Posti sekoilee taas - onko sinulla hakemattomia paketteja postissa?
Jos sinulla on noutamattomia paketteja postissa, kannattaa käydä hakemassa ne pois mahdollisimman pian.
Meillä posti vaihtui postitoimistosta asiamiespostiksi ja paketeista tuli uudet saapumisilmoitukset hyllykoodeineen. Samalla noutoaika oli pidentynyt. En pitänyt tätä outona vaan ajattelin tämän johtuvan tästä paikanvaihdoksesta.
Nyt kuitenkin selvisi, että pakettejani on lähetetty takaisin umpeutuneen noutoajan vuoksi. Ja kun soitin Stockkalle, selvisi ettei tätä ole tapahtunut vain meidän postissa vaan yleisesti muuallakin eli posti on jossain järjestelmässään antanut enemmän noutoaikaa ja toisessa vähemmän ja paketteja on palautunut asiakkaan hyväuskoisesti kuvitellessa noutoaikaa olevan edelleen jäljellä.
Yksi paketeistani on vielä noutamatta. Katsoin saamaani tekstaria, jossa säilytysaikaa 4.5. asti. Nyt katsoin postin seurantasysteemistä ja sinne on merkattu 9.5. eli nämäkään eivät ole keskenään yhteneväiset. Ehkä paras mennä pian katsomaan, onko paketti enää tallella, saapumisviesti tullut 20.4.2016.
Tähän samaan soppaan voisi lisätä sen, että tilasin näille palautuneille paketeille kotiinkuljetuksen. Siinä vaiheessa paketit olivat postikonttorissa, aspa tarkisti jokaisen lähetyskoodin. Sen sijaan, että olisivat toimitaneet paketit tilauksen mukaan kotiin, lähettivätkin ne takaisin lähettäjille. Tosi hauskaa.
Kommentit (44)
Odotin pakettia varmaan pari kk. Myyjän mukaan se oli lähtenyt heti ja tullut Suomeen Jenkeistä viikossa. Niin myös näkyi netin seurantatiedoissa. En saanut postista saapumisilmoitusta. Menin kysymään toimistosta lähetystietojen perusteella, kahdesti. Täti ilmoitti iana vihaisesti, että ei ole tullut ja mun pitää odottaa saapumislappua.
Paketissa oli joululahjoja, jotka olin tilannut marraskuussa. Joulu ja uusi vuosi meni. Jouduin ostamaan uudet joululahjat niiden tilalle. Tammikuussa hikeennyin ja kysyin taas pakettia postista. Täti sanoi, ettei ole tullut. Katsoin, että siinä tiskin takana ihan hänen takanaan oli hänen kasvojensa korkeudella saman firman logolla varustettu paketti kuin mistä olin tilannut. Pyysin tarkistamaan. Kas, se oli minun pakettini, oli ollut marraskuusta lähtien.
Tein valityksen asiakaspalveluun ja sain korvaukseksi 10 postimerkkiä.
Postin laulu
Kaikki on mullin mallin
Kun tyypit transvallin
Sekoitti tän hallin
Missä oon joko arvaat sen
Mieli on niin musta
Homma vailla tarkoitusta
Jos et tiedä vastausta
Niin tässä saat sen
Onko järkeä tässä
Mitä oon tekemässä
Hirveessä hässäkässä
Hermot kyrvähtää
Posti on posti
Se toimii mainiosti
Kun transpointin osti
Ja yhä korkealle tähtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa ärrä"posteissa" on sekin mielenkiintoinen seikka, että joskus on neljä tai viisikin rullakkoa posteja siellä asiakkaiden puolella hyllyjen välissä. Sieltä kuka vaan voi vaihvihkaa napata mukaansa jotain ja lisäksi ihmisten nimet ja osoitteet ovat siinä kaikkien jonottajien luettavissa. Ei hyvä.
Siis hetkinen .Asiakkaiden puolella ei postilähetyksiä saa ärrällä olla.
Tämä kuitenkin on todellisuutta, että niitä on.
