Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä alue Helsingissä opiskelijalle?

Vierailija
27.04.2016 |

Opiskelen Helsingin yliopistossa. Olen hieman vanhempi opiskelija (26v) joten soluasuminen ei enää houkuta. Opiskelujen ohessa tulen työskentelemään ihan keskustassa, joten alueelta pitäisi päästä kätevästi keskustaan (mielellään max. 25 min).

Helsingin alueista mulla ei ole juurikaan tietoa, sillä olen opiskellut tähän mennessä toiselta paikkakunnalta käsin. Itä-Helsingistä olen tosin kuullut jo paljon negaa ja varoitteluja, eikä se nyt ensimmäisenä vaihtoehtona olisi muutenkaan.

Osaisiko joku täältä vinkata kivasta alueesta? :)

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva alue on kuule ihan rahakysymys. Paljon sulla on käytettävissä asumiseen?

Vierailija
2/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis opiskelijabudjetilla liikenteessä kuitenkin? Useimpien alueiden levottomuutta liiotellaan varsinkin netissä. Malminkartano ja Kontula ovat sellaisia, jotka oikeasti skippaisin. Kannelmäki on edullista ja juna-asemasta vähän matkan päässä rauhallista. Juna-asemalla tosin tarvitsee odotella, jos siellä asuu. Pääsee keskustaan n. 15 minuutissa. Siellä asuu kyllä paljon opiskelijoita ja normaaleja ihmisiä. Roihuvuori samaa kastia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mikä alue vaan luulisi kelpaavan, jos olet opiskelija. Melkeinpä joka suunnasta pääsee max. 25 min keskustaan joten älä huoli. Jos sinulla on varaa maksaa niin muuta vaikka kantakaupunkiin, jos ei niin valinnanvaraa ei ole ja joudut luultavasti ottamaan sen kämpän, minkä tulet saamaan. Hyvällä tuurilla voit päästä muuallekin kuin lähiöön.

Vierailija
4/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan voin käyttää noin 750-850e aiemmista säästöistä johtuen ja työnteon ohella, toki mielummin pääsen halvemmalla. Taka-Töölöstä tykkään, mutta siellä nuo yksiöt taitaa olla melkein jo siellä 850-900e kipurajan tuntumassa.

Ei mulle kyllä ihan mikä tahansa alue kelpaa vaikka opiskelenkin, vaikuttaa kuitenkin sen verran elämiseen jos asuu vaikkapa todella rauhattomalla alueella (tästä jo kokemusta, nistit huusivat pitkin yötä ja kusivat rappukäytävään, ei kiitos enää). Pieni rauhattomuus ei kuitenkaan haittaa eikä lähiöissä välttämättä ole mitään vikaa.

- ap

Vierailija
5/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis opiskelijabudjetilla liikenteessä kuitenkin? Useimpien alueiden levottomuutta liiotellaan varsinkin netissä. Malminkartano ja Kontula ovat sellaisia, jotka oikeasti skippaisin. Kannelmäki on edullista ja juna-asemasta vähän matkan päässä rauhallista. Juna-asemalla tosin tarvitsee odotella, jos siellä asuu. Pääsee keskustaan n. 15 minuutissa. Siellä asuu kyllä paljon opiskelijoita ja normaaleja ihmisiä. Roihuvuori samaa kastia.

Kannelmäki on kyllä rauhattomampaa seutua kuin Malminkartano, vaikka välissä on vain puisto ja joki. Voit tehdä vaikka huviksesi pienen pyörähdyksen molempien juna-asemilla ja eron huomaa selvästi. Eli en nyt ihan allekirjoita tuota, että Kannelmäki olisi jokin unelmien kohde, mutta parin sadan metrin päässä alkava Maltsu onkin koko Helsingin pahin ghetto ja verrattavissa Kontulaan.

Suosittelen Konalaa, jossa itse asun. Rauhallista seutua ja bussilla pääsee helposti keskustaan. Tai Pitäjänmäen asemalta junalla.

Vierailija
6/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun metro alkaa kulkea Matinkylään, kannattaa harkita Espootakin.

Vierailija
7/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Espoo? Paljon mukavia alueita ja ERITTÄIN hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin ja todellakin pääsee nopeasti! Esimerkiksi Haukilahti, Matinkylä, Olari, Niittari....sinne tulee elokuussa se metro ja pääseehän sieltä jo nytki länsiväylää pitkin ihan todella nopeasti keskustaan! Varmaan alle 10min menee. Leppävaarasta myös pääsee nopeasti Helsinkiin.

Suosittelen Espoota. Jotenki siistimpi ja puhtaampi paikka ku Helsinki. Yksiöt täällä varmaan halvempia ku Helsingissä? Vaikkakin yleisesti asuntojen hinnat on täälläkin suht korkealla, niin kyllä Noita yksiöitä ja kaksioita ihan kohtuuhinnalla saa!

Vierailija
8/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokraan voin käyttää noin 750-850e aiemmista säästöistä johtuen ja työnteon ohella, toki mielummin pääsen halvemmalla. Taka-Töölöstä tykkään, mutta siellä nuo yksiöt taitaa olla melkein jo siellä 850-900e kipurajan tuntumassa.

