Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä alue Helsingissä opiskelijalle?

Vierailija
27.04.2016 |

Opiskelen Helsingin yliopistossa. Olen hieman vanhempi opiskelija (26v) joten soluasuminen ei enää houkuta. Opiskelujen ohessa tulen työskentelemään ihan keskustassa, joten alueelta pitäisi päästä kätevästi keskustaan (mielellään max. 25 min).

Helsingin alueista mulla ei ole juurikaan tietoa, sillä olen opiskellut tähän mennessä toiselta paikkakunnalta käsin. Itä-Helsingistä olen tosin kuullut jo paljon negaa ja varoitteluja, eikä se nyt ensimmäisenä vaihtoehtona olisi muutenkaan.

Osaisiko joku täältä vinkata kivasta alueesta? :)

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule. Ota sp vaikka Ullanlinnasta asunto. Tuolla budjetilla voit asua missä tahansa. Vaikka tällaisessa:

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-asunnot/13019643

Taitaa olla provo koko aloitus... Varmaan ap itsekin osaa etsiä jostain oikotieltä 750-850/kk asuvia asuntoja. Niitä kun on ihan keskustassakin.

Olisipa vähän huono provo? Toki osaan etsiä asuntoja oikotieltä ym. mutta käytännön kokemusta mulla ei niistä alueista ole, ja siksi täältä pyysin vinkkiä. Kuten aikaisemmassa viestissä mainitsin, niin olen tosiaan asunut aika huonossakin lähiössä joka päiväsaikaan näytti olevan ihan OK. Karu totuus paljastui vasta, kun erehdyin sinne muuttamaan. Puskaradio on näissä asioissa aika kätevä.

Miksi ihmeessä et sitten muuta keskustaan? Kun kerran on varaa. Keskusta ei ole lähiö

Vierailija
42/47 |
28.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio/Hakis <3 Vaikka nykyään kai siellä ei opiskelijabudjetti riitä. Itse rakastin asua noilla hoodeilla vuosia, ihanaa aikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite löysin 500€/kk kämpän Kalliosta:)

Vuokraaja oli lepposa mummo ja kaikki menny tosi hyvin<3

Vierailija
44/47 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasila ois hyvä ;)

Vierailija
45/47 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merihaka ehdoton ykkönen. 

Vierailija
46/47 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä opiskelet, Meikussa, Kumpulassa, pääpaikka Yliopistonkadulla?

Vierailija
47/47 |
12.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassila. On juna- ja bussiaseman kyljessä, 10min kävelymatka Kaaren kauppakeskukseen ja junalla 5 min Pasilaan, Myyrmanni kauppakeskukseen ja 12 min keskustaan. Hiljainen alue, hiljenee jo tuossa klo 21 maita. Turvallinen, voi huoletta olla ulkona vaikka klo 4. Kaaren Prisma on auki 24h. Ulkoilumaastot erinomaiset, myös mahdollista koiraa ajatellen. Liikuntapuiston valikoima on hyvä.

Lassilassa on apteekki, S-market, virolainen hyvä ruokakauppa, pitseria, kampaamoita, fysio- ja hierontapalveluita, Ärrä, pakettipalvelut.

T: 25v Lassilassa