Posti sekoilee taas - onko sinulla hakemattomia paketteja postissa?
Jos sinulla on noutamattomia paketteja postissa, kannattaa käydä hakemassa ne pois mahdollisimman pian.
Meillä posti vaihtui postitoimistosta asiamiespostiksi ja paketeista tuli uudet saapumisilmoitukset hyllykoodeineen. Samalla noutoaika oli pidentynyt. En pitänyt tätä outona vaan ajattelin tämän johtuvan tästä paikanvaihdoksesta.
Nyt kuitenkin selvisi, että pakettejani on lähetetty takaisin umpeutuneen noutoajan vuoksi. Ja kun soitin Stockkalle, selvisi ettei tätä ole tapahtunut vain meidän postissa vaan yleisesti muuallakin eli posti on jossain järjestelmässään antanut enemmän noutoaikaa ja toisessa vähemmän ja paketteja on palautunut asiakkaan hyväuskoisesti kuvitellessa noutoaikaa olevan edelleen jäljellä.
Yksi paketeistani on vielä noutamatta. Katsoin saamaani tekstaria, jossa säilytysaikaa 4.5. asti. Nyt katsoin postin seurantasysteemistä ja sinne on merkattu 9.5. eli nämäkään eivät ole keskenään yhteneväiset. Ehkä paras mennä pian katsomaan, onko paketti enää tallella, saapumisviesti tullut 20.4.2016.
Tähän samaan soppaan voisi lisätä sen, että tilasin näille palautuneille paketeille kotiinkuljetuksen. Siinä vaiheessa paketit olivat postikonttorissa, aspa tarkisti jokaisen lähetyskoodin. Sen sijaan, että olisivat toimitaneet paketit tilauksen mukaan kotiin, lähettivätkin ne takaisin lähettäjille. Tosi hauskaa.
Kommentit (44)
Jep.
2014 en saanut äitiyspakkauksesta saapumisilmoitusta. Onneksi heräsin kyselemään sen perään juuri pari päivää ennen kuin se olisi palautunut lähettäjälle. Kuulemma en ollut ainoa, jolle oli käynyt samoin.
Tässä hiljattain olin katsovinani että pakettien päälle oli merkitty aiempi palautuspäivä kuin mitä netissä seurannassa näkyi.
Hassua on myös että nyt viime aikoina jo varmaan 4 pakettia on seurannan mukaan jäänyt jonnekin välille, eli ne on noutopaikassa lyöty väärällä koodilla jotenkin, löytyvät toki etsittäessä oikeasta paikasta.
Ja pakettiani olen saanut noutaa myös naapurilta, mikä on jo mielestäni melko törkeää.
Että joo, tosi hyvä idea noi postin uudet palvelut kun ei entisetkään pelaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella miten tasokkaasti ruohonleikkuu hoidetaan.
Leikkaavat naapurin ruohon =)
Siis tuohan ei vetele, että paketit lähetellään takaisin.
Pitäkää meteliä ja lähettäkää suoraa palautetta heille jotka päättivät näistä ruohonleikkuupalveluista sun muista oheispalvelu typeryyksistä.
Jos Posti teki esimerkiksi viime joulunalusviikolla ennätyksen – yli miljoona pakettia, niin millä ihmeen logiikalla jaettava on vähentynyt.
Jaettava vähenee toki jos on turha lähetellä paketteja niiden palatessa bumerangina - vastaanottajaa tavoittamatta- takaisin.
Illallako viimeiset postit jaetaan, jos päivä menee nurtsia leikatessa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä hiljattain olin katsovinani että pakettien päälle oli merkitty aiempi palautuspäivä kuin mitä netissä seurannassa näkyi.
Hassua on myös että nyt viime aikoina jo varmaan 4 pakettia on seurannan mukaan jäänyt jonnekin välille, eli ne on noutopaikassa lyöty väärällä koodilla jotenkin, löytyvät toki etsittäessä oikeasta paikasta.
Ja pakettiani olen saanut noutaa myös naapurilta, mikä on jo mielestäni melko törkeää.
Että joo, tosi hyvä idea noi postin uudet palvelut kun ei entisetkään pelaa.
Ei yllätä.
Itselleni tuli siskon kirje valmiiksi aukinaisena -- ilman sisältöä.
Aika hyvää palvelua että kirjekin oli valmiiksi luettu, pelkkä tyhjä kirjekuori avonaisena(toki ykkösluokan postimerkillä varustettuna) putosi postiluukusta. Ei jaksanut enää edes valittaa saati kysellä perään , tuli tunne, että mitäpä se olisi hyödyttänyt.
Postinjakaja on tärkeä valtion virkamies luottamustehtävässä, ei mikään ruohonleikkaaja.
Tarvitsemme luotettavaa postin kulkua., se on meille suomalaisille tärkeää.
