Onko 5000 e/brutto teistä iso palkka?
Kommentit (111)
Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Pienelläkin palkalla voi elää kuin ruhtinas, jos menopuoli on kunnossa.
Minulla jää asumiskulujen jälkeen nettona käteen 2800, josta laitan säästöön 1500. Sitten tilillä on enää 1300€ joka tuntuu kovin vähältä. Sillä rahoitan päivittäiset menot kuten ruokakulut, vaatteet, harrastukset jne. Siitä jää joitakin satasia vielä yli. Mutta näin eläen tuntuu että rahat on aina melkein loppu. Melkein muttei ihan.
brutto 1400e, en valittaisi vaikka veroa menisi vähän enemmän jos liksa olisi 5 tonnia
Meillä toinen tienaa kuukaudessa vaihtelevasti 6400-8000e ja kyllä verottaja ym vähennykset pitävät huolen ettei tuloilla keulita.
5000e on huomattavasti isompi, kuin suurimman osan palkka, joten on se iso
Vierailija kirjoitti:
Meillä toinen tienaa kuukaudessa vaihtelevasti 6400-8000e ja kyllä verottaja ym vähennykset pitävät huolen ettei tuloilla keulita.
Joo-o.. mene pois.
5000e/kk bruttona on iso palkka vuonna 2022. Minun tai kenenkään muun mielipiteellä ei ole asiassa merkitystä.
Kaikista parasta on elää sossulassa muiden maksaessa kaiken. Aivan järkyttävää, kuinka paljon vähänkin parempipalkkaiset maksavat veroja, jotta yhä kasvava koisijoiden määrä voi elää ihan samankaltaista elintasoa kuin raatajat elävät. Ns. hyvinvointivaltio on tiensä päässä. Kansa laiskistuu, kun vaihtoehtona on työ tai tekemättömyys.
Otchikochta eichaa ottaa korrelaattia.
Hallituchammattilainen chaa 80000 vuodehha eli 6000 per kokouh. Ja rapukechtit.
5000 €/kk on ihan hyvä palkka, mutta mun mielestä iso palkka on 10 000 €/kk tai yli.
Kyllä kohtuuhyvä palkka tuo elintasoa, jos osaa suunnitella menonsa järkevästi. Kaiken perusta on noudattaa itse tehty budjettia. Kyllä Suomessakin voi palkalla rikastua. Jos on 2 palkansaajaa ja edes toisella hyvä palkka. Meidän perhe on rikastunut ihan palkalla vaan. Itse pitää hallita mihin sitä rahaa käyttää. Hyväkään palkka n. 8 500 e / kk ei riitä jos nälän tullessa tilaa perheelle Voltista ruuat, mutta ei laita ruokaa kotona. Sillä säästyneen rahan voi sijottaa ja taas kasvaa raha, vaikka olisi toinen keskipalkkainen. Ihan se on pääkopasta kiinni. Toisilla ei ole rahaa vaikka on perintöjä saatu. Nyt puhun Suomen oloista.