Postilähetykset kuuluu ilman muuta tiskin taakse hyllylle.
No niinhän ne kuuluu, mutta Postin johdon tulisi tajuta sama kuin pienen lapsenkin, että ruuhkahuippuina ne eivät sinne mahdu ja kun rullakot tuodaan siihen asiakastilaan, voi muutenkin mennä pitkäkin hetki ennen kuin työntekijä pääsee siirtämään ne taakse, jos kassalla on jatkuva jono. Sen tuojan pitäisi viedä ne suoraan sinne taakse ja siellä takana pitäisi olla tarpeeksi tilaa.
Ellei siellä tiskin takana ole posteille tarpeeksi tilaa, sitä tilaa on tehtävä sinne tiskin taakse.
Myymäläpuolella, missä on itsepalveluvalintatuotteita tarjolla -- sinne ei missään nimessä saa posteja sijoittaa.
Tämän sanoo jo myymälänhoitajan järkikin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika kohtuutonta, että laskut joissa on ollut selkeästi oikea osoite, tulevat eräpäivän jälkeen ja postissa sanotaan, että ei voi mitään ja "emme ole korvausvastuussa".
Tai synttärikortti, joka oli mennyt jonkun osoitteenselvitysjutun läpi, vaikka joka ikinen kirjain oli siinä oikein ja osoite voimassaoleva. Mitä järkeä?
Ja edelleen en ymmärrä, että lähetän kirjeen Hämeenlinnasta, ja se kirje kulkee Helsingin kautta - tadaa - Hämeenlinnaan. Fiksua.
On näinkin käynyt, että naapurin posti (espoossa asuessamme ) tuli meille pari viikkoa.
Vietiin aina oikeaan postiluukkuun kunnes lakkasi tulemasta meille muuta kuin oma posti.
Laitettiin tosin oveen lappu että jakaja tarkista osoite, kiva kiitti. Sitten alkoi menemään niin kuin piti.
Vierailija kirjoitti:
Odotin pakettia varmaan pari kk. Myyjän mukaan se oli lähtenyt heti ja tullut Suomeen Jenkeistä viikossa. Niin myös näkyi netin seurantatiedoissa. En saanut postista saapumisilmoitusta. Menin kysymään toimistosta lähetystietojen perusteella, kahdesti. Täti ilmoitti iana vihaisesti, että ei ole tullut ja mun pitää odottaa saapumislappua.
Paketissa oli joululahjoja, jotka olin tilannut marraskuussa. Joulu ja uusi vuosi meni. Jouduin ostamaan uudet joululahjat niiden tilalle. Tammikuussa hikeennyin ja kysyin taas pakettia postista. Täti sanoi, ettei ole tullut. Katsoin, että siinä tiskin takana ihan hänen takanaan oli hänen kasvojensa korkeudella saman firman logolla varustettu paketti kuin mistä olin tilannut. Pyysin tarkistamaan. Kas, se oli minun pakettini, oli ollut marraskuusta lähtien.
Jakakaa sosiaalisessa mediassa (facessa, jne) näitä kokemuksianne, silloin alkaa tapahtumaan kun realitettit tulevat julki . Postin aika keskittyä olennaiseen.
Elämänhallintaongelmaisten puuhaa jälleen, paketit haetaan viimeistään seuraavana päivänä saapumisesta. Vain mamma on niin laiska, että odottaa viimeisiin hetkiin.
Tilasin ebaysta vaatteen, myyjä sanoi, että pitäisi olla perille tullut pari vkoa sitten hänen tietojensa mukaan. Voiko olla, etten olekaan saanut vain ilmoitusta postista? Pitääkin soittaa sinne ennenkuin vastaan myyjälle. Lupasi laittaa uuden.
Vierailija kirjoitti:
Tai synttärikortti, joka oli mennyt jonkun osoitteenselvitysjutun läpi, vaikka joka ikinen kirjain oli siinä oikein ja osoite voimassaoleva. Mitä järkeä?
Ja edelleen en ymmärrä, että lähetän kirjeen Hämeenlinnasta, ja se kirje kulkee Helsingin kautta - tadaa - Hämeenlinnaan. Fiksua.
