Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanaa! mies kosi eilen, häät syksyllä

Vierailija
27.04.2016 |

Ollaan oltu vuosi kihloissa ja eilen sitten mies polvistui ja kosi alanko vaimoksi. oon niin oottanut että kosii.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta varmaan kuitenkin, et moni pari vaan tekee niin, että " mennäänkö kihloihin?" - sen enempää asiaa miettimättä?  No nämä parit varmaan eroavatkin useimmiten.

Vierailija
22/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei mitään perinteitä enää missään opeteta eikä vaalita niin siitä seuraa tällaista sulppua missä nuoret aikuisetkin ovat ihan pihalla mitä mikäkin tarkoittaa. Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönteinen vastaus kosintaan = kihlaus

Juuri näin, tämän luulisi olevan itsestäänselvä asia.

Mitenköhän AP:n kaltaiset ihmiset ihmiset hoitavat tuon kihlaukset, että kysytäänkö ensin a) halutko tulla kanssani kihloihin ja sitten myöhemmin b) haluatko kanssani naimisiin? Voi hupsuuden määrää :D

Siis että pitäiskö meidän mennä kihloihin kun yhteenkin muutetaan ja lapsi oli syntymässä 4kk päästä. Keskusteluu ja lopulta päätettiin että no mennään ja ostettiin sormukset. Juhlittiin. Nyt sitten kosinta ja häät. Ap

Vierailija
24/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama, kysytäänkö "mennäänkö kihloihin" vai "mennäänkö naimisiin" (tai "tuukko mun vaimoksi/mieheksi"). Jos vastaus kysymykseen (eli kosintaan) on myöntävä, pari on kihloissa ja aikoo naimisiin jonain päivänä.

Vierailija
25/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollu mitään niitä kysymyksiä sillon kihlapäivänä. Ap

Vierailija
26/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te molemmat pudonneet pienenä jostain korkealta päällenne vai mikä on? Kihlautuminen on sopimus siitä että mennään naimisiin. Kihlapäivänä sinä ja miehesi olette molemmat jo vastanneet myöntävästi kysymykseen "menisitkö kanssani naimisiin".

Kosinta sen jälkeen on lähinnä hölmöä tautofoniaa.

Mutta minkäs sille voi kun ihmiset eivät enää tiedä mistään mitään.

Vierailija
27/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko te molemmat pudonneet pienenä jostain korkealta päällenne vai mikä on? Kihlautuminen on sopimus siitä että mennään naimisiin. Kihlapäivänä sinä ja miehesi olette molemmat jo vastanneet myöntävästi kysymykseen "menisitkö kanssani naimisiin".

Kosinta sen jälkeen on lähinnä hölmöä tautofoniaa.

Mutta minkäs sille voi kun ihmiset eivät enää tiedä mistään mitään.

Ei meillä kysytty eikä vastattu. Mies kysyi vasta eilen.

Vierailija
28/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tästä vastikään palstalla väännettiin. Jos on menty kihloihin, niin silloin on luvattu mennä naimisiin. Mutta kyllä mun mielestä voi vielä kosia uudelleen, kun on ajankohtaista päättää hääpäivä. Täytyyhän siinä välissä käydä morsiamen isältäkin kysymässä? Vai onko muka kaikki mammat lyöneet hääpäivän siltä istumalta lukkoon, kun on kosittu ja menty kihloihin?

Vierailija
29/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan tästä vastikään palstalla väännettiin. Jos on menty kihloihin, niin silloin on luvattu mennä naimisiin. Mutta kyllä mun mielestä voi vielä kosia uudelleen, kun on ajankohtaista päättää hääpäivä. Täytyyhän siinä välissä käydä morsiamen isältäkin kysymässä? Vai onko muka kaikki mammat lyöneet hääpäivän siltä istumalta lukkoon, kun on kosittu ja menty kihloihin?

Ei me ainakaan mitään uusintakosintoja tarvittu, eikä kyselty lupia kummankaan vanhemmilta. Tyhmältähän se olisi tuntunut. Mies kysyi muutaman vuoden kihloissa olon jälkeen, pitäisikö jo sopia hääpäivä, katsottiin vähän kalenteria ja lyötiin päivä lukkoon. Mitä siinä sen kummempia enää? Ajan kysymyshän se naimisiinmeno enää oli.

Vierailija
30/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh! Oon aina luullut että naimisiinmentäissä kositaan ennen häitä. Mutta kihlat on symboli parisuhteelle ja sormus sormessa merkki että on varattu...

Vierailija
31/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertaus on opintojen äiti. Että ihan hyvin sitä voi kosinnan ja kihlauksen jälkeen kosia vielä uudestaan, jos ei heti mennyt niin kuin morsian olisi halunnut, ja vielä kolmannen kerran ennen kuin häitä aletaan järjestää. Mahtuu kai sitä neljäskin kosinta vaikka polttarimorkkiksen yhteyteen?

Vierailija
32/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistuuko täällä tosiaan ihan samat teemat päivästä ja viikosta ja kuukaudesta toiseen?

Missä kohtaa tämän olisi pitänyt naurattaa?

Vierailija
33/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siltä morsiamen isältä täytyy käydä kysymässä?

Vierailija
34/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ap ole koskaan katsonut jenkkileffoja tai -sarjoja ja ihmetellyt, miksi mies antaa naiselle sormuksen vasta siinä vaiheessa, kun pyytää tätä vaimokseen ja nainen sitten esittelee timanttisormustaan läheiselleen ja hihkuu, että vihdoinkin hän kosi? Eihän niillä naisilla ikinä ole kihlasormuksia ennen kosintaa. Miksi kuvittelet sen arkielämässä menevän jotenkin toisin?

Vierailija
35/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuule kun mä oon tässä nyt useemman vuoden pannu tota sun tytärtä ja on noi lapset ja asuntolainakin, niin mitä sä tykkäät jos mennään sen kans naimisiin?"

Vierailija
36/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistuuko täällä tosiaan ihan samat teemat päivästä ja viikosta ja kuukaudesta toiseen?

Missä kohtaa tämän olisi pitänyt naurattaa?

Toistuu. Kevät on hääprovojen aikaa.

Vierailija
37/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kuule kun mä oon tässä nyt useemman vuoden pannu tota sun tytärtä ja on noi lapset ja asuntolainakin, niin mitä sä tykkäät jos mennään sen kans naimisiin?"

"Ja kun ollaan tässä jo viisi vuotta oltu kihloissakin, niin saanko kosia?"

Vierailija
38/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisiköhän mies mun kanssa kihloihin, kun ollaan oltu nyt vasta 10 vuotta naimisissa ja haluttaisiin osoittaa nyt julkisesti, että ollaan niinku ihan tosissaan! Olisi myös kiva saada kihlalahjoja, 10 vuotta sitten kun mentiin vain naimisiin. Muita kihlautumistaan suunnittelevia vanhoja pareja?

Vierailija
39/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha onks tää näitä samantyyppisiä kuin "ei haluta naimisiin mut halutaan häät"

Vierailija
40/45 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se joskus viime vuoden puolella, kun joku oli jo naimisissa ja mietti kihloihin menoa, kun ei muka ollut ehtinyt kihlautua ennen häitä?