikka. En kyllä mieti siinä vaiheessa, mitä AV:lla asiasta ajatellaan.

Vierailija
4/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuosta kädessä kanniskelusta, mutta repun sivutaskussa pidän vesipulloa ihan siksi, ettei repun sisältö (varsinkaan läppäri) kastuisi pullon vuotaessa. Tämän takia veetuttaakin reput, joissa ei pullolle sivutaskua ole. Silloin kuljetan pulloa tyhjänä repussa ja täytän vasta töissä/salilla tai minne milloinkin olen menossa.

Vierailija
5/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en ole ikinä vesipulloihin ja niiden sijaintiin huomiota kiinnittänyt. Olen vaan luullut, että jokainen terveellä maalaisjärjellä varustettu ihminen kantaa jotain juotavaa mukana helteellä, mutta vissiin sitten ei, kun sitä näin ihmetellään.

Vierailija
6/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, onko nyt helle?

Vierailija
7/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua! Ihan kauheeta!!

Vierailija
8/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joskus kädessä, koska laukku on niin pieni ettei sinne mahdu isoa vesipulloa enkä kyllä tosiaan lähde helteellä ilman vettä mihinkään vaikka av-mamma siitä miten järkyttyisi.

9/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ylipäänsä ymmärrä, miksi vesipulloa pitää kuljettaa mukana. Ymmärrän, jos on esim. menossa retkeilemään, mutta kaupungilla? Mikä pointti? Vettä saa mistä vaan.

Itse en ole tähään ikään koskaan tarvinnut vesipulloa missään tilanteessa. On tosi vaikea kuvitella sellaista tilannetta, että yhtäkkiä esim. raitiovaunussa iskee akutti dehydraatio ja pakko juoda HETI. Paitsi ehkä joskus krapulassa, mutta kyllä mä silloinkin jaksan sen muutaman minuutin odottaa, että pääsen jonnekin, missä on hana.

Ihan kuin ihminen kuolisi janoon, jos ei koko ajan juo vettä. Musta toi on jotenkin outoa.  

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
10/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen pitänyt vesipulloa mukana 90-luvulta saakka ja olen täysin sohvaperuna. Että jos se on esillä niin siinä ei ole kyllä minkäänlaista viestiä. Sori ap ja kaikki muut asiaa pohtineet. Yleensä siitä näkyy käsilaukusta vähintään korkki, koska siten tiedän missä nurkassa se on ja osaan hiukan varoa sen kanssa, koska joskus on pullo mullakin vuotanut laukkuun ja se on kyllä oikeasti katastrofaalinen tilanne.

Vierailija
11/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mä en ylipäänsä ymmärrä, miksi vesipulloa pitää kuljettaa mukana. Ymmärrän, jos on esim. menossa retkeilemään, mutta kaupungilla? Mikä pointti? Vettä saa mistä vaan.

Itse en ole tähään ikään koskaan tarvinnut vesipulloa missään tilanteessa. On tosi vaikea kuvitella sellaista tilannetta, että yhtäkkiä esim. raitiovaunussa iskee akutti dehydraatio ja pakko juoda HETI. Paitsi ehkä joskus krapulassa, mutta kyllä mä silloinkin jaksan sen muutaman minuutin odottaa, että pääsen jonnekin, missä on hana.

Ihan kuin ihminen kuolisi janoon, jos ei koko ajan juo vettä. Musta toi on jotenkin outoa.  

Tässähän tulikin jo kaikki tarpeellinen. Eli juuri näin.

Vierailija
12/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska en käytä laukkuja/reppuja ja kesällä vietän suurimman osan ajasta ulkona, joten ihan fiksua ottaa vesipullo mukaan kädessä kantaen. Ei viitsi maassakaan potkia sitä pulloa eteenpäin.

Vierailija
13/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5, onko nyt helle?

6, ymmärrätkö mihin vuodenaikaan sanalla "helle" viitataan? Ilmeisesti et.

Vierailija
14/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

No en mä ainakaan viittisi nousta junasta tai bussista ihan vain sen takia, että lähtisin etsimään jotain ravintelia mistä saa ilmaiseksi vettä. Esim treeneistä tullessa mua kyllä janottaa jälkikäteenkin.

Vierailija
15/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asiakaspalvelussa ja siitä ei aina pääse lähtemään vesipisteelle jos kurkkua kuivaa tai janottaa. Niinpä kuljetan 0,5 litran vesipulloa mukanani töihin ja täytän sen tarvittaessa. Aina se ei mahdu kassiin joten kannan sen kädessäni.

Kaupungilla en todellakaan halua täyttää pulloa missään yleisessä vessassa vaan otan kotoa täyden mukaan. Lasten kanssa varsinkin liikkeellä ollessa on hyvä olla vettä mukana kun niille voi iskeä jano milloin tahansa. Kalliiksi tulee jos juo ravintolassa vetensä.

Vierailija
16/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Madonna varmaan kantanut Evian-vettä ja sitten siitä innostuivat kaikki

Onhan Madonnan kaltaisten "tähtien" aikaansaama tuo laukkuhysteriakin. Kalsarikuvioinen Vuitton on muka parempi kuin tavallinen, nätti laukku. Kukaan ei sitten muistakaan asian alkuperää, vaan laittaa paljon rahaa johonkin niin turhaan kuin laukkuun.

Vierailija
17/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat ne vaan aina jaksaa pahoittaa pahoittaa mielensä mitä ihmeellisimmistä asioista, myös siitä että joku juo vettä! Itse en ole koskaan edes asiaan kiinnittänyt mitään huomiota, mutta luulisin lähinnä taaperoikäisten kyselevän tällaisia asioita "äiti, miksi tuolla tädillä on pullo kädessä?".

Vierailija
18/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni selittää, että kyllä se pullo näkyy, kun ei sitä voi laukkuunkaan panna - onhan se näinkin, mutta taidatte olla korkeintaan kolmikymppisiä, kun pidätte veden mukana kantamista "normaalina". Ennen edellistä pullovesimuotikautta ani harva kantoi vettä mukanaan edes kuntosalille (urheilujuomaa saattoi jollakulla olla, mutta ei koko aikaa kädessä) ja julkinen vesipullon suusta juominen olisi ollut aika omituista käytöstä. Joillekin tämä muoti-ilmiö sitten jäi pysyväksi, ja nyt on uusi tuleminen meneillään.

Vierailija
19/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannan pulloa mukanani koska korvaan veden juonnilla napostelun ja muut pahemmat sijaistoiminnot (hampaiden narskuttelun, kynien puremisen...). Pullo kulkee sivutaskussa ettei läppäri mene rikki vaikka pullo vuotaisi.

Eli en ole kuolemassa janoon vaikka juonkin muualla kuin hanan läheisyydellä, vedenjuonti on vain sijaistoiminto huonompien tapojen sijasta. Pärjäisin kyllä ilmankin, kuten ensimmäiset 21 vuotta elämästäni, mutta nyt teenkin näin.

Vierailija
20/83 |
29.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen, että kun olin vaihtarina USA:ssa 21 vuotta sitten, oli ko osavaltiossa ainakin nuorilla se Evian-pullo aina mukana. Koulussakin pulpetilla. Suomeen kun tulin takaisin, niin muistan että vesipullon (näkyvästi) raahaaminen vähitellen jäi, ei kukaan siihen aikaan kuljettanut vettä mukanaan siten.