Hyvä alue Helsingissä opiskelijalle?
Opiskelen Helsingin yliopistossa. Olen hieman vanhempi opiskelija (26v) joten soluasuminen ei enää houkuta. Opiskelujen ohessa tulen työskentelemään ihan keskustassa, joten alueelta pitäisi päästä kätevästi keskustaan (mielellään max. 25 min).
Helsingin alueista mulla ei ole juurikaan tietoa, sillä olen opiskellut tähän mennessä toiselta paikkakunnalta käsin. Itä-Helsingistä olen tosin kuullut jo paljon negaa ja varoitteluja, eikä se nyt ensimmäisenä vaihtoehtona olisi muutenkaan.
Osaisiko joku täältä vinkata kivasta alueesta? :)
Kommentit (47)
Kallio/Hakis <3 Vaikka nykyään kai siellä ei opiskelijabudjetti riitä. Itse rakastin asua noilla hoodeilla vuosia, ihanaa aikaa...
Ite löysin 500€/kk kämpän Kalliosta:)
Vuokraaja oli lepposa mummo ja kaikki menny tosi hyvin<3
Missä opiskelet, Meikussa, Kumpulassa, pääpaikka Yliopistonkadulla?
Lassila. On juna- ja bussiaseman kyljessä, 10min kävelymatka Kaaren kauppakeskukseen ja junalla 5 min Pasilaan, Myyrmanni kauppakeskukseen ja 12 min keskustaan. Hiljainen alue, hiljenee jo tuossa klo 21 maita. Turvallinen, voi huoletta olla ulkona vaikka klo 4. Kaaren Prisma on auki 24h. Ulkoilumaastot erinomaiset, myös mahdollista koiraa ajatellen. Liikuntapuiston valikoima on hyvä.
Lassilassa on apteekki, S-market, virolainen hyvä ruokakauppa, pitseria, kampaamoita, fysio- ja hierontapalveluita, Ärrä, pakettipalvelut.
T: 25v Lassilassa
Miksi ihmeessä et sitten muuta keskustaan? Kun kerran on varaa. Keskusta ei ole lähiö