Osoitteenselvitykseen voi mennä monestakin syystä. Optinen tunnistus mokaa (erittäin harvinaista), postinlajittelija pitää osoitetta omituisena (29670 PASKAJÄRVI, taitaa Suomessa vielä Paskajärviä olla, vaikka niitä joskus 1800-luvulla muunnettiinkin joksikin toisiksi nimiksi) yms. yms..
Kirjeitä ei setvitä Hämeenlinnassa. Keskitetty logistiikka on järkevää juurikin Postin massatarpeisiin. Viimeinenkin oikea posti juuri lopetettiin Hämeenlinnasta, eikä asiamiesposteille varmastikaan aivan hirveitä makseta, joten setvimisen keskittäminen on järkevää. (Entisen) Hämeenlinnan sisällä postin olisit aika hyvin voinut itsekin viedä perille, nykyään tietysti Kalvolasta Lammille lähetetty posti on eri asia. Tämä kuntaliitospolitiikka on kyllä minusta huono juttu, mutta se on eri asia.
Toinen asia on, että miksi ihmeessä ylipäänsä lähettelet enää kirjeitä??? Sähköposti sun muut jutskat on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on aika kohtuutonta, että laskut joissa on ollut selkeästi oikea osoite, tulevat eräpäivän jälkeen ja postissa sanotaan, että ei voi mitään ja "emme ole korvausvastuussa".
Mäkin sain viime vuoden puolella laskun jossa oli eräpäivä mennyt. Tämä laskukuori oli laitettu postin omaan kuoreen jossa oli mukana saate "pahoittelemme, että postinne on vioittunut käsittelyssämme". Ihmetytti vaan kun se laskukuori oli kyllä ihan vioittumaton, ei edes kulma ollut taittunut.
Vierailija kirjoitti:
Nauroin ääneen.. 10 postimerkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On näinkin käynyt, että naapurin posti (espoossa asuessamme ) tuli meille pari viikkoa.
Vietiin aina oikeaan postiluukkuun kunnes lakkasi tulemasta meille muuta kuin oma posti.
Laitettiin tosin oveen lappu että jakaja tarkista osoite, kiva kiitti. Sitten alkoi menemään niin kuin piti.
Meille tuli uuteen kämppään jatkuvasti edellisen asukkaan postia. Kirjotin tussilla isolla joka kerta kuoreen JAETTU VÄÄRÄÄN OSOITTEESEEN X KERTAA jne, tiputin postilaatikkoon. Tein 2-3 kertaa valituksen postin sivujen kautta ja kerroin, kuinka olen jo tehnyt. Sain pahoitteluja ja vihdoin homma alkoi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tuli uuteen kämppään jatkuvasti edellisen asukkaan postia. Kirjotin tussilla isolla joka kerta kuoreen JAETTU VÄÄRÄÄN OSOITTEESEEN X KERTAA jne, tiputin postilaatikkoon. Tein 2-3 kertaa valituksen postin sivujen kautta ja kerroin, kuinka olen jo tehnyt. Sain pahoitteluja ja vihdoin homma alkoi toimia.
Meille tuli vielä 10 vuotta muutamisen jälkeen edellisen asukkaan postia. Kun mikään muu ei auttanut, vein postit roskikseen, sen jälkeen ei tullut! Tosin tuskin oli postin vika, ei ollut edellinen omistaja kääntänyt kai osotettaan tai jotain.
Mulla on paketti seurantakoodin perusteella postissa, mutta ilmoitusta ei ole tullut. Voinko siis hakea sen ilman sitä ilmoitusta? Paketti on seurantakoodin perusteella seilannut melkein kk ympäri Suomea ja viime viikolla päätyi mun lähipostiin. Ongelma on se, etten huvikseni viitsis lähteä postiin, kun sinne kuitenkin on matkaa ja asiakaspalveluun ei pääse soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on paketti seurantakoodin perusteella postissa, mutta ilmoitusta ei ole tullut. Voinko siis hakea sen ilman sitä ilmoitusta?