Minä olen juoksennellut viime aikoina pakettien perässä. On tullut ilmoitus, mutta paketteja ei olekaan löytynyt ilmoitetusta paikasta vaan jostain toisesta toimipisteestä.
Esim. paketti piti olla Oulussa Ärrällä, ei ollutkaan vaan sanottiin olevan Kempeleessä..no ei ollut sielläkään vaan Oulunsalossa. Jonotin siellä niin edellä olevalle sanottiin, että hänen pakettinsa on Oulussa...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juoksennellut viime aikoina pakettien perässä. On tullut ilmoitus, mutta paketteja ei olekaan löytynyt ilmoitetusta paikasta vaan jostain toisesta toimipisteestä.
Esim. paketti piti olla Oulussa Ärrällä, ei ollutkaan vaan sanottiin olevan Kempeleessä..no ei ollut sielläkään vaan Oulunsalossa. Jonotin siellä niin edellä olevalle sanottiin, että hänen pakettinsa on Oulussa...
Siis mitä helvettiä?
Onko tämä todellista,
Vierailija kirjoitti:
Jep.
2014 en saanut äitiyspakkauksesta saapumisilmoitusta. Onneksi heräsin kyselemään sen perään juuri pari päivää ennen kuin se olisi palautunut lähettäjälle. Kuulemma en ollut ainoa, jolle oli käynyt samoin.
Tämä ei voi mennä näin.
Tuosta täytyy ilmoittaa.
Vuoden sisällä on ollut monenlaista kommellusta postin kanssa. Yhdestä paketista ei tullut ilmoitusta ollenkaan. Onneksi osasin kaipailla. Useamman paketin tulo on ketänyt viikkoja. Postin järjestelmään on kyllä seurantakoodi kirjautunut, mutta seurannan mukaan nököttäneet jossain välillä. Yhtä pakettia odottelin kolme viikkoa ja olin sitten yhteydessä lähettäneeseen liikkeeseen. Laittoivat uuden paketin tulemaan ja paketti saapui perille alle viikossa. Tästä meni pari kuukautta, niin eiköhän posti saanut toimitettua sen alkuperäisenkin perille.
Yhden kerran minulle tuli tekstari paketin saapumisesta ja menin pakettia noutamaan samana päivänä. Asiamiespostissa todettiin, että paketti on jo noudettu edellisellä viikolla. Olin että mitä ihmettä, juurihan ilmoitus tuli. Asiaa selvittelimme tovin jos toisenkin ja silloin selvisi, että kyse oli paketista jonka olin itse jo edellisellä viikolla noutanut ja järjestelmä oli sekoillut ja lähettänyt muuten vain uuden viestin.
Suurin osa sekoilusta johtuu ihan postista/postin kulusta, mutta ongelmia on myös S-marketin yhteydessä sijaitsevan asiamiespostin toiminnan kanssa. Montaa kertaa en ole siellä asioinut niin, ettei joko minun tai edellä olevien ihmisten kohdalle sattuisi jotain ongelmaa. Paketit on jatkuvasti hukassa, palautukset ei onnistu kun eivät löydä sopimuksia ym. koneelta jne. Ulkomailta (USA) tulevat isot kirjeet tuntuvat olevan ylitsepääsemätön ongelma. Ulkomailta kun voi lähettää kirjeenä sellaisia lähetyksiä, jotka täällä olisivat paketteja. Näin ollen seurantakoodia ei siis ole. Postilaatikkoon jätetään vain lappu, että kirje tulee noutaa postista. Asiamiespostin henkilökunta ei vieläkään tajua tätä systeemiä. Aina ihmetellään, etteikö paketilla ole seurantanumeroa. Ja sitten kun selität, ettei ole kun se on kirje, vaikka kooltaan saatta olla iso. Sitten kolme ihmistä etsii sitä hiki päässä ja pari kertaa on yritetty sanoa, ettei löydy ei voi mitään. Olen kuitenkin ollut tiukkana ja todennut, että löydyttävä on ja lopulta ovatkin aina löytäneet. Nykyään osaan kertoa heille missä kohtaa heidän hyllyssään tällaisia "kirjepaketteja" säilytetään.
Olen aika paljon hyödyntänyt nettikauppoja ja tilannut tuotteita kotiin, mutta postin sekoilujen takia olen nyt vähentänyt tilaamista. Mikäli nettikauppa tarjoaa toimitustavaksi matkahuollon lähelläpaketin, valitsen nykyisin aina sen. Näille Yhdysvalloista tuleville lähetyksille en oikein voi mitään kun sukulaiset mielellään lähettävät juttuja ja heille tämä isonakirjeenä lähettäminen on ilmeisesti edullisin vaihtoehto.
Noissa ärrä"posteissa" on sekin mielenkiintoinen seikka, että joskus on neljä tai viisikin rullakkoa posteja siellä asiakkaiden puolella hyllyjen välissä. Sieltä kuka vaan voi vaihvihkaa napata mukaansa jotain ja lisäksi ihmisten nimet ja osoitteet ovat siinä kaikkien jonottajien luettavissa. Ei hyvä.