Ei mulle kyllä ihan mikä tahansa alue kelpaa vaikka opiskelenkin, vaikuttaa kuitenkin sen verran elämiseen jos asuu vaikkapa todella rauhattomalla alueella (tästä jo kokemusta, nistit huusivat pitkin yötä ja kusivat rappukäytävään, ei kiitos enää). Pieni rauhattomuus ei kuitenkaan haittaa eikä lähiöissä välttämättä ole mitään vikaa.

- ap

Maksan modernein keittiövempelein varustetusta siististä pienestä kaksiosta Helsingin ydinkeskustan ytimekkäimmässä ytimessä 890e/kk ihan tavallisilta yksityisiltä markkinoilta.

Vierailija
9/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin asua melkeinpä missä vain. Hyviä vaihtoehtoja: Etelä-Haaga, Lassila, Maunula, Pirkkola, Konala, Ruskeasuo, Pikku-Huopalahti, Pitäjänmäki, Munkkivuori, Munkkiniemi, Länsi-Pasila, Alppila, Kallio, Käpylä, Kumpula, Arabianranta, Vanhakaupunki, Viikki, Laajasalo, Kruunuvuori, Lauttasaari, Herttoniemi, Tapanila ja mitä näitä nyt oli.

Parhailla alueilla hinnat on pilvissä.

Vierailija
10/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallio, Alppila, Vallila, Punavuori, Kalasatama, Käpylä, Kulosaari, .. Melkein mistä tahansa alueelta löytyy kyllä asunto tuolla hintahaitarilla, se on vaan vähän tuuristakin kiinni. Jos sulla ei oo kiire muuttaa, niin kattele rauhassa ja tutustu alueisiin :) itse en etelä-helsinkiin lähtis

Vierailija
11/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kallio, Alppila, Vallila, Punavuori, Kalasatama, Käpylä, Kulosaari, .. Melkein mistä tahansa alueelta löytyy kyllä asunto tuolla hintahaitarilla, se on vaan vähän tuuristakin kiinni. Jos sulla ei oo kiire muuttaa, niin kattele rauhassa ja tutustu alueisiin :) itse en etelä-helsinkiin lähtis

kääk, siis länsi-helsinkiä tarkoitin!!

Vierailija
12/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vika Länsi-Helsingissä muka on? Munkkiniemi, munkkivuori, pitäjänmäki, pajamäki, pikku-huopalahti, haagat. 

Aivan passelia aluetta. Jokseenkin mummopitoista kylläkin jos semmoinen häiritsee.

Vierailija
13/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tiedekunnassa opiskelet?   Itse tarkistaisin, missä päin kaupunkia opetus tapahtuu ja vasta sen jälkeen katsoisin asunnon sijaintia. 

Vierailija
14/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä radanvarsia, niissä on paljon sosiaalista asuntotuotantoa = rauhattomuutta ja levottomuutta.

Vierailija
15/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs vika Länsi-Helsingissä muka on? Munkkiniemi, munkkivuori, pitäjänmäki, pajamäki, pikku-huopalahti, haagat. 

Aivan passelia aluetta. Jokseenkin mummopitoista kylläkin jos semmoinen häiritsee.

Kyseessä on perinteinen stadilaishipsterin asennevamma. Tunnen tällaisia itsekin. He ovat kotoisin jostain maakunnista ja opiskelujen perässä tänne muuttaneet. Ainoat alueet, jotka heille kelpaavat ovat korkeintaan 5 km säteellä ydinkeskustasta. Mottona "en vois koskaan muuttaa kauemmas keskustasta".

Vierailija
16/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Pasila, opiskelijoiden suosiossa jo nyt. 5 minsaa keskustaan junalla, kävellen puoli tuntia. Kaikki palvelut löytyvät. 

Vierailija
17/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Siltamäki. Matka-aika keskustaan on noin 35 min, mutta se on pieni haitta kaikessa muussa mitä siltä alueelta saat. Olen asunut täällä enemmän mitä on ikäsi, joten tiedän mistä puhun. Tervetuloa Siltikseen siis.

Vierailija
18/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on perinteinen stadilaishipsterin asennevamma. Tunnen tällaisia itsekin. He ovat kotoisin jostain maakunnista ja opiskelujen perässä tänne muuttaneet. Ainoat alueet, jotka heille kelpaavat ovat korkeintaan 5 km säteellä ydinkeskustasta. Mottona "en vois koskaan muuttaa kauemmas keskustasta".

HAHAHHAHA vai että maakunnasta.. Itse asun itä-hki ja kyseinen "asennevamma" johtuu ihan siitä, että mun mielestä sieltä ei oo esim yhtä hyvät liikenneyhteydet keskustaan kuin metron varrelta. Ydinkeskustasta en edes pidä :D mutta hyvä, että luulit tietäväsi paremmin ;) pieleen vaan meni.

Vierailija
19/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsihelsinki on alle 5km säteellä ydinkeskustasta.

Vierailija
20/47 |
27.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyin opiskeluaikoinani sekä Itäkeskuksessa että Kontulassa. Opiskelija-asunnot (ja asunnot ylipäätään) metron lähellä eli keskustaan pääsee alle 25 minuutissa. Itäkeskuksesta löytyy kaikki palvelut mitä voi keksiä ja Kontulassakin on hyvät kaupat ostarilla. Molemmat ovat olleet rauhallisia opiskeluaikoinani (jolloin liikuin paljon öisin ja baareissa) sekä edelleen kun vieläkin täällä asun :) Varmaan yksityisasunnoissa on sitä hurjempaa meininkiä, mutta ei niihin ole pakko mennä.