Kyllä voit hakea. Otat vain koodin mukaan. Minä haen paketit lähes aina ennen kuin saapumisilmoitus tulee, koska saapumisimoitukset tulevat usein niin isolla viiveellä.
Viimeisin tilaamani paketti lähetettiin takaisin ulkomaille, koska unohdin pariksi viikoksi vahdata sen kulkua (saapuminen Suomeen kesti ikuisuuden, ja jossakin vaiheessa unohdin kyttäämisen), eikä mulle koskaan tullut sapumisilmoitusta. Itseasiassa paketti ei koskaan edes tullut meidän toimipisteeseen, vaan se lähetettiin ensin naapurikunnan postiin, palautettiin sieltä takaisin jakeluun ja lähetettiin UUDESTAAN tuolle samalle paikkakunnalle, jossa se sitten odotteli noutoa. Mun paketteja menee usein vääriin toimipisteisiin, mutta yleensä niistä tulee saapumisilmoitus (vaikka paketti käännytetään takaisin, eikä oikeasti ole noudettavissa). Ihan uskomatonta.
Yksi pahimpia "pahoittelemme että lähetyksenne on viottunut käsittelyssä" tapaus oli kun toimeentulotukipäätös (joka sisältää hakijasta KAIKEN yksityistiedon mitä voi, sotut, pankkitilit, elämäntilanne, jne,jne) tuli hajalla olevassa kirjekuoressa perille, ruttuisena ja auki ja vain 1 kpl hakijan lasku>/tosite/liittenivaskasta mukana! Se siitä intimiteettisuojasta, missä lienee vaeltelee hakijan lippuset ja lappuset ja päätös. Varmaan tuntui karmealta tänä "identiteetti varkausuhka-aikana" Soskussa vain vastattu ettei voi mitään, tällaista joskus tapahtuu, että postissa noita katoaa.
Ja nyt postilaisten pitää vielä hosua jonnekkin nurmikonleikkuuseen, älkää nyt viitsikö.
Panostakaa luotettavaan palveluun, mistä suomi on tunnettu!!!
Postilta tipahti joku mainos jossa luki : Mikä on oranssi ja leikkaa nurmikkosi?
Postinjakaja.
Kuvassa postinjakaja leikkaa nurmikkoon rusettipaketin muotoista kulmikasta kuviota.....??
Paljonko noidenkin painattaminen ja ideointi maksaa.
????
Onkohan tää postihomma menny ihan pikkasen pelleilyksi nyt.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin ebaysta vaatteen, myyjä sanoi, että pitäisi olla perille tullut pari vkoa sitten hänen tietojensa mukaan. Voiko olla, etten olekaan saanut vain ilmoitusta postista? Pitääkin soittaa sinne ennenkuin vastaan myyjälle. Lupasi laittaa uuden.
Jos sait seurantakoodin niin katso sillä postin tai esim. 17track.com/fi sivuilta, missä paketti menee.
Tänään Ilta-Sanomissa :
Postilla iso ongelma – tuhannet paketit myöhässä
"Postin Vantaan logistiikkakeskuksen lajittelukoneella ilmeni vakavia ongelmia viime yönä. Lajittelukone ei toiminut kunnolla, minkä vuoksi noin 4000 postipaketin toimituksessa on viiveitä."
Pahoittelemme tapahtunutta. Lisätietoja virhetilanteesta löytyy osoitteesta http://www.posti.fi/private-news/tiedotteet/2016/20160422_sailytysaikat… . T. Posti
No niinhän ne kuuluu, mutta Postin johdon tulisi tajuta sama kuin pienen lapsenkin, että ruuhkahuippuina ne eivät sinne mahdu ja kun rullakot tuodaan siihen asiakastilaan, voi muutenkin mennä pitkäkin hetki ennen kuin työntekijä pääsee siirtämään ne taakse, jos kassalla on jatkuva jono. Sen tuojan pitäisi viedä ne suoraan sinne taakse ja siellä takana pitäisi olla tarpeeksi tilaa.