Postin palvelunumeroon oli 45 min maksullinen jono. Jätin ekalla kerralla 20 min kohdalla soittopyynnön. Soittivat VIIKON kuluttua takaisin. Mulle kirjeiden tulo on hidastunut. Kestävät 6vk ja nyt on laskujen eräpäiviä umpeutunut, ennen kuin saan ne. Käsittämätöntä, eikö verorahoille saa enää mitään vastinetta!
Vierailija kirjoitti:
Vuoden sisällä on ollut monenlaista kommellusta postin kanssa. Yhdestä paketista ei tullut ilmoitusta ollenkaan. Onneksi osasin kaipailla. Useamman paketin tulo on ketänyt viikkoja. Postin järjestelmään on kyllä seurantakoodi kirjautunut, mutta seurannan mukaan nököttäneet jossain välillä. Yhtä pakettia odottelin kolme viikkoa ja olin sitten yhteydessä lähettäneeseen liikkeeseen. Laittoivat uuden paketin tulemaan ja paketti saapui perille alle viikossa. Tästä meni pari kuukautta, niin eiköhän posti saanut toimitettua sen alkuperäisenkin perille.
Suurin osa sekoilusta johtuu ihan postista/postin kulusta, mutta ongelmia on myös S-marketin yhteydessä sijaitsevan asiamiespostin toiminnan kanssa. Montaa kertaa en ole siellä asioinut niin, ettei joko minun tai edellä olevien ihmisten kohdalle sattuisi jotain ongelmaa.
...............kolme ihmistä etsii sitä hiki päässä ja pari kertaa on yritetty sanoa, ettei löydy ei voi mitään. Olen kuitenkin ollut tiukkana ja todennut, että löydyttävä on ja lopulta ovatkin aina löytäneet. Nykyään osaan kertoa heille missä kohtaa heidän hyllyssään tällaisia "kirjepaketteja" säilytetään.
Tuo S-marketin postisekoilut alkaa olla ihan tuttu tilanne, myyjä juoksee hikihatussa kassan ja "Postin" tiskin väliä, molemmilla tiskillä huutaa kettuuntuneet asiakkaat..
quote]
Vierailija kirjoitti:
Noissa ärrä"posteissa" on sekin mielenkiintoinen seikka, että joskus on neljä tai viisikin rullakkoa posteja siellä asiakkaiden puolella hyllyjen välissä. Sieltä kuka vaan voi vaihvihkaa napata mukaansa jotain ja lisäksi ihmisten nimet ja osoitteet ovat siinä kaikkien jonottajien luettavissa. Ei hyvä.
Siis hetkinen .Asiakkaiden puolella ei postilähetyksiä saa ärrällä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuitenkin on todellisuutta, että niitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuitenkin on todellisuutta, että niitä on.
Postilähetykset kuuluu ilman muuta tiskin taakse hyllylle.
Minusta on aika kohtuutonta, että laskut joissa on ollut selkeästi oikea osoite, tulevat eräpäivän jälkeen ja postissa sanotaan, että ei voi mitään ja "emme ole korvausvastuussa".
Tai synttärikortti, joka oli mennyt jonkun osoitteenselvitysjutun läpi, vaikka joka ikinen kirjain oli siinä oikein ja osoite voimassaoleva. Mitä järkeä?
Ja edelleen en ymmärrä, että lähetän kirjeen Hämeenlinnasta, ja se kirje kulkee Helsingin kautta - tadaa - Hämeenlinnaan. Fiksua.
Odotin pakettia varmaan pari kk. Myyjän mukaan se oli lähtenyt heti ja tullut Suomeen Jenkeistä viikossa. Niin myös näkyi netin seurantatiedoissa. En saanut postista saapumisilmoitusta. Menin kysymään toimistosta lähetystietojen perusteella, kahdesti. Täti ilmoitti iana vihaisesti, että ei ole tullut ja mun pitää odottaa saapumislappua.
Paketissa oli joululahjoja, jotka olin tilannut marraskuussa. Joulu ja uusi vuosi meni. Jouduin ostamaan uudet joululahjat niiden tilalle. Tammikuussa hikeennyin ja kysyin taas pakettia postista. Täti sanoi, ettei ole tullut. Katsoin, että siinä tiskin takana ihan hänen takanaan oli hänen kasvojensa korkeudella saman firman logolla varustettu paketti kuin mistä olin tilannut. Pyysin tarkistamaan. Kas, se oli minun pakettini, oli ollut marraskuusta lähtien.
Tein valityksen asiakaspalveluun ja sain korvaukseksi 10 postimerkkiä.
Ei kato ehdi tällaisia hoitaa kun järjestelevät sitä ruohonleikkuuhommaa.